Всички изложени доводи за забавяне пуска и/или спиране на еврофинансирането (не дай си Боже) са наисрина издържани и в създалата се ситуация може би по малкия дявол са Русичите. Аз самият не бих искал забавяне на пускането на МД2 поради неуредици с влаковете! Дано и това което blagun и giorev предположиха, че за 18+12 Русичи от МВМ биха направили несъчленен къс вагон, би се оказало вярно! Но не е много сигурно, че ще стане! За да се утвърди един подвижен състав се иска проектиране, прототип, проби изпитания, комисии и пр. maniak знае най-добре. А това тепърва трябва да става.
Много сте ми странни. 12 компании са загубили възможност за стотина милиона евро поръчка, защото според вас изискванията са такива, но НИТО ЕДНА от 12-те не жали, нито пред организатора, нито пред КЗК, още по-малко съдебно.
В допълнение, обществото винаги е стадо овце, та било то демократично, гражданско или накичено с панделка. Въпросът е, коя овца по кой овен се води.
Отговорът е прост - в техен интерес е да не си развалят отношенията. Както и в статията от в. Капитал беше отбелязано - ще си намерят друга форма да доставят! Докато на нас потребителите на услугата на Метролоитен ни интересува дали изборът е добър за нас.
Да не забравяме също, че единното депо и фактическата единност на МД1 и МД2 силно стесняват условията.
...
Защо да не е възможно? Във Варшава как експлоатират едновременно номерни състави и Алстом на ЕДНА метролиния! Тук вярно че става въпрос за едно депо но с две халета!
....
В нашия бизнес - писането на софтуер дафинирането на условия често отсвирва конкуренцията: ако се постави изискване за развойна платформа, автоматично отпадат участниците с други развойни платформи. Не че техните информационни системи са по-слаби, но просто конкурсът "не е за тях". И печелившите "съвсем честно" печелят състезание с един кон (формално подават 2 заявки, като втората е от близка фирма и с умишлено завишена цена).
А при така дефинираните условия (без критерий за икономичност, модулност за максимално използване на дължината на метростанциите) е ясно, че МВМ ще спечелят. Т.е. е конкурсът е вероятно честен, но предварително зададените правила за него са бъгави, но реално това е така при абсолютно всички обществени поръчки по света и у нас.
...
Абсолютно си прав! И аз работя в частна фирма, където постоянно се възлагат различни дейности и знам как стоят нещета. Но тука става въпроса за обществен, а не частен интерес, за европейслки пари, разразходването на които се следи много стриктно, особено нашата страна!
@LG_: Не съм съгласен с теб. Още преди няколко години, когато бяха обявени победителите в отделните първи лотове за строителството на 2МД, беше ясно какво да очакваме. А то е - безхаберно решение за строителство на изцяло нов метродиаметър по стандарти от преди 20-30 години. В света в момента не знам дали има друг град, в който да се наливат толкова много пари в нов диаметър, който да не е предвиден за автоматично движение на влаковете. Такова решение е по-скъпо за строителство, но навсякъде е доказано, че се изплаща с годините - компютри управляват всички осигурителни системи, влаковете се движат без машинисти, а и безопасността е на светлинни години напред.
След като станаха ясни победителите, след като беше ясно, че ще имаме тунели и релси подобни на западните, но осигурителна техника като тази в Русия, защо никой тогава нищо не каза, не написа или не обърна внимание на Европа. Не, тогава всички бяха фенове на ББ и на неговата политика - всичко трябва да е евтино, защото... никой от западните строители няма да се съгласи на % от стойността да отиде в нечия касичка. А турците и ТРЕЙС - та те са от самото начало с ББ. Е, уважаеми колеги, наслаждавайте се на "най-големият по диаметър тунел в Европа", и в същото време на най-жалко изгражданото през 21 век метро в Европа.
На фона на тези неща, единственият доставчик на вагони би следвало да го знаете още от онази светла дата, когато договорите за строителство на диаметъра бяха подписани. Сега всички се чудите. Недейте, по-добре да се обърне внимание на Метрополитен за избягване на необратимо допуснатите грешки при бъдещото проектиране на трети диаметър, а сега да си признаем - всичко за 2МД беше отдавна известно и друг вариант за влаковете би бил по-скоро смешен, отколкото дори практичен.
Дискусията за това дали МД2 да е автоматична линия или не, не е за тази тема! Лично аз смятам че за нашите условия - бедна страна, ниска цена на труда и висока безработица по-скоро не сме за автоматично метро.
Относно търговете за строителство - нека си припомним, че март 2008 търгът за строителството на централната част на МД2 беше развалени и обявен на ново, поради високи цени - 56 млн евро/км най-ниската оферта! Но това беше добър ход, вярно че проекта се забави с около половин година но се постигна по-добра цена.
Същото може да се каже и за метровлаковете - по-малкия дявол е забавяне с половин година, но по-добри влакове. След 10 или 35 години, колкото е експлоатационния срок на влаковете мислите ли че това ще имма значение?
И за последно не мислете че от ОЛАФ чакат специален сигнал от нашия форум за да си вършат работата. Щом от Метрополитен са толкова умни сами да си сложат главата в торбата с тези очевадно тенденциозни условия в търга, една ревизия съвсем не е изключена.