Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 108080 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5878
    • View Profile
ТБ10 е безмислен - практически пълен дублаж с ТБ1 и ТБ5. :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2758
    • View Profile
    • Email
Да, няма смисъл от такова обикаляне през СУ, пътниците от Левски Г могат да се изтеглят към Цариградско шосе много по-бързо със 120.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4307
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Само че 120 не прави връзка с Цариградско шосе. За да се прехвърлиш на която и да е от линиите по Цариградско, пътувайки със 120 трябва да се прехвърлиш на 305, който не е особено редовен а и ако не си с карта това прекачване не е вариант.

Как ви се струва вариант:
ТБ3 - Левски - Окръжна болница
ТБ4 - Дружба - Сточна гара/Лъвов мост (ако се реши, че 4 линии през моста Чавдар са много и/или е важна връзката Дружба/Цариградско - СУ/Сточна гара)
ТБ8 - Гоце Делчев - Сточна гара/Лъвов мост
ТБ11 - Дружба - Лозенец

Или вариант:
ТБ6 - Люлин - Сточна гара - Окръжна б-ца
ТБ8 - Гоце Делчев - Сточна гара/Лъвов мост
ТБ11 - Дружба - Лозенец

Едит: Да, връзката със спирка Яворов е възможна, макар и доста неудобна, но върши работа само ако ти трябва 84 или тролей. За всички останали линии, които не спират на Яворов, пак трябва прехвърляне.
« Last Edit: 06.10.2020, 13:43:12 by Sofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Само че 120 не прави връзка с Цариградско шосе. За да се прехвърлиш на която и да е от линиите по Цариградско, пътувайки със 120 трябва да се прехвърлиш на 305, който не е особено редовен а и ако не си с карта това прекачване не е вариант.

Връзката не е много удобна, но със сигурност не е невъзможна. Ходенето от спирка Румънско посолство до спирка бул. П. Яворов е около 5 минути и е далеч по-удобна от други връзки, като например на Сточна гара и др.
Аз лично преди 11 години ползвах тази връзка и за около месец се прекачвах от тб5/8 (от Младост) на 120 към Хладилника.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5878
    • View Profile
ТБ1 има връзка на Гурко с ТБ3, ТБ5 и Е84/184 както и на СУ с ТБ4, ТБ11 и 280. В първият случай се пресича през подлез, във втория прекачването на тролеите е директно, а за 280 се пресича по пешеходна пътека. ТБ5 е редовен делник, ТБ4 и 11 са сравнително редовни пик, 280 е редовен като цяло. В бъдеще може да има спирка на тролеите на сегашната на Е84/184 и 94 на СУ и връзка с ТБ1 с малко ходене през подлез.  :rolleyes: Няма смисъл от тролейбусна линия, която се дублира от части на две други. :rolleyes:
« Last Edit: 06.10.2020, 15:31:26 by V.Peichev »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4307
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
А има смисъл от линия, която се дублира на 95% с ТБ5? Идеята е ТБ3 вместо само да дублира ТБ5, да подпомага ТБ1 в ролята на довозващ транспорт на Левски до метрото.
« Last Edit: 06.10.2020, 16:43:42 by Sofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5878
    • View Profile
ТБ3 няма смисъл, но не е удачно и да се дублират части от ТБ1 и ТБ5 с нова линия.  :rolleyes: ТБ1 при сегашните интервали заедно със 120 могат спокойно да бъдат основни довозващи линии в Левски. :rolleyes: Нужни са сравнително малък брой редовни линии с възли за прекачване,  а не силно дублиращи се между различни точки.  :rolleyes: Крайно време е да отпадне анахронизмът дупчене на билети, който затруднява изграждането на нормална транспортна система.  :rolleyes:
« Last Edit: 06.10.2020, 16:56:13 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2758
    • View Profile
    • Email
Само че 120 не прави връзка с Цариградско шосе. За да се прехвърлиш на която и да е от линиите по Цариградско, пътувайки със 120 трябва да се прехвърлиш на 305, който не е особено редовен а и ако не си с карта това прекачване не е вариант.

