Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 666263 times)

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2200 on: 15.11.2018, 15:01:39 »
Крайно време е да започне етап по завръщането на съчленени автобуси по линиите, които исторически са били обслужвани от такива. Градът и населението непрестанно растат. Трябва да се мисли за обслужване на А111 с Конекто Г и/или дълги бели Манове след доставката на 60-те нови МАН-а. Също може по А404 също вместо малки да се пуснат само дълги автобуси, като не е задължително всички да бъдат нископодобиви - през един пак е вариант, както е сега по А305 и 413. А1, 3 и 5 би било добре да бъдат поети от съчленени. Аз лично бих предпочел да се возя на съчленен автобус, макар и да не е нископодов и да няма климатик в сравнение с Конектотата на Карат С, които и без това са си за Финландия. 

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2201 on: 15.11.2018, 15:20:44 »
За мен след доставката на 60-те нови МАН-а, те трябва да се разделят по 20 във всеки гараж. В Дружба ще поемат 204, в Земляне - 11, а в Малашевци - (вероятно) 280. Освободените Конекто Г в Земляне могат да поемат 111 (при нужда могат да се пускат няколко къси за резерва), а 10-те малашевски такива могат да се прехвърлят в Дружба и да поемат 88. 78, 79, 285 и 294 остават на оранжевите МАН-ове, а за зелените Мерцедеси не знам дали ще се запазят по някои линии като 1.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2202 on: 15.11.2018, 15:25:57 »
Трябва да се помисли за намаляване на интервалите. Съчленени автобуси с интервали около и над 20 минути определено не са ефективно решение - чакането отблъсква много пътници  и е по-добре единични с намаляване на интервалите. Примерно 1 и 5 трябва да са на около 15 минути целодневно и 25-30 нощем, 404 на 10-12 пик, 15 извън пик и празник и 25 нощем, 3 на 30-40 минути поне делник пик и празник при хубаво време. :rolleyes:

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2203 on: 15.11.2018, 17:43:09 »
Имайте предвид, че като пуснат метролиния 3, 11 също го очаква орязване.
По рейс и по жена не се тича!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2204 on: 15.11.2018, 20:44:48 »
Тук се разисква от месеци откъде да се извадят дълги за 111, 204, 280 (...), как да се разпределят понеже няма и за тия линии даже, пък вие продължавайте да си бленувате, че по 1, 3, 5 и други линии до село незнайно ще тръгнат отново съчленени. Не, няма - там ги очаква в най-добрия случай Ютонг, в по-лошия БМЦ до разпад. За А3 е тотален абсурд да се говори за съчленени при интервал от НАД ЧАС, ако е претоварена трябва да се мисли за още 1 кола, същото важи и за 1, и за 5, и за 6. Осъзнайте се малко и спрете да живеете преди 20 години, че през 2 седмици едно и също се дудне в тая тема.

// Някой си пътувал прав някъде... по споменатите в началото линии ВСЕКИ ДЕН остават хора извън автобуса, че и даже няколко поредни автобуса.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2205 on: 15.11.2018, 21:17:12 »
Е добре де, ако 60 съчленени отидат за 204, 11 и 280, от 11 и 280 грубо 40 автобуса се освобождават. Или ако ще 30 да са - това са 30 Конекто Г, читави автобуси, къде е проблемът да отидат на 1, на 5, на 111 или където и да е?

И как така, след като със 70 автобуса ще вземат линиите на Карат-С, с останалите 100 ще подменят едва ли не само останалите О305 и част от О302? Не мога да разбера.

Ако пък теоретично не успеят да наемат персонал, Карат-С остават (друга опция има ли?!) и от безизходица и още повече автобуси ще сменят. Защото иначе новите автобуси ще седят в гаража без да се използват.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2206 on: 15.11.2018, 21:27:46 »
Или ако ще 30 да са - това са 30 Конекто Г, читави автобуси, къде е проблемът да отидат на 1, на 5, на 111 или където и да е?

И как така, след като със 70 автобуса ще вземат линиите на Карат-С, с останалите 100 ще подменят едва ли не само останалите О305 и част от О302? Не мога да разбера.

Освободените Конекто Г от 11 ще отидат на 78,79,285 от Малашевци и 88 в Дружба.

И как така, след като със 70 автобуса ще вземат линиите на Карат-С, с останалите 100 ще подменят едва ли не само останалите О305 и част от О302? Не мога да разбера.

Ще се разкарат 15 О302Тки, 3 О305Г, 1 О305, 21 МАН СЛ232, над 30 О345Г, както и сигурно някои от най-лошите СГ262.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2207 on: 15.11.2018, 21:54:43 »
79 може да мине на БМЦ-та. Да пуснат Конекто Г някъде, където има по-голяма нужда от съчленени автобуси.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2208 on: 15.11.2018, 22:42:39 »
Ама това реални планове ли са или само предположения какво може да стане?

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2209 on: 15.11.2018, 22:59:59 »


Освободените Конекто Г от 11 ще отидат на 78,79,285 от Малашевци и 88 в Дружба.

Не знам как освободените от 11 в Земляне, ще отидат на 78, 79, 285 в Малашевци. И най-вече - защо. По тези линии още няколко години могат да се движат оранжевите МАН-ове. А освободените 25 Конекто Г в Земляне е най-логично да отидат на 111.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2210 on: 15.11.2018, 23:16:24 »
79 може спокойно да мине на къси автобуси на по-чест интервал и да се скъси до Сточна гара. Нагоре нали вече отива 309, а 79 повечето пъти си е празен след Сточна гара.

