Author Topic: Спаси Метрото - Да подкрепим МД3 да бъде класическо метро  (Read 77314 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 13.02.2011, 11:50:28 by LG_ »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #1 on: 10.01.2011, 21:02:03 »
Търся 3dsmax специалист, който да направи рендъри за Попа.
В spasimetroto ще публикуваме решението за разширението на площада, автотунела и метростанциите и ни трябва някой, който да направи рендър на площада така, както ще изглежда, ако автомобилния трафик се скрие под земята.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3
« Reply #2 on: 10.01.2011, 21:40:55 »
Поздравления за начинанието. Звучи по-професионално написано от материалите в сайта на Метрополитен :)

Една забележка - булевардът се казва Пенчо Славейков, Панчо Владигеров е съвсем друг булевард съвсем другаде ;)

Според мен трябва по-силно да се подчертае, защо е абсолютно недопустимо този диаметър да минава през Батенберг и да не прави връзка с нищо - това трябва да е един от основните казуси, тъй като по план частта между Руски и Подуене все едно е подземна и по идеята на СО и Братоев. Важно е да се подчертаят комуникационните предимства на текущия вариант и по-удобното строителство (мисля).

Другото - колкото и да адмирирам изцяло пешеходното решение на Попа, то трудно ще набере достатъчно популярност и сякаш спъва назад цялата идея - могат да се хванат за този пункт, а той не е толкова съществен. Опишете го като незадължителен, но добър вариант. В момента звучи все едно е единствената алтернатива.

Отново, поздравления.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3
« Reply #3 on: 10.01.2011, 22:04:34 »
Като цяло доста се отдалечаваме от това, за което се борим! Нека да не се впускаме в чак такива "мечти", защото те не искат класическа линия да го направят МД3, а ние вече и рендери на станиите правим! Основното е да се съсредоточим да се преборим за класическа метролиния, която да си прави връзките с МД1 и МД2 на СУ и НДК. Каузата е да се спасим МД3 от скоростният трамвай или лекото метро или както искат там да му викат Братоев, Диков и сие, а не да го проектираме изцяло както на нас ни се иска!
Нека на този етап наистина да се преборим за класическото метро, а подземни тунели под Попа, рендери и т.н. за по-натам! Идеята бе такава, зашото впуснем ли се в излишни неща - никой няма да ни обърне внимание и ще заприличаме на любителска група, която мечтае, а не на хора, които се борят за определена цел!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, но за целта трябва да има малко eye candy - народа трябва да види какво му е доброто на скъпото, а за целта, трябва да го грабнем с образна информация.
Не само за Попа - трябва да на правим рендъри за естакади по Борис III, за тунелни рампи на бул. Македония, на бул. Мадрид...
Хората се амбицират, когато видят.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Не само за Попа - трябва да на правим рендъри за естакади по Борис III, за тунелни рампи на бул. Македония, на бул. Мадрид...
Хората се амбицират, когато видят.
За тунел на Попа аз лично не съм съгласен, но да не се отклоняваме от темата - за другото - да трябва да се покаже това "нещо" как би изглеждало, но да не се улисваме много от основната цел ;) Да покажем как би изглеждал трамвай 27, който ще водят за метро, но без излишни предложения, за да постигнем целта :)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Трябва да се визуализират основните проблеми в следния ред:

1. Липсата на връзки с другите МД. Да се направи и визуализация с класическо метро с възлови МС на НДК и СУ.
1.1 Може да се подчертае противоречието с ОУП *
2. Пресичането на ниво терен с автомобилния трафик и създаването на предпоставки за ПТП. Тук клипчето от Хюстън ще свърши добра работа. Да се съпостави с класическото метро, което няма да има конфликтни точки.
3. Загрозяването на бул. Цар Борис ІІІ, неосвобождаването на пространството отгоре.

*може да се проучи възможността актове на общината да се атакуват пред Административния съд

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Хора, утре или вдругиден по БТВ ще излъчат интервюто в "Тази сутрин". Аз нямам възможност (техническа) да запиша участието ни, затова ще ви помоля ако някой знае и може да запише, да го направи, за да можем да имаме архив и да го включим в сайта на Инициативата.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Хора, утре или вдругиден по БТВ ще излъчат интервюто в "Тази сутрин". Аз нямам възможност (техническа) да запиша участието ни, затова ще ви помоля ако някой знае и може да запише, да го направи, за да можем да имаме архив и да го включим в сайта на Инициативата.
100% ще го качат на ермалъктъвъ.биджи. Сваляне на видео от такива сайтове- програми има доста...  ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
100% ще го качат на ермалъктъвъ.биджи. Сваляне на видео от такива сайтове- програми има доста...  ;)

Момчето, което прави интервюто каза, че не е сигурно дали ще го качат на сайта, затова и моля ако някой има възможност - да запише.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Вчера говорих с една позната, която работи в Метрополитен. Доколкото разбирам там са доста настроени против тази инициатива и шансовете да се постигне успех по нея са минимални. Говоря конкретно за класическото метро, вкл. уви под Борис. Явно не могат да убедят ЕС за финансиране.

