Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136025 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
От Форум Яуза излизат тези данни:

Quote
Метровагонмаш в 2010 году произвёл:

81-717/714
Москва - 32 шт.
Минск - 15 шт.
Киев - 42 шт.
Новосибирск - 4 шт.
Всего: 93 вагона.

81-740/741
Москва - 67 шт.
София - 9 шт.
Всего: 76 вагона.

81-760/761
Москва - 8 шт.

Поредния проформа търг.
Испанците са строили метровлаковете за половината Латинска Америка, плюс Вашингтон и Хонг Конг и няма да дадат цена, по-ниска от Метровагонмаш...

Дано поне Метровагонмаш измислят някакъв нов модел, с който да разнообразят.
Освен последната модификация на русичите едва ли имат друго. Но наистина ми е странно защо ги няма Siemens, Bombardier, Alstom, Ansaldo....
Дано CAF спечелят....

пп. Нали имаше условие производителя да е продал сериозно количество влакове в последните години? Метровагонмаш нали нямаха такава бройка как може да се класират изобщо....? Кога ще стане ясен победителя?

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
От Форум Яуза излизат тези данни:

Quote
Метровагонмаш в 2010 году произвёл:

81-717/714
Москва - 32 шт.
Минск - 15 шт.
Киев - 42 шт.
Новосибирск - 4 шт.
Всего: 93 вагона.

81-740/741
Москва - 67 шт.
София - 9 шт.
Всего: 76 вагона.

81-760/761
Москва - 8 шт.

Поредния проформа търг.
Испанците са строили метровлаковете за половината Латинска Америка, плюс Вашингтон и Хонг Конг и няма да дадат цена, по-ниска от Метровагонмаш...

Дано поне Метровагонмаш измислят някакъв нов модел, с който да разнообразят.
Освен последната модификация на русичите едва ли имат друго. Но наистина ми е странно защо ги няма Siemens, Bombardier, Alstom, Ansaldo....
Дано CAF спечелят....

пп. Нали имаше условие производителя да е продал сериозно количество влакове в последните години? Метровагонмаш нали нямаха такава бройка как може да се класират изобщо....? Кога ще стане ясен победителя?
Според търга  от 2007 г. до 2009 г трябва да са произведени мин. 300 вагона... 2010 не е важна

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз миналото лято се возих в Римското и смея да кажа, че тяхните влакове бяха в пъти по-добри от новата модификация, която сега се движи и по МД1. Въпреки, че трасето там е старо влаковете не друсаха, както на някой участъци в метрото ни, при излизането над земята на мотрисата въпреки, че от дълбоко под земята се изкачваше по голям наклон, за да мине над реката хич не се усети, в самите влакове бе много просторно и климатика бе наистина голямо удобство, имайки предвид температурите в Рим през август :) Мога да кажа, че бяха и доста по-безшумни от наще влакове ;) Така че аз лично съм пристрастен и в пъти предпочитам да се движат такива влакове по МД2, но силно се съмнявам, че ще стане така и пак ще лашкаме на руските влакове ;)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
А за Метровагонмаш - въобще не отговарят на изискването за бройка и по този параграф гърмят директно. Дори в бившия СССР вече не ги искат - например в Алмати, Баку...Май София им е единствения "задграничен" потребител след промените.....
Точно по този параграф, Метровагонмаш отговаря на изискването да имат произведени минимум 300 вагона през периода 2007-2009 г.
А има и още едно изискване:
Quote
За да участват в процедурата, фирмите трябва да са изпълнили поне две поръчки за влакове с подобни технически параметри през последните три години
Кой от двамата участници отговаря на него? 8)
И накрая, цената:
Русич от новата модификация струва 4.500 млн евро (около 9 млн лв.), а те са заложили : "не повече от 10.500 млн лв."
(Нали все пак не могат да напишат едно към едно цената... та са дали малко толеранс)
Интересното е, че не са уточнили дали това е без ДДС, защото е точно сумата по ОП "Транспорт", а би трябвало да имаме и 20-тина % и нац. участие.
Цялата надежда беше, някой от западните производители да се впише в тези 20-30 % завишение, спрямо руската цена ( а не както фантазират някои, че били заложени "три пъти повече...").
А се оказа, че дори петербургския Вагонмаш не се е потрудил за тази цена да предложи неговата "Нева" (която и без това е с прогнозна цена съразмерна с Русич, че и отгоре.)

