Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 103771 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13692
    • View Profile
    • Email
На мен най-логично и най-лесно на първо време ми изглежда 76 и 74 да станат тролейбусни. За 76, може ККМ да се продължи от сегашното обръщало на ТБ5, по новия надлез, по маршрутана 413 и 314 в Младост 2, по Атанас Москов(или Малинов през ХИТ тук вече трябва да се помисли как ще довозва по-добре, според мен през ХИТ и бизнеспарка е по-добрия вариант) и оттам вече до обръщалото в Младост 4. Лошото е, че изпуска спирките на Деница, 43-ти блок и ХМС-то, но на Деница ще има метро и то ще се ползва до  НДК, до Цариградско ще има 305, неприятно става за спирката на  ХМС-то, която ще остане само с 305(не знам ако направят тролей 76 дали след пускането на метрото ще оставят и 213 и 113 до горе, ако не наистина за тези спирки остава само 305)

Надали някой ще се сети, но може да го предложим, ако не ще сме доволни на новите МАН-ове да дойдат на 76 и 305.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
За да компенсира спирането на 7 и 213 може през 43-ти и ХМС да се пусне 306 по стария му маршрут.
За съжаление не съм прочел ниъде идеи, залагане на средства или кандидатстване за финансиране за изграждане на ККМ където и да е в града. това е проблем, защото неможе да се мисли само за обновяване на ПС, а трябва да има и развитие на мрежата. Всичко, което коментираме в момента е посочено и от МотМакдоналд и следователно не е новост необходимостта от развитие в Младост. Въпросът е, че за толкова време откакто излезе доклада не се е направило нищо в тази насока. Ако се работеше многостранно сега с пускането на метрото в Младост можеше да се пуснат и нови тролейбусни линии и покрай ремонтите на улиците да се изгради и ККМ, но за съжаление нищо не се случва.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14678
    • View Profile
    • Email
Правилният момент беше заедно със строежа на естакадата Сахаров-Киприян да се постави и ККМ по Киприян, Балан и съответно да се направи обръщало поне за първи етап до Св.Преображение. Сега надали може да се говори за реконструкция преди завършване на работите по метролинията. Нека не забравяме, че не е само до смяна на стълбовете - трябва да се промени пътното платно на Киприян и Балан около РУМ-а, както и около кръстовището с Малинов. Паралелно с новото трасе следва да се реши и проблема със заврънтулките при Сахаров/Йерусалим и да се изпълни предвиденото в ОУП и ПУП.
« Last Edit: 25.12.2013, 18:44:59 by blagun »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Тролейбусното трасе трябва да се удължи по новата естакада до Младост 2 където е сегашната крайна автобусна спирка, и по този начин тролея да изпълнява функцията на А306. В тази връзка има ли според вас логика ТБ5 и ТБ8 да си разменят ролите, ТБ5 с маршрут МС Мария Луиза-Окръжната, и ТБ8 Гоце Делчев-Младост 2? По-смислено е отколкото да се откриват нови тролейбусни линии.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14678
    • View Profile
    • Email
Тролейбусното трасе трябва да се удължи по новата естакада до Младост 2 където е сегашната крайна автобусна спирка, и по този начин тролея да изпълнява функцията на А306. В тази връзка има ли според вас логика ТБ5 и ТБ8 да си разменят ролите, ТБ5 с маршрут МС Мария Луиза-Окръжната, и ТБ8 Гоце Делчев-Младост 2? По-смислено е отколкото да се откриват нови тролейбусни линии.
Логично е редовната линия да се удължи. То осмицата се върти километри само заради 300 метра до Окръжна болница.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Със сигурност не. То сега тб 5 и 306 се пълнят достатъчно до Окръжна/Плиска,остава да пуснем само една линия на 30 минути и тогава ще ужасно.  :help:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11445
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Трябва да се зачете и това, че 306 е експрес с минимален брой спирки. Иначе за Младост проблема, е че явно основните транспортни връзки са съсредоточени по "Александър Малинов", където контактна мрежа няма, а и не знам доколко стълбовете са подходящи, за да се монтира(което само по себе си е изключително малко вероятно). 306 вероятно е оборотна благодарение на непосредствената близост до ректората и обстойното заобикаляне на Младост 2. На пръв поглед изглежда добра идея да се прокара мрежа през новата естакада "Сахаров" - "Киприян", но така ще се загуби една транспортна връзка, а за ректората варианта е с обръщане на стадиона, което също губи непосредствената близост до ректората.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 548
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Трябва да се зачете и това, че 306 е експрес с минимален брой спирки. Иначе за Младост проблема, е че явно основните транспортни връзки са съсредоточени по "Александър Малинов", където контактна мрежа няма, а и не знам доколко стълбовете са подходящи, за да се монтира(което само по себе си е изключително малко вероятно). 306 вероятно е оборотна благодарение на непосредствената близост до ректората и обстойното заобикаляне на Младост 2. На пръв поглед изглежда добра идея да се прокара мрежа през новата естакада "Сахаров" - "Киприян", но така ще се загуби една транспортна връзка, а за ректората варианта е с обръщане на стадиона, което също губи непосредствената близост до ректората.