Как ви се струва вариант:
ТБ3 - Левски - Окръжна болница
ТБ4 - Дружба - Сточна гара/Лъвов мост (ако се реши, че 4 линии през моста Чавдар са много и/или е важна връзката Дружба/Цариградско - СУ/Сточна гара)
ТБ8 - Гоце Делчев - Сточна гара/Лъвов мост
ТБ11 - Дружба - Лозенец

Въпросът е не само донякъде да се добереш без прекачване, за да спестиш един билет, а и все пак да заобиколиш задръстванията за да се предвижиш в разумно време. През СУ и Орлов мост се набиваш в най-стабилния трафик.

Левски-Окръжна болница или Левски-Младост е все тая, няма нито един пътник от Левски да пътува до крайната спирка към Младост. За да подпомага довозването до метрото тази линия по-скоро трябва да не минава през СУ за да няма закъснения, тоест например Левски - Сточна гара - Надлез Надежда върши повече работа за довозване отколкото Левски - Окръжна болница.

Или вариант:
ТБ6 - Люлин - Сточна гара - Окръжна б-ца
ТБ8 - Гоце Делчев - Сточна гара/Лъвов мост
ТБ11 - Дружба - Лозенец



Тук трябва да питаме люлинци дали са съгласни да имат две супер дълги тролейбусни линии. ТБ7 вече е доста дълъг и го разтеглиха до безкрай, ако сега се разтегли и ТБ6 могат да се получат неприятни изненади из Люлин като например чакане на тролей по 40-50 минути.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email

Тук трябва да питаме люлинци дали са съгласни да имат две супер дълги тролейбусни линии. ТБ7 вече е доста дълъг и го разтеглиха до безкрай, ако сега се разтегли и ТБ6 могат да се получат неприятни изненади из Люлин като например чакане на тролей по 40-50 минути.

При свободни бус-ленти и достатъчно персонал нормални почивки и организация не е никакъв проблем да има такива 2 дълги линии, даже ще станат много ползвани. При сегашните тапи, задръствания и липса на хора ще са проблем отколкото решение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3749
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Отново споделям мнението си, че най-добрият вариант е тб 3 да се закрие, а тб 6 да се удължи до УМБАЛ "Св. Анна". С добаване по тб 6 на четирите коли от тб 3 ще стане много по-малък интервалът, а и ще се възстанови връзката Люлин/Сливница с Ректората.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3187
    • View Profile
Аз пък си мисля за ТБ 2 до Гоце Делчев вместо до Бъкстон , удължаване на ТБ 9 до там и пренасочване на ТБ 3 също до там! ТБ 8 до Сточна гара по Арсеналски и ТБ 7 до басейна Спартак през Опълченска !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Това ми харесва като идея. ТБ 3 да вземе 100% маршрута на сегашната 8-ца, 2-ката няма да се дублира с метрото а Бъкстон ще има по-редовен транспорт. Или за да не се бъркат хората можеше 3-ката да е 8-ца, щото си зная тче 8-мицата ходи до Младост, а новата линия да е 3-ка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4307
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
2-ката няма да се дублира с метрото
Дублажът с метрото ще остане абсолютно същият както е в момента, но не виждам проблем в това. Ако е необходимо да се намали дублажът може двойката да бъде по Арсеналски, а осмицата да остане през Петте кьошета.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За да е реалистично, тези маршрути, които всички предлагате, е необходимо да се изчисли какъв е пробега по предложенията. И имайте предвид, че дълги линии с курс над 110-120 минути е противопоказен поради много причини, така че предложения Люлин-Сточна гара - Окръжна болница едва ли биха се осъществили.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3187
    • View Profile
Това ми харесва като идея. ТБ 3 да вземе 100% маршрута на сегашната 8-ца, ..

