Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 666249 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3340 on: 26.06.2023, 18:06:11 »
Зависи кой управлява. Каратските автобуси бяха в доста добро състояние, но въпреки това Общината не ги купи. Тези разпадащи се БМЦта трябва да са на някаква символична цена, за да си заслужава да се купуват.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3341 on: 26.06.2023, 18:53:19 »
Не знам защо се заблуждавате че след като изтече концесията на МТК ще трябва да се купуват 60 нови автобуса за да покрият линиите. Само стойте и гледайте как след две години автобусите на МТК ще се откупят от общината и ще си продължат експлоатацията в Малашевци.
Колкото откупиха автобусите на Карат и Еридан, та след концесиите им запратиха де що има изостанали бракми по техните линии.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3342 on: 26.06.2023, 21:13:34 »
Да обаче изпускате факта, че автобусите на Карат-с и Еридантранс не покриваха съвременния стандарт евро 6 и бяха едва евро 4 и 5 и бяха дизелови. Отделно на Карат-С също горяха автобуси та не знам колко читави са били, че да си е заслужавало да ги откупят. Докато бмц-тата на МТК отговярят на най-високия екологичен стандарт евро 6 към момента (едва ли да две години ще въведат нов стандарт),като част от тях са и същите като на автото и са на метан. Точно с този предтекст отказаха тези на карат -с, защото бяха дизелови и със стандарт Евро 4, от общината заявиха ясно че повече дизелови автобуси няма дя се купуват и поради тази причина още преди години отмениха поръчката за още 30 дизелови къси и направиха тази за 22 газови къси. А и ако сте забравили ще припомня че още като пускаха тези на МТК го казаха и в репортажите че след изтичане на концесията общината ще има опция да ги откупи :)

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3343 on: 26.06.2023, 22:52:34 »
..Докато бмц-тата на МТК отговярят на най-високия екологичен стандарт евро 6 към момента (едва ли да две години ще въведат нов стандарт)....
Евро 7 се въвежда от 2025 за коли и ванове и от 2027 за всички останали. Концесията на МТК е до юли 2025.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3344 on: 26.06.2023, 23:08:56 »
Демек тамън ще минат метър да могат да ги откупят вместо да пускат поръчка за нови. А и реално ако искат да купуват нови за да си вземат линиите от тях трябва още от сега да се пусне конкурс за доставка, защото ще са нужни поне 70 нови автобуса. Докато минат процедурите и конкурсите за участие, а и обжалвания, защото в повечето случаи има такива, както станахме свидели с доставката на 25 песи ще мине много време после и срока за изработката и доставката на самите автобуси и както се прави по стара традиция ги доставят на партиди, а не всички на куп, а и най-важното задължително трябва да преседят поне 4-5 месеца на плаца в Дружба преди да ги разпределят. За да може първо да се почудят от къде да спазарят и да намерят шофьори за тях и чаааак евентуално след това да ги пуснат. Та вместо всичките тези упражнения поне на този етап е по-добрия вариант да се откупят и да си продължат експлоатацията както и в момента а да се пусне възможно най-скоро поръчка за минимум 60 бр нови къси автобуса било то на ток или на метан и поне още толко съчленени с които да се изведат от движение всички останали стари манове и конекто.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3345 on: 27.06.2023, 01:11:50 »
Най-логичното е просто да удължат концесията с още 2 години и по старата схема като с Карат. Няма да ги купят, понеже е кофти PR. Видиш ли общината бута 1 пари на 1 фирма да обслужва 1 линии (и то меко казано по странен начин се случи цялото нещо) и накрая купува същите автобуси от същата фирма.
Въобще без удължаване на концесията няма вариант, и това е само една от тиктакащите бомби, които се залагат за следващите управляващи - в момента е нужна спешна подмяна на останалите стари БМЦ, къси и дълги Конекта и МАН 262. Ако трябват и 60 къси вместо МТК, това е доста мащабна поръчка, ако ще и да бяхме Берлин.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3346 on: 27.06.2023, 12:24:54 »
Най-логичното е просто да удължат концесията с още 2 години и по старата схема като с Карат.

Това не беше ли онази странна концесия, която хич не беше изгодна? Удължаване няма да излезе евтино...

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3347 on: 28.06.2023, 01:05:23 »
Едва ли ще я удължат, Спаси София направиха всичко възможно преди време да ореват всичко и да лансират как това е най-неизгодната концесия особено при разделянето на линии 21 и 22 та удължаване по-скоро не, но придобиване на подвижния състав е твърде възможно решение особено в това трудно положение.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3348 on: 28.06.2023, 01:11:42 »
Като ще е за запълване на “трудното” (!?! :blink:) положение, автокъщи с автобуси из Европата бол. От какъв зор директно след края на концесията да се налеят допълнителни пари на МТК и директно да им се реши проблема, как да се отърват от автобусите!?!  :help: :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3349 on: 28.06.2023, 08:25:52 »
Винаги може да се врътне една далаверка и да се вземат стари автобуси и да се заплатят като нови от завода, а и феновете гледам ще са доволни!  ;)