Това е проблемът - 306 може да се закрие, НО САМО АКО:
1. решаване на връзката на Сахаров и ул. Йерусалим със СУ, а именно с липсата на спирка за ТБ5 на СУ, където 306 дефакто има такава. Тролей 5, макар да минава на БРОЕНИ МЕТРИ от Софийски Университет и входовете на метростанцията, въобще НЕ ОТВАРЯ ВРАТИ никъде там - слизане или качване там от и на ТБ5 е НЕВЪЗМОЖНО (същото е и с ТБ8)!
2. осигуряване на другата връзка - на Младост 2 с района на Аско Деница, където май също има пътникопоток.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11445
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предполагам причината, поради която 5 и 8 не спират при ректората е в невъзможността за спирки и в двете посоки на "Цар Освободител"(пред и срещу ректората), защото от една страна 5 и 8 завиват по "Васил Левски" и от друга няма как да има спирка точно срещу тази, на която 94 си взима почивките понеже там е лента за престрояване за десен завой към "паметника Левски". Спирката може да е няколко метра по-близо до "Орлов мост", но така се губи непосредствената близост с ректората и връзката с отсрещната спирка и метрото поради отдалечеността от подлеза. Спирка в посока надлез "Надежда"/Гоце Делчев може да има веднага след завоя от "Цар Освободител" към "Васил Левски", но там проблем е тесният тротоар, който не е предвиден за спирка.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
И тук веднага се сещам, че и двата Дружбенски тролея правят десен завой на Ректората и двата Младостки тролея правят ляв завой на същото кръстовище. Нещо трябва да се промени. Един Младостки да тръгва от Младост 2 и да ходи до Сточна гара (примерно) и един Дружбенски да тръгва от Дружба 2 (5м.р.) или Депо Искър, но да влиза на Цветан Лазаров при МС20 и да отива до ВМА. В момента има тотален дисбаланс, който трябва да се поправи по някакъв начин. За да може да се спре да кажем А306 и да се преструктурира А604.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1619
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Е то преди така е и било- 11-ката до Гоце Делчев, но практиката явно е показала, че е неефективно. Три пък е бил от младост до Хаджи Димитър.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3660
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
...В момента има тотален дисбаланс, който трябва да се поправи по някакъв начин...

