Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233120 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Абсурд 8 да се връща. Или ако се връща, то да не се пипа 3. В момента хората тъкмо се научиха да ползват 3 и той си се пълни доста. Примерно аз редовно си го ползвам и си ми е екстра. Да не забравяме, че 3, 5 и (1)84 минават един след друг и затова понякога 3 изглежда празен, но мога да кажа, че се ползва и е удобен.
    Ако имаше свободни тролеи можеше да върнат 8, където си беше, да качат 3 в малдост 2(истински заместител на 306), да пуснат 6 през СУ до Спартак и да направят примерно линия 12 от Дружба и ВМА или някъде там. Но 8 беше още по-празен преди и не даваше никакви особено полезни връзки, които не могат да се направят с едно елементарно прекачване в центъра.

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
Живея близо до спирката на Жендов и също много обичам да ползвам 3ката, защото редовно е празна и пътуването с нея до Орлов мост/СУ е значително по-комфортно, отколкото с другите линии, които са по-пълни. Най-голям е проблемът с линия 5, която е вечно претъпкана, пътникопотокът не е спаднал особено, а колите намаляха. Интересът към връзката между Цариградско и Гурко/НДК е много голям и е редно да се помисли в посока увеличаване на колите по ТБ5.

Като цяло тролеите по Цариградско, плюс недоразуменията Е84/184, са на много големи интервали, често са тотално несинхронизирани (редовно виждам как 3,4 и 11 минават един след друг и в такива случаи пак ТБ3 е по-празен от ТБ4, както преди малко) и, за жалост, са далеч от надежден транспорт и 3ката по никакъв начин не подобри това.

Относно 8 и 11 - от Юридическия факултет в СУ имах гледка към бул. "Васил Левски" и ежедневно виждах как 8 и 11 се влачат двупосочно един след друг. Прилагам скрийншот на движението на двата тролея в момента, положението е същото, както се вижда.

Относно прекачванията - връзката, която прави ТБ3 може много лесно да се направи с прекачване от ТБ4/11 на ТБ1 на СУ.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Може и с прекачване между ТБ 1 и ТБ 5 на Гурко с пресичане на Левски през подлез и по-малко чакане. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Моето мнение е, че настоящото положение трябва да се запази до 2026 г. когато се очаква да тръгне метрото до Левски-Г. Тройката върши чудесна работа по бул. Владимир Вазов и подпомага значително довозването до метростанция "Хаджи Димитър".
При наличие на повече тролеи и средства за пробег, може да се разкрие линия (№10) от Надлез Надежда по Столетов, Сливница, Левски, НДК до плувен комплекс "Спартак", а линия 11 да се удължи до Орландовци, като се изгради мрежа покрай трамвайното трасе по Каменоделска, а вътре в Орландовци да се движи на батерия/дизел.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Колкото пъти видя ТБ8 по бул. "В. Левски" все е полупразен
  В коя част на В. Левски  ТБ8 е полупразен? От НДК и Одеон към Сточна гара няма друга алтернатива, а в обратна посока е връзка на линиите по Сливница с центъра. Трябва да се отчете, че с развитието на Метролиния 3 ТБ1 и 2 неминуемо ще се разредят.

Викторе,  за да има хибридни тролейни линии, като минимум трябва автоматично снемане и качване на пръстите, както и адекватни батерии. За съжаление и най-новите ни тролеи нямат такива екстри.
« Last Edit: 15.09.2022, 11:50:19 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Като цяло 8 и 11 са полупразни между СУ и Сточна гара.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Викторе,  за да има хибридни тролейни линии, като минимум трябва автоматично снемане и качване на пръстите, както и адекватни батерии. За съжаление и най-новите ни тролеи нямат такива екстри.

При наличие на повече тролеи и средства за пробег.

Демек - нови, със съответните функции и агрегати. Движението без захранване (кръгов маршрут) в Орландовци би било около 4 км и би се изминавало за около 15 минути от/до автобусната спирка "Католически гробища".

