Олеле....малеее................Няколко пъти ходих и все се скъсвах да се возя с МГТ. Общо взето всичко си е вярно. Както и в цяла Европа, по-изгодно е возенето с карта, с еднократни билети излиза пъти по - скъпо. Друго притеснително е, че билети се продават практически навсякъде по будките за вестници, но карти, в това число и такива, каквито на вас ще ви трябват, само в метростанциите и в абонаментните бюра, които са доста нарядко за такъв град, а в добавка и са с кофти работно време - затварят рано, в събота са до обяд, а в неделя въобще не работят. Картите не се валидират при първо качване, датата и часа биват отбелязвани от служителката в бюрото. Освен това много малко от служителите знаят езици. В метрото бариери, турникети и т.н. няма, има само едни апаратчета за валидиране на еднократните билети, тоест достъпът е свободен, но е фрашкано с контрольори, които освен че шетат из влаковете, застават на изходите в края на ескалаторите за нагоре или трима-четирима един до друг на изхода на платените зони и избягването на "срещите" с тях е невъзможно. Освен това са и без униформи. Хванат ли някого без билет, са безкомпромисни, независимо дали си местен или чужденец - измъкване, за разлика от при нас, няма. Между другото много от тях са цигани, както и немалка част от другите служители - шофьори, ватмани и т.н. Същото е и в наземния транспорт - без униформа, качват се, слагат една червена лента на китката си и почват "Карти и билети за проверка". А там новите и модернизираните превозни средства са с електронни валидатори, само по-старите автобуси Икарус са с перфоратори, но пък билетът е разграфен на 1-9, като клавиатура на телефон. Картите важат и за нощните линии, както и за всички автобуси, излизащи извън административните граници на общината, до края на линиите в селата - зониране при тях няма. Но за влаковете и HEV eлектричките градските билети и карти важат само в нейните граници, извън тях се доплаща, и то на касата на станцията/гарата, а не във влака - примерно за Сентендре. Във влаковете и зелените електрички винаги минава кондуктор, и ако си без билет или не си си доплатил за излизане извън града - глоба.
Водачите билети не продават.
Характерно е също така изключително бързото и безрасъдно каране, особено при наземния транспорт. Имайте предвид също да си набавите достатъчно количество форинти, тъй като абсолютно никъде, с малки изключения, не искат да приемат евро. Нито по магазини, нито по заведения, за билети и карти пък да не говорим. Които форинти следва да се изхарчат, понеже после извън Унгария практически няма кой да ги обмени обратно.
Относно сигурността около гара Келети - нищо специално за отбелязване, сравнително близо е до центъра, освен наличието на бездомници в подлезите и просещи цигани. Доскоро беше разкопано заради строителството на новата метролиния, сега не знам какво е положението.