Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233131 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Защото няма да е рентабилен и на 100% ще се покрива от други линии. Ако приемем, че центъра на Младост е Деница, то оттам минават премного автобусни линии отвсякъде за навсякъде. Тб5 ще играе довозващата роля на 306 за Младост 2, отива и на Цариградско и СУ ...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И като сметнем, че удължаването на тролея няма да е в близката година, то оставаме с това дередже. Наистина обаче трябва да се намери оптимална крайна спирка на тб 5 занапред. Да не е там, където в момента върти 306, защото ще останат хора без никакъв транспорт.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Ако продължат тролейбусното движение до Американския колеж по Киприян, голяма част от Младост 2, която в момента е изолирана, ще се сдобие с транспорт (както стана с частта на Младост 4 около бизнеспарка). Оттам има възможност за продължаване на трасето в която и да е посока по Малинов, както и построяване на тролейбусно колело някъде в района. Кръгов маршрут в рамките на Младост 2 засега ми се струва невъзможен.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
В такъв случай,ако тб5 отиде в Младост 2 защо не да се премести тб8 до колелото му в Младост 1 или ул.Йерусалим ?

Online bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Аз пък си мисля, няма да удължат трасето до Младост-2, поради простата причина, че там уличките са тесни и няма място за тролей. Най-добре след години да се удължи до последната спирка на 213,214,76.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Аз пък си мисля, няма да удължат трасето до Младост-2, поради простата причина, че там уличките са тесни и няма място за тролей. Най-добре след години да се удължи до последната спирка на 213,214,76.
Или до Камбаните, защо не?  ;)
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Чакайте до Младост 2 да стигне, пък след това може и оттатък Витоша да го пратим.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Хаха, до Камбаните няма никакъв смисъл на този етап, предполагам че ще стигне някъде до към Бизнеспарка, ама ще видим.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
    • View Profile
Преди доста време,когато Б.Борисов стана кмет си спомням,че гледах планове за развитие на район Младост и там имаше нов булевард,който започва от А.Сахаров, минава покрай новопостроените блокове в Младост-2 ,над аутлет Принцес пресича А. Малинов и стига до А.Паскалев в Младост-4. Беше предвидено удължаване на тб.5 до Бизнеспарка. За закриване на 306 мисля,че може да се говори когато му изтече концесионния договор,а до колкото си спомням той е 7г.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Стига сте закривали горкото рейче бе хора. Той си има своята функция, дори при евентуално пускане на тролея.
Улицата не е толкова тясна просто има доста спрели коли. Има мяско да се разминат 2 тролея, но първо трябва (този път от общината) да се изградят паркинги част от комплексното строителство и да се общодостъпни и безплатни за живущите. Но на сегашния етап ми се струва съвсем обозримо да се пусне тролея до Американския колеж, а в последствие с изграждането на Ал. Малинов и пускането на голямото кръстовище пред Принцес да се развие мрежата натам. Дори има как да се изгради кръгова вътрешноквартлана линия в целия комплекс Младост.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес се возих в автобус 86 и ми направи впечатление, че голям брой пътници се качват и съответно слизат на спирките по ул. Опълченска от Надежда и се прекачват на тролей. Затова според мен е добре да се построи тролейбусна линия, да кажем от кино Одеон по трасето до Опълченска, оттам направо по Опълченска, наляво по М.Луиза - Надлез Надежда - Ломско шосе - Хан Кубрат - Христо Силянов - Царевец - Лютиче до трамвайното колело във Връбница. Според мен, тази връзка ще е по-удобна на жителите на Надежда, отколкото обратната по Хан Кубрат, Адам Мицкевич и Сливница - до Сточна Гара. Така се довозва и до метрото на станция Хан Кубрат.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Идеята ми харесва. Защо обаче вместо да се разкрива нова линия не се удължи например ТБ1 или ТБ5? Наистина и сега двете линии са доста дълги, но пък в противен случай ще се покриват до голяма степен с въпросната нова линия.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
ТБ1 и 5 имат основна функция за Банишора. Изместването им по Опълченска не е разумно. Мисля, че поне за 5 може да се помисли и да се прекара и в другата посока през квартала за подобряване на транспортното обслужване там - например с десен завой по Столетов и после ляв по Калитин с една спирка точно до метростанция Банишора и една на ъгъла Столетов / Калитин. Въпрос до 2 стрелки и 20 метра кабел.
« Last Edit: 22.03.2012, 18:56:52 by sofianec »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Идеята ми харесва. Защо обаче вместо да се разкрива нова линия не се удължи например ТБ1 или ТБ5? Наистина и сега двете линии са доста дълги, но пък в противен случай ще се покриват до голяма степен с въпросната нова линия.
Курсът и на двете е около 40 - 45 минути в посока. Една от основните причини, за да не се удължи четворката до Левски - Г е именно дължината на курса, който щеше да стане около час - час и малко в една посока.

