Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 258540 times)

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2321
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2720 on: 31.10.2019, 22:31:21 »
Конектата били бракми, старите Манове били бракми, Ютонг по 309 били бракми... Много бързо забравихте какво беше гръбнакът на транспорта до преди 3 години  :laugh:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3294
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2721 on: 31.10.2019, 22:42:12 »
3 китаеца от 74 спокойно могат да обслужват 306. Резервите на 94 и 280 да са Конекто Г. Освободените от тях манове да са на 74. Нужна е малко мисъл.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Online ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2722 on: 31.10.2019, 23:14:59 »
3 китаеца от 74 спокойно могат да обслужват 306. Резервите на 94 и 280 да са Конекто Г. Освободените от тях манове да са на 74. Нужна е малко мисъл.
Резерва на 280 няма, а резервата на 94 е оранжев ман в 90% от случаите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2723 on: 31.10.2019, 23:47:55 »
Конектата били бракми, старите Манове били бракми, Ютонг по 309 били бракми... Много бързо забравихте какво беше гръбнакът на транспорта до преди 3 години  :laugh:

Преди 3, че даже преди 5 години бяха дошли вече 126 МАН-а. :)

Иначе...всяко нещо с времето си. На 20 години и милион и кусур километра са вече все пак, няма как да предложат комфорта на МАН на 5 години или пък чисто нов от 2019-та. И аз им се кефя на старите машини, ама на масовия пътник не му е удобно всеки ден да ходи на работа с такова нещо, и нормално докато до вчера всичко е било МАН, а от днес почнат да пускат стари авариращи Конекта без климатик хората да недоволстват и да се отдръпват от услугата. След още 15 години и първата партида сегашни МАН-ове ще станат на 20 години и ще са също в такова състояние. А Ютонгите кой е казал че са бракми. Може да нямат качеството на западните автобуси, но имат всичките им екстри и комфорт и докато са нови са супер. Даже наскоро в 69, на Белите брези в чисто нов газов китаец едни англогоровящи чужденци му се кефеха и си говореха какви хубави и чисти автобуси имаме тук дори по планинските линии, а при тях какви бракми се движат  :D Въпрос на възприятия, но за някои неща наистина много се мрънка.
« Last Edit: 31.10.2019, 23:51:10 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2724 on: 01.11.2019, 00:00:12 »
Колкото и да харесвам Конектата, за жалост е факт, че се чупят нон стоп, особено дружбенските...
Преди като си бяха на Земляне бяха много по - добри, по - поддържани, а и нови... сега почти всички са кочини с изключение на единици, не бих се очудил, ако скоро видим и бракувани, все пак зелените на по - малка възраст са започнали да ги разкарват. Единственото, което могат да предложат повече от МАН са кабините и тапицираните седалки за пътниците, но до там. На 74 определено трябва дълги рейсове и не знам каква е причината на 306, пък на 74 не, както и Конекта на 79 там за Васко веригата и целата рода от 50 човека...
373
2707
311
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14235
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2725 on: 01.11.2019, 10:45:56 »
Абе ако бяха направили Нансен двупосочен и редовен ТБ7 се движеше оттам, нямаше да е толкова пълен А74.

Но е факт нелогичното разпределение на къси и дълги автобуси.

BTW: Как ВСИЧКИ от Младост са пропищели, че по А88 се движат И нови автобуси (не само)? Или просто, ако не ползваме тази линия, ние сме ВСИЧКИ, а ползващите я - НИКОИ?
« Last Edit: 01.11.2019, 14:32:47 by blagun »

Offline asdasd55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2726 on: 01.11.2019, 12:34:32 »
Дискусията е не кой ползва 88 и кой не, а че трябваше вместо да харчат луди пари за електрички за 123 и др. да бяха купили повече съчленени манове и да ги пуснат по всичките младостски линии.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8698
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2727 on: 01.11.2019, 12:47:08 »
И защо точно на младостките линии. Разглезените жители на Младост плащат повече от другите или просто са повече хора от другите. Съжалявам, но това си мрънкане без покритие. Сякаш бързо забравиха за разпраните 305ци които ги возиха до преди 4 години и се радваха на зелените по 213. Но днес О, ужас... Лигльовци...

