Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 666231 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3320 on: 08.06.2023, 10:23:52 »
1 има много курсове до Кокаляне, провирането на съчленен автобус по тесните и криви улици на селото е практически невъзможно.  :rolleyes:

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3321 on: 08.06.2023, 13:09:27 »
Еми да направят тогава А2 само до Ханчето и тя да е с дълги, а А1 да е до Кметството и да си е с къси :help:
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3322 on: 08.06.2023, 16:36:10 »
2002,2020,2024 - 79

Най-хубавите автобуси на 79. Сега беше момента да ги пуснат на 1, 3, 5, там има и пътникопоток за такива, особено след онези инциденти на 79 заради което щяха да променят и маршрута.
По принцип 294 като помощна линия може да се обслужва с Ютонги а 1като натоварена линия да мине изцяло на Man lion's. Преди когато 1 беше в Карат С се обслужваше със съчленени автобуси и те се пълнеха доста.
1во 294 се движи през учебно време т.е.в периода 15.09-30.06
2ро кога ще спреш да си правиш регистрации тук

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3323 on: 08.06.2023, 20:29:36 »
Мисля си, че той има предвид, че като основно довозваща линия може да се обслужва от единични автобуси. Нещо не схванах изказването, че е само през учебно време.
И това за профилите - каква е драмата с този човек, нещо проблеми ли е създавал

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3324 on: 08.06.2023, 21:13:42 »
Мисля си, че той има предвид, че като основно довозваща линия може да се обслужва от единични автобуси. Нещо не схванах изказването, че е само през учебно време.
И това за профилите - каква е драмата с този човек, нещо проблеми ли е създавал
За да има дълги на 294 от Малашевци явно са преценили какъв е пътникопотока от Студентски град
За второто мога да ти кажа че и миналата година мисля че беше само до края на учебната година
А за третото да пише без грам да помисли
Последните му профили бяха Dani 98 и Transporter в изтрити теми има негови изказвания които са премахнати

Offline backlaid11

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3325 on: 21.06.2023, 13:09:51 »
Добър ден. Чета форума от известно време особено мненията за гараж Дружба и неговите автобуси
 но се регистрирам чак сега. В последно време срещам твърде много спекулаци и откровени тъпизми най-често разпространявани от едни деца и тийнове, които имат откровени дефицити но не ми е работа да ги обиждам и да се меся. Работата ми е че работя в гараж Дружба от достатъчно време че мисля че имам представа особено за някои въпроси. Това което ме накара да се регистрирам е желанието да спре разпространяването на невярна и изопачена информация по форума и фб групи относно автобусите в гаража.

Най голям проблем в гаража има с Конекто Г, а не с Ман. Само за последните 7 месеца има 5 опита за самозапалване на Конекто. 5 опита! 3307 два пъти, 3304 и един от другите беше 3322 мисля. Ами 3306 който всички го хвалихте а се оказа с безкрайно много скрити проблеми и стана на факла за 10 мин. Айде сега си представенете тва да стане по линия 76 на орлите. Това ли искате

Ще кажете ами то вие в гаража сте виновни, заради вас се запалиха късите метанови по 9. И да и не. Моделът конекто и 0345 са с дефекти и силно предразположени към запалване. Да не говорим за зелените автобуси които редовно ни изправяха на нокти и там бройката на горели не се побира на пръстите на 2двете ръце. Същото важи за ниската версия каквато няма в нашия гараж.

Авариите - да видите прегрял и аварирал Ман по улиците е чисто и просто безмислена статистика която радва дечицата без работа . Нито един модел не е застрахован от това и една авария сама по себе си не значи нищо, пък и май забравяте че Ман са най-голямата бройка в гаража. има си коефициент на аварии и такива неща - Ман е с най ниския коефициент на аварии от всички модели в гаража след китайските електрически 30 серия.. Кой модел е с най високия може ли да познаете? Да точно така Конекто.

Редовно се докладват жалби от пътници за лошо качество на услугата с пътуване с Конекто - наричат ги разпадащи се антики. Каквито масово са а Ман ако не сте забелязали са като чисто нови след 10 години. И технически също досега не са имали никакви по драматични проблеми. Ман ги искат навсякъде, ноо за жалост не могат да огреят всичко.

