Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 324575 times)

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1211
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2820 on: 12.02.2020, 21:41:21 »
Логиката е, че и 94, и 280, които ги даваш като пример, са линии с изключителна натовареност, чиито автобуси по цял ден са тъпкани и закъснели. За 78 нямам наблюдение, но ще е пълно безумие по въздуховози като 108 и 306 да се влачи някой Лион, а на гореспоменатите да е стар автобус, освен по изключение. 306 или трябва да се направи истински експрес и да мине на къси автобуси, или директно да се закрива. В момента само разхищава ресурс, който ако толкова им е излишен, да пуснат тези дълги по така бленуваните от Иво 1, 5, 6 и т.н.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2135
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2821 on: 13.02.2020, 08:17:47 »
За жалост в този си вид по 1 няма как да се пускат дълги автобуси, тъй като всички коли имат частични курсове до село Кокаляне, а там дълъг няма как да обърне. Ако отново се разделят линии 1 и 2 както беше преди, то тогава няма да има абсолютно никакъв проблем да се движи дълъг по 1.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2822 on: 13.02.2020, 11:34:38 »
94 и 280 са по-сериозно натоварени от 78 и първата линия има сумарно около 400 m двупосочно калдъръм по Велчова завера, втората около 800 m само в едната посока по Шипка при това там калдъръмите са в значително по-добро състояние, докато 78 има около два километра двупосочно ужасен калдъръм във Враждебна и новите автобуси ще се разбият бързо. 85/285, 120 и 310 също са по-натоварени от 78 и нямат калдъръми и затова е уместно и по тях да вървят нови автобуси.  :rolleyes: След евентуално бъдещо преасфалтиране на участъка от ул. "8-ма"между ул. "5-та" и ул. "43-та" във Враждебна по 78 могат да се пускат нови автобуси. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2020, 11:40:59 by V.Peichev »

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2823 on: 13.02.2020, 17:03:54 »
Хора прави сте, но според мен е уместно тъй като няма достатъчно бройки нови автобуси линиите да се обслужват смесено. Така на всяка линия ще има нови автобуси. В миналото 1 едно се обслужваше от Карат С със съчлени автобуси. Друго, за което се замислих има ли вариант 184 да бъде с оранжеви Ютонги, а 14 да се обслужва с BMC PROCITY, за да се слее с линиите на МТК от АВТОСТАНЦИЯ ИЗТОК ?
« Last Edit: 13.02.2020, 17:08:15 by Pepino1990 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2824 on: 13.02.2020, 18:12:45 »
184 навлиза в центъра, виси в задръстванията около Орлов Мост и СУ и трябва да е с екологични автобуси, също така спира на всяка керемидка по Цариградско и с дизелови автобуси това неизбежно би довело до голяма амортизация, висок разход на гориво и сериозно замърсяване. От друга страна 14 е крайградска линия със сравнително големи разстояния между спирките, няма задръствания съответно дизеловите двигатели работят при по-оптимален режим с по-нисък разход на гориво, по-малка амортизация и по-малко замърсяване. :rolleyes: Поради тези фактори е уместно газовите автобуси и електробусите да обслужват с предимство линиите в централната част, а дизеловите да обслужват основно крайградски линии или такива минаващи в по-периферни райони. :rolleyes:

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
  • пендел
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2825 on: 13.02.2020, 19:24:54 »
за да се слее с линиите на МТК от АВТОСТАНЦИЯ ИЗТОК ?
Как така да се слее? Ако става въпрос за цвят и естетика - това не е приоритет :rolleyes:
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

324228_e by TRIZUBECA, on Flickr

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2826 on: 13.02.2020, 20:13:28 »
за да се слее с линиите на МТК от АВТОСТАНЦИЯ ИЗТОК ?
Как така да се слее? Ако става въпрос за цвят и естетика - това не е приоритет :rolleyes:
Имах предвид всички линии от АВТОСТАНЦИЯ ИЗТОК да се обслужват с BMC PROCITY

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3104
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2827 on: 14.02.2020, 09:53:13 »
184 нали ще става Е184 подобно на Е123 или се бъркам нещо ?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2828 on: 14.02.2020, 11:00:56 »
Добре би било бъдещите Е84 и Е184 да не спират на всяка керемидка по Цариградско и да не влизат в локалното - ще се намали времепътуването и ще се пести заряд на батериите. Редовния делник ТБ5 и сравнително редовните в пик ТБ4 и ТБ11 обслужват достатъчно добре междинните спирки.  :rolleyes:

