Author Topic: Метро в Будапеща  (Read 50429 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #60 on: 10.01.2013, 11:46:26 »
А от кои номерни говорите? От стария тип или от по-новия с черната предница?
И от двата имат- и двата изглеждат зле, има корозия и насрани салони!

Градът има наследството на Австро-Унгария, но сравнено с други близки екс-комунистически столици транспортът откъм външно състояние най-много се доближава до нас- Икаруси, ЗИУ, корозия, скапани салони, мръсотия, петна от нафта... Скоро не бяха имали обновление на автопарка и чак сега поръчаха огромна партида нови Ситаро...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #61 on: 10.01.2013, 14:01:13 »
Чува ли се нещо за откриването на М4? Според Уикипедията в края на 2014 г.
Имат отделен сайт, посветен на изграждането на 4-та линия: http://www.metro4.hu/
Изчерпваща информация, но последно ъпдейтнатите срокове не ги намерих...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #62 on: 11.01.2013, 10:44:36 »
Лошото състояние на метровлаковете може да се дължи на наличието на непокрити наземни участъци. Там ги вали и дъжд и сняг. При нас няма такива екстремни условия и може и заради това да сме в по-добро състояние. Освен това системата им е по-стара, както и ако не се лъжа и съставите
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #63 on: 11.01.2013, 18:27:45 »
А между двата типа номерни само каросерията ли е различна или и по задвижването и ходовата част има разлики? На мен ми прави впечатление различно организираната кабина, където при старите машинистът е вдясно, което ми се струда доста неудачно.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #64 on: 13.01.2013, 12:57:26 »
... но сравнено с други близки екс-комунистически столици транспортът откъм външно състояние най-много се доближава до нас- Икаруси, ЗИУ, корозия, скапани салони, мръсотия, петна от нафта...

Извинявай, ама дрънкаш пълни глупости   :help:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #65 on: 13.01.2013, 13:28:16 »
Не са съвсем глупости. Преди 3 години бях за малко в Будапеща и впечатленията ми съвпаднаха. Вярно нямаше чак такива кокошарници като малашевските автобуси и искърските икаруси но все пак возилата бяха доста по-зле от Братислава а за Прага изобщо да не говорим.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #66 on: 13.01.2013, 17:26:27 »
Извинявай, ама дрънкаш пълни глупости   :help:
Не се приема. Сравнено с Чехия, фасадите на сградите са в разруха, предградията им от еднофамилни къщи напомнят нашите села с огради от събрани вторични суровини... Живях 5 месеца в Прага, обиколих доста места и все едно си в Германия, Унгария е по-зле. Край Братислава също е по-прилично. ;)

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #67 on: 13.01.2013, 17:45:28 »
"Tранспортът"...
Дали се приема, или не ми е все едно. Нямам намерение да споря, защото сравняваш Москвич с Опел.
И да, паркът наистина си прилича, но като го гледаш през прозореца на стаята ти.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #68 on: 17.01.2013, 12:49:41 »
Дори София изглежда много по-добре, особено предградията като Бояна, Драгалевци и тн, да не говорим за панелните квартали и състоянието на фасадите също у нас са 100-пъти по-добри. За ГТ-същата история, като у нас и Букурещ. Общо взето средно европейско ниво.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #69 on: 17.01.2013, 14:53:13 »
Ние сме далече от средно ниво  особено градския ни транспорт :P. Просперитетът на една държава не се гледа по фасадите на сградите. Ако вземем за мерило магистралите както обича да прави нашия вожд напоследък може да се каже, че Унгария са два пъти по-добре от Германия, защото магистралите им са например идеални. Чешката магистрала преди Прага ти изпадат пломбите. Така че всичко е субективно  ;)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #70 on: 17.01.2013, 15:03:58 »
Предполагам имаш впредвид участъка Бърно-Прага.Това е така,защото пътя е строен през втората световна война,а настилката не е асфалт а бетонни блокове,които имат фуги помежду си.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #71 on: 17.01.2013, 20:37:39 »
Според мен Иво е направил грешка обърквайки Будапеща с Букурещ. София за съжаление е дооооста далеч от блясъка на столицата на Унгария, която е имала щастието макар и за кратко да бъде част от Австро-Унгарската империя.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #72 on: 28.03.2014, 18:55:26 »
Днес по обяд е влязла в действие 4 линия на Будапещенското метро.
Честита да им е!  :fan:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #73 on: 06.04.2014, 11:07:49 »
След 3 седмици ще бъда в Будапеща за няколко дни, горе-долу поразучих как става таксуването в метрото, понеже четох доста коментари, че контролите там са си баш като в София и много обичат да се заяждат с туристи, забравили да си валидират билетите. Някой работил ли е с дневните им карти? И те ли трябва да се валидират, или те важат от момента на закупуване за 27/72 часа?

А как е по отношение сигурността в станциите? Най-вече ме интересува за сигурността в района на Келети, т.к. по една или друга причина хотелът ми ще е в близост до Келети.