Имало "дръгели" в сервиза? ами има : "дръгелите " конекто г редовно са там, два вече изгниха а някои едва успяваме да ги привеждаме в редовно движение. Ман са там основно за катастрофи ,има само един по дълго спрян 3101 или 3103 май беше . Просто няма пари в последно време ,скоро ще го направят и тръгва и той както 3120.

Тези автобуси с право са приоритет и са най добрите в гаража според всички пък и благодарение на тях този гараж и цялостната поддръжка на всичко тръгна нагоре преди години.

Тъй че харесвайте си каквото желаете но спрете да разпространявате глупости и детинщини навсякъде. наясно съм че сте в тая възраст ноо наблегнете на книгите защото както един колега е написал тук прези седмица, ако такива като вас станат шефове жална ни майка. Не става само с висене на главата на някои шофьори и драсканици в интернет.

Довиждане!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3326 on: 21.06.2023, 13:34:16 »
Очевдино си силно пристрастен към Лионите и фактът, че си не си шофьор, а нещо друго, предполагам монтьор, обяснява мнението ти.
В Дружба тези Конекта си станаха наследници на Хюлиезите, а както помним най - гадните бяха на Дружба. В момента отново най - мизерните Конекта са на Дружба... някак си не ми се струва самите автобуси да са се докарали до това положение.
А това, че всеки работещ в сервиза обича Лионите и Шкодите в тролеите ни е пределно ясно, все пак с тях масово монтьорите и жичкаджиите забравиха как се работи. Сега от тях се изисква да сменят крушки или да чистят грешки на компютъра, недай си боже да трябва нещо повече да свършат. А ако става въпрос за смяна на цяла предница претърпяла ПТП или някаква друга сериозна повреда, се изпращат в МАН, защото е ясно, че в гаража това вече не може да се случи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3327 on: 21.06.2023, 14:08:35 »
Ако сте от гараж Дружба, поздрави за добрата поддръжка на Ман- овете. Наистина страхотни машини най доброто което имаме. На 10 години са като чисто нови. Личи си че по тях и с тях работят професионалисти по начина по който се ремонтират и поддържат. Сега в топлите дни с климатиците е супер. Жалко че 2014- та не купиха поне 300 броя, дано близките години купят още такива нещо наистина качествено и добре направено и практично за нас. Никога досега не ми се е случвало като пътувам с такъв МАН да аварира.
« Last Edit: 21.06.2023, 14:10:18 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3328 on: 21.06.2023, 14:46:55 »
Conecto G все пак са на преклонна възраст без основен ремонт а и Земляне прехвърли в Дружба най-проблемните бройки както по-рано Дружба прехвърли най-грохналите O345G в Малашевци.  На 10 години O345G и Conecto G бяха още съвсем прилични автобуси. :rolleyes:

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3329 on: 22.06.2023, 01:02:31 »
Добър ден. Чета форума от известно време особено мненията за гараж Дружба и неговите автобуси
 но се регистрирам чак сега. В последно време срещам твърде много спекулаци и откровени тъпизми най-често разпространявани от едни деца и тийнове, които имат откровени дефицити но не ми е работа да ги обиждам и да се меся. Работата ми е че работя в гараж Дружба от достатъчно време че мисля че имам представа особено за някои въпроси. Това което ме накара да се регистрирам е желанието да спре разпространяването на невярна и изопачена информация по форума и фб групи относно автобусите в гаража.

Най голям проблем в гаража има с Конекто Г, а не с Ман. Само за последните 7 месеца има 5 опита за самозапалване на Конекто. 5 опита! 3307 два пъти, 3304 и един от другите беше 3322 мисля. Ами 3306 който всички го хвалихте а се оказа с безкрайно много скрити проблеми и стана на факла за 10 мин. Айде сега си представенете тва да стане по линия 76 на орлите. Това ли искате

Ще кажете ами то вие в гаража сте виновни, заради вас се запалиха късите метанови по 9. И да и не. Моделът конекто и 0345 са с дефекти и силно предразположени към запалване. Да не говорим за зелените автобуси които редовно ни изправяха на нокти и там бройката на горели не се побира на пръстите на 2двете ръце. Същото важи за ниската версия каквато няма в нашия гараж.

