Author Topic: Спаси Метрото - Да подкрепим МД3 да бъде класическо метро  (Read 77313 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
По т. 2 на горният пост аз преди няколко дни споделих идеята си това отклонение - от Орлов мост до Арената и посока Цариградско да е отделна линия, която да стига пл. Славейков. Тази линия може и да е леко метро, или мини метро - като в Копенхаген. Станции по 60 м. и 3 вагона без машинист, както ще и метрото в Солун и новите линии 4 и 5 в Милано.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Колеги, предпочитам тук, вместо в другия форум - заради по-деловата и далеч не-"жълта" атмосфера - да задам следния въпрос:
Склонно ли е "Спаси метрото" (Гергин и Виктор, в частност) да включи в обхвата си още няколко проблема както по реализирането на МД3, така и по цялостната визия за развитие на метрото в София:
1. Изваждането на идеята на Диков за разклонение Орлов мост - Ситняково - Арена Армеец/Нов национален стадион/София Техпарк - Дъ Мол/Дружба 2 от проекта за МД3, като се настоява за оставяне на възможност за развитие на разклонение в СИ посока (накъдето ще се развива градът)
2. Комуникирането на такава отсечка като източен радиус на нова линия на метрото (напр. от тип леко метро или скоростен трамвай): бул. България - бул. Евлоги Георгиев - Орлов мост - Дружба 2/Дъ мол
3. Преразглеждане на идеята за завой на запад към Икея/София ринг мол на МД1 и връщането на стария вариант за МС17 в посока Горубляне. В случай че се търси развитие на МД1, нека с приоритет да бъде изграждането на 1 или 2 станции в западния радиус (Люлин), което да позволи пълното обособяването на отделни линии в рамките на диаметъра.

Отделно от това смятам, че като допълнителна дейност "Спаси метрото" може да спомогне като медиатор между хората и общината за преразглеждане на цялостната визия на метрото, като се работи в посока популяризирането на метрото, така че да се привлекат пътници не само от другите видове градски транспорт, но и от тези, използващи автомобили.

Категорично сегашната основна цел на "Спаси метрото" не трябва да губи фокус, но все пак с развитието на метрото в София се появяват и нови идеи от страна на общината, като някои от тях осезаемо не съответстват на нуждите на града: къде поради недалновидност, къде поради възможна намеса от страна на частни интереси. Лично за мен "Спаси метрото" е истински пример за гражданското общество в България. На ваше разположение съм, ако смятате, че е добре да се обсъдят идеите по-подробно.

Това ще са целите, които Спаси метрото ще набележи веднага след като се приключи с работата върху основното трасе на МД-3.

Според мен след като спечелим борбата, трябва да се синтезират следните основни цели:
1. Преразглеждане на далеко и средноперспективните трасета в Генералната схема;
2. Определяне на нови потенциални трасета за леко метро и скоростен трамвай;
3. Допълване на генералната схема с промените от т.1 и т.2.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
отклонение на мд3 за дружба си е супер идея- директно, само през натоварени места и е напълно удачно да е отклонение от мд3 според мен.

мисля си, че след трите метро диаметъра + всичките им разклонения (навсякъде по 1) единственото което ще може да се добави е кръгова линия която да обхване малкото останали места като красна поляна, арена армеец, студентски град и подобни.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
отклонение на мд3 за дружба си е супер идея- директно, само през натоварени места и е напълно удачно да е отклонение от мд3 според мен.

Отсечка за Дружба като част от самостоятелен диаметър - да, като разклонение на МД3 - не. Такова трасе е прекалено дълго за разклонение от типа на тези за Младост и Дружба, а бидейки част от МД3 ще го обрече на зависимост от основното разклонение по Владимир Вазов, оставяйки го на минимални интервали от по 6 (твърде оптимистично) до 8-10 минути (реалистичен вариант).

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Това ще са целите, които Спаси метрото ще набележи веднага след като се приключи с работата върху основното трасе на МД-3.

Според мен след като спечелим борбата, трябва да се синтезират следните основни цели:
1. Преразглеждане на далеко и средноперспективните трасета в Генералната схема;
2. Определяне на нови потенциални трасета за леко метро и скоростен трамвай;
3. Допълване на генералната схема с промените от т.1 и т.2.

Изключително много се радвам да го прочета. Не пиша редовно, но следя ежедневно и двата форума и съм на мнение, че сме в състояние да повлияем като гражданско общество върху процесите в България.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile


Quote
Първият предвижда влакчетата да преминат подземно от театър "София" към ул. "Слатинска река", оттам към зала "Арена Армеец" и до бул. "Цариградско шосе".

Вторият пробен маршрут е от станция "Шипка", под Военната академия, по бул. "Гео Милев" , ул. "Слатинска река", зала "Арена Армеец".

Третият е по трасето от Орлов мост, по ул. "Иван Асен", под бул. "Шипченски проход" и пак до залата.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1750768
« Last Edit: 02.02.2013, 13:21:31 by difian »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Малко да отклоним темата:


Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Ако я изтеглят от вътрешната страна на околовръстното ще има според мен по-голям смисъл. Блоковете там гарантират сигурния пътникопоток. Всичко, което идва от Горна Баня, СОП, железницата ще е бонус, който от никого не е гарантиран.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ако я изтеглят от вътрешната страна на околовръстното ще има според мен по-голям смисъл. Блоковете там гарантират сигурния пътникопоток. Всичко, което идва от Горна Баня, СОП, железницата ще е бонус, който от никого не е гарантиран.

Е, колкото и да я изтеглят и така си е достатъчно близо.

По уличната мрежа, разстоянието от бл. 26 на бул. Линкълн до станцията на СОП е 770 метра.
По уличната мрежа, разстоянието от Билла до станцията на ул. Централна е 723 метра.
По уличната мрежа, разстоянието от Търговския център на ул. Монтевидео до станция Монтевидео е 660 метра.

Извинявам се, но това са напълно приемливи разстояния, да не говорим, че е възможна и реализация, каквато предлагаха някои от разработчиците на проекти от МС20: станцията да е под СОП, да има изходи и от двете страни, но входовете ѝ, откъм Овча купел да са на самия бул. Линкълн...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote

Първо, искам да благодаря на инж. Стоян Братоев, че ми подари автографът си, върху новото издание на книгата, посветена на Софийското метро и искам да отбележа и, че се радвам, че моята схема е включена.
Днес, инж. Стоян Братоев прие мен и Виктор, за да обсъдим развитието на проекта за Трети метродиаметър. На масата в кабинета на Изпълнителния директор на „Метрополитен“ ЕАД ни чакаше проектната книга с последните чертежи на трасето. След кратко встъпление, Братоев започна с трасето в ж.к. Овча купел, която претърпя корекции, както ви разказахме преди няколко дена...


http://spasimetroto.org/obzor-na-treti-metrodiamtyr.html

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Коригират трасето на Третия метродиаметър в "Овча купел"

Има корекции по трасето в ж.к. Овча Купел, което е част от Третия метродиаметър на София.
Това съобщи Гражданската интернет инициатива "Спаси метрото", представители на която се срещнаха в началото на седмицата с директора на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Предвижда се последната станция да прави връзка с жп линията София - Кулата.
Тя ще е разположена перпендикулярно на околовръстния път, като изходите й ще са от двете му страни, с буферен паркинг и автогара на територията на ж.к. "Овча купел".
Интересното в решението е, че заради наклона на терена станцията се планира като дълбоко заложена и с островен перон. Западният вестибюл ще помещава и приемната сграда на новата жп гара, като изходите от западната страна ще са разположени на територията на кв. "Горна баня".

Оттам трасето продължава с крива и достига метростанцията под ул. "Централна", която също ще е подземна.
От инициативата информират, че проектантите са се съобразили с тяхното предложение за местоположението на тази метростанция.

След нея трасето излиза на повърхността в ж.к. "Овча купел" 1 и след кратко премостване достига метростанцията на ул. Монтевидео, която като конструкция ще представлява смесица между МС "Ломско шосе" и "Мусагеница".
Оттам трасето продължава с две криви до бул. "Президент Линкълн", където, пред бл. 65 ще е следващата станция. Трасето след това продължава по "Линкълн", преминава през гараж "Земляне" и навлиза отново под земята малко преди ул. "Житница", която се очаква да се разшири до АП "Земляне" успоредно със строителството на метрото.

Станцията на пазар "Красно село" представлява сложна конструкция, която е дълбоко заложена и ще разполага с изходи на всички ъгли на кръстовището, както и директен достъп до трамвайните спирки на бул. "Цар Борис Трети". Конструкцията е предвидена така, че върху нея да легне бъдещото тунелно преминаване на бул. "Гоце Делчев", без да се уточнява дали то ще бъде реализирано успоредно със станцията.

Следващата станция е на ул. "Дойран". От "Спаси метрото" коментират, че ако станцията бъде изградена така, както е проектирана от чешките проектанти, няма да е възможен трансфер към улица "Дойран": перонът на станцията свършва на 20 метра от кръстовището на улиците "Дойран" и "Кюстендил" и предложеното отклонение по "Дойран" ще бъде изключително тежко за изпълнение.
Така цялата тежест на трансфера ще бъде пренесена към следващата станция, която ще се намира под кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Е. Гешов".

Трасето нататък минава под Медицинска академия, ще има станция под кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и ул. "Георги Софийски", станция на бул. "Витоша" с изход и травалатор към Петте кьошета.

Според "Спаси метрото" предложената конструкция за метростанцията на пл. "Патриарх Евтимий" елиминира възможността да се изпълни подземно преминаване на автомобилния трафик и обособяване на по-голямо и пешеходно площадно пространство на повърхността.
По думите на Стоян Братоев причината е, че станцията не може да влезе по-дълбоко.
Обсъдена е възможността касовите зали да се изместят извън габарита на уличната мрежа, но е необходимо разработване на нови идейни проекти за станцията.
Предвижда се тази станция да е с колони.

Нататък по трасето корекции и нововъведения няма: станциите след моста "Чавдар" са типови и на естакада, като последната крива, преди метростанцията на Ботевградско шосе е с радиус от 200 метра.

Всички криви в трасето са заложени с минимален радиус от 250 метра – с 50 метра под нормата за минимален радиус на хоризонтална крива за класическото метро.
Инж. Братоев е уверил представителите на гражданската инвернет инициатива, че това понижаване на параметрите няма да се отрази на експлоатационната скорост, тъй като предвидените състави за Трети метродиаметър ще са с по-къси модули и двоен мех във всеки модул, което би им позволило да влизат в по-остри криви със скорост, идентична на тези от Първи и Втори метродиаметър.

Организацията предлага и корекции на трасето в ж.к. "Левски", като станцията на територията на комплекса да бъде разположена така, че да прави връзка с товарната тангента.

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2007231
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Браво! Щом и медиите ви взимат на сериозно, значи имате истинкса обществена тежест. Отново поздравления!
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Всичко много добре с изключение на идеята за автогара и буферен паркинг вътре в ЖК Овча Купел. Мястото им според мен е под околовръстното по подобие на паркинга под цариградско. Иначе в комплекса ще стане лудница - автобуси, хора, шум, мръсен въздух. Днес със съседите ми депозирахме жалба срещу тази идея и се надявам и този въпрос да се реши по нормален начин. Иначе останалата част от трасето (поне в частта и от Овча Купел до центъра, която познавам най-добре) мисля, че в крайна сметка се получи отличен проект.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Предполагам, че автогарата би била в района на колелото на автобусите в  Овча купел 2, така че не би пречило на живеещите там. Да не говорим, че като цяло автогарите по крайщата не са много натоварени.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Ако е където е колелото на автобусите проблем няма. Обаче доколкото разбрах май искат да я правят на мястото, което беше предвидено за колело на трамвая, т.е. точно в карето между 4 блока и болница Доверие, което вече хич не е ок. Също много зависи и от обхвата на тази автогара. Ако там ще пристигат 1-2 автобуса от Владая и Мърчаево е едно, а ако се набута целия автобусен трафик от Перник, Дупница и Кюстендил е съвсем различно.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Съдейки по директната връзка с метрото,по-скоро ще е второто. Пък и ще е доста по-модерна от сегашните автогари.  ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote

В края на миналата година (13.10.2012 г.) инициативата сезира Европейската комисия за сериозни нарушения и пропуски при подготвянето на проекта за Трети метродиаметър. В началото на 2013 г. установихме без да сме официално информирани, че на проведения на 19.12.2012г. Експертен съвет са приети най-критичните ни забележки и трасето на територията на ж.к. Овча купел 2 е коригирано, за да се обслужва по-адекватно населението, наброяващо над 60 000 души.
Трасето в ж.к. Овча купел, за съжаление, не е единственият проблем, който „Спаси метрото” настоява да бъде преразгледан от проектантите, преди да приключат своята работа и да предадат окончателния технически проект за трасето на Трети метродиаметър. Тях описваме в следните точки, като молим за всяка от тях Комисията да изиска обяснение от отговорните арх. Петър Диков и „Метропроект – Прага” АД:


http://spasimetroto.org/stanovishte-sos.html

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Аз се разрових в дълбокия архив
И намерих всички проекти, които сме разработвали през годините и които сме дискутирали като база за позицията на "Спаси метрото".

Искам да отбележа, че проекта, който Виктор е представял през 2010 (преди Метропроект - Прага да са готови със своите), поразително прилича на техните решения. Който не си спомня, Виктор направи този проект на база населението по региони и неговата гъстота. Както казах: открийте разликите

http://imgflip.com/i/2v4tx

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Браво на Спаси метрото!!!

Quote
Гражданска интернет инициатива "Спаси метрото" за:

Светлините в тунела
Обзор за метоморфозата на третия метродиаметър в периода 2009 - 2013 г.


На 6 август, в малка, гореща и тясна зала на Столична община, се събраха инж. Стоян Братоев – изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, Йорданка Фандъкова – кмет на Столична община, и Данаил Папазов – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за да представят завършения вече проект на третия метродиаметър. Медиите бяха там, презентацията мина и замина, заглавията излязоха по страниците и екраните на родните медии, а въпросите останаха за след това: когато няма да има кой да ги зададе и когато няма да има кой да им отговори.
Тази статия е обзор на случилото се в краткия период от зимата на 2009 г. до лятото на 2013 г., когато трети метродиаметър претърпя измъчена метаморфоза, ставайки образец за това как инфраструктурните проекти могат и трябва да стават център за обществен дебат, да се подлагат на обществени дискусии и да се търсят решения, съгласувани с широк кръг експерти, наблюдатели и обществени организации.




Генерална схема ли?
В началото беше генералната схема, която бе в основата за предварителните проучвания на трасетата на метрото. В нея бе заложено тридиаметрално развитие на подземно класическо метро, с подземни станции и напълно автономен извънуличен транспорт. Тази генерална схема диктува развитието на софийското метро вече близо 50 години и с много малко корекции я виждаме реализирана: първи метродиаметър се движи от "Обеля" до "Младост", втори – от "Надежда" до "Лозенец". Генералната схема диктува и друго: трети метродиаметър от "Васил Левски" до Княжево и Горна баня.
В общия устройствен план на София преди 2008 година той фигурираше като права линия, следваща бул. "Ботевградско шосе", бул. "Янко Сакъзов", бул. "Васил Левски", бул. "Св. патриарх Евтимий", бул. "Цар Борис III" до Княжево с връзка с другите два диаметъра съответно на СУ "Св. Климент Охридски" и НДК. Но с нанасянето на няколко корекции, мистериозно, необсъдено с никого, в общия устройствен план се появи ново трасе на диаметъра. То вече не беше класическо метро, а "скоростен трамвай", който минаваше транзитно през центъра на града, без нито една станция, свързваща го с другите диаметри или с останалите главни транспортни потоци на София.
Този вариант на развитие на трети метродиаметър предизвика недоволството на обществото на метролюбителите и провокира създаването на гражданска интернет инициатива "Спаси метрото", която имаше за цел да запази основните параметри на трети метродиаметър: подземно и автономно трасе и връзка с другите два диаметъра.
Бяха необходими около две години, над десет входирани становища в институциите, няколко отворени писма до министри и премиери и няколко репортажа в национални медии, преди Столична община и "Метрополитен" ЕАД да се съгласят с настоятелните апели на метролюбителите и да върнат трасето на трети метродиаметър, където му беше мястото.



