Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233098 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Много добри довозващи функции би имало тролейбусно трасе от Борово по Каблешков, Овча купел, Любляна, Боряна, Монтевидео и Президент Линкълн до Овча купел 2. Силно съмнително дали би могло да се случи на този етап !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Това звучи като идея за промяна на маршрута на 73 след пускането на МД3 и евентуално в бъдеще замяната му с тролейбусна линия.  :rolleyes: Такава тролейбусна линия и 73 няма смисъл да съществуват едновременно - дублажът е огромен. :rolleyes:
« Last Edit: 22.03.2018, 13:02:14 by V.Peichev »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Този маршрут на тролей, който е предложен в Младост 2 е невъзможен. Като че ли някой просто си е играл да рисува по картата. Няма как да се влезе по този начин в малките улички и да се завърти, първо че е много тясно, второ че уличките точно там нямат излаз нито на Малинов, нито на Балан.

По този начин и на мен ми се вижда малко безсмислено това. С 76, 305 по Малинов ще е доста по бързо да се стигне до Цариградско и Орлов мост, отколкото по този заобиколен маршрут дето са го измислили. Нали по едно време 306 имаше подобен маршрут, но с 2 спирки по-малко и го преместиха като неефективен. Изобщо не я виждам как ще стане тая работа, нито имат свободни коли, нито персонал. По-добре наистина да насочат усилията към трамвайното трасе, бързо, автономно, с по-голям капацитет.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Този маршрут на тролей, който е предложен в Младост 2 е невъзможен. Като че ли някой просто си е играл да рисува по картата. Няма как да се влезе по този начин в малките улички и да се завърти, първо че е много тясно, второ че уличките точно там нямат излаз нито на Малинов, нито на Балан.
Ясно е, че е рисунка по карта - там няма никакви улици. Но десен завой по стария Малинов, ляв по уличката между ХИТ и Принцес (с пробив между платната), ляв по новия Малинов и ляв по Балан е възможен.
Нищо по-заобиколно няма в момента от маршрута на А306 (второ място - за А314). Просто с обръщалото в кьошето на Младост-2 голяма част от микрорайона оставаше необслужена. Защо все още се таралянка, след като концесията изтече, това никой не знае. С малки промени А305 може да поеме и Младост-2.
« Last Edit: 22.03.2018, 22:43:20 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Удължаването на 5 е хубаво нещо, макар че са го нарисували да мине напряко през Окръжна болница (което показва колко са в час с транспорта), няма лошо и в тролей покрай басайна Спартак, но не за сметка на трамвая. От другите трасета смисъл просто няма.
И като цяло тук са си измисляли някакви неща, без ясна идея с какво това ще помогне на транспорта и ще го направи по-удобен за хората. Нови линии в задръстванията няма да са в полза на никого. Автономните трасета и бус лентите са посоката в която трябва да се вложат много повече усилия.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Някой може ли да пусне тук визуализациите на тролейбусни и трамвайни трасета като картинки, че при мен в момента нещо не се отварят doc, а много искам да ги видя.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Ако ще се прави този тролей за да не изпълнят трамвайното трасе съм против. Дори и да го направят по Малинов, уличката зад ХИТ и тн. пак ще е бавно и обиколно и ще се бута във всички задръствания, докато трамвая ще е почти 100% автономен и ще дава много добри връзки със района на Дружба, Слатина, Гео Милев, а пък спирката на Коперник и на 3 мин. от Плиска.

Не мога да схвана логиката още една линия по почти същия маршрут на 76, 305, 306, която ще прави връзка със горе-долу същите места, и ще минава през още повече конфликтни точки, а в добавка ще има грубо 10 спирки повече от 76 например до същите места. Тъпо ми се вижда малко. На всичко отгоре няма да минава и по надлеза, ами ще е под него и там още един светофар в добавка. Ако искат линия по този маршрут с много по-голям ефект би било като свърши концесията на 306 да го направят експресен по този маршрут, да минава отгоре по надлеза, да спира само на метрото, и после на Цариградско.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не мога да вдяна, какво общо има трамвай до МС Младост-3 и евентуално с перспектива Младост-4 с тролей до МС Балан? Още повече, че в момента няма проект за навлизане на трамвая в Младост-3 и 4, а само до североизточната му периферия. Така че не може да отпадне нещо, което изобщо не е планирано. Даже обратното - в разни проекти за интегриран ГТ се заляга на няколко трасета за електротранспорт, а не едно да е за сметка на друго.
А пък по-голям тъпизъм от това, че от Младост-3 до Плиска или даже гара Подуяне е по-бързо с трамвай през гара Искър - здраве му кажи! В момента с ТМ23 и 20 от Дружба-2 до гара Подуяне е 31 минути, а точно за същото време стига А305 от кулинарен комбинат Пейфил.
Експресен автобус от младостите до Орлов мост и СУ има и той се казва Метролиния 1. Силно ме съмнява, особено между 17:30 и 18:30, че А305 от Пътеките (бл.43) ще стигне по-бързо до Плиска от А306 или ТБ5 от пазара в Младост-1. А и примера с "експресния" А304 показва, че сегашните експресни автобуси изобщо няма да са това, което бяха преди 30 години. Даже при липса на задръствания разписанията им са адски разтеглени (не че на всички линии на МГТ, вкл.метрото, не са).
Често имаме семинари в новотела и никога не е било към 17:30 да няма тотална тапа от The Mall до Винарово. Даже с кола е по-бързо да минеш през 3-те етажа на гаража на The Mall и по Ерусалим в посока Онкологията.
« Last Edit: 24.03.2018, 09:36:16 by blagun »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Въпроса е, че практиката показва че е напълно възможно да стане едното за сметка на другото. Да кажат, удължихме ТБ5 с още 2 спирки какво повече искате. Трамвайния транспорт може да има по-висока експоатационна скорост от тролея, превозната му способност е в пъти по-голяма. И тук става въпрос и за новосъздаващи се връзки с Гео Милев, Слатина, долната част на Дружба, не толкова за директно пътуване до Подуене, Халите, Плиска итн, до където е ясно че ще е същото или дори по-бавно. Докато с този тролей реално не се създават никакви нови връзки, всичко си е постаро му.