Авариите - да видите прегрял и аварирал Ман по улиците е чисто и просто безмислена статистика която радва дечицата без работа . Нито един модел не е застрахован от това и една авария сама по себе си не значи нищо, пък и май забравяте че Ман са най-голямата бройка в гаража. има си коефициент на аварии и такива неща - Ман е с най ниския коефициент на аварии от всички модели в гаража след китайските електрически 30 серия.. Кой модел е с най високия може ли да познаете? Да точно така Конекто.

Редовно се докладват жалби от пътници за лошо качество на услугата с пътуване с Конекто - наричат ги разпадащи се антики. Каквито масово са а Ман ако не сте забелязали са като чисто нови след 10 години. И технически също досега не са имали никакви по драматични проблеми. Ман ги искат навсякъде, ноо за жалост не могат да огреят всичко.

Имало "дръгели" в сервиза? ами има : "дръгелите " конекто г редовно са там, два вече изгниха а някои едва успяваме да ги привеждаме в редовно движение. Ман са там основно за катастрофи ,има само един по дълго спрян 3101 или 3103 май беше . Просто няма пари в последно време ,скоро ще го направят и тръгва и той както 3120.

Тези автобуси с право са приоритет и са най добрите в гаража според всички пък и благодарение на тях този гараж и цялостната поддръжка на всичко тръгна нагоре преди години.

Тъй че харесвайте си каквото желаете но спрете да разпространявате глупости и детинщини навсякъде. наясно съм че сте в тая възраст ноо наблегнете на книгите защото както един колега е написал тук прези седмица, ако такива като вас станат шефове жална ни майка. Не става само с висене на главата на някои шофьори и драсканици в интернет.

Довиждане!

Най-после да попадна на конструктивно и добре структурирано мнение от човек, работещ в АП Дружба.  :fan:
Тъй като живея в Младост и редовно пътувам с линии 76 и 213, понякога с 305, 314 и 413, имам доста наблюдения.

Конекто Г са много зле - на практика 90% от тях се разпадат по средата и се кърпи каросерията там отвътре и отвън. Видимо е по сменяният под и цепките над гумата. Тези автобуси не могат и вероятно няма да издържат още дълго време в това си състояние.
Имах късмета да пътувам скоро с: 3300, 3312, 3320, 3314, 3318, 3313, а и други и затова така мисля.
С изключение, може би на 3103 веднъж, МАН-овете са си супер, особено вторите от 3140 до 3159.
Това го казвам не защото съм фен на МАН, а защото се вижда, че са с добра сглобка и направа.
Те много малко са мръднали за почти 10 години и си личи европейското качество колко е по-високо от турско-китайските работи, някои от които също ми се струват добре. Засега.
Конекто Г, безспорно са герои, че за тези над 20 години са издържали, но в никакъв случай не са на "преклонна възраст".
305/Г си издържаха над 30 години спокойно, въпреки, че каросерията им съвсем беше мармалад накрая.

И да, съгласен съм, че е добре от време на време да се адресират детинщините във форума.
Идеята на автобусният, тролейбусният и т.н. парк е да е възможно най-еднотипен и лесен за експлоатация и поддръжка. И колкото по-сходни са моделите с богат набор от резервни части, толкова по-добре.
Идеята не е да се вадят играчки за Коледа според желанието на разни запалянковци.
И колкото е по-нов и по-добре поддържан подвижният състав (за каквото е всъщност темата тук), толкова по-добре!
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3330 on: 22.06.2023, 10:17:10 »
3140-3159 са автобуси на 4, а не на 10 години. Анадолска сглобка са, а не европейска (полска), като първите 126 автобуса…

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3331 on: 22.06.2023, 11:37:33 »
Не знам дали постът ми е за тук но…
ЧЕТЕЕ го тоя форум бе… три страници по-назад пише…

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3332 on: 22.06.2023, 12:58:04 »
Не знам дали постът ми е за тук но…
ЧЕТЕЕ го тоя форум бе… три страници по-назад пише…
Ти също! Мненията са преместени от друга тема и има започнала нова дискусия!