EDIT: Пуснах предложение във виртуалното деловодство на общината - да видим какво ще отговорят. Линия от Кино Одеон до Връбница би имала курс в едната посока от около 30 минути, подобно на линия 11 - от Дружба до Сточна гара.
« Last Edit: 22.03.2012, 23:48:36 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
В-к "Телеграф"
22.03.2012 г., стр. 8

В СЛЕДВАЩИТЕ 4 ГОДИНИ

УДВОЯВАТ ТРОЛЕИТЕ В СОФИЯ

Разкриват 10 нови трасета, пускат жица и в Студентски град


10 нови тролейбусни трасета ще бъдат изгра­дени в столицата в следващите години. В момента от тролеи се об­служват едва девет от линиите на градския транспорт.
Планира се част от тях да бъдат удължени, а на някои места ще се откри­ят чисто нови линии. Тро­лей например ще бъде пуснат в Студентски град и ще се движи по маршру­та на автобус 94, като пра­ви връзка с метрото на бул. „Г.М. Димитров". По самия булевард също ще бъдат пуснати жици, кои­то ще стигат до „Симеоновско шосе". В тролей­бусна мрежа ще бъдат свързани и отделните час­ти на жк „Младост". От­делно ще се разкрие и ли­ния от бул. „Андрей Сахаров" до „Младост 2". Ново трасе ще има и в ,Дружба" по бул. „Цветан Лазаров".
Тролейбусни трасета се планира да бъдат изгра­дени още по част от бул."Владимир Вазов", по ул.'Тодор Каблешков" до бул."България", в участък от бул. „Добринова скала", както и по маршрутите бул. „П. Ю. Тодоров" - ул. „Бяла черква" - бул. „Арсеналски" - бул. „Черни връх"-бул. „Патриарх Ев­тимий".
План
Разрастването на тро­лейбусната мрежа е еле­мент от Плана за устойчи­во развитие на градската мобилност за периода 2012-2015 г., който ще се гласува на днешното за­седание на общинския съ­вет. „В момента работим по проектирането на нови­те трасета. Четири от тях са готови, а другите се подготвят", обясни заместник-кметът на София по транспорта Любомир Христов. По думите му през следващата години може да започне изграж­дане на новите линии.
Средства
Част от тях ще бъдат построени със средства на столичната община, а за други ще се търси вън­шно финансиране. Има вариант и да се кандидат­ства за евросредства от новия програмен период, който започва през 2014 г. Планът за устойчиво развитие на градската мобилност, който общин­ският съвет трябва да приеме днес, пък е до 2015 г.    Тролейбусните трасета не са тежки за из­граждане и период от ед­на година е напълно дос­татъчен, обясни Любомир Христов. По думите му развитието на електрот­ранспорта няма да е за сметка на автобусния и увеличаването на троле­ите няма да доведе до съкращаване на линии на рейсовете.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Само последните две изречения съсипват впечатленията за що годе сносно списана статия...  :rolleyes: :D :neznam:

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Значи по моста Ляпчев+Сахаров все пак ще минават тролеи. Иначе ме кефи популизмът на общинарите - хем автопаркът щял да се състои изцяло от нови тролеи, хем бройката на тролеите щяла да се увеличи. Дано не бракуват много тролеи след като дойдат новите.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Поредните вестникарски глупости. Е как така, бракуват половината тролеи, пък ще удвояват линиите!?  :laugh: :laugh: :laugh: И още повече, къде по Владимир Вазов ще изграждат контактна мрежа? Ще пратят тролеи до Враждебна ли?! Изобщо, изхвърляне на пълни простотии без наличие на каквато и да е била мисъл. Както се казва, акъл море, глава шамандура.
« Last Edit: 23.03.2012, 23:06:47 by Sofia »

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Поредните вестникарски глупости. Е как така, бракуват половината тролеи, пък ще удвояват линиите!?  :laugh: :laugh: :laugh: И още повече, къде по Владимир Вазов ще изграждат контактна мрежа? Ще пратят тролеи до Враждебна ли?! Изобщо, изхвърляне на пълни простотии без наличие на каквато и да е била мисъл. Както се казва, глава море, акъл шамандура.


акъл  море, глава шамандура  :D :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Така де, аз реших, че е логично акълът да е по-малък от главата, но съвсем не се сетих за иронията.