Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136016 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
що се отнася за хилядите, които ще ползват метрото.
Точно хилядите не се интересуват как, от кого и с какви средства се закупуват влаковете. Хилядите ще искат през 2012 година да имаме готов метродиаметър, по-който да се движат влакове. А това може и да не стане, само защото:
Quote
предпочитанията на шепа хора се взимат в предвид


Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
За мен по-странно е фиксирането на дължина на метросъставите, значително по-къса от тази на метростанциите.

Вероятно прогнозното натоварване е такова че по-дълги в началните години явно няма да са необходими! И за мен това е най-притеснителното - няма възможност за удължаване! Това е едно от нещата което не разбрах от описанието на maniak - че намалението на станциите от 120 на 103 м е с цел да се постели на Метровагонмаш! Това дори се коментираше в руския форум, към който често се появяват линкове при нас!
Е тъй де: те си  разглеждат "прогнозното натоварване" към сегашния момент и не искат (а може би нямат проучвания) какво може да бъде след 10-20-30 г.
И след като решиха това, съкратиха станциите на 102-104 м. Вече и без това бяха внесли Русича, а за неговия тривагонен вариант, това беше предостатъчно. За никакво удължаване не са и помисляли!
А защо 102-104 м. , а не директно 80 м?
Защото 80 метрови станции е последната дължина по критериите на Лекото метро - щеше прекалено да бие на очи.
И без това по съветските нормативи (които те са учили) дължината е 102 м. (до 2млн. население), другата е 120 м.(за повече от 2 млн. население).
Руснаците дори попитаха, дали няма да "изохкаме" след 10-тина години от такава недалновидност. Всъщност това ще стане още 2012-2015 (ако успеем да построим разклоненията към Летището и Младост 4).

Добре де, защо първите станции са със 120м перони, нали тея дето са ги проектирали са учили от същите учебници?!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Е вия viktorlc го изкарахте престъпник от международно естество :)
ОК, всеки пише че не иска руски влакове, че търга бил нагласен и т.н. и когато някой дава гласност на това бил едва ли не престъпник! Аз лично му се радвам и мога да му кажа само и единствено Браво, защото все някой трябваше да го направи!
И дори и да останем без вагони през есента на 2012 аз ще се радвам, защото не може всеки да си прави каквото си иска! Трябва да има повече прозрачност и трябва да се научат от Метрополитен, а и не само те де, че ние заслужаваме качествени продукти!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Е вия viktorlc го изкарахте престъпник от международно естество :)
ОК, всеки пише че не иска руски влакове, че търга бил нагласен и т.н. и когато някой дава гласност на това бил едва ли не престъпник! Аз лично му се радвам и мога да му кажа само и единствено Браво, защото все някой трябваше да го направи!
И дори и да останем без вагони през есента на 2012 аз ще се радвам, защото не може всеки да си прави каквото си иска! Трябва да има повече прозрачност и трябва да се научат от Метрополитен, а и не само те де, че ние заслужаваме качествени продукти!

Боя се, че не си разбрал правилно аргументацията защо не сме доволни от постъпката на Виктор. Не че всички са големи фенове на руските машини, просто ако ще се захващаме нещата да са както трябва, трябва да го правим от началото - както с МД3. Там позицията от години! е, че предложения по план вариант не е добър и затова си има инициатива ДОКАТО ТЕЧЕ ПРОЕКТИРАНЕТО!!! Виктор хвъля отчаяния си вопъл, като предварително знае как е написан конкурса и какви са осигурителните системи. Един вид като дойдоха Дезирата да се оплакваш, че не изглеждат като Талентите, или ТЖВ...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Е вия viktorlc го изкарахте престъпник от международно естество :)
ОК, всеки пише че не иска руски влакове, че търга бил нагласен и т.н. и когато някой дава гласност на това бил едва ли не престъпник! Аз лично му се радвам и мога да му кажа само и единствено Браво, защото все някой трябваше да го направи!
И дори и да останем без вагони през есента на 2012 аз ще се радвам, защото не може всеки да си прави каквото си иска! Трябва да има повече прозрачност и трябва да се научат от Метрополитен, а и не само те де, че ние заслужаваме качествени продукти!

Боя се, че не си разбрал правилно аргументацията защо не сме доволни от постъпката на Виктор. Не че всички са големи фенове на руските машини, просто ако ще се захващаме нещата да са както трябва, трябва да го правим от началото - както с МД3. Там позицията от години! е, че предложения по план вариант не е добър и затова си има инициатива ДОКАТО ТЕЧЕ ПРОЕКТИРАНЕТО!!! Виктор хвъля отчаяния си вопъл, като предварително знае как е написан конкурса и какви са осигурителните системи. Един вид като дойдоха Дезирата да се оплакваш, че не изглеждат като Талентите, или ТЖВ...

