Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136004 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Такаа... много е хубаво, че си имаме форум, където да коментираме градският транспорт и случващото се с него, но намесата във взимането на решения е недопустимо!

....

Много съм доволен, че се получава добра дискусия!
@maniak, разбирам много добре, че искаш нещата да се случат и навреме да имаме готов МД2. Всички сме на това мнение и всички го искаме. Казваш, че професионализма на хората строящи метрото и пишещи тръжните документации трябва да се уважава. И аз смятам така и наистина имаме поводи да уважаваме метростроителите и да се радваме, защото строят в срок и качествено (последното ми се иска да го вярвам).

...

Добре, но явно предпочитате да не се закупят влакове, само защото на няколко човека им се вижда съмнителна сделката.
...

@Petko21, хайде да се преброим ще направя анкета към темата!

@LG_: Не съм съгласен с теб. Още преди няколко години, когато бяха обявени победителите в отделните първи лотове за строителството на 2МД, беше ясно какво да очакваме. А то е - безхаберно решение за строителство на изцяло нов метродиаметър по стандарти от преди 20-30 години. В света в момента не знам дали има друг град, в който да се наливат толкова много пари в нов диаметър, който да не е предвиден за автоматично движение на влаковете. Такова решение е по-скъпо за строителство, но навсякъде е доказано, че се изплаща с годините - компютри управляват всички осигурителни системи, влаковете се движат без машинисти, а и безопасността е на светлинни години напред.
След като станаха ясни победителите, след като беше ясно, че ще имаме тунели и релси подобни на западните, но осигурителна техника като тази в Русия, защо никой тогава нищо не каза, не написа или не обърна внимание на Европа. Не, тогава всички бяха фенове на ББ и на неговата политика - всичко трябва да е евтино, защото... никой от западните строители няма да се съгласи на % от стойността да отиде в нечия касичка. А турците и ТРЕЙС - та те са от самото начало с ББ. Е, уважаеми колеги, наслаждавайте се на "най-големият по диаметър тунел в Европа", и в същото време на най-жалко изгражданото през 21 век метро в Европа.
На фона на тези неща, единственият доставчик на вагони би следвало да го знаете още от онази светла дата, когато договорите за строителство на диаметъра бяха подписани. Сега всички се чудите. Недейте, по-добре да се обърне внимание на Метрополитен за избягване на необратимо допуснатите грешки при бъдещото проектиране на трети диаметър, а сега да си признаем - всичко за 2МД беше отдавна известно и друг вариант за влаковете би бил по-скоро смешен, отколкото дори практичен.
« Last Edit: 27.03.2011, 08:33:07 by maniak »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
 За съжаление  @maniak  е прав: и за далновидността при избора на строителство на Втори диаметър и за предрешеността на сегашния резултат.
Още с обявяването на параметрите на Втори диаметър и закупуването на Русич беше ясно, че се закупува, за да стане бъдещият основен подвижен състав.
Още тогава изразих разочарованието си, че се залага дължина на перони, съобразена с един вид подвижен състав произведен към момента, а не обратното . Колко малко хора тогава повярваха...Колко дискусии се проведоха тогава. Тогава се хващахме за термина "извършва ли се  подмяна на подвижния състав". Е към днешна дата тя вече е налице – имаме еднакъв по брой влакове номерни и Русичи, а с новата поръчка ще надделеят.
Ако някой в Метрополитен искаше западен подвижен състав, още тогава щеше да го закупи. Тогава беше моментът.
Нещата са планирани много отдавна, днес виждаме само финала.
Един сигнал до ЕК  сега може да доведе единствено до вреда за България и евентуално ревизиране на еврофинансирането ( евробюрократите ще потриват доволно ръце: «икономисахме средства, българите пак сами ни помогнаха»). Защото ЕК не се впечатлява, че строим бедняшко метро, или кой ще е победителят в търга. Тя се интересува да се играе привидно по правилата, за да няма скандали: скандалите вредят и на самата нея – ние вече сме членове, а не кандидати.
Да не мислите, че, когато са видeли параметрите на търга и са одобрили финансирането, не са се досещали, че резултатът е предсказуем? Защо мислите, че това е единственият търг, съставен по подобен начин?
Тях ги интересува само юридически всичко да е законно и да няма скандали!