Благодаря за информацията :)

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #74 on: 06.04.2014, 14:14:39 »
Не знам какво си чел за контролата им, но не правят разлика между туристи и унгарци, ами между пътници с редовни и нередовни документи. И да, безкомпромисни са независимо дали си местен, или не (и така трябва според мен). Също не се движат с униформи, което ги прави по-трудно различими. Еднодневната карта е добро решение, ако имаш повечко пътувания, като до преди три месеца нямаха система за валидиране и електронно таксуване, като се съмнявам за този период от време да се е променило нещо. Купуваш хартийката и на нея пише, че е за еди кой си ден. Въпросната карта не важи за нощния транспорт, където билетите са други и по-скъпи.

Edit: Забравих за Келети. Не е по-несигурна ситуацията по улиците от София. Същата работа горе-долу, а в района на гарата даже ми се струва, че е засилено полицейското присъствие. Хотела като го видиш сам ще си прецениш.
« Last Edit: 06.04.2014, 14:24:56 by Danchoti »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #75 on: 06.04.2014, 14:58:21 »
Не важи за нощния транспорт? Интересна карта ще да е това. Какво се прави тогава с нощния транспорт?

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #76 on: 06.04.2014, 22:33:20 »
Ужас , добре те налъгах  :blush:
(Преди години беше 0 - 24 часа, или поне такива са ми спомените.)
Проверих по-обстойно и се оказа, че ти дупчат картата (ден и час) и важи за 24 часа, като включва и MAV и HEV в рамките на града, както и нощният транспорт. Струва 1500 форинта, което е нищо на фона на това, че пачка от 10 билета мисля струваха 3000 форинта.
Извинявам се за опита ми за заблуда :angel:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #77 on: 06.04.2014, 22:53:42 »
Добре, приема се забележката. 1500 форинта са около 5 евро, което не е много на фона на немските стандарти. А аз ще съм с група, ще ползваме груповата дневна за до 5 души на цена от 3300 форинта, което си е по около 2 евро на човек. Хубавото е, че няма да се разправяме с контрольори и валидатори.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #78 on: 07.04.2014, 14:26:20 »
Олеле....малеее................Няколко пъти ходих и все се скъсвах да се возя с МГТ. Общо взето всичко си е вярно. Както и в цяла Европа, по-изгодно е возенето с карта, с еднократни билети излиза пъти по - скъпо. Друго притеснително е, че билети се продават практически навсякъде по будките за вестници, но карти, в това число и такива, каквито на вас ще ви трябват, само в метростанциите и в абонаментните бюра, които са доста нарядко за такъв град, а в добавка и са с кофти работно време - затварят рано, в събота са до обяд, а в неделя въобще не работят. Картите не се валидират при първо качване, датата и часа биват отбелязвани от служителката в бюрото. Освен това много малко от служителите знаят езици. В метрото бариери, турникети и т.н. няма, има само едни апаратчета за валидиране на еднократните билети, тоест достъпът е свободен, но е фрашкано с контрольори, които освен че шетат из влаковете, застават на изходите в края на ескалаторите за нагоре или трима-четирима  един до друг на изхода на платените зони и избягването на "срещите" с тях е невъзможно. Освен това са и без униформи. Хванат ли някого без билет, са безкомпромисни, независимо дали си местен или чужденец - измъкване, за разлика от при нас, няма. Между другото много от тях са цигани, както и немалка част от другите служители - шофьори, ватмани и т.н. Същото е и в наземния транспорт - без униформа, качват се, слагат една червена лента на китката си и почват "Карти и билети за проверка". А там новите и модернизираните превозни средства са с електронни валидатори, само по-старите автобуси Икарус са с перфоратори, но пък билетът е разграфен на 1-9, като клавиатура на телефон. Картите важат и за нощните линии, както и за всички автобуси, излизащи извън административните граници на общината, до края на линиите в селата - зониране при тях няма. Но за влаковете и HEV eлектричките градските билети и карти важат само в нейните граници, извън тях се доплаща, и то на касата на станцията/гарата, а не във влака - примерно за Сентендре. Във влаковете и зелените електрички винаги минава кондуктор, и ако си без билет или не си си доплатил за излизане извън града - глоба.
Водачите билети не продават. 
Характерно е също така изключително бързото и безрасъдно каране, особено при наземния транспорт. Имайте предвид също да си набавите достатъчно количество форинти, тъй като абсолютно никъде, с малки изключения, не искат да приемат евро. Нито по магазини, нито по заведения, за билети и карти пък да не говорим. Които форинти следва да се изхарчат, понеже после извън Унгария практически няма кой да ги обмени обратно.
Относно сигурността около гара Келети - нищо специално за отбелязване, сравнително близо е до центъра, освен наличието на бездомници в подлезите и просещи цигани. Доскоро беше разкопано заради строителството на новата метролиния, сега не знам какво е положението.
« Last Edit: 07.04.2014, 14:31:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #79 on: 07.04.2014, 14:41:55 »
В Будапеща особено в метрото бродят цели глутници свирепи кръвожадни контрольори. Глобата е 8000 форинта при доброволно плащане до два дни, след това става 16 000. Когато бях на екскурзия през 2005г. в метрото ме нападна глутница от четирима зверове с червени ленти, но за щастие имах валидна карта за 24 часа.  :) За разлика от софийските си колеги не проявяват милост и си взаймодействат с полицията.  :(
« Last Edit: 07.04.2014, 15:01:53 by V.Peichev »