Модераторите сме взели мерки, а ти в качеството си на какъв пускаш оффтопик!? Ако забележиш нещо нередно можеш да информираш модераторския екип, а не самият ти да нарушаваш правилата и да пълниш темите с ненужни неща!
« Last Edit: 22.06.2023, 14:17:45 by difian »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3333 on: 22.06.2023, 18:20:29 »
3140-3159 са автобуси на 4, а не на 10 години. Анадолска сглобка са, а не европейска (полска), като първите 126 автобуса…

Брей, това не го знаех!
Знам, че са много по-нови, но не и, че не са европейска сглобка. Значи ще ги видим след 6 години как са и ще можем да сравним  :D
При всички случаи, към момента тези автобуси се справят адски добре предвид натовареността на линиите, трафика, вандалите и всички останали фактори...
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3334 on: 26.06.2023, 08:02:39 »
За българи, ползващи кирилицата, кое говори повече: Х за Х(екс)прес или Е за експрес?
Упс, чакайте… Забравих, че електробусните линии сме ги шибнали с Е, щото за обикновения пътник е от изключителна важност с какво гориво върви автобусът.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3335 on: 26.06.2023, 09:06:49 »
На мен Х пред номера ми навява друга асоциация, нищо експресно. Да не забравяме че световно известни "експерти" са решили сега да имаме и номера с Х и мешавицата да е пълна при номерациите, така че няма ние простите пътници да се оплакваме.

Продължава обаче да не е ясна финасовата страна на тази авантюра, автобусът не е купен, нает ли е или преотстъпен и срещу каква сума? Всичко явно става под масата.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3336 on: 26.06.2023, 12:27:04 »
Далеч по-рентабилно е да бъдат закупени 10 бр. Ман/Мерцедес къси Евро 5, за да могат да заменят грохналите Конекто-та, пред това да се купува двуетажна скрап на пределна възраст. Но кой ли ни пита нас?! Нали табелкаджийте заедно с някои други фигури в СОС си въртят далаверите. Кирвана си върви, пък кучетата да си лаят...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3337 on: 26.06.2023, 15:04:29 »
Далеч по-рентабилно е да бъдат закупени 10 бр. Ман/Мерцедес къси Евро 5, за да могат да заменят грохналите Конекто-та, пред това да се купува двуетажна скрап на пределна възраст. Но кой ли ни пита нас?! Нали табелкаджийте заедно с някои други фигури в СОС си въртят далаверите. Кирвана си върви, пък кучетата да си лаят...
Tази и следващата година изтичат няколко концесии в Холандия и вероятно десетки автобуси Евро 5/6 2012-2013 г. ще станат налични на вторичния пазар - основно VDL Citea, но също и МАН.
Citea са доста добри автобуси, масовото там Light Low Entry изпълнение (LLE-120) би било доста подходящо за крайградските линии, особено след изтичане на концесията на МТК, а тъй като е с почти 2 тона по-лек има и по-нисък разход. Берлин са купили 147 такива, даже в Украйна миналата година са си внесли 24 броя от Финландия производство 2012 г. Хората насред война купуват 10-годишни автобуси, ние ще купуваме 16-годишни Евро 4 на над милион километра.
« Last Edit: 26.06.2023, 16:45:57 by Sofia »

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3338 on: 26.06.2023, 16:31:28 »
Далеч по-рентабилно е да бъдат закупени 10 бр. Ман/Мерцедес къси Евро 5, за да могат да заменят грохналите Конекто-та, пред това да се купува двуетажна скрап на пределна възраст. Но кой ли ни пита нас?! Нали табелкаджийте заедно с някои други фигури в СОС си въртят далаверите. Кирвана си върви, пък кучетата да си лаят...
Tази и следващата година изтичат няколко концесии в Холандия и вероятно десетки автобуси Евро 6 2012-2013 г. ще станат налични на вторичния пазар - основно VDL Citea, но също и МАН. Citea са доста добри автобуси, масовото там Light Low Entry изпълнение (LLE-120) би било доста подходящо за крайградските линии, особено след изтичане на концесията на МТК, а тъй като е олекотена версия има и по-нисък разход. Берлин са купили 147 такива, даже в Украйна миналата година са си внесли 24 броя от Финландия производство 2012 г. Хората насред война си купуват 10-годишни автобуси, ние ще купуваме 16-годишни на над милион километра.
Ще навляза в оффтопик но базелските краставици ги докараха тук поддържани ,ние тука успяхме за известно време да ги съсипем

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3339 on: 26.06.2023, 17:53:10 »
Не знам защо се заблуждавате че след като изтече концесията на МТК ще трябва да се купуват 60 нови автобуса за да покрият линиите. Само стойте и гледайте как след две години автобусите на МТК ще се откупят от общината и ще си продължат експлоатацията в Малашевци.