Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233123 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Предвижда ли се разширяване на тролейбусната мрежа в София? По Янчулево време се спекулираше със тоталното спиране на всички линии, искаха да пускат димящи Икаруси да бълват кълба дим по центъра. Сега се купуват нови машини, има явно идея да се реставрира малко подвижния състав. Явно промяна на мисленето. Та защо не и нови отсечки?

Според мен има места, където това не е лоша идея - трайно задръстени булеварди, където и без това скоростта на движение не е висока, а автобустите стоящи в задръстване отделят вредни газове. На такива места тролейбусът от екологична гледна точка е идеалното превозно средство. Ако отсечката е права и без много завои е отлично място за поставяне на жици. Според мен по цялата дължина на Евлоги Георгиев е едно такова място с включване към съществуващата мрежа. Има и други подходящи места. Това би намалило емисиите на вредни газове чувствително и би направило центъра по-чист.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Предвижда ли се разширяване на тролейбусната мрежа в София? По Янчулево време се спекулираше със тоталното спиране на всички линии, искаха да пускат димящи Икаруси да бълват кълба дим по центъра. Сега се купуват нови машини, има явно идея да се реставрира малко подвижния състав. Явно промяна на мисленето. Та защо не и нови отсечки?

Според мен има места, където това не е лоша идея - трайно задръстени булеварди, където и без това скоростта на движение не е висока, а автобустите стоящи в задръстване отделят вредни газове. На такива места тролейбусът от екологична гледна точка е идеалното превозно средство. Ако отсечката е права и без много завои е отлично място за поставяне на жици. Според мен по цялата дължина на Евлоги Георгиев е едно такова място с включване към съществуващата мрежа. Има и други подходящи места. Това би намалило емисиите на вредни газове чувствително и би направило центъра по-чист.
По принцип практиката в големите градове на даден етап най-дългите автобусни линии да се преиобразуват в тролейбусни (възможно и трамвайни). Аз смятам, че добри кандидати са трасетата на авт. 11, всички Младостки рейсове, авт. 120.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Първи би могъл да стане 76. По-голямата част от трасето вече се покрива от съществуваща мрежа. Ако се свърже Орлов мост по Евлоги Георгиев с Гоце Делчев и се удължи мрежата по Цариградско и към Младост 4 би била готова една изцяло електифицирана мрежа за 76. Удължаване би могло да се направи до Метро и да се замени 114 с тролей. Друг кандидат е 74. Там само малки части от маршрута не се покриват от съществуваща мрежа. Или електрифициране на Сливница, след Орион. Тя също е идеална права и тролеите биха развивали високи средни скорости. Сегашните линии в Люлин с множеството завои са нерационални.

Според мен във върешната част на града транспортът трябва да е изцяло елекрифициран. За приоритет трябва да е замяната на линии които навлизат във идеалния център и се движат по натоварени булеварди.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
11, 94 и 150 са кандидатите, които ги има отбелязани черно на бяло върху документ. Определено, за закриване на трамваите и тролейбусите в София не се мисли, колкото и проблеми да има и състоянието да го считаме, достигнало до пределна граница. Някой членове на форума здраво спекулират с този въпрос във връзка с изграждащото се метро. Но е редно да осъзнаят, че животът и градската среда въобще не са статични. Да се надяваме, че и всичко е устойчиво, също, и ще върви към подобрение.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
На мен пък идеята не ми харесва. С автобуси ми е по-приятно да пътувам.
А и акто гледам аккво става, по-добре за начало да извършат смяна на голяма част от контактната мрежа и най-вече стрелките.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Може да ти е по-приятно, но пък с тролейбусите разхода за енергия е по-малък и е в пъти по-екологично.

 83 не се ли предвижда да стане тролейбусна линия ?  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
83 не се ли предвижда да стане тролейбусна линия ?  :)

Не трамвайна :P Нали имаше проект от Орион през моста до Надежда.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
За този знам. Аз питах за цялата линия. Ще бъде доста добра линия за тролейбуси.  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
За този знам. Аз питах за цялата линия. Ще бъде доста добра линия за тролейбуси.  :)

То първо да направят инфраструктура. Главно Житница е в ужасно състояние.

А май не се спомена една идейка от Гоце Делчев по Арсеналски, Черни връх и Евл. Георгиев да има тролейбусно движение.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Евлоги Георгиев е наистина оптимален за тролейбусна линия и там е и най-смислено

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
най-смислено също е до Младост 2 по Св. Киприан. Не знам поради каква причина не го правят?

