Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136011 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Между впрочем fizik, според моите наблюдения - това е четвъртата партида, нищо, че номерацията е за петата.
Те имаха някакви забавяния с производството на седмия влак - може би заради това са отправили деветия и десетия (2041   6021   2042 / 2043   6022   2044) а предишните два (2037   6019   2038 /
2039   6020   2040) са още там.

Освен да сме пропуснали отправянето на една партида, но и у тях рядко пишат за нашата партида - повечето си ги интересуват партидите за техните  метрополитени.

maniak ми каза, че във Варна има в момента влакове. Те зелени ли са, или лилави?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ъпдейт:

Прав си: това е петата доставка.
Четвъртата е минала на път  от завода през Москва още на 2 юли.
« Last Edit: 22.07.2012, 20:19:32 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Поредните два състава са във Варна:

2037 - 6019 - 2038
2039 - 6020 - 2040

 :fan: :fan: :fan:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
И в допълнение, не знам дали е публикувано:

http://zop.bg/uploads/%D0%90%D0%9A%D0%A2-540-28.04.2011.pdf

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За мен бяха интересни техническите изисквания. Общо взето мотивите на КЗК са добре обосновани. На практика жалбата на CAF е отхвърлена по всички точки. Относно гаранцията, намирам за некоректно от страна на Метрополитен да обяви, че изсисква такава от банка с инвестиционен рейтинг, очевидно руската банка отговаря на това изискване, а на по-късен етап да се отметне.
Обаче не ви ли прави впечатление, че би могло да се осъществи следната хипотеза - Метровагонмаш оферира влакове без климатици в салона, без чопър и без бордова диагностика (примерно) и пак би събрал 96 точки, т.е. ще спечели търга... Има нещо сбъркано в цялата процедура! Би трябвало да има технически изисквания, които да задължават, т.е. продукти неотговарящи на тях да се дисквалифицират и други технически изисквания, които да се оценяват. Не е редно за всички да се полага по 1 точка, защото има обективно много по-съществени параметри и други, които не представляват изключителна опция. Не може да се равнопоставят камери, дисплей скоростомер и фаровете със задължителни неща като оборудването на кабината, двигател-редуктор и посочените от мен по-горе скъпи екстри климатизация, електро-динамично спиране и бордова диагностика. Това са различни групи опции на оборудването, условно - задължителни, дребни екстри, скъпи екстри... Това е моето мнение.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Поръчката е писана така, все едно този, който я е писал, първо е прочел спесификациите на руските влакове. Нагласена работа, в рамките на закона. Да ги пита човек за какво им е брояч на километри на таблото на машиниста. Странна е и изискваната дължина на съставите, която съвпада 1:1 с дължината на предишните доставки.
Всичко си е напълно логично - за други влакове, различни от руските, работиците не са обучени нито да ги карат, нито да ги ремонтират. Новите машинисти трябваше да се обучават на три различни влака едновременно, за да може да се вместят във времето за пуска на "втория" диаметър. Намерили са и законния начин руските влакове да спечелят конкурс. Сигурно това ще е и последния път, в който руската техника печели пред западноевропейска. :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Все пак дължината не е фиксирана, а е в диапазона 78 до 84 м., но с другото съм съгласен, а също така общо взето приемам за логични мотивите на Метрополитен.
Сигурно това ще е и последния път, в който руската техника печели пред западноевропейска. :)
Дай Боже, но едва ли. Всъщност решението за руски влакове по МД1 и МД2 е било взето още с първата доставка на Русич-и. Ако не си бяха купували по 1 бройка средно годишно с цел допълване на парка заобикаляйки ЗОП, тогава щеше да има всички условия за закупуване на нещо европейско. Затова си мисля, че вероятността след 20-ина години да бракуват всички номерни накуп и да купят нещо западно е минимална. Ще продължават поетапно да си пазаруват руски щайги...
Остава ни МД3, ще видим.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
В Парижкото и Берлинското метро на такива щайги съм се возил, пред които наш'те изглеждат като спретнати и почти новички влакчета. Но има нещо много важно - хората там използват целия ресурс на техниката, която имат. А не като нас да лепваме марки и да си мислим, че като е Сименс, а не е руско, няма да се чупи или смърди.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Кметът на София Йорданка Фандъкова ще присъства на пускането в експлоатация на първите от доставените по ОП ”Транспорт” влакове за метрото