Гласувах против намесата на ЕК о ОЛАФ, защото това може единствено да ни навреди и да загубим еврофинансирането за закупуване на подвижен състав.
А сами няма да се справим!
Емоционалните възклицания "съгласен съм да се забави отриването на диаметъра" не помагат, защото въобще няма да успеем да осигурим финансиране - започва изплащането на заема за Първи диаметър, а националното съфинансиране на строежа на Втори диаметър се изпълнява с постоянни финансови гимнастики (на ръба на закона) и едно сътресение ще доведе до верижна реакция...
Дори да успеем да излезем от положението, това неминуемо ще сложи кръст на бъдещи разширения от по една-две станции.
И тогава метрото ще остане недостатъчно ефективно - без разширенията към Младост4 и Летището, и двете станции към Хладилника.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Много сте ми странни. 12 компании са загубили възможност за стотина милиона евро поръчка, защото според вас изискванията са такива, но НИТО ЕДНА от 12-те не жали, нито пред организатора, нито пред КЗК, още по-малко съдебно.
В допълнение, обществото винаги е стадо овце, та било то демократично, гражданско или накичено с панделка. Въпросът е, коя овца по кой овен се води.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мисля, че шумът и сигналите до Еврокомисията трябваше да са при публикуването на обществената поръчка. Тази обява поне не е тайна и е била видима за всички - заинтересовани и незаинтересовани, експерти и лаици.
А дали такива сигнали хващат дикиш: примерът е от АМ Тракия, където условията на търговете се промениха под натиска на Брюксел. Далеч съм от мисълта, че Сименс, Бомбардие и другите големи евроиграчи нямат лоби в Брюксел и си е техен проблем, ако не са натиснали още миналата година. Или наистина не са били много заинтересовани при тези пари.
В нашия бизнес - писането на софтуер дафинирането на условия често отсвирва конкуренцията: ако се постави изискване за развойна платформа, автоматично отпадат участниците с други развойни платформи. Не че техните информационни системи са по-слаби, но просто конкурсът "не е за тях". И печелившите "съвсем честно" печелят състезание с един кон (формално подават 2 заявки, като втората е от близка фирма и с умишлено завишена цена).
А при така дефинираните условия (без критерий за икономичност, модулност за максимално използване на дължината на метростанциите) е ясно, че МВМ ще спечелят. Т.е. е конкурсът е вероятно честен, но предварително зададените правила за него са бъгави, но реално това е така при абсолютно всички обществени поръчки по света и у нас.
Но сега наистина вече е късно - все едно загубилият на финала на Шампионската лига да се жалва, че е трябвало мачът да е 3 полувремена по 30 минути. Така че нищо не можем да спечелим, а само ще загубим. Затова въпреки антипатията ми към съветска и постсъветска техника, по-малкото зло е да караме Русичи с по-голяма консумация, отколкото - нищо. Ей къде е Будапеща, примерът е показателен!
« Last Edit: 27.03.2011, 11:34:17 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да не забравяме също, че единното депо и фактическата единност на МД1 и МД2 силно стесняват условията.
А дали не е възможно в бъдеще да се проектират и изработят "полувагони" за Русичите - нещо като "къса база"? Все пак не иде реч за 3-4 бройки, така че МВМ биха имали реален интерес затова.
« Last Edit: 27.03.2011, 11:28:22 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
И аз това предложих. Като му дойде времето ще конструират четириосен вагон с дължина около 12м. и така ще се уплътнят пероните.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Освен всички изложени до момента аргуименти против този сигнал до ЕК,  представете си и следната картинка.
Така или инаве договорът за доставка е вече подписан. Да кажем, че сигналът хване дикиш и от ЕК ни откажат финансиране за тези състави... тогава:
1. За да развалим, вече подписания договор плащаме Бог знае какви неустойки на руснаците и чакаме още година и половина за нов търг и доставка.
2. Договорът не може да се развали, или вече е минало време и руснаците ще кажат, че са направили разходи.. поръчали са материали.. почнали са производство и ни скъсват г*а в съда.. и ние се чудим от къде да съберем милионите и да платим от бюджета сътавите им.