Едно време си мислех и за тролей по Гешов и К. величков, ама няма да върши особена работа да свързва Сливница с ВМА.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
А как ви се струва продължение на ККМ от Люлин към Божурище ? А защо не и Костинброд.  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А как ви се струва продължение на ККМ от Люлин към Божурище ? А защо не и Костинброд.  :)

За мен има логика, т.к. там ще има предпоставка за развиване на по-висока скорост от порядъка на 70-80 км. Нещо, което в София е почти невъзможно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Нерентабилно. Липса на сериозно натоварване, което да оправдае инвестицията. Подходящи за ел. транспорт са само Овча Купел, Красна поляна, Младост и Студентски град. Надежда си има трамваи и метро.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Ха.. Надежда вече си няма трамвай. Свобода си има трамвай. А ако ти кажа колко хора пътуват с автобусите от Костинброд, които пък са на по-малко от час... направо си мисля, че тролейбусната линия ще е доста рентабилна.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Ха.. Надежда вече си няма трамвай. Свобода си има трамвай. А ако ти кажа колко хора пътуват с автобусите от Костинброд, които пък са на по-малко от час... направо си мисля, че тролейбусната линия ще е доста рентабилна.

И как си представяш да се реши проблемът със собствеността на ККМ на територията на чуждата област и община? Не, че на Запад това ще бъде проблем, но за нашата администрация би било почти мисия невъзможна и ще води до непрекъснати конфликти и групова безотговорност. То и към Перник, Пирдоп и Елин Пелин непрекъснато има трафик, но с аккво са те по-различни от Костинброд?
Отделно че, както надявам се си запознат, осъществяването на транспортно съобщение между две области в България изобщо не е бюрократично просто.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ха.. Надежда вече си няма трамвай. Свобода си има трамвай. А ако ти кажа колко хора пътуват с автобусите от Костинброд, които пък са на по-малко от час... направо си мисля, че тролейбусната линия ще е доста рентабилна.

Това последното е явен факт. 2 г. съм блъскал по един път в месеца дотам и знам какво беше. Предполагам сега не е по-различно.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Ха.. Надежда вече си няма трамвай. Свобода си има трамвай. А ако ти кажа колко хора пътуват с автобусите от Костинброд, които пък са на по-малко от час... направо си мисля, че тролейбусната линия ще е доста рентабилна.

И как си представяш да се реши проблемът със собствеността на ККМ на територията на чуждата област и община? Не, че на Запад това ще бъде проблем, но за нашата администрация би било почти мисия невъзможна и ще води до непрекъснати конфликти и групова безотговорност. То и към Перник, Пирдоп и Елин Пелин непрекъснато има трафик, но с аккво са те по-различни от Костинброд?
Отделно че, както надявам се си запознат, осъществяването на транспортно съобщение между две области в България изобщо не е бюрократично просто.

Ако има желание - нещата могат да се направят. Разликата е, че Костинброд е почти на територията на София и е достатъчно близо, има изграден нормален път по който могат да се движат тролейбуси и едниствено трябва да се изгради ККМ.

 А Перник, Пирдоп и Елин Пелин не могат да се сравняват - първо защото са на по-голямо разстояние и второ, че имат достатъчно влакове в денонощието, че да не им е нужен тролейбус.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Ха.. Надежда вече си няма трамвай. Свобода си има трамвай. А ако ти кажа колко хора пътуват с автобусите от Костинброд, които пък са на по-малко от час... направо си мисля, че тролейбусната линия ще е доста рентабилна.

И как си представяш да се реши проблемът със собствеността на ККМ на територията на чуждата област и община? Не, че на Запад това ще бъде проблем, но за нашата администрация би било почти мисия невъзможна и ще води до непрекъснати конфликти и групова безотговорност. То и към Перник, Пирдоп и Елин Пелин непрекъснато има трафик, но с аккво са те по-различни от Костинброд?
Отделно че, както надявам се си запознат, осъществяването на транспортно съобщение между две области в България изобщо не е бюрократично просто.

Ако има желание - нещата могат да се направят. Разликата е, че Костинброд е почти на територията на София и е достатъчно близо, има изграден нормален път по който могат да се движат тролейбуси и едниствено трябва да се изгради ККМ.

 А Перник, Пирдоп и Елин Пелин не могат да се сравняват - първо защото са на по-голямо разстояние и второ, че имат достатъчно влакове в денонощието, че да не им е нужен тролейбус.

В такъв случай сам си отговори на въпроса защо ще бъде неподходящо - трябва да се пуснат повече влакове към Костинброд. И има изградена мрежа, и ще бъде в пъти по-бързо от тролей, и не е нужно да се влиза в сложни бюрократчни кръжоци по жунгльорство. Липсва единствено желание от страна на БДЖ.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поне последното трасе до Левски се оказа много удачно и сега кварталът има читава връзка с центъра.