Аз лично отдавна бях убеден, че търгът е с параметри, отговарящи за единия участник, но все пак чаках да видя кои производители ще си направят труда да участват (и с какъв подвижен състав).
(За разлика от поляците, нашите дори не са се потрудили да кажат кой производител, с какво участва?!?)
« Last Edit: 19.01.2011, 20:26:45 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Мда, затъмнението е пълно...

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
А за Метровагонмаш - въобще не отговарят на изискването за бройка и по този параграф гърмят директно. Дори в бившия СССР вече не ги искат - например в Алмати, Баку...Май София им е единствения "задграничен" потребител след промените.....
Точно по този параграф, Метровагонмаш отговаря на изискването да имат произведени минимум 300 вагона през периода 2007-2009 г.
А има и още едно изискване:
Quote
За да участват в процедурата, фирмите трябва да са изпълнили поне две поръчки за влакове с подобни технически параметри през последните три години
Кой от двамата участници отговаря на него? 8)
И накрая, цената:
Русич от новата модификация струва 4.500 млн евро (около 9 млн лв.), а те са заложили : "не повече от 10.500 млн лв."
(Нали все пак не могат да напишат едно към едно цената... та са дали малко толеранс)
Интересното е, че не са уточнили дали това е без ДДС, защото е точно сумата по ОП "Транспорт", а би трябвало да имаме и 20-тина % и нац. участие.
Цялата надежда беше, някой от западните производители да се впише в тези 20-30 % завишение, спрямо руската цена ( а не както фантазират някои, че били заложени "три пъти повече...").
А се оказа, че дори петербургския Вагонмаш не се е потрудил за тази цена да предложи неговата "Нева" (която и без това е с прогнозна цена съразмерна с Русич, че и отгоре.)

Аз лично отдавна бях убеден, че търгът е с параметри, отговарящи за единия участник, но все пак чаках да видя кои производители ще си направят труда да участват (и с какъв подвижен състав).
(За разлика от поляците, нашите дори не са се потрудили да кажат кой производител, с какво участва?!?)

Стига деее още имам минимална надежда да спечелят испанците.... А търгът легитимен ли е само при 2ма участници, те хем го и удължиха, ама така наистина е съмнително кой ще е спечелилия....дано утре качат повече информация на сайта....да знаем какво сме изпуснали....
« Last Edit: 28.01.2011, 11:54:31 by LG_ »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Е, то е ясно, че конкурса е бил предварително проектиран за МВМ - щом само испанците са решили, че има смисъл да се включат.
Все пак - щом са доставяли влакове за Колумбия и Латинска Америка, би следвало и ние да се впишем в ценовата им рамка.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Е, то е ясно, че конкурса е бил предварително проектиран за МВМ - щом само испанците са решили, че има смисъл да се включат.
Все пак - щом са доставяли влакове за Колумбия и Латинска Америка, би следвало и ние да се впишем в ценовата им рамка.
Дай, Боже! :D

Например влаковете за Брюксел, ако изключим, че са с 10м по-дължи от зададеното в конкурса мисля, че като характеристики са съвместими за нашето трасе или греша? Цената обаче ме притеснява....въпреки, че ако орежат малко от екстрите, които няма да се ползват тук може и да влязат до 5млн евро

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Интерсно е че в този руски форум са дискутирали, че Русич не отговарят на условията на търга за метросъставите за МД2, а са кандидатствали!

Quote
К сожалению длину станций уменьшили со 120 м на 102 м и 4-вагонных Русичей не могут принимать...
Общая стоимость (всех составов) тендера: 100 млн евро.

http://yauzaforum.ru/viewtopic.php?t=497&postdays=0&postorder=asc&start=555
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Е, не съвсем:
Само е отбелязано, че би могло да става въпрос единствено за тривагонни Русичи, поради орязването на размерите на станциите.

На мен ми направи впечатление още един параметър от Техническите изисквания:
Quote
5.3. Брой врати на стената на влака: по 16 врати от всяка страна на влака.
Те даже са описали външния вид на новата модикация на Русича... :angry:
Получва се като в стария виц: "Участниците да се казват Иван Петров Иванов, да имат следното ЕГН...., и да са от София"
« Last Edit: 19.01.2011, 22:52:38 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Номерните също отговарят на това условие. Както и доста други метровагони от европа, азия и америка.
UPP@UIC

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Хм, прав си. ;)
А оказа се, че и някои модели на CAF :


Всъщност, наистина трябва да се изчака да се отворят и ценовите оферти и после да се види кой точно отговаря на техническите параметри (което няма как да знаем, защото параметрите за поръчката ги има на единия линк, но не знаем нищо кой с какъв подвижен състав участва).