И в 2-та случая - залудо пари от нашия джоб. Аз не искам парите, които плащам за данъци да отиват нахалост.

Не казвам, че като има нередности трябва да се наведем и да .. го поемем, но моменът за подобен сигнал бе при излизането на условията на търга.., а не след като е избран победител и подписан договор.

Смятам, че завбъдеще е по-правилно при забелязване на подобни нередности, след съответната дискусия тук и гласуване във форума, да се изразява своевременно едно консолидирано мнение на хората от форума, когато става въпрос за толкова важни неща.

Поздрави

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Отмяната на търгове, както и спиране на еврофинасиране няма да е прецедент за БГ. Помним как бяха спряли парите за АМ Тракия при Тройната. В резултат сега имаме далеч по-прозрачни процедури, кандидатите се избиват да участват, а това води до конкуренция! Конкуренцията е най-полезното нещо за един пазар и за потребителя в крайна сметка, защото води до предоставяне на по-добро качество на по-ниска цена.

ГЕРБ също ядоха дървото от ЕК за един търг - http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2010/06/11/915774_jelezobezputica/ , така че няма да им е за първи път.

За съжаление, ще има забавяне, но то е много по-добро, отколкото да продължаваме да си кретаме по старому. Практиката е показала, че реформи се правят под обществен натиск.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Всички изложени доводи за забавяне пуска и/или спиране на еврофинансирането (не дай си Боже) са наисрина издържани и в създалата се ситуация може би по малкия дявол са Русичите. Аз самият не бих искал забавяне на пускането на МД2 поради неуредици с влаковете! Дано и това което blagun и giorev предположиха, че за 18+12 Русичи от МВМ биха направили несъчленен къс вагон, би се оказало вярно! Но не е много сигурно, че ще стане! За да се утвърди един подвижен състав се иска проектиране, прототип, проби изпитания, комисии и пр. maniak знае най-добре. А това тепърва трябва да става.


Много сте ми странни. 12 компании са загубили възможност за стотина милиона евро поръчка, защото според вас изискванията са такива, но НИТО ЕДНА от 12-те не жали, нито пред организатора, нито пред КЗК, още по-малко съдебно.
В допълнение, обществото винаги е стадо овце, та било то демократично, гражданско или накичено с панделка. Въпросът е, коя овца по кой овен се води.

Отговорът е прост - в техен интерес е да не си развалят отношенията. Както и в статията от в. Капитал беше отбелязано - ще си намерят друга форма да доставят! Докато на нас потребителите на услугата на Метролоитен ни интересува дали изборът е добър за нас.


Да не забравяме също, че единното депо и фактическата единност на МД1 и МД2 силно стесняват условията.
...

Защо да не е възможно? Във Варшава как експлоатират едновременно номерни състави и Алстом на ЕДНА метролиния! Тук вярно че става въпрос за едно депо но с две халета!


....
В нашия бизнес - писането на софтуер дафинирането на условия често отсвирва конкуренцията: ако се постави изискване за развойна платформа, автоматично отпадат участниците с други развойни платформи. Не че техните информационни системи са по-слаби, но просто конкурсът "не е за тях". И печелившите "съвсем честно" печелят състезание с един кон (формално подават 2 заявки, като втората е от близка фирма и с умишлено завишена цена).
А при така дефинираните условия (без критерий за икономичност, модулност за максимално използване на дължината на метростанциите) е ясно, че МВМ ще спечелят. Т.е. е конкурсът е вероятно честен, но предварително зададените правила за него са бъгави, но реално това е така при абсолютно всички обществени поръчки по света и у нас.
...

Абсолютно си прав! И аз работя в частна фирма, където постоянно се възлагат различни дейности и знам как стоят нещета. Но тука става въпроса за обществен, а не частен интерес, за европейслки пари, разразходването на които се следи много стриктно, особено нашата страна!


@LG_: Не съм съгласен с теб. Още преди няколко години, когато бяха обявени победителите в отделните първи лотове за строителството на 2МД, беше ясно какво да очакваме. А то е - безхаберно решение за строителство на изцяло нов метродиаметър по стандарти от преди 20-30 години. В света в момента не знам дали има друг град, в който да се наливат толкова много пари в нов диаметър, който да не е предвиден за автоматично движение на влаковете. Такова решение е по-скъпо за строителство, но навсякъде е доказано, че се изплаща с годините - компютри управляват всички осигурителни системи, влаковете се движат без машинисти, а и безопасността е на светлинни години напред.
След като станаха ясни победителите, след като беше ясно, че ще имаме тунели и релси подобни на западните, но осигурителна техника като тази в Русия, защо никой тогава нищо не каза, не написа или не обърна внимание на Европа. Не, тогава всички бяха фенове на ББ и на неговата политика - всичко трябва да е евтино, защото... никой от западните строители няма да се съгласи на % от стойността да отиде в нечия касичка. А турците и ТРЕЙС - та те са от самото начало с ББ. Е, уважаеми колеги, наслаждавайте се на "най-големият по диаметър тунел в Европа", и в същото време на най-жалко изгражданото през 21 век метро в Европа.
На фона на тези неща, единственият доставчик на вагони би следвало да го знаете още от онази светла дата, когато договорите за строителство на диаметъра бяха подписани. Сега всички се чудите. Недейте, по-добре да се обърне внимание на Метрополитен за избягване на необратимо допуснатите грешки при бъдещото проектиране на трети диаметър, а сега да си признаем - всичко за 2МД беше отдавна известно и друг вариант за влаковете би бил по-скоро смешен, отколкото дори практичен.

Дискусията за това дали МД2 да е автоматична линия или не, не е за тази тема! Лично аз смятам че за нашите условия - бедна страна, ниска цена на труда  и висока безработица по-скоро не сме за автоматично метро.
Относно търговете за строителство - нека си припомним, че март 2008 търгът за строителството на централната част на МД2 беше развалени и обявен на ново, поради високи цени - 56 млн евро/км най-ниската оферта! Но това беше добър ход, вярно че проекта се забави с около половин година но се постигна по-добра цена.
Същото може да се каже и за метровлаковете - по-малкия дявол е забавяне с половин година, но по-добри влакове. След 10 или 35 години, колкото е експлоатационния срок на влаковете мислите ли че това ще имма значение?

И за последно не мислете че от ОЛАФ чакат специален сигнал от нашия форум за да си вършат работата. Щом от Метрополитен са толкова умни сами да си сложат главата в торбата с тези очевадно тенденциозни условия в търга, една ревизия съвсем не е изключена.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Тази теза, с развалянето на отношенията при обжалване, нещо не ми се струва много основателна. Имам в предвид, че скоро търг за релсов транспорт или каквото и да било оборудване за 100 000 000 EUR няма да има. Нито общинското ръководство, нито това на метрополитен е вечно, а такива разходи се правят рядко. Дори по-скоро кмета ще е друг, когато дойде момента за покупка на нови трамваи.
Това е всичко, което мисля по темата.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Относно писането, че момента е бил, когато са били обявени условията:
Ами, не съм сигурен, че параметрите са обявени точно тогава. Като доказателство ще дам следния пример:
Преди месец на сайта на Столичен Електротранспорт излезе предварително обявление за обществена поръчка за доставка на 50 нови съчленени тролейбуси. В документите единственото описание беше - "да са нови, съчленени и с нисък под за удовлетворяване нуждите на възрастните пътници" или нещо такова. Нямаше нито обявление за габарити, за вид двигател, за климатици, за елтабла и др. Предварителното обявление за влаковете не съм го чел, но най-вероятно е било от сорта на - "да са нови, и да се вписват в техническите характеристики на тунела". Реално, специфичните технически, икономически и финансови условия ги има в тръжната документация и затова тя струва няколкостотин лева - за да се заплати труда на тези, които са я писали. Ако не беше вестник "Капитал", нямаше и аз да знам какви са точните характеристики. Виждате - в писмото си съм използвал техните технически спецификации и съм дал линк откъде съм ги взел. Така че Маниакът да се сърди на вестник Капитал!
Има вестник "Капитал" - има проблем!
Няма вестник "Капитал" - няма проблем!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Quote
Quote from: viktorlc on 27.03.2011, 14:37:56

    Има вестник "Капитал" - има проблем!
    Няма вестник "Капитал" - няма проблем!

