Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136005 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
100% има изпусната единица. При това положение може да се съмняваме в достоверноста и на другите цифри!

От другия форум са дали линк за обявена обществена поръчка за 18-те влака, необходими за обслужването на 2МД и разширението до Цариградско:
Quote
Общинската фирма "Метрополитен" е обявила поръчка за доставката на 18 нови влака за метрото. Те трябва да бъдат изработени, доставени и пуснати в движение през 2012 г., когато трябва да е готова и втората линия на подземната железница, както и трасето от кв. "Младост" до бул. "Цариградско шосе".

В обявлението за поръчката не е посочена каква е индикативната й стойност, но е записано, че цената на един влак не трябва да е повече от 10.8 млн. лв. без ДДС. Така общата максимална цена за всички мотриси е 194.4 млн. лв. Финансирането е от оперативната програма "Транспорт".

За да участват в процедурата, фирмите трябва да са изпълнили поне две поръчки за влакове с подобни технически параметри през последните три години и да имат препоръки от възложителите. Освен това за времето от 2007 г. до 2009 г. трябва да са изработили поне 300 метровагона. Кандидатите трябва да имат и сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008.

Оферти се подават до 20 декември. С най-голяма тежест при избора на изпълнител ще е предложената цена (60 точки), следвана от оценката на техническата оферта (28 точки).

Всички влакове, които в момента се движат по линията на метрото, са произведени и доставени от руския завод "Метровагонмаш", който е част от "Трансмашхолдинг".
Източник: в"Дневник"
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
78/18 = 4.33 млн лева за влакче. Не е ли доста евтино това?
По-вероятното е да е евро:
Новата модификация беше 4,5 млн. евро (за състав) - следователно логично е сега за 18 състава накуп да са направили малка отстъпка.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Точно, сбъркана валута!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Президентът на Русия се поразходи из метрото и завода в Митищи.
Показаха му новите влакове и му се похвалили, че влакове Русич ги продават и в България...
Интересното е, че му съобщили:
 " Преди 2 седмици предприятието спечели  допълнителен търг за 300 вагона за метрото в София.
Примерната стойност за един вагон е 70-80 млн. рубли. Срокът на експлоатация 30-40 години, а икономията на електричество, благодарение на нова технология достига 40 %.
"
Хм, откъде се пръкнаха тези 300 вагона много не ми е ясно? ;)
18 влака Х 3 вагона = 54 вагона.
Но чак пък 300...
Явно доста го послъгват .:D
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Примерната стойност за един вагон е 70-80 млн.
1 евро=40 рубли, т.е. 1.75 - 2 млн евро.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами, доколкото знам на нас ни го продават за 4,33 / 4,5 млн. евро , което е по-евтино от вътрешната цена 5-6 млн. евро :rolleyes:
Ние сме на далавера. :D
Сигурно са му казали вътрешната цена.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Дуракоустойчив*
Или защо София пак ще купи руски влакове за метрото


Quote
Два гигантски кашона и едно тънко пликче като дошло по пощата от DHL. Това с изненада видяха членовете на комисията от общинари, чиновници на "Московска" 33 и служители на "Метрополитен" в София, когато се събраха да проверят кои компании искат да доставят влакчета за метрото.

В двата кашона бяха документите на руската компания "Метровагонмаш" и испанската CAF, а в малкото пликче - писмо от германската "Сименс", че няма да участва в процедурата. Странно действие от страна на германския индустриален гигант, като се има предвид, че нито една от останалите 11 фирми отказали се да подадат оферти, не коментира решението си. Това наложи кратко съвещание на председателя на комисията, зам.-министъра на транспорта Камен Кичев, с юристи, за да сложи документа в архива. Необичайните случки около поръчката обаче не приключиха дотук.

Близо две седмици след подписването на окончателния протокол за избор на доставчик на 18 метровлакчета за София (8 март 2011 г.), официална информация за победителя все още няма. Иначе словоохотливият директор на метрото Стоян Братоев отказва коментари. Първото съобщение се появи на сайта на руската компания "Метровагонмаш" в началото на миналата седмица, в което се споменава, че фирмата е спечелила конкурса. "Спецификата на поръчката е в това, че вагоните ще бъдат защитени с покритие "антиграфити", обясняват от "Метровагонмаш". В края припомнят, че снабдяват с вагони от серията 81-740/741 "Русич" освен софийското още метрото в Москва и Казан (столицата на Татарстан) - и двете в рамките на Руската федерация.
Сума не се споменава, но по неофициална информация руската компания е поискала около 77 млн. евро, а испанската около 88 млн. евро.