Може вместо 40-те зелени да се спрат 40 ВМС-та. Нали уж са в горе-долу еднакво състояние. Така може да има съчленени и на 1, 3, 5 и отчасти дори 111. Кое е по-добре и по удобно-късо ВМС или съчленен Мерцедес? А и може би теоретично ВМС-тата биха се разпаднали по-бързо от зелените след 2-3 години, и това трябва да се вземе впредвид.

Даже си мисля че тия неща трябва да ги решават работещите в системата и ползващите ежедневно ГТ а не политици и такива, които го ползват по няколко пъти в годината по случайност.
« Last Edit: 16.11.2018, 09:12:58 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2211 on: 16.11.2018, 09:26:22 »
79 може спокойно да мине на къси автобуси на по-чест интервал и да се скъси до Сточна гара. Нагоре нали вече отива 309, а 79 повечето пъти си е празен след Сточна гара.
Противно на всеобщото мнение 79 се ползва и в частта към СТИНД, само че основните пътникопотоци са свързани с работното време на обектите в района (за които 79 е единствената връзка с някое по-централно място).

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2212 on: 16.11.2018, 09:31:51 »
Възможно е, нямам постоянни наблюдения. Просто от време навреме го засичам като минава кръстовището на Сточна гара и обикновено натам отива само с няколко човека, а съм го виждал и чисто празен. Явно обаче има силно моментно натоварване, това го и при още няколко линии. Има няколко много натоварени курса и останалото време празни. Но като цяло при дефицит на съчленени според мен трябва да има приоритет към по-натоварени линии. Бас държа че например 1-цата или 5-цата се пълнят повече постоянно от 79. Друг вариант да ги редуват дълги с къси, нови нископодови със стари зелени, така също би било справедливо. Хем ще имат и нови, хем ще имат и големи в които да не се тъпчат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2213 on: 16.11.2018, 13:50:55 »
79 след Сточна гара има минимален пътникопоток. Наблюдавал съм го много пъти и никога не съм го виждал с повече от 5-6 души. Вечерно време пък автобусите пътуват напълно празни между Дондуков и Стинд.

Според мен нещо такова ще бъде далеч по-смислено:
79 - Лъвов мост - Летище София Т1
100 - Враждебна - Бенковски по Владимир Вазов с намален интервал (не повече от 15 мин. в пик, 20 извън пик и 30 вечер). Ще прави връзка с третия метродиаметър и ако затегнат разписанието след заветния ремонт на Първа българска армия ще стига за 12-13 минути.
101 - допълнителни курсове само до Военна рампа на интервал 15 мин. в пик и 20 извън пик, до края на вечерния пик. Или, за да няма объркване, да се разкрие нова линия между Военна рампа и Централна гара с такъв интервал. Маршрутът през Военна рампа да е кръгов - от бул. Илиянци десен завой по ул. проф. Иван Георгов, покрай Стинд и ляв завой по бул. Илиянци. Ще прави бърза връзка с втория метродиаметър и с много линии в района на Централна гара и Сливница.
309 - сегашно положение

При всички случаи положението сега не е ефективно. Най-малкото късните курсове на 79 до Стинд трябва да се премахнат.
« Last Edit: 16.11.2018, 13:54:56 by Sofia »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2214 on: 20.11.2018, 14:40:44 »
Като в Дружба са най-малко - 15 броя.
1401 - 1425
2500 - 2519
3400 - 3414

Пак безумно разпределение. Как Дружба ще обслужи с 15 нови автобуса линиите на Карат, които изискват поне 35 автобуса. На Малашевци да кажем, че им трябват 25 да обслужат линиите от Гео Милев, ама там имаше и най-голям излишък на неизползвани BMC-та и бели МАН-ове. А на Земляне защо са им 20, като не вземат нито една нова линия? Освен ако не си вземат 260, ама за нея повече от 10 не са нужни.

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2215 on: 20.11.2018, 14:58:27 »
Ами вероятно никой не си прави сметка да взима линии от Карат С.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2216 on: 20.11.2018, 15:30:31 »
Пак безумно разпределение. Как Дружба ще обслужи с 15 нови автобуса линиите на Карат, които изискват поне 35 автобуса. На Малашевци да кажем, че им трябват 25 да обслужат линиите от Гео Милев, ама там имаше и най-голям излишък на неизползвани BMC-та и бели МАН-ове.
"Поне 35" - линии 4, 7, 8, 10, 69, 70 и 123 са 18 коли. Евнтуално и 306 още три. Общо 21.
Автобуси има, шофьори няма.
260 не я включвайте в сметките. Колко пъти да пишем, че не е в концесионните пакети и няма да бъде връщана в автото.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2217 on: 20.11.2018, 15:44:00 »
Направо да пуснат А305 през Младост-2 и да закрият А306. Докога ще я дундуркат.
Възможно е 69, 70 и 123 да минат към Малашевци (7.4 км срещу 7.1 км до Дружба) и се вързват нещата.
« Last Edit: 20.11.2018, 15:46:52 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2218 on: 20.11.2018, 16:24:50 »
260 не я включвайте в сметките. Колко пъти да пишем, че не е в концесионните пакети и няма да бъде връщана в автото.

Значи нямаме право да питаме за задкулисието и беззаконието в СО ? Недай си Боже пък да вземем да протестираме ? Горнобанци нямат право да се возят на нови автобуси, а само на сбирщок от таралясници ? А ?  :angry:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2219 on: 20.11.2018, 16:38:08 »
Скоро ще имат метро и ще видиш как ще им я отрежат линията  :laugh: