Коригират трасето на Третия метродиаметър в "Овча купел"Има корекции по трасето в ж.к. Овча Купел, което е част от Третия метродиаметър на София.
Това съобщи Гражданската интернет инициатива "Спаси метрото", представители на която се срещнаха в началото на седмицата с директора на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Предвижда се последната станция да прави връзка с жп линията София - Кулата.
Тя ще е разположена перпендикулярно на околовръстния път, като изходите й ще са от двете му страни, с буферен паркинг и автогара на територията на ж.к. "Овча купел".
Интересното в решението е, че заради наклона на терена станцията се планира като дълбоко заложена и с островен перон. Западният вестибюл ще помещава и приемната сграда на новата жп гара, като изходите от западната страна ще са разположени на територията на кв. "Горна баня".
Оттам трасето продължава с крива и достига метростанцията под ул. "Централна", която също ще е подземна.
От инициативата информират, че проектантите са се съобразили с тяхното предложение за местоположението на тази метростанция.
След нея трасето излиза на повърхността в ж.к. "Овча купел" 1 и след кратко премостване достига метростанцията на ул. Монтевидео, която като конструкция ще представлява смесица между МС "Ломско шосе" и "Мусагеница".
Оттам трасето продължава с две криви до бул. "Президент Линкълн", където, пред бл. 65 ще е следващата станция. Трасето след това продължава по "Линкълн", преминава през гараж "Земляне" и навлиза отново под земята малко преди ул. "Житница", която се очаква да се разшири до АП "Земляне" успоредно със строителството на метрото.
Станцията на пазар "Красно село" представлява сложна конструкция, която е дълбоко заложена и ще разполага с изходи на всички ъгли на кръстовището, както и директен достъп до трамвайните спирки на бул. "Цар Борис Трети". Конструкцията е предвидена така, че върху нея да легне бъдещото тунелно преминаване на бул. "Гоце Делчев", без да се уточнява дали то ще бъде реализирано успоредно със станцията.
Следващата станция е на ул. "Дойран". От "Спаси метрото" коментират, че ако станцията бъде изградена така, както е проектирана от чешките проектанти, няма да е възможен трансфер към улица "Дойран": перонът на станцията свършва на 20 метра от кръстовището на улиците "Дойран" и "Кюстендил" и предложеното отклонение по "Дойран" ще бъде изключително тежко за изпълнение.
Така цялата тежест на трансфера ще бъде пренесена към следващата станция, която ще се намира под кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Е. Гешов".
Трасето нататък минава под Медицинска академия, ще има станция под кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и ул. "Георги Софийски", станция на бул. "Витоша" с изход и травалатор към Петте кьошета.
Според "Спаси метрото" предложената конструкция за метростанцията на пл. "Патриарх Евтимий" елиминира възможността да се изпълни подземно преминаване на автомобилния трафик и обособяване на по-голямо и пешеходно площадно пространство на повърхността.
По думите на Стоян Братоев причината е, че станцията не може да влезе по-дълбоко.
Обсъдена е възможността касовите зали да се изместят извън габарита на уличната мрежа, но е необходимо разработване на нови идейни проекти за станцията.
Предвижда се тази станция да е с колони.
Нататък по трасето корекции и нововъведения няма: станциите след моста "Чавдар" са типови и на естакада, като последната крива, преди метростанцията на Ботевградско шосе е с радиус от 200 метра.
Всички криви в трасето са заложени с минимален радиус от 250 метра – с 50 метра под нормата за минимален радиус на хоризонтална крива за класическото метро.
Инж. Братоев е уверил представителите на гражданската инвернет инициатива, че това понижаване на параметрите няма да се отрази на експлоатационната скорост, тъй като предвидените състави за Трети метродиаметър ще са с по-къси модули и двоен мех във всеки модул, което би им позволило да влизат в по-остри криви със скорост, идентична на тези от Първи и Втори метродиаметър.
Организацията предлага и корекции на трасето в ж.к. "Левски", като станцията на територията на комплекса да бъде разположена така, че да прави връзка с товарната тангента.
http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2007231