Съмненията

Ходът на "Сименс" и хвалбата на руската фирма, преди официалните резултати да бъдат обявени, не са единственото, което разпалва любопитството. Вторият интересен момент е "изчезването" на едно "особено мнение", с което е подписан окончателният протокол за избор на доставчик. Общинският съветник от БСП Жельо Бойчев твърди, че е отказал да се съгласи напълно с решението на комисията, на която беше член, но Братоев отрича да е виждал "особено мнение". Според него протоколът е подписан от резервен член, най-вероятно инж. Пепи Петров, който работи в метрото.
"Капитал" обаче разполага със становището на Бойчев, адресирано до Братоев с входящ номер 0759 и дата 8 март, в което той предлага дори прекратяване на процедурата.

"Смятам, че с документацията до голяма степен се предрешава изборът на доставчик на метровлаковете, като в нарушение на Закона за обществените поръчки се фаворизира една определена компания", пише той. И дава за пример "силно занижените изисквания" в сравнение с европейските стандарти - средногодишен оборот за последните три години (2007-2009) от 200 млн. евро, както и минимум два договора за доставка на метровлакове с подобни технически параметри. "Не на последно място - срок за доставка от 18 месеца практически не оставя възможност на големите европейски производители да участват", твърди Бойчев. Той намеква, че заради руската компания "има реален риск да ни бъде отказано договореното вече финансиране по оперативна програма "Транспорт".   

Всъщност Бойчев имаше забележки по документацията още преди да бъде официално обявен конкурсът. Според експертите му част от техническите изисквания твърде много наподобяват модификациите на влаковете на руската компания. Вместо обаче в условията да се засилят европейските елементи, документите са били преработени в обратна посока. В първоначалния вариант е имало изискване фирмата да е осъществила поне две доставки, като поне едната да е била за страна от Европейския съюз (ЕС), но в окончателния текст ЕС отпадна. Завишено е било и изискването към участниците да имат произведени в последните три години минимум 300 метровагона с подобни характеристики вместо първоначално записаното - 200 (руската компания произвежда предимно този модел). В същото време в критериите за оценка техническите параметри придобиха по-висок дял - те определят 28% от нея, а цената - 60% (от 24 и 64% съответно). Срокът от 18 месеца пък е свързан с датата, на която би трябвало да се пусне в експлоатация вторият метродиаметър в София - есента на 2012 г. Това за големите европейски компании, които не произвеждат точната модификация на тези вагони, означава оскъпяване на офертата. В същото време Метрополитен не допуска по-висока цена от 10.8 млн. лв. без ДДС за влак.   

Експертите намират и други аргументи между редовете - изискване един инвертор да захранва два броя тягови двигатели, както е при руските модели за разлика от европейските. В полза на "Метровагонмаш" са още условията за автоматично зацепване, цялостно заварена конструкция, 16 броя врати от едната и от другата страна с пневматично задвижване вместо електрическо и др. В същото време няма изисквания за максимална консумация на тяговия двигател, което "облагодетелства руските мотриси, които консумират значително повече ток". Между другото възложителят на поръчката изобщо не е предвидил сравнение на експлоатационните разходи на потенциалните участници.
В резултат не е учудващо, че от 14 компании закупили документация за конкурса, само две подадоха оферти, като сред тях няма нито един голям производител. От "Сименс" отказаха коментар пред "Капитал" и ни посъветваха да се обърнем към метрото. Не пожелаха да съобщят и дали смятат да обжалват решението. "Компаниите в този бранш се броят на пръсти, става дума за поръчки за големи суми, а освен това контрагенти са им правителства и общини. Повечето от тях обикновено не обжалват, за да запазят добри отношения", коментираха запознати. Миналата седмица например "Сименс" подписаха договор със "Столичен електротранспорт" за доставка на мобилна токоизправителна станция и реконструкция на три стационарни.