Ще трябва да се примирим с факта, че макар и само с двама участници, ще трябва да чакаме информации на час по чаена лъжичка, докато комисията сглоби пъзелчето. :(

Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Ясно, че става въпрос за сините състави, но защо им казвате "номерни"? Какво значи това?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Това е тяхното прозвище и в руските форуми, защото нямат имена на модификациите (за разлика от Русич/Скиф, Яуза и т.н.)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile

И накрая, цената:
Русич от новата модификация струва 4.500 млн евро (около 9 млн лв.), а те са заложили : "не повече от 10.500 млн лв."

Интересното е, че не са уточнили дали това е без ДДС, защото е точно сумата по ОП "Транспорт", а би трябвало да имаме и 20-тина % и нац. участие.
Всъщност, оказа се, че в моя цитат от съобщения в масмедийте има грешка:
В условията на търга ясно е записано:
Quote
Стойността на един метровлак не може да надвишава 10 800 000 лв.без ДДС
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Kакво става с обявяването на победителя...няма никакво инфо още...

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Kакво става с обявяването на победителя...няма никакво инфо още...

Не са отворили ценовите оферти. Преди да ги отворят може някой от кандидатите да отпадне, ако не покрива изискванията.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Kакво става с обявяването на победителя...няма никакво инфо още...

Не са отворили ценовите оферти. Преди да ги отворят може някой от кандидатите да отпадне, ако не покрива изискванията.
Т.е да очакваме информация едва другата седмица... :fan:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Т.е да очакваме информация едва другата седмица... :fan:
Едва ли ще стане толкова скоро:
ЗОП (Закона за обществените поръчки) не предписва конкретен срок, а дава право на комисията сама да реши кога да направи това, длъжна е само предварително да го обяви и уведоми участниците.

Изходът на този търг, обаче, има и скрити политически измерения и изходът му наистина не е лек за прогнозиране.
Чисто финансово можехме да се надяваме на западни състави само ако закупуването им се поемеше от ОП ”Транспорт”. Това условие беше реализирано, за щастие.
Но се яви само един западен кандидат... Което за мен е голямо разочарование – по-голяма конкуренция щеше да доведе до избора на  модерен подвижен състав, на изгодна цена.
И тук започва интересното:
Отдавна се знаеше, че Братоев по-скоро клони към НДСВ (и явяването на испанския CAF го потвърждава). А дали това не е предопределило търга така да е „модериран”, че  други западни участници да не намерят привлекателност към него? ( Копирането на техническите изисквания, близки до руския Русич, не са в противоречие на горната теза, те само са леко по-широко представени – технически метрото ни е по оборудвано по руската метросистема, все пак).
(Горната теза, обаче, си е лично моя и не ангажира никого с нея.)
Самият търг се провежда в доста изострена предизборна обстановка (достатъчно е да си спомним само мръсната компроматна война със СРС-тата).
За мен изходът му ще покаже чии позиции са по-силни – на старата върхушка, контролираща все още цялата икономика (в лицето на Гоце), или доказване, че страната ни лека-полека (като мислене и действия) излиза от зависимостта си от Русия и реално става част от западния лагер...
За съжаление това става с явяването само на един западен участник и какъвто и да е изходът, ще бъде оплют и компрометиран пред лицето на обществеността. Дано само това да не стане толкова грубо, че ЕК да откаже финансирането...
Така че, ще се наложи да чакаме по-дългичко от седмица.  :)

В интерес на истината, Метровагонмаш обяви предварителните си планове за тази година и те включват, освен другите модели:
152 вагона Русич: това са 143 за Москва и 9 (тривагонни влакове, като нашите) за Казан.
Естествено, евентуалната поръчка за София не е спомената в тези планове, доколкото търгът не е приключил.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Много мъчително чакане....днес търсих в сайта на CAF дали нямат някакво инфо за това с какъв състав са се явили на търга, но уви не открих. Все пак си мисля, че най-вероятно е модификацията, която се движи в Брюксел (и която е уникална, лично се убедих, тази есен) или пък може да са предложили нещо различно.... Дано по-късно се решат нещата и да имаме модерни западноевропейски състави...