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
То като ще се купуват тролеи за една линия, по-добре ККМ по Мара Бунева да се прекара. Или пък електробуси с УК.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Разбира се, че нe биха се купували тролеи за една линия. Може да се помисли за удължаване и на други линии (ТБ5 в Младост), има и няколко автобусни линии, които са добри кандидати да станат хибридни тролейбусни. Плюс това, напълно възможно и може би оптимално е поне част от сега наличните Шкоди да бъдат оборудвани с батерии и пневматични токоприемници.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз не съм съгласен, че ултракондензаторните са опция - тролейбусите с батерия имат много по-дълъг живот от електробусите. Съгласен съм обаче с мнението, че трябва да се подходи концептуално за цяла София и има много други маршрути, които могат да се превърнат в тролейбусни при наличие на тролейбуси с батерии и умерено изграждане на мрежа. Това е дългосрочното устойчиво решение. Посочил съм 11-та линия с предложение, тъй като се обсъждат съществуващите линии.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
310 има добър потенциал за линия с тролейбуси с батерии с достатъчен капацитет - от Сточна гара до Царица Йоанна минава изцяло под контактна мрежа и има само около 4 km в посока пробег без такава.  :rolleyes:

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
8цата на Ректората е почти винаги пълна в посока Центъра, докато 3ката почти винаги е празна в посока Цариградско, доста пъти съм ги виждал един до друг така. 8 изобщо не трябва да се пипа в този вид, връзката Гоце Делчев - Сточна гара се оказа доста популярна в интерес на истината. Също и има доста приличен интервал. А пък и за какво да се връща на Окръжна, при положение че вече и 73 стига до там, само ще се дублира сериозно с още 3 линии.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Тролейбусна линия 7 е на Люлин, нека да е редовна там. В южна София е изключително нередовна в пикови делнични часове, да не говорим, че и в почивни дни не спазва разписание. Това е целогодишно, с изключение на август месец. Пътниците ходят пеша, когато в натоварени часове стоят да я чакат, за да стигнат до метро или бъдат отвозени от метрото. Времето им за придвижване, спестено от метрото се губи, докато видят да чакат тролей 7. Тази линия закъснява на няколко места по прекалено дългия си като километри маршрут. Който не знае къде изостава тролей 7, той не познава състоянието на транспорта въобще - като управляващите го! По рано хората, застанали да чакат тролей, тичаха да хванат автобус 102 като видят последния, че идва. Сега, с тези интервали, вече и това не е вариант - няма което дойде. Има пеша или с кола втора употреба. За завишените изгорелите газове от повдигнатите пешеходни пътеки също мълчат неграмотниците!
Махнете тролея на Люлин от Лозенец и Гоце Делчев.
------------------------

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Не е необходимо 7 да ходи до Гоце Делчев, достатъчно е до Спартак!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
В такъв случай, аз предлагам да съкратим или да закрием половината транспорт в София, понеже почти всички линии висят в задръстване...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

Махнете тролея на Люлин от Лозенец и Гоце Делчев.

Малко нахално от страна на Люлин да си присвоява цяла тролейбусна линия. Пък и Люлин си има и тб6, тя е строго и само люлинска и винаги е била такава.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Най-добре беше според мен, когато беше Люлин-Попа.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Бих искал да чуя мнението ви по въпроса за „Фритьоф Нансен“. Аз виждам достатъчен габарит за една активна лента в посоката, в която е разрешено движението в момента, а вляво от нея да се направи бус лента, единствено бус лента, без допуск на никакви други возила в тази посока, за ТБ 7 в посока „Патриарх Евтимий“ и Петте кьошета, местата за паркиране си остават и дори има място да се остави безопасен отстъп от тях до активната лента, така че излизащите на заден ход да могат да излязат до толкова, че да могат да видят дали идва тролей.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Пътното платно е 14 метра. Кажи сега колко ленти искаш точно, по колко метра широки, в коя посока и как искаш да ги събереш?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Смятам, че в този габарит има достатъчно място за безпрепятствено разминаване на два тролея, но дори и да няма говорим за движение на ТБ 7 в тази отсечка единствено в посока към „Патриарх Евтимий“, а на колите в посоката, в която се движат в момента - към кръстовището на „Черни Връх“, „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „България“, не им трябва повече от една лента.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!