Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 666245 times)

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2180 on: 14.11.2018, 11:27:38 »
От Нова година значи имаме 102 нови къси автобуса. За покриване на линиите на Карат (без 204) са нужни около 50 автобуса, за 260 още 10. С останалите 42 (+10-те за Витоша) задължително се бракуват всички О302, бели МАН-ове, О345 + най-скапаните BMC. Освен новите газови BMC и Yutong и електрическите Yutong, ще останат дизеловите Yutong, няколкото Tedom-a, късите Conecto LF и О345 Conecto и някое и друго старо BMC. Да не забравяме, че по принцип BMC са по-нови като години и двигатели от  О345 Conecto.

При дългите нещата са малко по-лоши. От 60-те МАН-а, 20 трябва да отидат на 204 (вероятно в Дружба), 20 в Земляне за 11 и (може би) 20 в Малашевци за 280 и 285. 88 може да мине на Conecto G (от 11), а О345 да се бракуват. Макар че не знам дали не е по-добре едни 10-ина от тях да поемат например линия 1, вместо тя да е с къси автобуси. Оранжевите МАН-ове ще останат по линии като 78, 79 и 294, а 304 предполагам ще се закрие след като 204 мине само на дълги. Така освен новите газови МАН-ове, ще останат за още няколко години Conecto G и оранжевите МАН-ове.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2181 on: 14.11.2018, 12:03:29 »
От Нова година значи имаме 102 нови къси автобуса. За покриване на линиите на Карат (без 204) са нужни около 50 автобуса, за 260 още 10. С останалите 42 (+10-те за Витоша) задължително се бракуват всички О302, бели МАН-ове, О345 + най-скапаните BMC. Освен новите газови BMC и Yutong и електрическите Yutong, ще останат дизеловите Yutong, няколкото Tedom-a, късите Conecto LF и О345 Conecto и някое и друго старо BMC. Да не забравяме, че по принцип BMC са по-нови като години и двигатели от  О345 Conecto.

При дългите нещата са малко по-лоши. От 60-те МАН-а, 20 трябва да отидат на 204 (вероятно в Дружба), 20 в Земляне за 11 и (може би) 20 в Малашевци за 280 и 285. 88 може да мине на Conecto G (от 11), а О345 да се бракуват. Макар че не знам дали не е по-добре едни 10-ина от тях да поемат например линия 1, вместо тя да е с къси автобуси. Оранжевите МАН-ове ще останат по линии като 78, 79 и 294, а 304 предполагам ще се закрие след като 204 мине само на дълги. Така освен новите газови МАН-ове, ще останат за още няколко години Conecto G и оранжевите МАН-ове.

Горе-долу добре го смяташ,но не бързай така с това заключение.С тия 102 къси поне 60 ще са за линиите на Карат-С с резервите. За линия 260 още нищо не се знае. 302ките също са под въпрос, защото тия 10 туристически автобуса най-вероятно няма да са достатъчни. Иначе късите бели манове могат всичките да се спрат спокойно и сега, особено тия 6 мижави бройки в Дружба. Но там нали имаше друго, че щели да ходят за Габрово. Така, че струва ми се леко прибързваме с това, кое ще се реже и кое ще остава. За дългите да там 20бр отиват за 204 ,но остават още 40бр. И това според мен е абсолютно глупаво с това 280 и 285 да са с изцяло нови, там си има линии, които се припокриват и това са 94 и 85, които са само и единствено с нови автобуси. Аз не мога да разбера, каква е тази дискриминация към тая линия 78. Тя е доста натоварена линия и превозва предимно ученици и пенсионери. Не може само, защото минава покрай автостанция Изток да я слагаме под общия знаменател, че е циганска линия, което въобще не е така. Сега за 79 там е ясно.. Според мен останалите 40бр нови дълги автобуса е редно да отидат на 11, 94, 305 и т.н. А по-старите манове 2014г модела да се разпределят по другите линии и да са със смесено обслужвани по линии 78 280 285 413 и т.н. Плюс това трябва да се погледне факта дали дадена линия няма условие за нея, че трябва да се обсужва с определена категория автобуси, а именно евро6.Смятам, че по този начин няма да има сърдити и всички ще са доволни при смесеното обслужване, а не с дискриминация на линиите.
« Last Edit: 14.11.2018, 12:06:22 by georgi_L »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2182 on: 14.11.2018, 12:03:55 »
Защо някои хора продължават да бленуват бракуване на БМЦ-та и О 345? Не разбрахте ли, че нищо освен О 302 и евентуално няколко бели Мана няма да се бракува? А пък хайде да почнем най-накрая и малко да допълваме бройки, вместо само да бракуваме, а автобусите да са на 30 минути  ;)

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2183 on: 14.11.2018, 12:11:49 »
Защо някои хора продължават да бленуват бракуване на БМЦ-та и О 345? Не разбрахте ли, че нищо освен О 302 и евентуално няколко бели Мана няма да се бракува? А пък хайде да почнем най-накрая и малко да допълваме бройки, вместо само да бракуваме, а автобусите да са на 30 минути  ;)

Да ти кажа и аз това се чудя на някои особено с тези БМЦ-та.. Тях ако ги махат ще са последни след o345 и o345конекто. Даже гледам че Малата започват да ги стягат има един изцяло пребоядисан и нови седалки. Едва ли ги гласят да ги спрат, като ги ремонтират. Относно допълването на бройки ще ти кажа само едно, просто не се надявай. Те шофьори нямат за сегашните пък абсурд за още. И това метро дето се строи ще съсипе един куп линии и ще ги закрие. Така, че по-скоро ще намаляват от колкото да се увеличават..