********

LG_: Изтрито поради проявена нелоялност към участик в дискусията!

Така че Маниакът да се сърди на вестник Капитал!

А вестник Капитал занимава ли се да драскоти на кой му скимне, или някой друг драскоти, а?
« Last Edit: 07.04.2011, 11:46:38 by LG_ »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
LG_, при търговете за софтуер могат да бъдат застъпени огромни обществени интереси. На първо четене се сещам за операционни системи за държавната администрация и образованието, също и "нероден Петко" - информационната система за Здравната каса.

Относно писането, че момента е бил, когато са били обявени условията:
Ами, не съм сигурен, че параметрите са обявени точно тогава. Като доказателство ще дам следния пример:
Преди месец на сайта на Столичен Електротранспорт излезе предварително обявление за обществена поръчка за доставка на 50 нови съчленени тролейбуси. В документите единственото описание беше - "да са нови, съчленени и с нисък под за удовлетворяване нуждите на възрастните пътници" или нещо такова.
Извинявай, Виктор, но много наивни са ти разсъжденията! Обявата може и да не е детайлна, но тръжната документация е. За мен и теб може да е проблем нейното закупуване (вероятно хиляди лева), но за Сименс и Бомбардие естествено - не е. Ти можеш ли изобщо да си помислиш, че интересите им ще са настъпени и няма да се ожалят овреме в Брюксел? Специално за търговете в България се изредиха да се жалят фирми от всички държави от "Стара Европа", надали Сименс и Бомбардие са най-големите будали!
« Last Edit: 27.03.2011, 18:03:58 by blagun »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Относно писането, че момента е бил, когато са били обявени условията:
Ами, не съм сигурен, че параметрите са обявени точно тогава. ...
Ако не беше вестник "Капитал", нямаше и аз да знам какви са точните характеристики. Виждате - в писмото си съм използвал техните технически спецификации и съм дал линк откъде съм ги взел. Така че Маниакът да се сърди на вестник Капитал!
Има вестник "Капитал" - има проблем!
Няма вестник "Капитал" - няма проблем!
Ето ти линка с документа :
ЦЪК
Документа е обсъждан (и цитиран) мнократно и в двата форума, та много странно и наивно звучи : "Ако не беше вестник "Капитал", нямаше и аз да знам какви са точните характеристики." ;)
И това е само публичната обява, а тръжната документация е много по-подробна и заинтересованите фирми  можеха през това време подробно да подготвят протестите си. Но никой не го е направил и дори не взеха участие...
Сега ние сами искаме да си отрежем клона.

« Last Edit: 27.03.2011, 18:45:06 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Изискването за големия брой врати е обяснимо и защитимо: Нашите метростанции не са дълги и по-дълги няма как да станат. И след като няма как да внесем дълги влакове, ще трябва да я караме с по-къси влакове на по-къс интервал. Но за да се свали интервалът до 90 сек, трябва качването и слизането да стават бързо - оттам и необходимостта от много врати.
За да работи това обаче, трябва всички състави, движещи се през 90 сек., да са многоврати, а ние си имаме номерни и малковрати Русичи. Т.е. може би няма как да се реализира маршрутът-фльонга. Даже би трябвало по-натовареният МД-1 да е само с многоврати състави, а другите да отиват по МД-2.
За мен по-странно е фиксирането на дължина на метросъставите, значително по-къса от тази на метростанциите.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Относно писането, че момента е бил, когато са били обявени условията:
Ами, не съм сигурен, че параметрите са обявени точно тогава. Като доказателство ще дам следния пример:
Преди месец на сайта на Столичен Електротранспорт излезе предварително обявление за обществена поръчка за доставка на 50 нови съчленени тролейбуси. В документите единственото описание беше - "да са нови, съчленени и с нисък под за удовлетворяване нуждите на възрастните пътници" или нещо такова. Нямаше нито обявление за габарити, за вид двигател, за климатици, за елтабла и др. Предварителното обявление за влаковете не съм го чел, но най-вероятно е било от сорта на - "да са нови, и да се вписват в техническите характеристики на тунела". Реално, специфичните технически, икономически и финансови условия ги има в тръжната документация и затова тя струва няколкостотин лева - за да се заплати труда на тези, които са я писали. Ако не беше вестник "Капитал", нямаше и аз да знам какви са точните характеристики. Виждате - в писмото си съм използвал техните технически спецификации и съм дал линк откъде съм ги взел. Така че Маниакът да се сърди на вестник Капитал!
Има вестник "Капитал" - има проблем!
Няма вестник "Капитал" - няма проблем!
Дано твоят случай наистина бъде разгледан от Европа с усмивка. Предлагам всички да си вземат поука от дискусията и преди да се пишат детски писма се организираме, обсъдим и заедно предприемаме обмислени и навременни действия.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
За мен по-странно е фиксирането на дължина на метросъставите, значително по-къса от тази на метростанциите.