Притиснати до стената

"Когато за пръв път беше съобщено, че ще има търг, г-н Братоев заяви, че ще поканят участници от Западна Европа, а в крайна сметка се оказа, че са само двама. Според мен защото техническите изисквания, изискванията за цена и начинът на оценяване не позволиха на "Сименс" и "Бомбардие" да участват", коментира Гергин Борисов, който поддържа страницата spasimetroto.org и е един от инициаторите на едноименната кампания. Според него най-съмнително в случая с доставките на вагоните е мълчанието на Метрополитен, което "създава впечатление, че нещо не е наред, дори да не е така в действителност". "Нямаме нищо против руските състави, както обича да казва г-н Братоев, те са дуракоустойчиви, но трябваше да има  повече гласност, още повече че парите идват по линия на ЕС", коментира Борисов.

Финансирането от Европейската комисия най-вероятно е една от причините за мълчанието на директора на "Метрополитен" и на Столична община (повече в допълнителния текст). Първоначално по Оперативна програма "Транспорт" не бяха предвидени пари за т.нар. подвижен състав, но заедно с кандидатстването за втори метродиаметър бяха включени и влакчетата. Изборът на руската компания и начинът, по който е направен обаче най-вероятно няма да се приемат еднозначно в Брюксел. Или както коментира висш държавен служител, който работи е запознат отблизо с работата с Европейската комисия "европейските данъкоплатци няма да са особено доволни да финансират руската икономика". Проблемът според  него е политически, а не технически, и е възможно да се отрази върху бъдещи проекти и програми.

Докато в началото на експлоатацията на метрото София нямаше кой знае какъв избор освен руската компания за доставка на влакове, тъй като проектът на подземната железница е правен по модел на московската още от 70-те години на миналия век, пускането на втория лъч беше удобен момент част от парка да се разнообрази. Поръчката обаче, направена в последния момент, дори и със съмнителни характеристики, поставя общината и държавата пред свършен факт. Ако договорът не се подпише до края на март - началото на април, съществува опасност догодина наесен да има тунел, а да няма влакове. Още повече че част от метрото се строи с месеци по-бързо от заложените темпове. С доставката на новите 18 влака, всеки от тях с по три вагона, общо руските вагони у нас ще станат 112 и вероятността на пазара да влезе нов производител в близките десетина и повече години е минимална. Реалистичният срок е за след около 30-40 години, когато приключва експлоатационният живот на руските влакове. В същото време обаче с пускането на допълнителни отсечки ще се налага закупуването на още влакове (за развитието на метрото - в допълнителния текст). В края на 2010 г. например чрез директно договаряне с "Метровагонмаш" в България пристигнаха първите три мотриси от модификацията 81-740/741 "Русич". В поканата от името на Стоян Братоев пише, че това се прави, защото "смяната на доставчика ще доведе до придобиване на метровлакове с други технически характеристики и друга система на управление". "Ще бъде необходимо допълнително обучение на всички машинисти - 115 човека, скъпо струващо допълнително специализирано ремонтно оборудване в депото и създаване на склад за резервни части". В близките години София не предвижда строеж на второ депо.

Твърденията на директора на метрото в поканата към "Метровагонмаш" най-вероятно могат да минат и като обяснения на въпроса защо сегашната поръчка е със съмнителни условия, направена набързо и с кратък срок за изпълнение. Отговор може да се търси и в това, че в България никой не планира навреме, хоризонтите са краткосрочни, а работата - на парче. Едно е сигурно - мотивацията е съмнителна.   

* От дурак (рус.ез.) - глупак, диване

--

И още руски влакове

Пускането на втория лъч на метрото не е единствената причина, поради която ще се налага все по-голямо обвързване на София с "Метровагонмаш". Освен експлоатацията в близките 30 - 40 години руската компания най-вероятно ще трябва да достави и допълнителна бройка от влакчетата. Причината е, че ще се наложи скъсяване на времевата дистанция между тях, за да поемат по-големия поток от пътници. Според Гергин Борисов натовареността на метрото е с повече от 25% от прогнозната, изготвена от "Метрополитен" през 2009 г. В пиковите часове в метрото има около 200 000 пътници, което се е предвиждало за 2012 г. С пускането на втория лъч то ще става все по-достъпно и натоварено, още повече че общината обмисля да го превърне в гръбнак на градския транспорт с въвеждането на автобуси и маршрутки, отвеждащи към него. Обаче пероните на новопостроените станции са по-къси от първите пуснати в експлоатация. Централна спирка като тази на Софийския университет например е дълга около 102 метра, както и всичките в посока "Младост", а тези към "Обеля" са от над 115 метра. По-късият перон побира по-къси влакове или точно последните договорени модификации на "Метровагонмаш" - тривагонни "Русич". Скъсяването на времевата дистанция между влаковете обаче не може да падне под 90 секунди, което означава, че докато не се построят нови лъчи на метрото, единственият вариант за побиране на повече хора в него е назначаването на т.нар. тъпкачи като в японското метро.