Затова според мен е доста важно да се разделят двете - (1) подземно метро, и (2) маршрут през НДК, така че да не стоят заедно като една инициатива, която ще бъде отхвърлена, а да се наблегне върху (2) с максимални сили. Боя се, че и станция на Попа не помага за идеята... :(

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Вчера говорих с една позната, която работи в Метрополитен. Доколкото разбирам там са доста настроени против тази инициатива и шансовете да се постигне успех по нея са минимални. Говоря конкретно за класическото метро, вкл. уви под Борис. Явно не могат да убедят ЕС за финансиране.

Затова според мен е доста важно да се разделят двете - (1) подземно метро, и (2) маршрут през НДК, така че да не стоят заедно като една инициатива, която ще бъде отхвърлена, а да се наблегне върху (2) с максимални сили. Боя се, че и станция на Попа не помага за идеята... :(
Честно казано, колебая се кое е по-тъпо: "метрото" да минава през кръстовищата на Цар Борис ІІІ или да пресича центъра без съвършено никаква връзка с другите диаметри с единствена станция в градината. И в двата случая е по-добре (и по-евтино) да постегнат трамвайното трасе на петицата.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Ами да, и двете са тъпи, но ако може да се избегне поне едното, пак ще е нещо. А ако пускането на метро отгоре форсира кръстовищата на две нива по Борис (поне големите три, другите могат да се направят ала жп прелез предполагам), все пак е някаква далавера, иначе кой знае и те кога ще се случат.

И все пак още един грозен тунел и то на входа на София....  :(
« Last Edit: 23.01.2011, 11:02:06 by Jorr »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метрото като подземно е фактор, който може да форсира изграждането на проходите. Те искат да се пресича на едно ниво точно защото не искат да строят проходите.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Кръстовищата все пак са по-евтини от цялата подземна линия. А думите бяха от порядъка на "с кръстовищата няма да има проблеми, за тях има проекти". Което не е ясно какво значи де.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Вчера говорих с една позната, която работи в Метрополитен. Доколкото разбирам там са доста настроени против тази инициатива и шансовете да се постигне успех по нея са минимални. Говоря конкретно за класическото метро, вкл. уви под Борис. Явно не могат да убедят ЕС за финансиране.

Все пак Метрополитен АД  не би трябвало да е институцията, която взима решения- това е работа на общината и гражданите (и е редно последните да имат тежката дума). Ако нямат пари за класическо (и без ЕС) по-добре да отложат всичко за неопределено бъдеще, но не и да вършат глупости. Ако толкова им се строи леко метро/ скоростен трамвай, да пробват с някой друг участък.
 Впрочем компромис е и VАL системата- хем минава за леко метро, хем поради това че е автоматично може да има капацитета да превозва колкото класическо (заради интервала под 1 минута).

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Отлагане за неопределеното бъдеще би било равносилно на отлагане завинаги.Сега е набрана инерция и има явно воля този проект да се довърши.В неопределеното бъдеще нито се знае кой ще е на власт,нито каква ще е икономическата обстановка.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За съжаление Jorr е прав. Много ми е чудно, след като виждат, че има гражданска инициатива, хора пращат до тях масово питания, изследвания и други материали, опровергаващи мита за недостатъчния пътникопоток, защо не се замислят поне малко. Ясно се вижда че са против още с формулирането на обществената поръчка - ... тип "леко метро" и по маршрута Княжево - Борис - ЦГЧ - Ботевградско. Аз се надявах да са я задали по друг начин - ...за избор на подходящ тип система в направлението югозапад - североизток... Но уви, не!
Обаче, чисто теоретично - ако беше зададено така, както си мислех, че е  и чехите представят смислено и задъллбочено изследване с преки и ясно описани доказателства, пред ЕС може да се кандидатства и за класически тип и нормативно ЕС няма право да възрази, тъй като се спазват всички техни изисквания. Обаче родните тъпунгери още от сега отрязаха възможността.
Освен това, ако диаметърът струва 1 млрд. евро, то дофинансирането ще е 200 млн евро. Ако се строи 4 години, то това означава по 50 млн. евро на година за общината, като например 10 от тях могат да са помощ от държавата. Никой няма да може да ме убеди, че общината няма да може да осигури тея пари на година. Още повече има възможност за теглене на заеми и т.н.
Тиквите на ул. Княз Борис са си решили така...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Отлагане за неопределеното бъдеще би било равносилно на отлагане завинаги.Сега е набрана инерция и има явно воля този проект да се довърши.
Еми като са набрали инерция, да правят Младост-1-Камбаните, Баучер-Хладилника-Студентски град,... проекти - много!
След като по техните изследвания няма пътникопоток за метро (с което не съм съгласен), да не го правят тогава! Но да правят сериозна инвестиция за нещо, което е с 5-10% по-ефективно от трамвая, не си струва.

А като са толкова сигурни, че могат да оставят "метрото" като участник в движението по Цар Борис ІІІ - да изпълнят подобна реализация на светофарите с трамвайното трасе и да гледат сеира!
« Last Edit: 23.01.2011, 15:51:53 by blagun »

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Преди малко в БТВ Новините дадоха репортаж за гражданската инициатива "Спаси метрото". :P