Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136006 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
От другия форум са дали линк за обявена обществена поръчка за 18-те влака, необходими за обслужването на 2МД и разширението до Цариградско:
Quote
Общинската фирма "Метрополитен" е обявила поръчка за доставката на 18 нови влака за метрото. Те трябва да бъдат изработени, доставени и пуснати в движение през 2012 г., когато трябва да е готова и втората линия на подземната железница, както и трасето от кв. "Младост" до бул. "Цариградско шосе".

В обявлението за поръчката не е посочена каква е индикативната й стойност, но е записано, че цената на един влак не трябва да е повече от 10.8 млн. лв. без ДДС. Така общата максимална цена за всички мотриси е 194.4 млн. лв. Финансирането е от оперативната програма "Транспорт".

За да участват в процедурата, фирмите трябва да са изпълнили поне две поръчки за влакове с подобни технически параметри през последните три години и да имат препоръки от възложителите. Освен това за времето от 2007 г. до 2009 г. трябва да са изработили поне 300 метровагона. Кандидатите трябва да имат и сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008.

Оферти се подават до 20 декември. С най-голяма тежест при избора на изпълнител ще е предложената цена (60 точки), следвана от оценката на техническата оферта (28 точки).

Всички влакове, които в момента се движат по линията на метрото, са произведени и доставени от руския завод "Метровагонмаш", който е част от "Трансмашхолдинг".
Източник: в"Дневник"
 На сайта на ОП "Транспорт" се виждаше, че имаше предвидени 100 млн евро за закупуване на подвижен състав - така че обявените 194.4 млн. лв са горе-долу точно тези пари и нито лев повече.
А обявената сума е доста скромна, според мен, за да се надяваме на някакво чудо: известен европейски производител да се вмести в нея.
За сравнение:
Новите Русичи струват около 4,5 млн евро влака (старите 3,5 млн).
Поръчаните  (и отказани вече) за Будапеща Alstom струваха (15 бр. 4-вагонни влака за 250 млн евро) т.е. един влак - около 14,3 млн евро.
Корейските Хюндай (за метрото в Алма-Ата) - около 12 млн долара за 4-вагонен влак.
Все пак, нека видим учатниците какви цени ще предложат - ще трябва да изчакаме до коледните празници.

(Ако имате сведения за цени и на други производители, наскоро обявявани - пишете ги, за да имаме по-голяма база за сравнение)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Сигурен ли си за тази информация, защот от това което намерих из нета цените на вагон специално за Варшава и Букурещ се движат между 700 000 и 1 000 000 евро. Тъй като наште ще са максимум 4-тивагонни, това прави под 10.8 млн лева за влак. Разбира се в нета всичко може да пише, но видях тези цифри на бая места.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами, цитатите с цените са ми от руския нет, но не съм запазил линковете откъде точно са (а са ми доста от отдавна) ...
И понеже скандалът с отказа на Будапещенските Alstom-и гръмна наскоро, та проверих линковете с новините в Метроблога, та там пък, пишеше друга цена - вече по-близка до твоята:
Quote
Стойността на договора е 65 милиарда форинта (което по тогавашен курс е 247 млн евро) за 45 влака.
Което прави приблизително 5,49 млн евро за влак. (Това е по цени за 2006 г.)
Или разликите са заради различни курсове, или грешни информации. (Сега виждам, че проблемът е в бройката 15 и 45 - може пък в първият ми цитат да са объркали цифрите 1 и 4)
Хубавото е, че в току-що цитираната информация поне има линкове с първоизточника. Явно тя е по-достоверна.
Официално Будапеща се отказва от поръчката заради проблеми със спирачната система на  Alstom, пък какви са истинските причини, казва ли  ти някой.
Сега Alstom твърди, че влаковете са произведени и искат компенсации ... или трескаво ще се чудят на кого да ги продадат.
Което би могло да ги направи отстъпчиви на нашия търг, но остава въпросът : какви са истинските причини за отказа на техните влакове.
« Last Edit: 02.11.2010, 17:28:04 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Мерси за инфото.
 

 Ето за Варшава - 210 вагона за 250 млн. евро, което прави по 1 190 000 евро на вагон. Ако поръчаме 4-вагонни композиции излиза 4 760 000 евро за влак...далеч под 10,8 млн, поставено като максимална цена.
А иначе, дано тези влакове на Алстом не дойдат, защото първо не ми харесват, второ очевидно има причина да се откажат и не желая тя да се разбира в България.

Отделно в този линксе говори за 40 нови влака за метрото в Делхи на Бомбардие(Мовиа) на цена 43млн. евро, което прави по 1 075 000 евро на вагон, или пак около 4,5 млн. евро за композиция.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
М, да - ето и на официалния сайт на Варшавското метро:
35 влака за 1.069.594.093,01 Злоти
Аз ги сметнах като 271 млн евро (с помощта на  сайт за валутни курсове), което е близко до твоята цифра (7,7 млн евро за влак). Но пък и вярно е - техните станции са по 120 метра и влаковете са с повече вагони, така че: горе-долу числата са еднакви.
А влакчетата си заслужават - все пак Сименс говори само за себе си, като качество.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Eле мотрисите на БДЖ си говорят за качеството на сименс. Сименс по-добре не.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
и какво им е на качеството?
или това за теб е като резни го хапни го?
The Grand Tour

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Кофти. До колкото съм чел.

