Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 184144 times)

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2000 on: 11.07.2018, 16:28:43 »
Бе глупости, по 82 ги пускат, по време на панорамната обиколка, която 82 прави през катуните си минават по разбити улици, дупки, май и павета имаше.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2001 on: 11.07.2018, 22:10:02 »
Ютонгите са ....

Мощни с ръчен ретардер и съвсем спокойно могат да изпълняват курсове по 63 до Златните мостове !Пътя до там е не по лош от Цар Борис 3 или Гоце Делчев. Високия разход нагоре ще се компенсира надолу ! Каквото и да било в гаранция трябва да се експлоатира много та строши ли се нещо да се поеме гаранционно! Линия 66 е подходяща само за Чавдар 5 С !  ;)

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 391
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2002 on: 11.07.2018, 22:28:26 »
То щом бяха пуснали ютонг веднъж на 93

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2003 on: 12.07.2018, 20:43:56 »
Нека бе забравяме че Евгени е един от създателите на този форум. Малко уважение...
Никакво уважение не заслужава човек, който в името на положение и срещу заплащане забравя идеите и принципите си и започва да върши обратното на това, зад което е стоял.

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2004 on: 29.07.2018, 13:24:33 »
Викам като стана такъв скандал с тези китайски изделия да вземем автобуси SOR.
Като Чешки ще са по-евтини от Мерцедес или друга по-западна марка, но са устойчиви на мърлявщина от нашия тип (за разлика от полските автобуси Соларис, на които салоните не носят на мръсотия и заприличват на коптор, направих сравнението в Братислава).

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2005 on: 30.07.2018, 06:45:15 »
Ами за да не заприличват на коптор, някой трябва да си свърши работата, за която взема заплата. Чичо ви Васко беше споменал, че чистачките в Дружба вземат по 900 лева. Иначе за СОР отзивите хич не са хубави, има ги само в Чехия, Словакия и у нас, същата работа като Тедом.
« Last Edit: 30.07.2018, 06:46:51 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2006 on: 31.07.2018, 13:53:29 »
Предварително се извинявам за дългия пост.
Реалистично погледнато 60 нови МАН стигат за покриване на сегашните коли на 204 (на зимни разписания 19), 111 (27), 305 и 413 (ако не се лъжа, тези, които сега са Конекто са 10, а всичките са 18) или общо 56 коли. След това ще настъпи намаляване на броя на колите по 111 и 204, с което ще се освободят МАН, с които да се обнови частично 11-та линия примерно и това ще да е.

Всички тези промени нямат нищо общо с линиите, които се обслужват от зелени, а оранжеви ще се освободят сравнително малко и би било неразумно да се бракуват всичките зелени.
Но пък от 111 ще се освободят Конекто ЛФ, които ще могат да заменят някаква част от високоподовите къси. С това, в комплект със 102 нови къси, може и да успеем даже да се отървем от някое друго ВМС.

Интересен е моментът, че 60-те съчленени е логично да не ги делят по равно между гаражите, а според нуждите на всеки гараж. На Земляне ще им трябват повече от половината, тъй като е по-логично 204 да се обслужва смесено от този гараж и Дружба, както 304 в началото. Лично според мен така е по-добре, тъй като, ако пратят 20 в Малашевци, за землянските линии ще има недостиг, а с МАН ще се обнови 280, а линията е слабо натоварена в участъка Плиска - СУ и е по-логично да се подсили 294 за нейна сметка, тъй като голямото натоварване е между метрото и последната спирка. Ако тези 20 отидат в Земляне, ще има достатъчно за 111, 83, 102, половината коли от 204 и няколко от 11, по която се пътува по-продължително време и няма алтернативни линии с нисък под, за разлика от 280 (в студентски град - 102, 94, по Цариградско - общо взето всичко). За подобряване на обслужването по 280 например могат да се прехвърлят оранжеви Конекто от другите гаражи, като се освободят.
« Last Edit: 31.07.2018, 14:13:39 by Whatnow14 »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2007 on: 31.07.2018, 14:22:52 »
Ако 204 мине на съчленени, то колите надали ще са 19. По спомен преди концесията мисля че бяха 15.
На 111 не е задължително всички коли да са дълги. Достатъчно е 20 дълги и 7 къси.
11 и 280 вероятно също ще минат на нови автобуси, като може и по някой стар да се пусне.
Освободените Конекто вероятно ще се пренасочат към 78, 1, 5 и пр.

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2008 on: 31.07.2018, 14:34:21 »
Така се получават мисля 59 коли за 60 МАН, но 305 и 413 си остават смесено МАН/Конекто. Интересно кои линии ще са приоритет, сигурно твоят вариант, за да може да се каже “обновихме 4 линии”, вместо само 3.

Offline bozhido

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2009 on: 31.07.2018, 15:28:34 »
Би било добре общината да закупи от Карат С седемте останали съчленени Мерцедеса, които сега обслужват 204. Тези автобуси може отново да се пуснат по линия 1, както беше през 2007-8 г. А предвид лошото състояние на БМЦ-тата може да се закупи и голяма част от късите Конектота на Карат С, които се оказа качествени и за 10 години ползване на 204 все още са в прилично състояние. Така ще може да се сгъстят малко разписанията по градските линии, тъй като е недопустим от интервал от 20+ минути в пик.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2010 on: 31.07.2018, 18:13:29 »
Как да се определи цената за тази покупка ?

На 111 през една да са дълги пак ще е добре.