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
  • пендел
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2829 on: 14.02.2020, 11:11:43 »
Добре би било бъдещите Е84 и Е184 да не спират на всяка керемидка по Цариградско и да не влизат в локалното - ще се намали времепътуването и ще се пести заряд на батериите. Редовния делник ТБ5 и сравнително редовните в пик ТБ4 и ТБ11 обслужват достатъчно добре междинните спирки.  :rolleyes:
Ако не влиза в локалното, как тогава ще се отбие към летището?
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

324228_e by TRIZUBECA, on Flickr

Online mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3673
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2830 on: 14.02.2020, 11:20:08 »
Ъъъ, разклонът към летището е от детелината на Цариградско и Брюксел, там всички автобуси са в основното, не в локалните платна. В посока летище-център се отбиват директно в локала, минавайки под Цариградско.
Да не забравяме, че в локалното при Техпарк ще презареждат, няма как да се избегне минаването им от там :(
« Last Edit: 14.02.2020, 11:21:53 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline SashoGrigorov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2831 on: 14.02.2020, 11:27:39 »
Принципно си прав, но аз доста често ползвам 78 и голяма част от пътниците са възрастни трудно подвижни хора. Каква е логиката 94 и 280 в които 80-90‰ от пътниците са млади хора които нямат проблеми с ходенето да са с нови автобуси, а други линии, по които голяма част от пътниците са стари трудно подвижни хора, се обслужват само със стари автобуси
Ти сериозно ли? Логиката е, че са централни натоварени линии, а на 78 50% от пътниците са цигани, достатъчен е факта че минава през Автост. Изток и Враждебна, а да не говорим по какъв път минава във Враждебна...
« Last Edit: 16.02.2020, 20:58:30 by difian »


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2832 on: 14.02.2020, 11:49:48 »
Дори да е неизбежно минаването през локалното при Техпарк спокойно може да се избегне ненужното спиране на всяка керемидка по Цариградско между Плиска и Орлов Мост. :rolleyes:

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2833 on: 14.02.2020, 12:21:42 »
Ти сериозно ли? Логиката е, че са централни натоварени линии, а на 78 50% от пътниците са цигани, достатъчен е факта че минава през Автост. Изток и Враждебна, а да не говорим по какъв път минава във Враждебна...
То по твоята логика линиите от АВТОСТАНЦИЯ ИЗТОК трябва да се обслужват със стари автобуси. Всеки ден през Враждебна минават нови автобуси
« Last Edit: 16.02.2020, 20:52:45 by difian »

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2834 on: 14.02.2020, 23:58:12 »
Как така ще зарежда на София тех парк? Не е ли било възможно да се изгради зарядна станция на летището? Не ми се струва разумно да заема джоба и да пречи на спирането на другите линии, които спират там.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6365
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2835 on: 15.02.2020, 09:31:41 »
По разписание ще му дадат 3 минути престой на спирката за дозареждане. Основното ще се осъществява на Гурко.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1211
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2836 on: 15.02.2020, 12:23:33 »
Е*ати глупавата схема. Хептем никой няма да ползва тоя автобус вече. :help:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2837 on: 15.02.2020, 15:39:37 »
Ако не спира на всяка керемидка между Орлов Мост и Плиска времепътуването може да се запази. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6365
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2838 on: 15.02.2020, 16:31:22 »
Тези 3 минути ще бъдат извадени от разписанието от участък в движение. Общото времетраене на курс не се променя (поне така твърдят).
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4265
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #2839 on: 16.02.2020, 18:57:38 »
Как така ще зарежда на София тех парк? Не е ли било възможно да се изгради зарядна станция на летището? Не ми се струва разумно да заема джоба и да пречи на спирането на другите линии, които спират там.
Така е било най-лесно и най-евтино, защото са захранили зарядната станция от контактната мрежа. За да се изгради зарядна станция на летището вероятно се е налагало и изграждане на нов трафопост, което е голям разход и още по-голям бюрократичен проблем. Някои колеги във форума са големи радетели да се купуват електробуси и да се спре с развиването на контактната мрежа, но добре, че е тя, че да има откъде да захранват зарядните станции на великите електробуси.