Второто не го разбрах.

Mотрисите на метрото във Виена също доколкото съм чел създават проблеми.
« Last Edit: 02.11.2010, 19:05:20 by assen55 »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Кофти.

Второто не го разбрах.

На какво се базира "кофти"

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Има жп форуми прочетете там има достатъчно инфо.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дефектите и недомислията, които аз имам предвид нямат нищо общо със счупени стъкла, произшествия на прелези, недоставено масло, изтекли спирачни ревизии и пр.
На съставите още отначало се извършваше ТП на предписания пробег (12500 км) и проблеми с обслужване на влаковете по тази причина не е имало.
Елементарни неща са оплескани. Врати се самоотварят, спирачки не държат, климатизацията е под всякаква критика (дори когато работи нормално), особено отоплението на кабината, нескопосан и крайно неясен превод на менюто на дисплея и т. н.
Кои са тези Наредби на БДЖ? Такива не съществуват. Експлоатацията на подвижния състав в България не налага използване на МРС поради ниските скорости за движение по жп линиите.
Не знам това от къде го измисли, но са свободни съчинения. А 140 км/ч не ми прилича на чак толкова ниска скорост.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Това че не им държат спирачките е пряко следствие от премахването на МРС. За това не знам кой е виновен - дали БДЖ, дали някоя наредба на Министерство на транспорта или калпавия ни релсов път (чувал съм версии посочващи всяко едно от изброените). Така или иначе вината за това е само в нас.

Кои са тези Наредби на БДЖ? Такива не съществуват. Експлоатацията на подвижния състав в България не налага използване на МРС поради ниските скорости за движение по жп линиите. Така че тук нито наредбите са криви нито БДЖ.

МРС се използва основно при ниски скорости за крайно установяване на превозното средство или аварийно спиране. Особено при возила с малка сцепна маса, склонни към повличане.


За съжаление продукцията на Siemens има и произвдоствени дефекти и то не само в нашите мотриси. Но дори и така, техните изделия са с класи над Метровагонмаш.
« Last Edit: 02.11.2010, 23:50:41 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
да се върнем на темата за наставите за метрото:

Quote
Още 18 влака са необходими за софийското метро   
от 02.11.2010, Автор: Строителство.инфо 


Общинската фирма "Метрополитен" е обявила поръчка за доставката на 18 нови влака за метрото.

Те трябва да бъдат изработени, доставени и пуснати в движение през 2012 г., когато трябва да е готова и втората линия на подземната железница, както и трасето от кв. "Младост" до бул. "Цариградско шосе".

В обявлението за поръчката не е посочена каква е индикативната й стойност, но е записано, че цената на един влак не трябва да е повече от 10.8 млн. лв. без ДДС.
Така общата максимална цена за всички мотриси е 194.4 млн. лв., информира вестник "Дневник".
Финансирането е от оперативната програма "Транспорт".

За да участват в процедурата, фирмите трябва да са изпълнили поне две поръчки за влакове с подобни технически параметри през последните три години и да имат препоръки от възложителите.
Освен това за времето от 2007 г. до 2009 г. трябва да са изработили поне 300 метровагона. Кандидатите трябва да имат и сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008.

Оферти се подават до 20 декември. С най-голяма тежест при избора на изпълнител ще е предложената цена (60 точки), следвана от оценката на техническата оферта (28 точки).

Всички влакове, които в момента се движат по линията на метрото, са произведени и доставени от руския завод "Метровагонмаш", който е част от "Трансмашхолдинг".
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Quote
Освен това за времето от 2007 г. до 2009 г. трябва да са изработили поне 300 метровагона. Кандидатите трябва да имат и сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008
Пак е писан за някого този търг това са някакви безумни условия
The Grand Tour

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Особено това за 300-те метровагона. Аз незнам Метровагонмаш дали имат толкова за този период от време...
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Особено това за 300-те метровагона. Аз незнам Метровагонмаш дали имат толкова за този период от време...
Дано нямат. Сега ни е шанса за модерни и удобни западни състави,стига с тези "сделани" вагони...
Но условията наистина са малко странни....дано Alstom, Bombardier и Siemens успеят да се впишат в тази поръчка...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Доколкото знам - те не правят метровагони с правилните размери за нашите станции. Това означава, че за да участват те - трябва да ни предложат модел които да отговаря на нашите изисквания... и цената да е под 11 млн. - Това ми се струва много трудно.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Всички влакове, които в момента се движат по линията на метрото, са произведени и доставени от руския завод "Метровагонмаш", който е част от "Трансмашхолдинг". 
А общият брой на вагоните поне според руския сайт са 85 (до този момент).

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Доколкото знам - те не правят метровагони с правилните размери за нашите станции. Това означава, че за да участват те - трябва да ни предложат модел които да отговаря на нашите изисквания... и цената да е под 11 млн. - Това ми се струва много трудно.
Е те нали са по поръчка, т.е надявам се няма да имат проблем да направят влак дълъг 110м....и отговарящ на изискванията на сигнализацията. Силно се надявам, че руснаците не са единствените, които да могат да произвеждат влакове за нас....достатъчно им купувахме смърдящите русичи. :fan:

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Ние сме си направили станциите за руските влакове... Никой няма да тръгне за 18 влака да прави нов модел метровагони.

Освен ако не си платиме допълнително за разработката разбира се.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!