Това няма никакво значение, защото Русичите още не са дошли. Съответно до тогава, че дори и след това може да се обжалва, осъжда, прекратява.
Колкото повече сигнали се пратят до Европейската служба за борба с измамите, толкова по-добре. Трябва да се разшуми хубаво, защото от Метрополитен последните месеци прекрачват всякакви разумни граници. Моето търпение спрямо тях, поне, вече се изчерпа.
« Last Edit: 27.03.2011, 23:19:24 by JloKyM »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
И моето търпение спрямо тях се изчерпа тотално! В последните години много грешки се допуснаха - от островни перони преминахме към странични; скъсихме пероните от 120 на 105 метра; проектираме МД3 като леко метро и сега и този измислен търги, който "оп каква изненада руснаците спечелиха - то никой не е очаквал да са те"!

Offline horus92

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
що се отнася за хилядите, които ще ползват метрото.
Точно хилядите не се интересуват как, от кого и с какви средства се закупуват влаковете. Хилядите ще искат през 2012 година да имаме готов метродиаметър, по-който да се движат влакове. А това може и да не стане, само защото:
Quote
предпочитанията на шепа хора се взимат в предвид



Да ама хилядите ще искат да им е по-удобно, когато се наблъскат в час пик или искат да се хванат някъде. Това е толкова дългосрочна инвестиция, че не трябва да се правят компромиси.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Виждам, че отново има гласове, които ни убеждавт, че е по-добре да приемем безпринципни машинации и нарушения на правилата, защото така ще предпочетем по-малкия дявол. Не разбирате ли, че точно това затваряне на очите и приемане на корупцията и нарушенията на правилата от тези, които могат да ги нарушават, ни е докарало до тук? Аз няма да си мълча и ще изпратя писма с обобщение на известните факти до Комисията, Европейската служба за борба с измамите и който още се сетя. Все още не е късно нещата да се поправят и да не се налага да конструираме четириосни метровагони! Няма подписан договор, европейските пари няма да бъдат изгубени, ако всичко е както  трябва. Вместо да си траем, трябва да сме по-активни - ако повече хора пишат до Метрополитен и изложат аргументите си срещу този търг и решимостта си да шумят и да се погрижат шмекериите им да излязат на светло, има възможност да се стреснат и да не подпишат този договор. Защото вероятните последствия са сериозни. Няма да е прецедент, вече се е случвало нашите власти да се отказват от тръжни процедури за възлагане на магистрално строителство, направени по българските мерки - осъзнавайки, че подобни балкански номера няма да минат пред Европа. Очаквам повече хора да пишат до метрополитен, за да им покажем, че сме активни и и този път няма да си затраем. Тези хора си мислят, че могат да си мълчат цели седмици и да крият информацията, както по времето на социализма. Трябва веднъж завинаги да разберат, че социализмът е свършил и гражданите имат право на отговори, а прозрачността е първо и основно изискване при харченето на нашите пари.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
To има една хубава поговорка, леко нецензурна - г**а си с рози накичи, нас****то да не личи.
Не виждам какво финансиране ще изгубим - програмният период по ОП Т. е до 2014.

А аргументи - "ще трябва да се прави ново депо", "ще трябва да се назначават хора" са несъстоятелни - нито депото е правено за русич-ите, нито назначаването на хора ще се размине. А това че трябвали пари за обучение е най-смехотворно и глупаво - ами за прогрес и напредък именно обучението и квалификацията е от ключова роля.
Иначе и при не чак толкова ограничаващи условия, сигурно победителят пак щеше да е МВМ - заради цената . Просто нямаше да е опорочен търгът.

Всъщност този търг е еманация на поредицата глупости извършени в последните десет години в проектирането и строеца на метрото у нас.
« Last Edit: 28.03.2011, 11:44:44 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email

Не виждам какво финансиране ще изгубим - програмният период по ОП Т. е до 2014.
...

И аз това казвам - еврофинансирането няма да се загуби, ако търга се прекрати и се обяви отново! Като пример нямаме само АМ Тракия, спомнете си търга за рехабилитация на ж.п линията Пловдив - Бургас! Юни миналата година се провали, а февруари тази вече имаме подписан договор с цена 40% по-ниска от избраната фирма от прекратения търг! За МД2 - същата работа!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Поправете ме ако бъркам, но ми се струва, че първоначално осигурено финансиране по ОП Транспорт нямахме. А при положение, че ние ще си плащаме съставите не ми се струва чак толкова странно, да се подготвят да купят най-евтиното, което би улеснило и в бъдеще поддръжката им. След като отпаднаха някои проекти по Дунавската стратегия, едва тогава стана ясно, че ще цоцаме от Кохезионния фонд на ЕС, което обяснява и кратките срокове, и закъснялата процедура. Нашите си се бяха подготвили за Русичи и просто изчакваха да видят дали ще се намери някой друг да плати сметката.

