Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 666176 times)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1380 on: 13.01.2017, 13:04:51 »
Двуетажните автобуси са символ на Лондон, предпочитани са пред съчленените поради по-голямата маневреност и по-малък размер, което спомага с тесните улици в Лондон. Голям плюс е и увеличения капацитет. :)

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1381 on: 13.01.2017, 13:49:14 »
Но имат 1-2 врати по-малко и стълби, заради което са по-трудни за ползване.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1382 on: 13.01.2017, 13:51:52 »
Градските двуетажни са масово с 3 врати. Стълбите (по принцип) се ползват само в една посока - предната за качване, задната за слизане.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1383 on: 13.01.2017, 14:28:05 »
В София не се сещам за много линии, подходящи за двуетажни автобуси. Евентуално за витошките става, но за там май са непригодни по други причини. За градските е неудобно, защото ще има струпвания по вратите и стълбите, просто защото не сме англичани или немци. Също така на втория етаж не би трябвало да има правостоящи, което ги прави още по-абсурдни за нашите "условия". Естетиката е субективна - но на мен лично не ми харесва видът им също.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1384 on: 13.01.2017, 14:59:40 »
Има много линии, които са подходящи, в София е пълно с линии, които по пътя си само обират пътници и всички се изсипват накрая на последната спирка, а се пътува сравнително дълго - над 30 минути, многото седалки на горния дек са точно за тези пътници.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1385 on: 13.01.2017, 16:10:34 »
Няма линия в София, която да е по-сериозно натоварена и по-голямата част от потока да е между начална и крайна спирка или между две и повече отдалечени. :rolleyes: Двуетажните автобуси са подходящи за такива. За Витоша са неподходящи заради по-ниското сцепно тегло и високия център на тежестта. Също качването и слизането е бавно, а капацитета е по-малък  от този на съчленен - на втория етаж не може да има правостоящи. Съчленените автобуси имат нисък център на тежестта, което ги прави далеч по-стабилни при завиване :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2017, 18:22:25 by V.Peichev »

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1386 on: 14.01.2017, 09:24:06 »
Най-големия разход е горивото, грубо 100 литра нафта за двусменна работа, грубо 200 лева на ден. Следват заплатите на двамата шофьори - грубо по 50 лв надница = 100 лв. Следват разходи за сервизна поддръжка - за труд и за части/консумативи. Труда разпределен грубо се пада някъде между 15 и 20 лв. на ден за автобус. За части/консумативи приблизително малко повече, в момента около 25лв. на ден.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1387 on: 14.01.2017, 11:20:16 »
Двуетажните автобуси са добри за линии, където пътникопотока не се сменя често - тоест качващи има постоянно, но масата хора слизат на 2-3 основни спирки, правейки връзка с други линии или метро. Имат по-голям капацитет от съчленените автобуси, но за сметка на това той винаги остана не изцяло зает, понеже не всички имат желание да се катерят нагоре. В Берлин също изобилства от двуетажни автобуси, обикновено са разпръснати из линиите, но освен по туристическите 100 и 200, най-често се срещат на експресните ни линии - започващи с Х. Ползвам Х83 всеки ден и там са смесено двуетажни и нормалносъчленени.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1388 on: 14.01.2017, 11:37:17 »
Капацитетът на двуетажните автобуси е по-малък от този на съчленените,тъй като на горния етаж не може да има правостоящи, при съчленените спокойно може да има доста голяма площадка за правостоящи срещу трета врата както и известен брой правостоящи на пътеките. :rolleyes: Двуетажен автобус трудно може да побере повече от 90-100 души, докато съчленените спокойно поемат 150-160. :rolleyes:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1389 on: 14.01.2017, 11:47:08 »
Друг е въпросът дали 150 души в съчленен автобус може да се нарече комфортно пътуване.

По спецификация в нашите МАН-ове: на втория етаж има 55 седящи места. Долу мисля че бяха около 38. И отделно още около 40 правостоящи. Днес, като се повозя на такъв, ще запиша цифрите.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1390 on: 14.01.2017, 12:08:02 »
Lion City DD ако имаш предвид е със 128 места, от които 83 седалки. Многото седалки са подходящи за линии, които се изпразват на последните спирки като 42 например, там и беше единствения опит да се пусне двуетажен в София по редовна линия. Пътуването на втория етаж от Банкя до София си беше доста комфортно в сравнение със сгъчкан къс автобус.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1391 on: 14.01.2017, 14:19:21 »
42 определено има нужда от 1-2 допълнителни коли. Има няколко остри завоя, на които центробежните сили на горния етаж са определено дискомфортни.  :rolleyes:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1392 on: 14.01.2017, 14:53:18 »
И какво? Ще се обърне автобусът ли?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1393 on: 14.01.2017, 14:57:18 »
Центробежните сили горе са същите като долу, само че изглежда по-страшно.  :D

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1394 on: 14.01.2017, 15:39:31 »
Няма как двуетажен автобус с две оси да събере повече хора от съчленен защото ще надхвърли допустимото натоварване на ос. Дори ако е с три оси (демек две задни) пак най-много да събере подобен брой пътници.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1395 on: 14.01.2017, 15:58:57 »
Високият център на тежестта определено увеличава центробежните сили в сравнение с едноетажен автобус дори и съчленен. :rolleyes: Усещал съм замайване при пътуване на втория етаж на екскурзия по път с остри завои. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1396 on: 14.01.2017, 16:03:03 »
Ееее ама пък Икарусът със своя средно разположен двигател, непосилно висок под,  мирис на изгорели газове и невъобразим шум какви центробежни сили има...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1397 on: 14.01.2017, 16:58:19 »
Няма как двуетажен автобус с две оси да събере повече хора от съчленен защото ще надхвърли допустимото натоварване на ос. Дори ако е с три оси (демек две задни) пак най-много да събере подобен брой пътници.

Дискусията тръгна не от това кой събира повече, а кой вид автобуси имат по-ниски експлоатационни разходи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1398 on: 14.01.2017, 20:34:17 »
Малко са линийте в София , които могат да се обслужват от двуетажни автобуси ! Съчленените с 4 врати предполагат слизане и качване на голям брой хора за кратко време ! На линия обслужвана от двуетажни може да се пусне съчленен , но обратното би предизвикало дискомфорт и излишни закъснения ! Така , че закупуването на двуетажни автобуси за София би било излишен лукс , дори разхищение !

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #1399 on: 14.01.2017, 21:41:11 »
Да, мнозина тук помнят усещането, когато пускаха 4104 и 4106 по 309 и 111. Тук искам да подчертая че пътникопотока тогава по тези линии бе съизмерим със сегашния по 204 например.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!