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3350 on: 28.06.2023, 08:53:14 »
Като ще е за запълване на “трудното” (!?! :blink:) положение, автокъщи с автобуси из Европата бол. От какъв зор директно след края на концесията да се налеят допълнителни пари на МТК и директно да им се реши проблема, как да се отърват от автобусите!?!  :help: :rolleyes:
И аз това щях да кажа, вместо да купим нещо относително читаво от някъде другаде, най-изгодно е да купим на МТК к@нефите, че е най-изгодно.  :help:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3351 on: 28.06.2023, 10:07:46 »
Че то всички, без изключение, доставки на рейсове в София от 90та година насам, независимо дали са били стари или нови, са далаверка. Все едно не го знаете това.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3352 on: 28.06.2023, 13:23:37 »
Между другото техника ми изтри коментар в страницата му и не пожела да отговори на въпросите в какво точно се изразява "традицията" на София с двуетажните автобуси, как означението Х за експрес е приложимо в държава, в която официална азбука е кирилицата, и до кога ще се продължава с експериментите и копирането на идеи от Виена, Берлин и къде ли още не. Защото първо щяхме да сме по виенски образец, после искаше да прави един трамвай ЧКД като брюкселски, сега очевидно ще имитираме Берлин. С това ме изгуби изгуби като човек, който подкрепяше все пак някои добри негови идеи, защото очевидно в неговия случай става въпрос за фанатизъм, фикс идеи и болни амбиции, прекрачващи границите на разумното. Знам, че чете всичко, което се пише за него тук, така че очаквам реакцията му.
« Last Edit: 28.06.2023, 13:26:11 by bagercho »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3353 on: 28.06.2023, 16:23:10 »
Този въпрос за Х за експрес май не само ти си го задаваш. Отделно защо е нужно да има букви в номерата на автобусите. Защо е нужно да подражаваме на някой като може да се реши въпроса с номерата. И без друго 505 е със странен номер - друг автобус започващ с 5 няма - защо не се направи серия линии с 5ца отпред и дотам. Друг е въпроса, че ако номерата се съберат сигурно ще са макс 100

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3354 on: 28.06.2023, 17:34:46 »
По принцип сегашната номерация на маршрутите е манджа с грозде. Ако се прави преномерация, трябва да е на всички маршрути, а не само на 505. Но това по-скоро трябва да е свързано и с оптимизация на маршрутите, тъй като част от сегашните въобще не са адекватни на пътникопотоците. Тези промени трябва да се правят на база на изследвания и да са внимателно обмислени.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3355 on: 28.06.2023, 19:36:10 »
Имаше дискусия в комисията по транспорт (след 47:00). Проблема бил че Е се използва за електробусите. Разбира се не може в едно решение да се направят две промени, защото Земята щяла да спре да се върти..

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3356 on: 28.06.2023, 19:47:22 »
А то не че това обозначение с Е на електробусите е важно за пътниците, ама айде... Иначе да трябва пълна преоценка на линиите. Някои знакови или по-популярни могат да си запазят номерата, но е желателно да се направи нещо по въпроса. Единствено в електротранспорта е по-нормално положението

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3357 on: 28.06.2023, 20:43:02 »
Защо, за бога, трябва да се прави преномерация на съществуващи линии?( изключвам елетробусите )

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3358 on: 28.06.2023, 21:26:13 »
Наистина, самата номерация не е най-големият проблем, освен ако няма целенасочена нужда от вкарване на някаква логика - за бавни и експресни линии, помощни, експериментални, тръгващи от дадено място или в дадено направление, и т.н. Но това не означава, че и настоящата манджа с грозде е добре, по никакъв начин… Отпред наслагаха сто буквени индекса, основните проблеми на МГТ и мобилността в София си тъпчат на едно място.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3359 on: 28.06.2023, 22:46:05 »
А то не че това обозначение с Е на електробусите е важно за пътниците, ама айде... Иначе да трябва пълна преоценка на линиите. Някои знакови или по-популярни могат да си запазят номерата, но е желателно да се направи нещо по въпроса.

Номерацията при автобусните линии си следва известна традиция, и то наша си софийска, а не импортирана от Виена или Берлин от самопровъзгласили се експерти. Например бавните линии са били винаги двуцифрени (преди на табелите със зелен фон), а бързите и експресните линии трицифрени (на табелите с червен фон). И други традиции си имаме, с които пътниците са свикнали, и е редно да се следват, а не да се вкарват глупости в номерацията защото някой ги бил видял из Европа и решил да ги копира, но даже пощенските кутии на трамваите не можаха да запазят като традиция, какво остава за номерацията. Проблемът е че тези които предлагат преномерирания на линии или пишат поръчките за нови трамваи нямат никаква обвързаност с тези традиции, нито имат спомени от стара София, а някои не се возят и на градски транспорт, така че не можем да очакваме чудеса от такива хора.