Аз съм малко скептичен за този тролей. В момента например 76 пътува 12-13 мин. по разписание от Балан до Плиска, по маршрута на този тролей ще са към 21-22 със всички спирки и през винарово колело. Разлика от 8-9 минути вече си е съществена.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Балан си имат връзка с Плиска, Орлов мост, с Люлин и Обеля даже. Въпросът е за връзка на вътрешността и западната периферия на Младост-2. Именно заради хората от РУМ-а усукаха А306, колкото да си умият ръцете. А дали автобус с интервал през 25 минути пътуващ до Плиска 18 минути, е по-добро от тролей през 8 минути, пътуващ до Плиска 21 минути, е доста съмнително. Даже да се абстрахираме от екологията.
« Last Edit: 24.03.2018, 10:31:46 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Дам, в плана за трамваите пък нито дума за трасето до Младост 3. Единственото ново трасе което се споменава е по готовата част на Каблешков - връзка Цар Борис III и Черни връх?
На тролея ухото е някъде до северния изход на МС Балан. Възможно ли е обръщало там? :blink:
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
На тролея ухото е някъде до северния изход на МС Балан. Възможно ли е обръщало там? :blink:
Между най-близката сграда - читалището и Малинов са 44 метра. За сравнение - ширината на сегашното обръщало на ТБ5, вкл. тротоара, е 36 метра, така че на етория има място. Но все пак тук обръщалото няма как да е класическо ухо: влиза от ул.Балан, сменя посоката на движението и излиза на Малинов, т.е. не е 100% ясно, има ли място.
« Last Edit: 24.03.2018, 18:06:52 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
По-смислено е да продължава по целия Св.Киприян като по този начин да обхване кулите в края на 2 микрорайон и да обикаля покрай Хита. Може да се превдиди и удължаване до БП.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Св.Киприян e прекалено тясна за тролейбусна линия без забрана на паркирането и няма възможност за разширение поне след Балан . :rolleyes:
« Last Edit: 25.03.2018, 21:48:49 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Странно - преди Балан можело, след Балан не. Поне ако завие по Балан към Хита, може да има възможност за удължаване до БП.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Вие добре чертаете и мислите, обаче има една подробност наречена ТИС. Вярно и аз не съм много сигурен за обсега на ТИС Дървеница, но ми се струва, че всяко продължение навътре към Младост 2 и 4 ще е отвъд възможността на ТИС Дървеница и ще трябва нов ТИС. А това иска освен пари и място за изграждане...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Странно - преди Балан можело, след Балан не. Поне ако завие по Балан към Хита, може да има възможност за удължаване до БП.

Не е странно - преди Балан има широки тротоари, зелени площи и паркинги и съответно потенциална възможност за разширение, след Балан има няколко блока плътно до улицата и разширение е съвсем проблематично.

https://www.google.com/maps/@42.6417884,23.3666305,127a,35y,45t/data=!3m1!1e3
« Last Edit: 27.03.2018, 11:35:17 by V.Peichev »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Апропо - няма да е зле тогава да пуснат линия от Дружините до НДК. В момента такава директна по това трасе няма и според мен би вършила добра работа ако е в пик на не повече от 10 минути.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Твърде е възможно да са решили след пускането на станцията на Владимир Вазов да махнат ТБ4 от Хаджи Димитър и да я пренасочат към Спартак (тамошното обръщало се запазва като тролейбусно). Разстоянието от Ректората е приблизително еднакво.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Според мен ще пуснат тролей по Арсеналска в скоро време. Но до изграждането на рампата за ТМ1/7 и ремонта на тунел НДК ще се движи двупосочно по Нансен.