--

Финансиране


"Има официално потвърждение, че ЕК ще отпусне парите за доставката на влакчетата", твърди зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски, който отговаря за европейското финансиране по програма "Транспорт". По думите му те са част от по-голяма апликационна форма, която включва изграждането на втори лъч на метрото в София. Брюксел ще финансира безвъзмездно 67% от поръчката, а останалото ще се поеме от държавата и общината. Според Московски част от него ще е заем от Европейската инвестиционна банка.
Зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов нямаше информация за потвърждение на финансирането, нито пък председателят на комисията за обществената поръчка, зам.-министърът на транспорта Камен Кичев. В писмо на еврокомисаря по транспорта Йоханес Хан от 1 март, с което "Капитал" разполага, се казва, че "единственият начин средствата по първия приоритет на програма "Транспорт" да бъдат запазени (за България бел. ред.) е добавянето на проекта Пловдив - Свиленград и разширението на втория диаметър на метрото в София". Макар че не става дума за подвижен състав, това най-вероятно се счита за потвърждение.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тъжна картинка... Браво на Болерото, че отстоява интересите на гражданите - най-заинтересованите от проекта.
Аз се надявам от Брюксел да намалят значително субсидията за влакчетата, в резултат на написаното, а това най сетне да изхвърли Братоев от метрото, защото очевидно не му мисли най-доброто...
Ще пратя сигнал до Европейската комисия.
« Last Edit: 25.03.2011, 23:05:40 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Много хубава статия. Тепърва ще патиме от недалновидността на Братоев и компания.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Стига с тия влакове. Аз съм ОК да си пътувам и в номерните стига цяла София да е опасана в метрорадиуси. Все едно живеете в тях...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Е, ти пък сега...
Все пак това е тема точно за избора на новите състави. :rolleyes:
Пък и тези съмнения мъчеха доста хора (и мен в това число) - радвам се, че се е намерил вестник, който да ги произнесе гласно.
На мен дори отдавна ми се върти и още един аргумент:
Самият факт, че няколко месеца преди търга се поръчаха влакове от новата модификация, подсказваше, че се поръчва за да я изпробват и да са подготвени за търга. По подобен начин постъпиха и във Варшава - доставиха един Сименс, покараха го... и после спечели търга. Предварителното запознанство с модела е преимущество при подобни търгове.
Лошото е само, че подобен материал веднага ще го превърнат в предизборна реторика и ще се намери някой политик, който с цел да омърси нещата, наистина ще вземе да сезира ЕК.
Но, пък ние наистина сме способни сами да си даваме основания за това.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Mr. Vice-president,

The reason for writing this letter to you are some events, which had happened recently, corresponding to the procurement for a delivery of 18 new metro trains for the second metrodiameter in Sofia, Bulgaria.
The procurement didn't go well from the start. Fourteen companies have bought documents for participation, but only two had submitted them - The Russian - "Metrovagonmash" and the Spanish - "CAF". Not even one major producer like Siemens or Bombardier submitted their offers! This action aroused some doubt in me, that the procurement is not clear. Today I found an article in one of the Bulgarian newspapers, which can be read in Bulgarian here -
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2011/03/25/1065091_durakoustoichiv/
My doubt was confirmed. The Russian offer had won. Briefly in the article are mentioned some worrying reasons for corruption in the procurement. Most of the technical and financial requirements appear to be created to serve the Russian offer. For example, there isn't any condition for energy efficiency of the new trains, and it is publicly known that the Russian trains are least efficient and consume big quantity of electricity. In the technical part there is another requirement - one inverter to supply power for two traction engines, which makes only applicable the Russian offer. There are some other technical requirements, which favors the Russian offer - requirement for pneumatically powered doors; train dimensions exact as the Russian model "Rusich"; the construction of the train must be fully welded; automatic gearing and etc. The requirements for the business history of the companies are extremely low and specifically - the requirement for one delivery in the EU was removed in order to serve the Russian company.
My doubts are confirmed and by the fact, that in the official web page of the Sofia metro - www.metropolitan.bg there isn't any notice, that the Russian offer had won, but there is one on the web page of the company (In Russian)- http://www.metrowagonmash.ru/press33.htm
It even appears that Siemens had sent a letter, explaining why they did not submitted their offer, but the letter appears to be a top secret document!

