Ами, цитатите с цените са ми от руския нет, но не съм запазил линковете откъде точно са (а са ми доста от отдавна) ...
И понеже скандалът с отказа на Будапещенските Alstom-и гръмна наскоро, та проверих линковете с новините в
Метроблога, та там пък,
пишеше друга цена - вече по-близка до твоята:
Стойността на договора е 65 милиарда форинта (което по тогавашен курс е 247 млн евро) за 45 влака.
Което прави приблизително 5,49 млн евро за влак. (Това е по цени за 2006 г.)
Или разликите са заради различни курсове, или грешни информации. (Сега виждам, че проблемът е в бройката 15 и 45 - може пък в първият ми цитат да са объркали цифрите 1 и 4)
Хубавото е, че в току-що цитираната информация поне има линкове с първоизточника. Явно тя е по-достоверна.
Официално Будапеща се отказва от поръчката заради проблеми със спирачната система на Alstom, пък какви са истинските причини, казва ли ти някой.
Сега Alstom твърди, че влаковете са произведени и искат компенсации ... или трескаво ще се чудят на кого да ги продадат.
Което би могло да ги направи отстъпчиви на нашия търг, но остава въпросът : какви са истинските причини за отказа на техните влакове.