Вероятно не съм се изразил съвсем ясно. Предлагам ТБ 3 да е с маршрут Бъкстон - Окръжна болница , а ТБ 2 до Гоце Делчев по Арсеналски и ТБ 8 по действащия в момента маршрут!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Според мен, тб линия 3 в сегашния си вид е пълна глупост и няма смисъл. Единствения реален вариант ми изглежда да е с маршрут (Младост 2-Левски Г) или (Младост 2- Хаджи Димитър). Обосновката е, че се дава директна връзка от Цариградско посока (Хаджи Димитър/Левски Г), което дава удобство и прави връзка с метро. Второ ще облекчи натоварените тролеи 1 и 2 , както и ще помогне наистина и на 5-цата, защото тя се пълни след окръжна към Младост и обратно много повече отколкото окръжна-надлез надежда. Плюс това от опълченска до петте кюшета има сега и линия 7 и линиите по Стамболийски станаха 3 а не 2 както беше досега, което мисля, че е напълно достатъчнои няма нужда и линия 3 да се дублира и да минава от там. Като ако е до Хаджи Димитър трябва да се пипне 2-ката или 4-ката. Най-добре е да е до Левски, защото до там метрото скоро няма да тръгне и още една помагаща линия не е излишна, но може би е по-добре линията да премине в Искър с къси шкоди.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4307
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Вероятно не съм се изразил съвсем ясно... ТБ 2 до Гоце Делчев по Арсеналски и ТБ 8 по действащия в момента маршрут!
Прочети отново - написал си точно обратното.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13819
    • View Profile
    • Email
Видях на Цариградско няколко пъти пълна къса 5-ца и съчленен тролей по 3-ката с по 7-8 човека вътре. 5-цата е доста по-силна и трябваше да е наобратното. Прави сте обаче че 5-цата по Йерусалим е доста пълна.

8-цата, по новия маршрут също почти празна към Сточна гара. Ще видим какво ще стане, но май експеримента все пак ще се окаже неуспешен и ако е така залагам че като пуснат обръщалото в Гоце Делчев ще върнат досегашното положение.

Относно 306 по Йерусалим все още има такива които не знаят че е спрян и го чакат. На спирката на Фантастико 2 жени го чакаха и се чудеха че не излиза на таблата. Казах им че е закрит от доста време и те нещо измрънкаха "ее сега с какво може да се стигне до Малинов с какво ще се прибираме" и им казах че само пеша до Младост 1 и оттам да чакат нещо 314 111, а те взеха да се ядосват, защото работели на Йерусалим и живеят в Младост 3 и сега трябвало да ходят пак с кола на работа. Учудващо толкова време как все още има неразбрали. Абе явно колкото и да е безсмислен 306 си е имал пътници специално за него.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5878
    • View Profile
Редкият 8 не се пълнеше много повече и при стария маршрут до МБАЛ Св. Анна.  :rolleyes: Маршрутът до Сточна Гара позволява намаляване на интервала и е удачен.  :rolleyes: ТБ5 определено е натоварен по Йерусалим и Сахаров, има доста пътници от Младост 2.  :rolleyes: Обиколката на 306 по Малинов губи много време, води до големи интервали и се ползва от много малко хора съответно не е смислена - не може за няколко епизодични пътници да се променя цяла автобусна линия.  :rolleyes: От Младост 3 до Йерусалим се стига със 111 или МД1 евентуално 314 и малко ходене за приблизително същото време, дори по-малко с чакането. :rolleyes: Ако толкова не могат да вървят около 400 метра могат да се качат на ТБ5 за една спирка и след това на 314 или 111. :rolleyes:
« Last Edit: 08.10.2020, 10:25:29 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14734
    • View Profile
    • Email
Трябва да се възстановят маршрутите до Гоце Делчев, за да се правят някакви изводи. В момента ТБ8 почти напълно се припокрива с ТБ2. Само връзката между Сточна гара и спирките по бул. Левски е нова.