Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136022 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Ето я и лошата новина

Още дълги години ще се возим в Руските кошници!

Линкът нещо е объркан. Ето го:
http://www.tmholding.ru/press_office/events/2694.html

edit: всъщност е ок, сори :)

Quote
Метровагонмаш победил в тендере на поставку в Софийский метрополитен 18 поездов

Подмосковный завод «Метровагонмаш» победил в тендере на поставку 18 поездов трехвагонного исполнения для Софийского метрополитена. Кроме Мытищинского завода в тендере участвовала испанская компания CAF.
Болгарской стороне будут переданы вагоны серии 81-740/741 «Русич». Они представляют собой современное технологическое решение, вобравшее в себя все передовые технологии мирового метровагоностроения. «Русичи» отличаются современным дизайном, комплектуются микропроцессорной системой управления, обеспечивающей безопасность и автоматическую диагностику всего вагонного оборудования с выводом информации на дисплей машиниста; современной тормозной системой с резервированием, обеспечивающей повышенную безопасность движения; автоматической системой обнаружения и тушения пожаров типа «Игла -М5К». Салоны оборудуются системами кондиционирова-ния, кабины машинистов – микроклимата.
Специфика болгарского заказа заключается в том, что на вагоны будут защищены покрытием «антиграффити»; предполагается использовать колесные пары с системой шумогашения. Вагоны Метровагонмаша эксплуатируются в Софийским метрополитене со дня его открытия в 1998 году. В настоящее время парк софийского метро насчитывает в об-щей сложности 85 вагонов. Все они в разные годы изготовлены на Метровагонмаше. Вагоны 81-740/741 «Русич» в настоящее время эксплуатируются в трех метрополитенах - софийском, московском и казанском.

http://www.metropolitan.bg/bg/ пък още мълчи...

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
За някои - лоша, за други - добра. Нямам нищо против руските влакове, стига да имат най-доброто съотношение цена-поддръжка.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ето и превода на цялата новина :
21 Март 2011 г.

Подмосковският завод «Метровагонмаш» победи в търга за доставка на 18 влака в 3-вагонно изпълнение за Софийското метро. Освен завода в Митищи, в търга все участие и испанската компания CAF.
На българската страна ще бъдат предадени вагони от серията 81-740/741 «Русич». Те представляват съвременно технологично решение, въплътило в себе си модерните технологии на съвременното метровагоностроение. «Русичите» се отличават със съвременен дизайн, окомплектовани са с микропроцесорна система за управление, осигуряваща безопастност и автоматична диагностика на цялото вагонно оборудване с показване информацията на дисплея на машиниста. Осигурена е съвременна спирачна система, двойно резервирана, осигуряваща повишена безопасност на движението, както и автоматична система за откриване и потушаване на пожари от типа на «Игла -М5К».
Пътническите салони са оборудвани с климатична система, а кабините на машиниста със система за  микроклимат.
Спецификата на българската поръчка е в това, че вагоните ще бъдат защитени с антиграфитно покритие. Предполага се да се използват талиги с шумопогасителна система. Вагоните на Метровагонмаш се експлоатират в Софийското метро от неговото откриване през 1998 г. Към днешна дата паркът на метрото наброява около 85 вагона. Всички те са изготвени от завода Метровагонмаш през различни години.
Вагоните «Русич» са в експлоатация в метрополитените на Москва, София и Казан.
« Last Edit: 21.03.2011, 18:37:35 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Вагоните «Русич» са в експлоатация в метрополитените на Москва, София и Казан.
Какъв престижен списък  :P

