В-к "Телеграф"
22.03.2012 г., стр. 8
В СЛЕДВАЩИТЕ 4 ГОДИНИ
УДВОЯВАТ ТРОЛЕИТЕ В СОФИЯ
Разкриват 10 нови трасета, пускат жица и в Студентски град
10 нови тролейбусни трасета ще бъдат изградени в столицата в следващите години. В момента от тролеи се обслужват едва девет от линиите на градския транспорт.
Планира се част от тях да бъдат удължени, а на някои места ще се открият чисто нови линии. Тролей например ще бъде пуснат в Студентски град и ще се движи по маршрута на автобус 94, като прави връзка с метрото на бул. „Г.М. Димитров". По самия булевард също ще бъдат пуснати жици, които ще стигат до „Симеоновско шосе". В тролейбусна мрежа ще бъдат свързани и отделните части на жк „Младост". Отделно ще се разкрие и линия от бул. „Андрей Сахаров" до „Младост 2". Ново трасе ще има и в ,Дружба" по бул. „Цветан Лазаров".
Тролейбусни трасета се планира да бъдат изградени още по част от бул."Владимир Вазов", по ул.'Тодор Каблешков" до бул."България", в участък от бул. „Добринова скала", както и по маршрутите бул. „П. Ю. Тодоров" - ул. „Бяла черква" - бул. „Арсеналски" - бул. „Черни връх"-бул. „Патриарх Евтимий".
План
Разрастването на тролейбусната мрежа е елемент от Плана за устойчиво развитие на градската мобилност за периода 2012-2015 г., който ще се гласува на днешното заседание на общинския съвет. „В момента работим по проектирането на новите трасета. Четири от тях са готови, а другите се подготвят", обясни заместник-кметът на София по транспорта Любомир Христов. По думите му през следващата години може да започне изграждане на новите линии.
Средства
Част от тях ще бъдат построени със средства на столичната община, а за други ще се търси външно финансиране. Има вариант и да се кандидатства за евросредства от новия програмен период, който започва през 2014 г. Планът за устойчиво развитие на градската мобилност, който общинският съвет трябва да приеме днес, пък е до 2015 г. Тролейбусните трасета не са тежки за изграждане и период от една година е напълно достатъчен, обясни Любомир Христов. По думите му развитието на електротранспорта няма да е за сметка на автобусния и увеличаването на тролеите няма да доведе до съкращаване на линии на рейсовете.