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
  • Citaro
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2011 on: 31.07.2018, 18:48:58 »
Те ако се разберат за цената, ще намерят и начин по който да я определят  :devil: За мен е неразумно при наличието на толкова много бараки в движение, ние да разкараме конектата, които макар и вече много занемарени си остават прилични автобуси.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1768
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2012 on: 31.07.2018, 18:53:00 »
Наистина интересно какво смятат да правят Карат с автобусите си. Ще успеят да продадат няколко, но всичките едва ли. И аз се надявам СО да ги купи от тях...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2013 on: 31.07.2018, 19:27:45 »
Аз пък се надявам да не купуват. Каквато и цена да имат повечето са на 10 години и подлежат на основена ремонт, какъвто няма да им се направи и след 5 години ще приличат на зелените Мерцедеси. Ако ще се купува нещо старо е за предпочитане да не е от тук.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2014 on: 31.07.2018, 20:15:31 »
Няма и да ги купят, понеже, за да стане номерът, трябва да се направи процедура по ЗОП с предизвестен победител, което е незаконно. Що се отнася до БМЦ-тата, те до няколко години ще се самобракуват, не е нужно това да стане официално. Лошото е, че още продължават ли продължават да купуват същите боклуци...По-добре би било да се направят нови концесии за по още 10-тина години, но този път с изискване за съчленени автобуси за линиите, където са нужни такива - 72,111, 204 и др. Автото дотолкова е затънало в говна, че няма на къде повече...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2015 on: 31.07.2018, 20:16:45 »
Те ако се разберат за цената, ще намерят и начин по който да я определят  :devil: За мен е неразумно при наличието на толкова много бараки в движение, ние да разкараме конектата, които макар и вече много занемарени си остават прилични автобуси.

Демек , щом данъкоплатците плащат всяка цена ще е ниска ! Малко им е това , че им удължиха концесията и парите за забавените плащания , а сега да им изкупят кочините на десеторна цена !!!  :devil:

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 816
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2016 on: 31.07.2018, 20:32:19 »
Quote
Що се отнася до БМЦ-тата, те до няколко години ще се самобракуват,
Това е съмнително  :devil: защото въпреки редица лоши особенности, на практика се оказва, че тия БМЦ-та са устойчиви поне колкото О345 , обаче са по-лесни за кърпежи и ремонти. Досега кой знае колко тежки кърпежи не е имало, за разлика от О345 които от две години масово започнаха да се разпадат на едни трудни за изкърпване места.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2017 on: 31.07.2018, 21:07:53 »
Аз пък се надявам да не купуват. Каквато и цена да имат повечето са на 10 години и подлежат на основена ремонт, какъвто няма да им се направи и след 5 години ще приличат на зелените Мерцедеси. Ако ще се купува нещо старо е за предпочитане да не е от тук.
Не само това, но и "Карат" от поне две години знаят, че няма да им подновят договорите - изпраха се едни пари през концесията и кой от къде е. В резултат на това предполагам, че влагат минимални средства и усилия в подръжката на автобусите си, така че не се знае какво дърво ще гризне СО, когато се сдобие с Конектата. За пример мога да дам запалилият се рейс по А306 преди време.

СО трябва да търси варианти за финансиране на лизинг за нови газови автобуси - хем са по-екологични от дизеловите, хем не са в експериментален етап като електрическите. Освен това е крайно време да започне закупуването на по-голяма бройка возила от предвидените за брак, защото от както ги няма Икарусите (и О305) обслужването не се е подобрило особено - да, удоволствие да се пътува с МАНовете, но още по-добре щеше да е са на старите интервали. Помня, че около 2004-2006 редовни автобуси като А76 и А604 бяха на 14/15 минути в събота и неделя и това се считаше за рядко. Сега въпросните линии са на 22/23 минути и почти няма линия на 14/15 в празничен ден. Кел файда като е нов автобусът, в който ще прекараш средно 20 минути, когато ще го чакаш поне толкова.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2018 on: 31.07.2018, 21:34:28 »
Всъщност ако ни дадат съчленените Конекта на цената на скрап, за около 4-5 000 лева бройката защо пък не? То ремонта на един стар автобус и изкърпването ще струва повече сигурно. Макар че малко съмнително да ги продадат на цена на скрап,  но и съмнително къде другаде могат да ги продадат. Другите най-големи потенциални купувачи Варна и Бургас и те вече купуват чисто ново, в по-малките градчета отдавна са си загубили пътниците и нямат такива пътникопотоци за съчленени автобуси.

Т_4 така беше преди, още малко преди това пък събота и неделя подобни линии бяха на 11-12 минути и това също ми се струваше много, сега някои подобни линии са през 25 дори в отделни моменти на половин час.

И да удоволствие и голям кеф са тези МАН-ове, ама 126 такива автобуса на милион и кусур Софиянци според мен са крайно недостатъчни.

ПС Те тия МАН-ове са нещо като "перлата на ГТ в София" :) Веднъж на 4-ката седалки някакви жени им се кефеха и говореха "брей колко са хубави и удобни тези автобуси" и един чичак се намеси в разговора с " какво толкова се прехласвате, нормален автобус, каквито в Европа има от 20 и повече години навсякъде" Може би прекалено дълго чакахме такива и за това така им се радват сега хората, жалко че са сравнително малка бройка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2019 on: 31.07.2018, 21:41:01 »
Иво, това не са 40 годишни Чавдари, за да ги продават по 5000 бройката. А купувач може да се намери доста лесно. Вече продадоха два, не пречи да продадат и другите.
Иначе МАНовете и на мен ми харесват, но не са нищо особено. Добре че имат климатик, че иначе съвсем базовки щяха да са.