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1089
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2728 on: 01.11.2019, 13:54:24 »
Не мисля че моите аргументи опират до квартал:
  • 88 е по-слабонатоварена линия от 76/213, редно е нов подвижен състав да е максимално на силни линии
  • 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
  • частта му около Гара Искър, в която се возят всякакви "типове", в следствие вече се забелязват повече вандалщини от преди
  • абсурдната инфраструктура - Искърско е отчасти оправено вече, но - Д. Пешев, Хр. Колумб, Св. Климент Охридски, Ляпчев, Г.М. Димитров, че даже и едната лента на Вапцаров са зле. Демек поне 80% от маршрута му е по разбити улици.
Самият аз не живея в Младост, така че по-скоро обвиненията тук са без покритие. Щеше да е прекрасно да има МАН и Цитаро навсякъде, но няма, така че трябва да се вземат предвид различни фактори при преценката къде да се пуска чисто нов ПС.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18155
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2729 on: 01.11.2019, 13:55:23 »
Закупуването на електробуси е едно от най-умните решения в последните години. Доста глупави са изказванията, че цените им са много високи, защото с оглед ниската стойност на всяко едно зареждане, то за период от 7-8 години първоначалната стойност + разходите за електроенергия, ще са равни на първончалната стойност + разходите за метан на метановите автобуси. но електрическите са далеч по-тихи, по-бързо ускоряват и като цяло са по-добри.
Понеже пишете за 74 - ако наистина е нужно няколко съчленени автобуса, то винаги могат да се намерят. А и освен това, както с Радо сме говорили, напълно логично е старите манове и конекта да се пускат по 2-3 броя по 120, 94, 310, 85, 280 а мановете от там да работят на 78, 285 и евентуално 74. 306 е за ютонги. В Дружба много добре разпределиха автобусите. Само по 204 не пишат стари конекта.

По всяка линия в София трябва да има определн процент нископодови возила. Вече съм писал, че липсата на нископодови возила по дадена линия е форма на пряка дискриминация спрямо хората с двигателлни увреждания. Освен това пускането на нови климатизирани автобуси по определени линии, и липсата на такива по други е форма на пряка дискриминация на база лично положение. Навсякъде хората плащат еднаква цена на превозните документи и респективно трябва да имат и еднакво разпределение на нови/стари автобуси.
А по мое наблюдение 88 е по-натоварена линия от 305.
« Last Edit: 01.11.2019, 14:00:42 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8698
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2730 on: 01.11.2019, 14:03:36 »
Не мисля че моите аргументи опират до квартал:
  • 88 е по-слабонатоварена линия от 76/213, редно е нов подвижен състав да е максимално на силни линии
  • 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
  • частта му около Гара Искър, в която се возят всякакви "типове", в следствие вече се забелязват повече вандалщини от преди
  • абсурдната инфраструктура - Искърско е отчасти оправено вече, но - Д. Пешев, Хр. Колумб, Св. Климент Охридски, Ляпчев, Г.М. Димитров, че даже и едната лента на Вапцаров са зле. Демек поне 80% от маршрута му е по разбити улици.
Самият аз не живея в Младост, така че по-скоро обвиненията тук са без покритие. Щеше да е прекрасно да има МАН и Цитаро навсякъде, но няма, така че трябва да се вземат предвид различни фактори при преценката къде да се пуска чисто нов ПС.

Защо тогава не пледираш стари автобуси да се движат и по 204, 604, 280, 413 и 120, които споделят с 88 същите разбити улици? Ще ме прощаваш, ама чудо голямо че 2-3 автобуса от 213 и 76 не са нови. Не са и кой знае колко стари.
Аз 88 изобщо не я ползвам, но смятам че трябва да има равнопоставеност между всички плащащи за дадена услуга. Това че някъде се качвали съмнителни индивиди не е фукция на подвижния състав. Преди няколко дни дадох пример с 309. Никой не се втурна да се вайка защо автобус за над милион вози пияници, цигани и клошари, а в същото време друг на 20 години вози изкъпани и изтупани граждани.

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 179
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2731 on: 01.11.2019, 14:08:22 »
  • 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
Не съм много съгласен с това твърдение. Откакто пуснаха новите манове по 88, не съм видял нито един да се влачи. Напротив, даже карат доста бързо през лошите участъци. Така си е доста добре и донякъде се радвам, че махнаха зелените 0345

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14235
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2732 on: 01.11.2019, 14:19:19 »
  • 1. 88 е по-слабонатоварена линия от 76/213, редно е нов подвижен състав да е максимално на силни линии
  • 2. 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
  • 3. частта му около Гара Искър, в която се возят всякакви "типове", в следствие вече се забелязват повече вандалщини от преди
  • 4. абсурдната инфраструктура - Искърско е отчасти оправено вече, но - Д. Пешев, Хр. Колумб, Св. Климент Охридски, Ляпчев, Г.М. Димитров, че даже и едната лента на Вапцаров са зле. Демек поне 80% от маршрута му е по разбити улици.
1. Слабонатоварена линия? Сериозно?
2. Проблем на разписания
3. 120, 83 и др. също минават покрай квартали с всякакви типове
4. По Димитър Пешев вървят всички за и от гараж Дружба, по Колумб върви А84, който винаги е с нов подвижен състав, по Кл.Охридски - А280, Г.М.Димитров му няма нищо, след като по цяла нощ шпорят мотоциклетисти, пък А413 и 102 вървят по него, по Вапцаров - А120. Гадните полегнали полицаи на Ляпчев (особено при блок 69) най-сетне са в историята, пък и през два от тях върви и А413. Реално от горните улици само Кл.Охридски е отвратителен, другите са на средното софийско ниво.
« Last Edit: 01.11.2019, 14:29:21 by blagun »