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2184 on: 14.11.2018, 12:49:51 »
От Нова година значи имаме 102 нови къси автобуса. За покриване на линиите на Карат (без 204) са нужни около 50 автобуса, за 260 още 10. С останалите 42 (+10-те за Витоша) задължително се бракуват всички О302, бели МАН-ове, О345 + най-скапаните BMC. Освен новите газови BMC и Yutong и електрическите Yutong, ще останат дизеловите Yutong, няколкото Tedom-a, късите Conecto LF и О345 Conecto и някое и друго старо BMC. Да не забравяме, че по принцип BMC са по-нови като години и двигатели от  О345 Conecto.

При дългите нещата са малко по-лоши. От 60-те МАН-а, 20 трябва да отидат на 204 (вероятно в Дружба), 20 в Земляне за 11 и (може би) 20 в Малашевци за 280 и 285. 88 може да мине на Conecto G (от 11), а О345 да се бракуват. Макар че не знам дали не е по-добре едни 10-ина от тях да поемат например линия 1, вместо тя да е с къси автобуси. Оранжевите МАН-ове ще останат по линии като 78, 79 и 294, а 304 предполагам ще се закрие след като 204 мине само на дълги. Така освен новите газови МАН-ове, ще останат за още няколко години Conecto G и оранжевите МАН-ове.

Горе-долу добре го смяташ,но не бързай така с това заключение.С тия 102 къси поне 60 ще са за линиите на Карат-С с резервите. ............


По сегашното зимно разписание по линиите на Карат (без 204) се движат 41 автобуса. С резервите - 50. Няма как да ги докараме до "поне 60", освен ако идеята не е половината автобуси да дремят на плацовете.

Иначе имаме 112 автобуса (с витошките), 50 за Карат и остават още 62. О302+белите МАН-ове и единствената оцеляла О305-ица са 35. Остават още 27. Иначе съм много за да се увеличи пробега по някои линии, но не съм чул някоя партия/група съветници да е внесла такова предложение, така че едва ли. Разбира се, можем спокойно да оставим 30-40% резерви да гният по плацовете, ама за тях нито ще има шофьори, нито поддръжка, нито пробег.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2185 on: 14.11.2018, 19:29:06 »
В обобщение, има мегдан общо 100 автобуса да бъдат подменени до 3-4 месеца (ако се разреши проблемът с липсата на шофьори).
По груби сметки максимум 70 автобуса са нужни за всички линии на Карат-С (в т.ч. 204 и резервите).
А всички автобуси, които са поръчани, са 172 - 60 БМЦ-та, 60 МАН-а, 22 Ютонга, 20 електрика, 10 Интуро.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2186 on: 14.11.2018, 21:37:43 »
Нови шофьори не се очакват, поне не при тези условия.
Иначе е ясно. На новите автобуси ще се качат най-големите олигофрени и връзкари, които или си плащат да се качат на нов автобус или са човек на някой.
Иначе освен последните останали 0305(Г) друго не се очаква да бъде бракувано.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2187 on: 14.11.2018, 21:48:57 »
Най-добре щеше да е с идването на още автобуси да сгъстят интервала по доста линии, но като няма кой да работи няма как. Сега няма криза и не може да се оправдаят че няма пари в София, а има много хляб да изядем да можем да станем конкурентни на европейския пазар на труда и да привличаме кадри от западна Европа, както те привлекоха нашите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2188 on: 14.11.2018, 22:39:58 »
Нови шофьори не се очакват, поне не при тези условия.
Иначе е ясно. На новите автобуси ще се качат най-големите олигофрени и връзкари, които или си плащат да се качат на нов автобус или са човек на някой.
Иначе освен последните останали 0305(Г) друго не се очаква да бъде бракувано.
0 302 също не търпят отлагане повече.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2189 on: 14.11.2018, 22:48:48 »
Че то гледам тепърва са изкъприли, пребоядисали и направили частични ремонти на някои от тях. Ще видим аз все пак залагам че ще оставят няколко от тях подобно както оставиха няколко О 305-ци. За резерв ако не стигнат 10-те туристически и ако падне много сняг по някои от Витошките линии ако ще и за 93, 98.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2190 on: 14.11.2018, 23:12:11 »
То това, че са ги кърпили скоро, не пречи да се бракуват. За 98 много отдавна не стават, там по-скоро е трябвало да ги пуснат, като са дошли чисто нови. Ти знаеш ли, че преди 20 години, малко преди да дойдат белите МАН-ове, на 98 бяха през седмицата 7 рейса, събота и неделя 6, по възможност съчленени при това - Чавдари 141 и/или Икаруси, но винаги със сменен двигател? Събота и неделя даже бяха само съчленени, дори и след като дойдоха МАН-овете, пускаха оранжеви 21хх. После, като мина в Земляне, през уикенда бяха само Икаруси с нов двигател. Тогава пък даже си спомням, че разписанието делник/празник беше едно и също. Не знам какъв 98 сънуваш при тая перманентна блъсканица там....

