Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136026 times)

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Аз пък не мога да разбера какво им е толкова лошото на руските? Да, има по-комфортни, но на нас ни трябва маймуноустойчиви. Справка - новите тролей. По този показател руската изработка май ни пасва най-добре.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Quote
Освен това за времето от 2007 г. до 2009 г. трябва да са изработили поне 300 метровагона. Кандидатите трябва да имат и сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008
Пак е писан за някого този търг това са някакви безумни условия
Че какво им е безумното на тези условия. ISO 9001 е задължително вече за сериозна фирма, а и не само то. Отделно 300 метровагона е напълно нормално за големи производители - тук със сигурност влизат и Бомбардие,и Сименс, и Алстом..вече за Метровагонмаш не знам.


Няма и такова нещо като - "нашите станции са зсъздадени за руски влакове". Както в Прага, Варшава, Будапеща и прочее могат да се движат както руски, така и западни модели. Значи и в България може.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Да... с тази цена за състав се отварят вратите за западни влакове. Надявам се Бомбардие да се включат в конкурса и да предложат нещо наистина хубаво...

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Аз пък не мога да разбера какво им е толкова лошото на руските? Да, има по-комфортни, но на нас ни трябва маймуноустойчиви. Справка - новите тролей. По този показател руската изработка май ни пасва най-добре.
Според мене сбъркване на реалност и политическа обремененост. Последното нещо за което се сещам при споменаване на Парижкото метро е комфорт и чистота. Като изключим напълно автоматизираната 14-та линия, всичко останало беше (преди няколко години) на нашето ниво - нови и стари състав, неотличаващи се с нищо съществено от нашите номерни и суичове. Е, малко по-мръстни бяха, ама това е характерно (и донякъде нормално) за мрежата им. Даже старите вратите им се отваряха с ръчки. Подобни неща съм чувал и за Лондонското.
« Last Edit: 04.11.2010, 09:28:02 by Северен мраз »

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Аз пък не мога да разбера какво им е толкова лошото на руските? Да, има по-комфортни, но на нас ни трябва маймуноустойчиви. Справка - новите тролей. По този показател руската изработка май ни пасва най-добре.
Според мене сбъркване на реалност и политическа обремененост. Последното нещо за което се сещам при споменаване на Парижкото метро е конфорт и чистота. Като изключим напълно автоматизираната 14-та линия, всичко останало беше (преди няколко години) на нашето ниво - нови и стари състав, неотличаващи се с нищо съществено от нашите номерни и суичове. Е, малко по-мръстни бяха, ама това е характерно (и донякъде нормално) за мрежата им. Даже старите вратите им се отваряха с ръчки. Подони неща съм чувал и за Лондонското.
E забравяш обхвата на мрежата на Лондон и Париж и годините експоатация, не може да им сравняваш парка от сигурно над 500 влак с нашите 18. За новите състави дано наистина са от реномиран европейски производител и не трябва да робуваме на тия стереотипи, че не заслужаваме хубави возила, защото нямаме културата, еми нямаме я, защото се возим в бараки и едва ли не сме свикнали да го правим. Разбира се , това не се отнася за метрото ни и мисля, че ако продължим да го развиваме и обновяваме парка с нови и модерни влакове ще се увеличи още повече пътниците, които го използват, защото всеки предпочита да се вози в чисти и модерни влакове на метрото отколкото в бараките, които наричаме трамваи и т.н. А желанието ми да се избере друг производител, а не Метровагонмаш е продиктувано от това, че първо съставите им според мен не създават никакъв комфорт, в номерните от вентилацията може да се разболееш, в скифовете мирише и е задушно....ако трябва да гледаме реално на нещата като ще се купуват нови возила, нека поне се изберат с по-голям комфорт за пътниците и цената да спре да е определяща.

Offline chenka

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
А31 и А32 са в експлоатация от днес, също така интервала в сутрешния час пик е намален на 4 минути с въвеждането на един допълнителен влак.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Май са успели да разкарат тази дупка, която се получаваше сутрин около 0730 на Обеля, когато бяха на 8 мин.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Днес изтече срока за подаване на оферти по обществена поръчка за Доставка на осемнадесет броя метровлакове с дължина на влака 81м +/- 3м за нуждите на "Метрополитен"ЕАД, заедно с включената съответна окомплектовка към тях, в съответствие с техническите изисквания на Възложителя.

обявление
решение за удължаване на срока

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Кога ще разберем какви са предложените оферти?

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Не знам, не виждам да е отразено в медиите, а и сайтовете на СО и Метрополитен въобще не споменават за приключването на срока за оферти. Аз случайно попаднах на това инфо като се рових за МД3.




Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не знам, не виждам да е отразено в медиите
Ще го отразят, няма къде да идат. :D
Quote
Днес от 14.00 ч. в Метрополитен ЕАД ще бъдат отворени получените оферти за участие в открита процедура по реда на Закона за обществените поръчки с предмет: „Доставка на осемнадесет броя метровлакове с дължина на влака 81м +/- 3м за нуждите на "Метрополитен" - ЕАД, заедно с включената съответна окомплектовка към тях, в съответствие с техническите изисквания на Възложителя."

Тръжната процедура беше обявена в края на м. октомври 2010 г., а с решение на Възложителя  срокът за получаване на оферти беше удължен до 12.00 ч. на 18 януари 2011 г.
Източник: Оперативна програма ТРАНСПОРТ
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline egoucm

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
    • Email
На 18 януари 2011 г. в сградата на „Метрополитен" ЕАД бяха отворени подадените оферти за участие в открита процедура с предмет: „Доставка на осемнадесет броя метровлакове с дължина на влака 81м±3м за нуждите на „Метрополитен" ЕАД, заедно с включената съответна окомплектовка към тях, в съответствие с техническите изисквания на Възложителя". 

Отворени са предложенията на двама участници. Офертите, по реда на тяхното подаване в деловодството на „Метрополитен" ЕАД, са на:

„ОАО „Метровагонмаш" - Русия;
 CAF, S.A. - Испания.


http://optransport.bg/page.php?c=67&d=494




почвам да губя надежда, че ще имаме неруски влакчета :(


Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Quote
ІV.2.1)
Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Технически показатели за оценка на техническа оферта (техническите условия) на предлаганите метровлакове; тежест: 28
Показател: Гаранционни срокове и сервизно обслужване; тежест: 4
Показател: Срок на доставка на метровлаковете; тежест: 5
Показател: Размер на аванса; тежест: 3
Показател: Предлагана цена – офертна стойност; тежест: 60


Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Само 2-ма ли са подали документи????? :( :( :(

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Поредния проформа търг.
Испанците са строили метровлаковете за половината Латинска Америка, плюс Вашингтон и Хонг Конг и няма да дадат цена, по-ниска от Метровагонмаш...

Дано поне Метровагонмаш измислят някакъв нов модел, с който да разнообразят.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Поредния проформа търг.
Испанците са строили метровлаковете за половината Латинска Америка, плюс Вашингтон и Хонг Конг и няма да дадат цена, по-ниска от Метровагонмаш...

Дано поне Метровагонмаш измислят някакъв нов модел, с който да разнообразят.
Освен последната модификация на русичите едва ли имат друго. Но наистина ми е странно защо ги няма Siemens, Bombardier, Alstom, Ansaldo....
Дано CAF спечелят....

пп. Нали имаше условие производителя да е продал сериозно количество влакове в последните години? Метровагонмаш нали нямаха такава бройка как може да се класират изобщо....? Кога ще стане ясен победителя?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Нямаше ли някакво изискване за да е валиден търгът, да са подадени най-малко три оферти? А за Метровагонмаш - въобще не отговарят на изискването за бройка и по този параграф гърмят директно. Дори в бившия СССР вече не ги искат - например в Алмати, Баку...Май София им е единствения "задграничен" потребител след промените.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не знам - щом Алстом и Сименс не са се включили, значи наистина търга е бил изгубена кауза.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Аз пък не виждам нищо лошо пак да са руски влаковете, последната модификация за мен е доста сполучлива, и най-важното е, че има климатик :) Освен това ще са по-лесни за поддръжка, понеже вече имаме влакове от същия производител.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сакън, сега всичките ни форуми ще се изпразнят и ще останем да си пишем само модераторите. Всички ще духнат да живеят я в Мюнхен, я другаде... След малко като отворя интернационалния форум, баннерът сигурно ще е карта на МД-2 с черна лента в единия ъгъл...  :D