Online davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2733 on: 01.11.2019, 14:32:26 »
Аз не знам какво пискат тия от Младост и като 5/9 беше на Надежда имало оплаквания, че Икарусът бил много шумен. Сега пък имало по няколко стари на 76. Като не им изнася да си хващат такси. Как пък хората от Борово или Лозенец и Гоце Делчев не казаха нищо за "шумните" Икаруси? Слагам в кавички, защото Шкодата като пусне климатика и почива в Младост, тогава е наистина шумно.
Проблемът не мисля, че е в старите Конекта, а в настилката. Това на едно място да има стари, защото настилката е зле, е толкова тъпо и жалко оправдание, че няма накъде. Като е зле да се оправи и оттам навсякъде да има еднакъв брой стари и нови ПС.А аргументът, че 88 се влачи и затова не трябва да има нови автобуси там беше много недомислен.
373
2707
311
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2587
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2734 on: 01.11.2019, 14:49:13 »
Това с всякаквите типове някак ми писна да го прочитам всеки път, когато някой много настойчиво желае нов подвижен състав да се движи по определени линии, за сметка на други. Да не забравяме, че първите вандалски актове с рязането на геленека бяха на младостките линии, докато 88 все още се обслужваше от зелените. И само ще отбележа, че чисто новите МАН-ове на Малашевци стоят паркирани до оградата, която ги дели с братята роми ( или поне стояха там до скоро), пък нищо не им е станало.

А за да не се разглезват някои, за сметка на други, трябваше по всички линии да се пусне пропорционално нов и стар подвижен състав, вкл. по А78 и А79 и такива безсмислени дискусии нямаше да се водят.

« Last Edit: 01.11.2019, 14:52:58 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10677
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2735 on: 01.11.2019, 15:10:28 »
И по 88 се движат О 345 CONECTO G. Далеч не са само нови МАН-ове. Разпределението на подвижния състав в момента е най-доброто възможно, а 204 е нека да я наречем по-специална линия така че нека си е само с нови автобуси. А в „Младост“ повече от десет години са ги учили да „пищят“ от всичко за съжаление. Проблемът преди всичко не е в подвижния състав, а в транспортната задача, която се дава, която е направена така, че изпускането на високоподовия автобус е крайно лоша идея, защото се равнява на между повече от пет и повече от 15 минути чакане в зависимост от времето на деня. За 76, 213, 305 и 413 на всички ни е ясно, че им е необходимо доста осезаемо подсилване, за да бъдат оптимални. Що се отнася до казуса с 306 доколкото забелязвам са я забавили след като премина в СА, така че се съмнявам дали изобщо трябва да съществува, пък дали трябва да е със съчленени автобуси съвсем.
« Last Edit: 01.11.2019, 15:21:47 by AGENT 006 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5285
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2736 on: 01.11.2019, 16:35:16 »
306 при този интервал е абсолютно безмислена линия и при недостиг на шофьори е редно да бъде закрита за да се освободи ресурс за други. Съчленените автобуси с редки изключения возят едноцифрен брой пътници, повече пътници има само ако инцидентно мине 1-2 до 3 минути преди ТБ5. :rolleyes: По 78 и 79 особено втората линия не е удачно да се пуска нов подвижен състав предвид безобразното състояние на инфраструктурата по маршрутите и контингента, 79 е уместно да мине на единични автобуси - редовно има едноцифрен брой пътници. :rolleyes:

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2872
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2737 on: 01.11.2019, 17:43:22 »
Колкото и да е нередовен, за момента не можем да говорим за закриване на 306 и добавяне на коли към тб 5. Искър и сега не успяват да си покрият колите. Поне по 306 няма открити коли и може да се разчита на разписанието му, за разлика от тб 5, при който не се знае дали колата, която чакаш, изобщо се движи.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2738 on: 01.11.2019, 18:06:47 »
Не знам къде са тези едноцифрен брой пътници, но около ИСУЛ и Сточна гара винаги си има хора в 79 (предполагам, че и в Сухата река и Герена е така). Може да няма хора към Военна рампа, но не на всички курсове (в зависимост от работното време на предприятията там), защото сутрин и около 16:30-17:30 са си прилично пълни и там.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2739 on: 02.11.2019, 21:44:59 »
Колкото и да е нередовен, за момента не можем да говорим за закриване на 306 и добавяне на коли към тб 5. Искър и сега не успяват да си покрият колите. Поне по 306 няма открити коли и може да се разчита на разписанието му, за разлика от тб 5, при който не се знае дали колата, която чакаш, изобщо се движи.

Абсолютно несъгласен съм;

Ползвам 306 всекидневно и на разписание не трябва да се разчита! Автобусите се движат с 1 час закъснение в пик! Няма и как да е, но все пак. На 306 не трябва да се разчита, нито на ТБ 5.