Забравяш, че ГТ не се състои само от тролеи. Автобусите от Дружба - 204 и 604 завиват наляво към НДК и 4 и 11 копменсират като вървят към пам. Левски. И обратно - 5 и 8 завиват към НДК, но 213 и 305 вървят към Ст. Гара.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Съгласен съм, че дружбенските автобуси завиват, но те не минават по Патриарха и Петте, а няма младостки автобус (освен 306), който да ходи до ректората. Незнам кога 11 е бил до ВМА и 3 от Младост до Х.Д., но ще да е било доста отдавна след като нямам такъв спомен. Но както и да е. Това незначи, че в новата реалност на метрото неможе пак да се експериментира пък и било то със спъране на 306, за да се стимулира ползването на тролея.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3660
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не може от всяка до всяка точка да има директен транспорт. Те може да не минават там, но минават достатъчно близо. Също така, сам си противоречиш, като казваш че хем няма младостки автобус до ректората, хем има 306 :)

Относно линия 8 - може спокойно да се каже, че тя е помощна линия на 5, подобно на 5б отпреди 15 години. Същевременно тя се явява и помощник за 76. Кофтито е, че е трудно да накараш хората да преминат от 76 на 8 по няколко причини, иначе спокойно щеше да е възможно да се направи някаква нелоша оптимизация и в тази посока.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
Не може ли да се приложи следното:
1. Поставят се стрелки Окръжна - Младост и ТБ5 прави "примка" през болницата. Така няма да има нужда от две линии за '300 м участък'. В момента ТБ8 е крайно нередовен и надали някой го ползва специално до Окръжна. При такава промяна курсът на ТБ5 ще се увеличи с 4-5 мин и трябва да се разграничат спирки за Младост и центъра пред/около болницата.
2. ТБ8 се скъсява до Сточна гара по бул. "В. Левски". > това би била удобна връзка Попа/Гурко - Ст. гара и се избягва хабенето на ток по Цариградско.
Какво мислите?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не може ли да се приложи следното:
1. Поставят се стрелки Окръжна - Младост и ТБ5 прави "примка" през болницата. Така няма да има нужда от две линии за '300 м участък'. В момента ТБ8 е крайно нередовен и надали някой го ползва специално до Окръжна. При такава промяна курсът на ТБ5 ще се увеличи с 4-5 мин и трябва да се разграничат спирки за Младост и центъра пред/около болницата.

Линия на 4 минути интервал за една спирка,на която за 25 минути едвам успяват да се съберат повече от 4 човека,и то главно пенсионери,които не могат да минат още 200 метра. Не си заслужава,пък и така тролеят съвсем ще стане бавен и 306 ще беде претъпкан отвсякъде. По добре да се сложат стрелки и да има една кола,която да върти Младост-Окръжна на интервал 15 минути,така поне ще има връзка с метрото,особено когато затворят моста на 4-ти км и стане мазало.
« Last Edit: 22.01.2014, 22:52:01 by Neronov »

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
Често съм се замислял дали няма да е добре още една линия да се пусне до Левски, например Окръжна - Левски или Младост - Левски, като съответно 8 стане Гоце Делчев - Сточна гара.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Често съм се замислял дали няма да е добре още една линия да се пусне до Левски

Не. Според мен е много по-умно тб 1 да е с 16 коли.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
Често съм се замислял дали няма да е добре още една линия да се пусне до Левски

Не. Според мен е много по-умно тб 1 да е с 16 коли.

С това масово бракуване на тролейбуси, не само че скоро няма да увеличават колите по която и да е линия, но дано не съм лош пророк, да се окаже че един ден може и да няма достатъчно коли, да покриват излизащите за деня, ако има повечко заведени, както се е случвало доста пъти с наличните до преди бракуването тролеи. Да, наистина сега тези са нови, но ако един Икарус се оправяше за максимум ден-два, сега за някоя част за Соларис се случва да се чака и по повече от месец. Примери много - 1609 седя около 2 месеца, 1615 няколко пъти за по около месец, най-пресния пример е сега - 1630, който ще чака радиатор незнайно колко още време.

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3140
    • View Profile
Истинта е , че с 80 нови тролейбуса не може да се говори за развитие на мрежата , а оптимизирането го виждам само като намаляване на колите на линия !