Because of those facts, I am kindly asking you, as a person, who uses the metro system in Sofia every day,   to conduct a revision on this procurement. For me and the most of the society, it is clear that it is corrupted!
I expect form the commission fast actions!

Sincerely,
Viktor Chaushev

Пратих копие и до ОЛАФ.
« Last Edit: 26.03.2011, 00:25:15 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Що пък политици трябва да я сезират ЕК. И ще се радвам да се отмени търг, в който има съществено нарушение на правилата. Вярно, че тогава ще имаме само тунелчета, без влакчета, поне известно време, ама явно това е начинът да се научат.
« Last Edit: 26.03.2011, 00:20:16 by gogo »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Ех ако можеше да ни сподели съдбата на Будапеща  :rolleyes:
Предпочитам наистина да се забви пуска на линията заради липса на вагони и търгър и победителят да се анулират! И го казвам не заради друго, а защото както многократно е коментирано няма как след време съществуващите състави да се удължават, заради късите станции ;)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ти пък сега: Будапеща по всяка вероятност ще изгуби еврофинасирането за метровлаковете и ще трябва да си ги плаща сама.
А ние сами ще купим западни влакове на куково лято.
Точно затова е гадното, обаче, че пропиляхме шансовете си благодарение на финансирането да се сдобием със западен модел на изключително изгодни условия.

Впрочем, точно моделът на CAF би могъл да ни спаси от гафа със скъсените перони - оказва се, че техните вагони били по-къси (около 15 м.) и новите станции щяха да поберат повече вагони от техните, ако се наложи. С една дума: на техния модел щеше да може да се добави поне още един вагон.
« Last Edit: 26.03.2011, 00:41:46 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Мен пък честно, не ме интересува точно с какви влакове ще се обслужва МД2. По важното за мен е, да се спазят сроковете и да пуснат колкото се може по-бързо метрото. Защото това ще е наистина престъпление при готови станции и тунели, да не е закупен подвижен състав. Не виждам защо толкова не харесвате влаковете на руския производител. Аз лично съм много доволен от тях и бих казал, че повечето пътници в метрото не заслужават и подобни влакове.
Друг е въпроса, че ако бяха поръчали влакове от западна Европа, щеше да бъде необходимо назначаване на повече персонал, изграждане на ново депо и обучение на машинисти. А за нито едно от трите нямаме съответните възможности. А и кой ще гарантира качеството на западните влакове?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Въпросът е принципен. Да поставят всички участници при равни условия, пък ако спечелят МВМ - добре! Но тук очевидно не е така!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така е съгласен съм, но в случая се явяват само двама кандидати. Единия е CAF, другия МВМ. След като са преценили кое ще излезе по-изгодно са избрали вече утвърдилите се в София метро състави на МВМ.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не става въпрос за нехаресване, а затова, че условията на търга бяха нагодени така, че друг да няма шанс да го спечели!
Вярно е: престърление ще е да пострим диаметъра и да нямаме влакове, но защо търга се назначи в последния момент, та друг да не успее да произведе влаковете в такива кратки срокове?

Що се касае до качеството - ами при тази скромна цена, наистина за качество не можем да имаме претенции.
Бомбардие само за да нагодят влаковете да работят със АЛС/АРС искат сериозно доплащане за разработката.
Още отдавна тук се коментираше, че синхронизирането на западен модел с нашата метросистема (и автоматика) се явява индивидуална разработка и тя струва пари. (Които можем да платим само с еврофинансиране и  пропиляхме шанса, защо май не го искахме)
А се явиха само двама участници по същата причина - скромна цена, прозиращи предпочитанието условия и липса на време за разработка и производство.
« Last Edit: 26.03.2011, 01:28:43 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така е фактите са си факти, съгласен съм. Но имам един въпрос: Кога бяха обявени средствата, които ни предоставя ЕБ, за закупуването на новите метро състави? Въпроса ми е породен от късното провеждане на търга. И мисълта ми е, че е ако не се е знаело какви средства ще бъдат предоставени, то тогава те са изчаквали обявяването на средствата, за да се знае с какви възможности разполагат. Тази моя теория е просто предположение, което до някъде обяснява късното обявяване на търга, и не възможността на другите заводи да се включат в него заради краткия срок на производство.
Да не говорим, че и средствата които се отпускат, са много малко за по-качествени влакове.