На 24 юли 2012г от 12.00 часа кметът на София Йорданка Фандъкова и ръководителят на Управляващия орган на ОП ”Транспот” Ивайло Московски -министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще присъстват на пускането в редовна експлоатация на първите от доставените по ОП ”Транспорт” влакове за новите разширения на софийското метро. Доставката на влаковете се извършва по Етап ІІ на „Проект за разширение на метрото в София”.
След представянето на новите влакове кметът на София Йорданка Фандъкова и министър Ивайло Московски ще направят инспекция на довършителните работи на някой от новите метростанции и на подготовката на трасето на втората линия на метрото за започване на комплексни пускови изпитания от началото на месец август 2012г.

Събитието ще започне в 12.00 часа на метростанция „Софийски университет Св.Климент Охридски”.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Жалко че толкова късно пуснахте новината, можеше да ходя да направя някоя и друга снимка.  :laugh:
Но иначе е хубаво, че най-после ще се пуснат и още някой друг състав като А33 и А35. :)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
В Парижкото и Берлинското метро на такива щайги съм се возил, пред които наш'те изглеждат като спретнати и почти новички влакчета. Но има нещо много важно - хората там използват целия ресурс на техниката, която имат. А не като нас да лепваме марки и да си мислим, че като е Сименс, а не е руско, няма да се чупи или смърди.

Я обясни на какви щайги си се возил в Берлин? Защото даже старите ДеДееРски влакове са на светлинни години технически пред руските мотриси. Една климатична инсталация не прави от съветска консерва модерен влак, ако ще и Русич да е.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Целта на руската консерва е да те превози и това си предназначение го изпълнява. Удобство, конфорт, евтина екпслоатация - тепърва има да се учат, дано се и научат де.
В Берлин - не знам, специално заради спор с някой компетентен не съм обръщал внимание на тези неща, други ми бяха по-интересни. Ествествено, не всички бяха щайги, ама имаше и такива - това ми направи впечатление - смесицата от нови и стари. Което е и логично.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Нови и стари не значи лоши и добри. Тепърва ще разберем как ще изглеждат нашите сега новички и хубави Русичи след 15-20 години. За Сименс / Хеншел и даже източногерманската серия Г съм сигурен, че ще издържат още дълги години, а за Русичите хич не съм сигурен.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не виждам никакъв смисъл да си търкаме клавиатурите. Щом руските влакове обслужват нашите трасета вече 14 години и не е имало сериозни проблеми с тях, това означава че съставите не са кашони, боклуци или неща от този сорт. Не мисля и че има смисъл да се коментира колко по-добри са CAF, пред руските метро влакове, просто защото вече тази процедура по закупуването им е минало. Когато дойде време да обсъждаме метровлаковете по МД3, тогава нека да спорим и коментираме CAF, Simens и колкото искате западни марки.  ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email




Източник: БГНЕС

Снимката е част от тази малоумно списана станция, съчинение по картинки... http://news.ibox.bg/news/id_300009107. Стигнах дотам, че вчера са акостирали, днес ги пускат, но все пак явно първите лилави съшщо са вече тук. :)
« Last Edit: 24.07.2012, 17:48:51 by difian »

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Следваща спирка: Метро станция Шумен... :)


Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Хъ-хъ, от Обела до Надежда - 12 влака  :D

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Нови и стари не значи лоши и добри. Тепърва ще разберем как ще изглеждат нашите сега новички и хубави Русичи след 15-20 години. За Сименс / Хеншел и даже източногерманската серия Г съм сигурен, че ще издържат още дълги години, а за Русичите хич не съм сигурен.
Няма нужда да се чака 15-20 години. Виж в какво състояние са А30, 31 и 32, а още са гаранционни. И въобще не виждам как се вместват в стандартите за шум при работещ климатик.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
А32 според мен е най-добре от тази партида.
« Last Edit: 24.07.2012, 20:26:15 by bonbon »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това че издава звуци не го прави технически неизправен. Не виждам смисъл изобщо да се коментират подобни неща още повече в тази тема. Плюс това нито един от нас не е техник, нито някакво вещо лице по метросъстави.  ;)
Снимките с влаковете на ферибота са супер, жалко че не са направили повече снимки. :)