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами не е за учудване:
Честно казано, влаковете са произвеждани за вътрешна употреба... само че се оказаха скъпи за провинциалните им метрополитени.
Досега те никога не са полагали особени грижи да излезнат на външни пазари - задоволяваха се с постоянните си клиенти като нас, Полша Будапеща и Прага.
Едва сега, когато в собственото им пространство проби южнокорейската Хюндай, новото ръководство на Метровагонмаш намекна, че започва разработка на ново поколение метровагони, които ще бъдат предназначени и за износ.
Само че... това не им е приоритет - кога ще стане, не е ясно.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз като гледам от западните им клиенти само ние май останахме - във Варшава, Бъдапеща и Прага вече май не им искат влаковете! То и в Казан конкурса мина малко метър, ама какво да правиш! Единственото положително в новите влакове е, че има по-вече врати!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Eто, че лошите прогнози се сбъднаха.
Дали поне ще дадат информация относно какъв модел са предложили Каф и на каква цена?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Много се радвам, че спечелиха Метровагонмаш. Интересното е в каква разцветка ще са влаковете за МД2. И какво ще бъде това покритие.
Quote
Спецификата на българската поръчка е в това, че вагоните ще бъдат защитени с антиграфитно покритие.
Май пак ще минем по-евтината тарифа и отново няма да има камери в салоните. Хубавото е че ще са с климатик и с повече отваряеми врати. :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Явно химикалите от боите на графитите няма да проникват в боята на вагона като въобще няма да се задържат, или ще се почиства без остаъци лесно... Споменавали сме за такива покрития в темата за графитите.  ;)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз съжалявам за избора на Русичи!
Може да имат добро управление, добри спирачки, спринклерна система, климатик и прочие, но смятам че в сравнение със западните производители са доста класи под тяхната возия и шумоизолираност. Вижте последните само колко са им вълнообразни ламарините!!! А от вътре още като нови са невзрачни.
Що се касае до форумците които ги харесват, смятам че това е единствено защото ги сравняват със старите ни състави.
Явно че големите метровагоностроители са знаели че конкурса е направен за руснаците и затова хич не са и участвали. Трябваше и КАФ да не участва за да е ясно и за посления съмняващ се!

ПП: разцветката в случая съвсем не ме вълнува!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
...Що се касае до форумците които ги харесват, смятам че това е единствено защото ги сравняват със старите ни състави...

Честно казано се съмнявам, че има такъв, който да харесва руските повече от немските, испанските, корейските или френските, а ако все пак се намери някой ентусиаст, то пристрастията му ще са по-скоро сантиментални. Аз също съжалявам че не купихме нещо по, но "за без пари" - толкова!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ти изчакай да видим цената за да кажем дали е "без пари"! Да не забравяме, че една голяма част от парите идват от ЕС, така че това не е никакъв довод!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Е са, колко да излезнат  :P
Финансирането е от оперативната програма "Транспорт" и парите бяха около 195 млн. лв. В тази сума трябва да се вместим и за това има малко участници, а не защото е нагласен конкурса! И защото финансирането е от ЕС казах, че са за "без пари"...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
За протокола: дописката от dnes.dir.bg, намерена от citizen:
Quote from: dnes.dir.bg
Нови вагони ”Русич” за софийското метро
22 март 2011 /
Митишчинският завод Метровагонмаш, който е част от компанията Трансмашхолдинг, е победител в търга за доставката на 18 влака от по три вагона за софийското метро, съобщи руският сайт и-маш.ру.
Освен Метровагонмаш в търга е участвала испанската компания Ка А Еф (CAF).
На софийското метро ще бъдат доставени вагони от серията 81-740/741 "Русич", предаде БТА.

От самото си откриване през 1998 година софийското метро експлоатира метросъстави на Метровагонмаш. В момента то има общо 85 вагона, които през годините са доставени от руската компания, доставила вагони и за московското, и за казанското метро.

Представител на Метрополитен ЕАД посочи за БТА, че на 29 март изтича срокът за обжалване на класирането. След това ще бъде обявен официалният резултат от търга.

Ценовите оферти на двете компании кандидатки бяха в рамките на 78 и 88 милиона лева, уточниха от дружеството.
Тук се цитират и цени, като разликата е с 13%. Това, че по-голямата част от парите се отпускат от ЕС, не означава, че контролиращият орган ще допусне лесно оферта, различна от най-евтината. За да стане това, по-скъпите оферти трябва да са по-добри по други критерии, отнапред зададени в обществената поръчка (примерно консумация на ел.енергия).
Това можеше да стане примерно след проучване на други търгове, загубени от Метровагонмаш и задаване на сходни с тях критерии. Разбира се, при желание от възложителя - Метрополитен. Но явно такова желание (или такъв потенциал) липсва. Тук явно и рутината се намесва - винаги поддръжката на повече марки возила е по-комплицирана. Майстори, които цял живот са поддържали Москвичи, трудно ще се обучат да поддържат Мерцедеси.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
78/18 = 4.33 млн лева за влакче. Не е ли доста евтино това?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
78 млн. е един влак  :D

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Тогава пък 78*18 = 1.4 милиарда. Може, ако са самолетчета :D

Offline horus92

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
Очевидно 78млн. евро за цялата поръчка. Искам да видя какво са предложили испанците. Като гледам разликата е около 500 хил. евро за влак. Може пък да не е било кой знае какво, въпреки че исках да спечелят те.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Пак се хванахте на дезинформация от dir.bg Няколко пъти в темата ставаше въпрос, че цената на един влак трябва да е под 10 млн.лв., а сега извъднъж поевтиняха два пъти...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Може и да са изпуснали някоя и друга единица отпред. :)