Вероятно прогнозното натоварване е такова че по-дълги в началните години явно няма да са необходими! И за мен това е най-притеснителното - няма възможност за удължаване! Това е едно от нещата което не разбрах от описанието на maniak - че намалението на станциите от 120 на 103 м е с цел да се постели на Метровагонмаш! Това дори се коментираше в руския форум, към който често се появяват линкове при нас!

Дано твоят случай наистина бъде разгледан от Европа с усмивка. Предлагам всички да си вземат поука от дискусията и преди да се пишат детски писма се организираме, обсъдим и заедно предприемаме обмислени и навременни действия.

Това е хуваво предложение! За МД3 след 8-10 години ще знаем! :)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
За мен по-странно е фиксирането на дължина на метросъставите, значително по-къса от тази на метростанциите.

Вероятно прогнозното натоварване е такова че по-дълги в началните години явно няма да са необходими! И за мен това е най-притеснителното - няма възможност за удължаване! Това е едно от нещата което не разбрах от описанието на maniak - че намалението на станциите от 120 на 103 м е с цел да се постели на Метровагонмаш! Това дори се коментираше в руския форум, към който често се появяват линкове при нас!
Е тъй де: те си  разглеждат "прогнозното натоварване" към сегашния момент и не искат (а може би нямат проучвания) какво може да бъде след 10-20-30 г.
И след като решиха това, съкратиха станциите на 102-104 м. Вече и без това бяха внесли Русича, а за неговия тривагонен вариант, това беше предостатъчно. За никакво удължаване не са и помисляли!
А защо 102-104 м. , а не директно 80 м?
Защото 80 метрови станции е последната дължина по критериите на Лекото метро - щеше прекалено да бие на очи.
И без това по съветските нормативи (които те са учили) дължината е 102 м. (до 2млн. население), другата е 120 м.(за повече от 2 млн. население).
Руснаците дори попитаха, дали няма да "изохкаме" след 10-тина години от такава недалновидност. Всъщност това ще стане още 2012-2015 (ако успеем да построим разклоненията към Летището и Младост 4).
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline horus92

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
И аз бях за западните, но уви. Не съм и от тия дето само плюят руските, но се дразня, когато излизат такива съмнителни факти за важни проекти. Не трябва предпочитанията на шепа хора да се взимат в предвид що се отнася за хилядите, които ще ползват метрото. Ако не се спрат такива практики, всичко ще си продължава все така. Не драматизирайте, че ако отменят търга(макар да не ми се вярва) няма да има влакове. Да не ги доставят всички заедно случайно.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
На мен пък ми е странна вашата логика - сега не било времето да се пускат сигнали.

Тогава защо не пуснахте сигнал навреме, когато бе публикувано обявлението за обществена поръчка? Щом сте видяли тогава нередностите и не сте сигнализирали навреме, какви претенции може да имате сега?!

За мен най виновен е възложителят - Метрополитен и общината, които пуснаха обществената поръчка за влаковете толкова късно, при положение, че можеха да го направят много по-рано. Търговете за МД2 бяха 2008 г., а за съставите едва сега... Как да го наречем това?