Ветровете на промяната
След едно отворено писмо, адресирано до над десет институции, само една в лицето на инж. Стоян Братоев спази законовото си задължение и отговори. В писмото се адресираха проблемите на откритите участъци, които не гарантират автономността на трети метродиаметър, и отговорът от "Метрополитен" ЕАД гласеше:
"Тази подземна част се предвижда в двата си края да завършва със затапване след връзките с откритите трасета по двата булеварда. Това позволява по-нататъшно поетапно продължаване на подземните участъци, без да се спира движението по откритите участъци на линията."
Това показа на обществеността, че в Столична община и "Метрополитен"ЕАД са наясно, че пътникопотокът на трети мертодиаметър ще наложи реконструкцията му в автономна форма на транспорт. В допълнение към липсата на връзка с другите два диаметъра започна да става видима акумулираната недостатъчност на заложените в устройствения план параметри.
На 12 май 2011 г. арх. Петър Диков обяви в медиите, че линията ще се проектира с оглед на връзката ѝ с другите два диаметъра. Избраните за извършването на предварителните проучвания проектанти от "Метропроект - Прага" бяха набелязали посоката и поставиха акцента на трети метродиаметър към обслужване на жк "Овча купел". Заедно с това линията бе "повишена" в леко метро. Предполагам можем да благодарим на многолюдните жк "Овча купел" и жк "Левски" – те спасиха проекта.
С това решение два от основните проблеми на метрото бяха решени: то отново се свързваше с другите две линии на класическото метро и автономността на цялата линия бе гарантирана. Дори и "леко", метрото изисква пълна автономност от останалите форми на транспорт.



Трасето на метрото
"Метропроект - Прага" спечелиха търга за предварителни проучвания на трети метродиаметър в средата на август 2010 година. Близо една година по-късно те презентираха общо шест варианта за трасе на трети метродиаметър. От тези шест варианта един бе излишно фаворизиран като оптимален, макар други варианти да включваха далеч по-добри конструктивни и транспортни решения в допълнение към по-добрите показатели за пътникопоток, който може да бъде обслужван.
Неведнъж съм коментирал и тук, и в социалните мрежи, и в материалите, публикувани в сайта на "Спаси метрото", парадоксалното решение на вариант 3.
Този незаслужено потулен вариант максимално се доближаваше до класическото трасе на линията, като предоставяше добро и балансирано обслужване на жк "Бъкстон" и жк "Павлово", кв. "Овча купел" и жк "Овча купел" 1 и 2; натоварването му с пътници бе 137 000 на ден, но незнайно защо нямаше предвидена метростанция на пазар "Красно село". "Спаси метрото" неколкократно поиска да бъде отговорено с колко хиляди пътници на ден повече щеше да обслужва вариант 3 спрямо вече избрания, ако бе добавена метростанция на пазар "Красно село", но институциите упорито мълчаха.
В крайна сметка вариант 4а бе избран на експертен съвет, провел се на 28.10.2011 г., на който представители на "Спаси метрото" бяха поканени и им бе позволено да изнесат презентация пред членовете му за алтернативна разработка на трасето в жк "Овча купел", която не само да запази достъпността на съществуващото застрояване, а и да гарантира такава за планираното застрояване в комплекса.



Политически игри
Експертният съвет гласува решението на "Спаси метрото" да бъде разработено като официално. За съжаление след гласуването инициативата установи, че в протокола, подписан от членовете му, е вписано съвсем друго трасе. Това накара инициативата да алармира Европейската комисия и министър-председателя. Като резултат от това действие и без знанието на когото и да било от метролюбителите в началото на 2013 г. се проведе нов експертен съвет, на който беше гласувана корекция на трасето, съобразена с предложенията на "Спаси метрото" и районната администрация на район "Овча купел".

Количество или качество?
Докато медиите записваха, нечувайки, и снимаха, невиждайки, презентацията, онези, които познават проекта в детайли, разбраха, че за третия метродиаметър се предвиждат мотриси тип "леко метро" с дължина от 33 метра, скачени по две или три в състав. Цитираната прогнозна стойност от около 140 млн. евро за 30 влака "фиксира" типа им в тази категория. От обявените общи параметри на мотрисите не може да се заключи към коя категория на широкото понятие "леко метро" ще спадат мотрисите – към категорията на тези от град Порто (300 хил. души), които представляват скоростен трамвай, или към категорията на тези от град Копенхаген (600 хил. души), които имат капацитет, близък до този на метровлаковете. При купуването на 30 мотриси това означава, че в единия вариант ще имаме 15 броя 66-метрови състава или 10 броя 99-метрови състава. Възниква въпросът тогава защо трябва да се купуват състави тип "леко метро", след като в Хелзинки през октомври 2012 г. се сключи договор с испанския производител CAF за доставка на 20 броя четиривагонни 90-метрови състава за класическо метро, дори окомплектовани със системи за движение без машинист, с временна кабина, за сумата от 140.4 млн. евро? Общата дължина на съставите в проекта за трети метродиаметър е 990 метра (30х33 м), а тази, която ще се достави в Хелзинки – 1800 метра (20х90 м), и то тип за класическо метро. Как може да се обясни това?

Истина или химера?
От показания проект не стана ясно как ще бъдат изградени планираните разклонения. В него разклонението по ул. "Дойран" е направо залепено (но не включено) за предвидената станция на ул. "Кюстендил", разположена на кръстовището й с ул. "Дойран". Така разположено, разклонението трябва да е в крива и да премине под най-малко пет жилищни блока. Допълнителен, усложняващ изграждането и на двете разклонения фактор е, че се планира да се построят под воден обект – река Перловска.

Удобство или пречка?
Не на последно място трасето на третия метродиаметър преминава точно по диагонал през автобусен гараж "Земляне", за да достигне бул. "Президент Линкълн". Това преминаване ще затрудни изключително много обслужваните от него линии 11, 60, 83, 102, 111, линиите за витошките квартали и други, които са безалтернативни и много натоварени. Там ще бъде разположен и изходният котлован на къртицата. След строителството на метрото не е ясно и дали разположената по диагонал в гаража рампа и естакада на метрото няма да затрудни или дори да направи невъзможна работата в него.

Какво липсва?
С описаните корекции еволюцията на трети метродиаметър приключи. В процеса на публичните обсъждания арх. Диков неведнъж увери, че успоредно с проекта за трети метродиаметър ще се разработи цялостна урбанистична концепция за следата на линията в града: модернизиране или оформяне на публични пространства около метростанциите; булеварди, които ще се модернизират или създадат успоредно с нея; нов транспортен план за районите и много още.
От проектите на метростанциите се вижда, че проектирането на архитектурните пространства отново се върши от инженери, което противоречи на обещаните от арх. Петър Диков конкурси за архитектурното оформление на станциите.
От инициативата "Спаси метрото" отбелязаха в писмо до инж. Стоян Братоев, че проектантите са пропуснали да предвидят възможност за прекачване между втори и трети метродиаметър при връзката им на НДК.
Забелязва се, че макар да са проектирали пробив на ул. "Житница", инженерите пропускат да отбележат, че същото може да се стори другаде по трасето, като пл. "Св. патриарх Евтимий" например.
Но най-вече се вижда и усеща липсата на обещаната обща и единна урбанистична концепция.
Естествено винаги остава възможността тя още да се дооформя, но песимистичната ми натура е по-скоро склонна да свие рамене и да допусне, че и този път ще се работи на парче. Докато арх. Диков и ДАГ не се научат, че важните проекти се публикуват в тяхната цялост преди разрешителните им за строеж, можем само да се чудим дали светлината в тунела е слънцето или идващият… скоростен трамвай.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2136943

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето пълната версия:
храна за мозък - http://www.banitza.net/