Колеги, предпочитам тук, вместо в другия форум - заради по-деловата и далеч не-"жълта" атмосфера - да задам следния въпрос:
Склонно ли е "Спаси метрото" (Гергин и Виктор, в частност) да включи в обхвата си още няколко проблема както по реализирането на МД3, така и по цялостната визия за развитие на метрото в София:
1. Изваждането на идеята на Диков за разклонение Орлов мост - Ситняково - Арена Армеец/Нов национален стадион/София Техпарк - Дъ Мол/Дружба 2 от проекта за МД3, като се настоява за оставяне на възможност за развитие на разклонение в СИ посока (накъдето ще се развива градът)
2. Комуникирането на такава отсечка като източен радиус на нова линия на метрото (напр. от тип леко метро или скоростен трамвай): бул. България - бул. Евлоги Георгиев - Орлов мост - Дружба 2/Дъ мол
3. Преразглеждане на идеята за завой на запад към Икея/София ринг мол на МД1 и връщането на стария вариант за МС17 в посока Горубляне. В случай че се търси развитие на МД1, нека с приоритет да бъде изграждането на 1 или 2 станции в западния радиус (Люлин), което да позволи пълното обособяването на отделни линии в рамките на диаметъра.
Отделно от това смятам, че като допълнителна дейност "Спаси метрото" може да спомогне като медиатор между хората и общината за преразглеждане на цялостната визия на метрото, като се работи в посока популяризирането на метрото, така че да се привлекат пътници не само от другите видове градски транспорт, но и от тези, използващи автомобили.
Категорично сегашната основна цел на "Спаси метрото" не трябва да губи фокус, но все пак с развитието на метрото в София се появяват и нови идеи от страна на общината, като някои от тях осезаемо не съответстват на нуждите на града: къде поради недалновидност, къде поради възможна намеса от страна на частни интереси. Лично за мен "Спаси метрото" е истински пример за гражданското общество в България. На ваше разположение съм, ако смятате, че е добре да се обсъдят идеите по-подробно.