56 и 98 може би бяха единствените линии, които през ония години никога не са били със съчленени автобуси, но след промените станаха за известен период.
« Last Edit: 14.11.2018, 23:16:09 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2191 on: 15.11.2018, 00:18:43 »
Ооо да помня го това беше около 2000-та година съчленените Чавдар 141 на 98.  Помня и белите МАН-ове като чисто нови там, също така имам смътен спомен че и от съчленените МАН-ове 21хх като бяха чисто нови се разминахме с един такъв малко над Бистрица. Спомням си че бях в един Чавдар на 69 и на излизането на баира над Бистрица се разминахме с един току-що доставен съчленен МАН и се чудех тогава какви са тези модерни автобуси дето са купили.

Икарусите не бяха толкова отдавна, до към 2008-ма си пускаха редовно на 98. Даже имам някъде запазено видео как дърпа нагоре по баира един от последните останали-1375 мисля че беше. Много ги юркаха нагоре. 2003-2005-та бяха почти само ремонтирани Икаруси. И съчленено Конекто даже пускаха на 98, и дълъга 305-ца. Ама сега с това кръгово дето измислиха май вече не става.

О 302-ките се тъпчат яко и много носят на претоварване, като гледам как се тъпчат по тези баири до краен предел и на изкачване и на спускане, обаче доколко е безопасно вече е друг въпрос. Иначе вижте една 302-ка с каква облицовка са направили салона наживо изглежда много добре
« Last Edit: 15.11.2018, 00:22:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2192 on: 15.11.2018, 12:22:45 »
Няколко въпроса:

1. Всички линии на Карат в Дружба ли следва да отидат?
2. 260 в Земляне ли следва да отиде след Еридантранс?
3. По 113 може ли да се пуснат къси автобуси и това ще изисква ли повече коли?
4. По 108 може ли да се пуснат къси автобуси и това ще изисква ли повече коли?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2193 on: 15.11.2018, 13:08:08 »
1. Не. Очаква се линиите от Гео Милев да са на Малашевци.
2. Да.
3. 100% 113 ще мине на къси след като 204 мине в Дружба. Няма да има промяна в интервала сигурно.
4. На 108 и сега са си къси автобуси.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2194 on: 15.11.2018, 13:29:17 »
1. Не. Очаква се линиите от Гео Милев да са на Малашевци.
2. Да.
3. 100% 113 ще мине на къси след като 204 мине в Дружба. Няма да има промяна в интервала сигурно.
4. На 108 и сега са си къси автобуси.

Благодаря!! Линиите от Гео Милев 1,3,5 и 6 ли включват?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2195 on: 15.11.2018, 13:31:11 »
Точно така.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2196 on: 15.11.2018, 13:32:21 »
Да това е автостанция Гео Милев дето е до завод Електроника.

Дано поне в пиковите моменти на 1, 3 и 5 да пускат съчленени, и без това има добре ремонтирани зелени Мерцедеси. 2270 и още няколко. Ще е хубаво ако на най-натоварените курсове пускат съчленени, гледах преди няколко дни в 3-ката не могат да се натъпчат хората.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2197 on: 15.11.2018, 13:44:30 »
Малко странно решение - и 4-те линии са по-близо до Дружба, отколкото до Малашевци и ще има по-голям нулев пробег. Но пък без да вземе някакви линии, Малашевци ще стане най-малкия гараж, след концесията с МТК. Явно идеята е да му се дадат някакви линии.

Иначе 1-цата със "зелени" не е  лоша идея - поне 1-2 години още могат да изкарат там. На 3 и 5 съм скептичен.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2198 on: 15.11.2018, 13:47:37 »
Когато 3 беше с Икарус-и,редовно пътувах прав до Пасарел.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2199 on: 15.11.2018, 13:56:05 »
Междудругото визуално наистина изглежда че Дружба е много по-наблизо а Малашевци много далеч, но ако засечете растоянието с гугъл земя разликата не е толкова голяма, Малашевци е с няколко километра само по-надалече. От друга страна ако са в Дружба може да се включват и изключват направо от първата спирка в Дружба 2, преди да се излезе на Цариградско и да се спести много пробег.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР