Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 184089 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Автобусни дискусии
« Reply #600 on: 16.01.2016, 01:27:10 »
Аз се чудя, защо новите превозни средства не са задължително оборудвани с камери. Ефекта според мен ще бъде достатъчно голям и няма да ставаме свидетели на подобни безобразия.
Също така не смятам, че е редно да сравняваме 1-2 идиота, които са вандали и съсипват всичко, с обикновените граждани, които си купуват превозен документ и пазят новия автобус.  :!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #601 on: 16.01.2016, 01:41:57 »
Защото когато обществото, дори да види посегателството над возилото, си замълчи, то то става съучастник на деятеля. Неслучайно в правото съществува термин престъпна небрежност, която в редки случаи дори е наказуема.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #602 on: 16.01.2016, 10:30:16 »
Защото когато обществото, дори да види посегателството над возилото, си замълчи, то то става съучастник на деятеля. Неслучайно в правото съществува термин престъпна небрежност, която в редки случаи дори е наказуема.
Престъпната небрежност е по служба, до колкото аз знам. Не можеш да обвиняваш хората. При положение, че на полицията и правораздавателната система не може да се разчита. Полиция се чака по 20 мин. А това деяние се класифицира като дребно хулиганство и минималната глоба е 100 лв. И ти за това трбяа да ги задържиш, да ходиш в районното да пишеш и после в съда да свидетелстваш. Ами ако имат нож или бокс или палка? Първо трябва полицията да реагира адекватно!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #603 on: 16.01.2016, 10:37:23 »
Ето един от любимите ми коментари на Светослав Иванов от предаването 120 минути, в който той говори точно за същия Произвол, за който говорим и ние.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #604 on: 16.01.2016, 10:46:30 »
Ето един от любимите ми коментари на Светослав Иванов от предаването 120 минути, в който той говори точно за същия Произвол, за който говорим и ние.
Твърде генерални изводи. Проблема за мен е в МВР и съдебната система, които са си изпуснали контингента, не респектират и не вдъхват доверие.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #605 on: 17.01.2016, 01:30:28 »
Ето един от любимите ми коментари на Светослав Иванов от предаването 120 минути, в който той говори точно за същия Произвол, за който говорим и ние.
Твърде генерални изводи. Проблема за мен е в МВР и съдебната система, които са си изпуснали контингента, не респектират и не вдъхват доверие.
А МВР и Съда са в това състояние, защото политиците ни са с ограничен мозъчен капацитет :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4545
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #606 on: 17.01.2016, 10:44:17 »
И МВР и Съда имат сериозни кадрови проблеми особено след първото управление на ГЕРБ - МВР се напълни с малоумни физкултурници от НСА, Съда с малоумни милиционери от АМВР.  :rolleyes:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1575
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #607 on: 17.01.2016, 11:08:33 »


Източник: Фейсбук

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #608 on: 17.01.2016, 11:56:32 »
1162 е забоксувалкя МАН.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2480
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #609 on: 17.01.2016, 12:48:46 »
Видеото се върти и в фейсбук, изглежда пак имаме 2500 работещи снегорина.. Само се чудя къде е Пейчев, да каже как тези Ман-ове са по-безпоасни от Икарус-ите, как имат всички защити и как може да се чувстваме безсмъртни в тях, нищо че ремаркето си има собствено мнение.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4545
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #610 on: 17.01.2016, 13:54:42 »
При такова състояние на пътя никой автобус не би могъл да тръгне. На такъв сняг никакви защити не помагат, но при по-леки ситуации определено е по-добре да има защити и блокировки отколкото да няма.  На завой при хлъзгав път леката задница на икарусите е опасна и много лесно занася настрани, при задномоторните съчленени автобуси тежестта на двигателя и скоростната кутия намалява занасянето на задницата, като увеличава сцеплението и. :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #611 on: 17.01.2016, 14:17:25 »
На Икаруса ще се носи средния мост, тъй като той е движещ, а ремаркето просто ще го следва. Може би ако е имало хора в ремаркето на МАН-а, които да натежат, е щял да издрапа нагоре.

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
  • |MCMXLVIII|
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Автобусни дискусии
« Reply #612 on: 17.01.2016, 14:38:51 »
При такова състояние на пътя никой автобус не би могъл да тръгне. На такъв сняг никакви защити не помагат, но при по-леки ситуации определено е по-добре да има защити и блокировки отколкото да няма.  На завой при хлъзгав път леката задница на икарусите е опасна и много лесно занася настрани, при задномоторните съчленени автобуси тежестта на двигателя и скоростната кутия намалява занасянето на задницата, като увеличава сцеплението и. :)



https://www.facebook.com/RacingFan.BG/videos/10205311450572470/

Много професионално поведение на водача на 3278. Освен да му пожелая някой да отнесе и неговата кола, докато е паркирана, друго не се сещам.

Като гледам изобщо не "намалява занасянето" и не "увеличава сцеплението"...
http://call.sofia.bg/ - за по-добра София!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #613 on: 17.01.2016, 22:22:22 »
... Понеже все пак пътя е равен, единственото спасение и то донякъде е, ако задните възглавници останат ненадути. Но знаем, че защитите не го допускат!
С извинение, че се откланям вече от темата, но като стана въпрос за сравнение с други – счупените Икаруси (то по скоро в София не се допускаше много такова, докато в другите градове повече), които редовно се движиха изсипани в средата, обикновено в такива дни вървяха най- безпроблемно ...докато пък В 14-20 при тръгване обикновено се вдигаха в средата и повече превъртаха – най се усещаха натоварени...
« Last Edit: 17.01.2016, 22:31:21 by zirka »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобусни дискусии
« Reply #614 on: 17.01.2016, 22:24:41 »
... Понеже все пак пътя е равен, единственото спасение и то донякъде е, ако задните възглавници останат ненадути. Но знаем, че защитите не го допускат!
С извинение, че се откланям вече от темата, но като стана въпрос за сравнение с други – счупените Икаруси (то по скоро в София не се допускаше много, докато в другите градове повече), които редовно се движиха изсипани в средата, обикновено в такива дни се движиха най- безпроблемно.
Не виждам с какво изпуснатите възглавници ще помогнат в случая.  :rolleyes:

RIP 4916

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #615 on: 17.01.2016, 23:16:18 »
Сигурно иска да каже, че по-голяма тежест се поема ако посредата са спуснати възглавниците, отколкото ако са спуснати в драта края и средния мост е нависоко :neznam: Не знам дали има някаква връзка :neznam:

Иначе АВС, АСР системите при чак толкова заледен път не могат да помогнат особено, помагат донякъде до едно ниво нататък вече все тая. Като цало съчленените автобуси на силно заснежен и заледен път доста по-трудно тръгват от стръмно и изкачват баир от единичните, понякога дори почти невъзможно като в случая. Все си мисля че като се задвижва средния мост като при Икаруса и Чавдар В14-20 наистина е по-безпроблемно но нека някой който има опит да сподели, така само научкваме.

Спомням си например едно време, началото на 90-те снегопочистването не беше по-добре та тогава ми правеше впечатление как съчленените О 305 Г Хюлиези по линии 305 и 76 буксуваха при потегляне и задницата им поднасяше, докато Чавдар-ите 11Г5 по 4-ката въобще не пребоксуваха дори или съвсем малко.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #616 on: 17.01.2016, 23:17:51 »
... Понеже все пак пътя е равен, единственото спасение и то донякъде е, ако задните възглавници останат ненадути. Но знаем, че защитите не го допускат!
С извинение, че се откланям вече от темата, но като стана въпрос за сравнение с други – счупените Икаруси (то по скоро в София не се допускаше много такова, докато в другите градове повече), които редовно се движиха изсипани в средата, обикновено в такива дни вървяха най- безпроблемно ...докато пък В 14-20 при тръгване обикновено се вдигаха в средата и повече превъртаха – най се усещаха натоварени...
На Икарусите задницата занасяше, защото е много лека, неведнъж съм виждал с очите си, на спирката на ХМС, в посока център, спира Икарус при сняг и задницата му поднася към тротоара, един път замалко щеше да отнесе стълба на уличното осветление.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4818
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #617 on: 17.01.2016, 23:36:04 »
Сигурно иска да каже, че по-голяма тежест се поема ако посредата са спуснати възглавниците, отколкото ако са спуснати в драта края и средния мост е нависоко :neznam: Не знам дали има някаква връзка :neznam:

Иначе АВС, АСР системите при чак толкова заледен път не могат да помогнат особено, помагат донякъде до едно ниво нататък вече все тая. Като цало съчленените автобуси на силно заснежен и заледен път доста по-трудно тръгват от стръмно и изкачват баир от единичните, понякога дори почти невъзможно като в случая. Все си мисля че като се задвижва средния мост като при Икаруса и Чавдар В14-20 наистина е по-безпроблемно но нека някой който има опит да сподели, така само научкваме.

Спомням си например едно време, началото на 90-те снегопочистването не беше по-добре та тогава ми правеше впечатление как съчленените О 305 Г Хюлиези по линии 305 и 76 буксуваха при потегляне и задницата им поднасяше, докато Чавдар-ите 11Г5 по 4-ката въобще не пребоксуваха дори или съвсем малко.
Защитите помагат при леко заледяване, а тук в комбинация с дълбокия сняг каквито и екстри да има, не може да се преборят със законите на физиката.
Що се отнася до ръчните скорости, те също са от значение, до колкото знам помагат при справянето със заснежени/заледени пътища. Имал пътуване и с Чавдар, и с къс Икарус в подобно време, когато всичките автобуси в града се бяха предали и само те и О405ците с ръчни скорости качваха баирите.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #618 on: 18.01.2016, 14:36:20 »
... Понеже все пак пътя е равен, единственото спасение и то донякъде е, ако задните възглавници останат ненадути. Но знаем, че защитите не го допускат!
Не виждам с какво изпуснатите възглавници ще помогнат в случая.  :rolleyes:
В случая, тежестта на мотора дали няма да играе ролята на допълнителен товар? Ако добавим и това че е съчленен, май положението става още по- осезаемо! Докато при нормалните работни режими, системата за контрол на окачването всичко това го уравновесява.

Ако не си виждал автобус да се движи така или в средата... забелязва се едно ''подскачане'' при този мост, което наред с другите съпътстващи фактори е и от  това!
« Last Edit: 18.01.2016, 14:38:36 by zirka »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобусни дискусии
« Reply #619 on: 18.01.2016, 16:51:16 »
Подскачането идва от това, че окачването опира на тампоните, също като претоварена кола. Това не променя тежестта, носена от задният мост и сцеплението му.

RIP 4916