Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233121 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Понеже темата е за тролейбусния транспорт,  не си представям многокилометрово ново трасе. Все пак електробусите и тролеите са с цени в сходен порядък,  а ККМ е съществено перо, което при електробусите е доста по-ниско.
В частност Орландовци си е за нерелсов транспорт оттатък ПБА - Мара Бунева не е достатъчно широка за ТМ трасе, Железопътна е широка от БИЛЛА до Мара Бунева,  но връзката с Каменоделска не става за нищо.  Дали ще са еко автобуси или електробуси,  времето ще покаже. За подобряване на транспорта може са се мисли да удължаване на 24 до Лъвов мост, 23 - до Хаджи Димитър  и т.н., но това е друга тема.
« Last Edit: 03.11.2021, 21:31:07 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
... електробусите и тролеите са с цени в сходен порядък,  а ККМ е съществено перо...

Ще видим като стане време да се подменят батерии. Поне ККМ е дълготрайна инвестиция.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
След като от Шкода в реално време можели да следят как се използва тролеят, защо тогава имаше движение на нови Шкоди на батерии с пътници? Само на мен ли не ми се връзват нещата?
В съответната тема съм постнал гаранционните условия на Шкода за батериите. Намерете ги. Не се правете на многознайковци.
EDIT: Ето тук
« Last Edit: 04.11.2021, 01:03:31 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Орландовци е район с ниско строителство и ниска плътност на застрояване и не е оправдано да се инвестира в развитие на трамвайни или тролейбусни линии - пътникопотокът е прекалено малък, не се забелязва инвестиционен интерес още повече, че няма канализация, електроснабдяването е с въздушни линии и има високи подпочвени води. Може да се подобри автобусният транспорт - примерно 23 да се удължи до Хаджи Димитър, 20 и 23 да се подсилят за сметка на колите на 24 и 18, да се пусне нова сравнително редовна линия обслужваща Орландовци, Световрачене, Негован и Чепинци за сметка на по-редки 21 и 22 до малките села Войнеговци и Подгумер и т.н. :rolleyes:
« Last Edit: 04.11.2021, 10:44:54 by V.Peichev »

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Как ви се струва промяната при ТБ3 и намалените коли при ТБ1 и ТБ5?Мина вече известно време,въпреки че е изключително малко,но първите впечатления как са?Към по-добро или към по-лошо?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И на мен ми е интересно как се е отразило и в двете части на маршрута...

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Колежка на жена ми - живееща в Левски В - е доволна, по на често имало тролеи на спирката й

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Как ви се струва промяната при ТБ3 и намалените коли при ТБ1 и ТБ5?Мина вече известно време,въпреки че е изключително малко,но първите впечатления как са?Към по-добро или към по-лошо?
Аз мисля че е по-добре и не смятам, че е необходима промяна, освен сгъстяване на колите по всички линии. Въпреки че миналата събота се возех следобед по 3 ос окръжна до паметника Левски и беше доста празнично, но то и часът беше смотан.

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Мисля, че промяната е доста добра. Хора от Левски Г ми казаха, че им трябвало дълго време директна връзка с Окръжна Болница и Цариградско Шосе.
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Алтернативната възможност е редовни ТБ 1 и 5 на 7-8 минути в пик и ТБ 4 на 10-12 минути в пик.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В момента 2 и 9 са на синхрон от Борово до НДК на по 9 минути. 4 е на 13-14 минути. Сигурно с пренос на по 1 кола от 2 и 9 към 4 може да се докара и синхрон на 2 и 4.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Пренос на кола от ТБ 9 ще влоши обслужването на Раковски - все пак е единствения транспорт по този булевард. ТБ 2 е редовен и принципно след пускането на МД 3 може да се разреди малко.  :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Къде на Бъкстон са пуснали метро ! Стига с тая мания като се пусне метро някъде и това да се отрази във влошаване на транспортното обслужване на хора, които се намират на километри от него !  :neznam:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Синхронът не 2 с 4 не е толкова необходим, но може да бъде направен за предпразник/празник, когато 2 е доста по-нарядко.
Иначе, като цяло 1+3, 1+5 и 2+9 не е зле. Липсва 6+7 както беше дълго време, но сега с тази различна дължина на маршрутите и по-малка обща отсечка, вече не е толкова необходим.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все пак от ТБ 2 може да се премахнат 1-2 пикови коли - към Бъкстон не е чак толкова натоварен, между Борово и НДК се дублира от редовния ТБ 9, между Петте Кьошета и Хаджи Димитър с редовния ТБ 1. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако се махне нещо от ТБ2 или се добави към ТБ9, ще се наруши синхронът между двете (размяната на последните спирки няма да промени нещата).
Синхрон 2:1 пък дава неравномерни интервали на по-редовната линия, т.е. при стъпка между всеки 2 тролея в Борово от 4.5 минути и последователност 9-9-2-9-9-2-... деветките по Раковска ще се редуват през 4.5 и 9 минути, а двойките по Левски ще са през 13.5 минути. Все пак мисля, че сегашният синхрон 1:1, при който и двете линии са през 9 минути, е по-читав. Мнението ми съвпада с това на mlk.
« Last Edit: 12.11.2021, 14:47:36 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
И на мен ми е интересно как се е отразило и в двете части на маршрута...

Е нещата мисля че ясни - от Левски са доволни, от Банишора и по Опълченска нещата са по-зле. Като вземеш от едните и дадеш на другите няма как всички да са доволни. Синхрон по Опълченска към Надежда всъщност няма, разписанията не се спазват, виси се по спирките, един пълен тролей го преследва един празен, далече от ефективно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
По Опълченска има и ТБ 7 и 74, реално там обслужването не е влошено сериозно. :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да, и аз смятам, че 7 и 74 дават достатъчно добра плътност в този участък. А синхронът колкото и да не се спазва, за по-слабо натоварените часове съм сигурен, че го има.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Какво ми помага синхронът в слабонатоварените часове? Аз искам като се прибирам от работа да не вися на спирката и после 1,5 и 74 да дойдат заедно. 7 и 74 изобщо не помагат, спирките са далече една от друга и винаги са обслужвали различни пътници. Така че това е положението - много добро обслужване в Левски за сметка на хората в другия край на града, но то беше ясно. Не можеше да се очаква да се синхронизират толкова дълги линии в самия им край, които минават през целия град за да стигнат до там, синхронът си остава само на хартия.