Относно дължината на станциите. Преди да се присъединят последните 3 броя и преди да свалят интервала сутрин на 3:30 минути, от Метрополитен се похвалиха, че са превозили повече от 200 000 парчета за един ден, което се постига при интервал от 4:30 минути. Доводите на Благун за многото врати не знам дали са много състоятелни, защото унгарците постигат заветните 90 секунди с номерни състави, което би означавало, че максимума ни би достигнал до 600 000 души по МД1 със сегашния подвижен състав. Дали сметките на Братоев и компания ще излязат ще покаже само времето и бъдещето заселване на града, а и данните от преброяването скоро ще са достъпни. Не бива да се забравя обаче, че ако София стане 3 милиона след 20 години то тя няма да се разраства по сега съществуващия диаметър, ами най-вероятно това ще се случва на север или в друга посока, но без значение на къде там ще трябва нова инфраструктура и нови транспортни решения. За това си мисля, че презастраховането със 120 метрови перони си е обосновано от тяхна страна.

И за да не остана погрешно разбран. Аз предпочитам да се возя на по-добре обезшумени западни състави!
Също ако бях кмет, щях да се презастраховам с 120 метрови перони и щях да настоявам и по МД2 да са такива, но реалностите са други и със сигурност не можем да знаем какви компромиси са правени за да се случват нещата, както и детайлите от кухнята.

Всеки има право да пише, на когото иска (в това число и Виктор) и на папата дори! Добре е да се знае обаче, че на ОЛАФ сме им слабост и няма да пропуснат да ни напляскат. Още повече, че комунягите са непрекъснато в бойна готовност и ако могат да извлекат политически дивиденти ще атакуват без да се замислят, дори когато става въпрос за братушките - за всичко си има начин.

П.П. Поздрав за всички пастири   ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Благодаря на всички, които ме подкрепят, а на останалите - обещавам до следващия път повече да не правя така! :rolleyes:
Нека да видим как ще реагира Комисията и ОЛАФ, пък тогава да говорим. А като се замисля, ако в действителност забавят пуска на диаметъра - поне няма да ги има тапите по центъра и Надежда.
Относно упреците за условията - аз не съм инженер и не разбирам от специфичните технически условия (затова съм ползвал статията). Разбирам обаче от европейски проекти по оперативни програми и точно този проект изглежда, че не е читав и прозрачен. Да му направят проверка, за да бъдем всички спокойни.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Относно упреците за условията - аз не съм инженер и не разбирам от специфичните технически условия (затова съм ползвал статията).
В римското право има една много основополагаща клауза, с която се отхвърля разглеждане на жалби, дела и т.н. - липса на правен интерес.
В частност - от Сименс или от испанците сигнал ще се разглежда. Не искам да те засягам, но с цитат от вестник, и то - непрофилиран, на български: какво да ти кажа? То поне вестникът "Галерия" да беше  :P
« Last Edit: 29.03.2011, 00:17:37 by blagun »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Интереса е на гражданите на ЕС, за което бди ОЛАФ.
Пък и злоупотребите ЕС ги разглежда като криминални престъпления, не като административни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз мисля, че стана отдавна ясно, че казусът не е юридически!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Страстите в темата не стихват и ще напиша още нещо :)
Случаят не е и финансова измама, тъй като е ясно, че никой не е способен да изпълни поръчката за по-малко пари от руснаците. Какво очаквате от най-бедната страна в ЕС, ако не най-евтиния ПС? Интересът на данъкоплатците в ЕС не е пряко засегнат. Косвени загуби може да се търсят, тъй като това производство е внос на готов продукт от трета страна, т.е. не допринася за икономическото развитие и заетостта в ЕС.
Общо взето, това че някого от вас не го кефят руските дараци не е основание за анулиране на търга, а оставам с впечатление, че точно това подхранва недоволството ви. Късите състави ще се удължат с един вагон, когато му дойде времето, така че това не е много притеснително. Другият довод, за експлоатационните разходи ми звучи несъстоятелен, защото никой от вас не е показал/доказал, че е наясно с тази материя, а се говори меко казано "наизуст". Мотрисите са оборудвани с японски двигатели, имат рекупериране, а при ниска обща цена на изделието не ми се вярва консумативите и резервните части да са по-скъпи от тези на западните машини, тук е възможна уловка, но не вярвам.
За мен е много по-притеснително развитието на отношенията САЩ&ЕС-Русия. Очевидно е, че политиката на Кремъл трайно се ориентира към позиции "анти". Справка Либия. България трайно (надявам се) се приобщава към атлантическия блок. В този ред на мисли, в предвид експлоатациония срок от 30/40 години, решението за руски доставчик е лишено от дългосрочна прогнозируемост. От друга страна същото се отнася до Нефтохим Бургас, настоящата (и бъдеща) АЕЦ, т.е. ако разгледаме хипотеза за нова студена война, в която България и Русия са в противопоставящи се блокове, бихме имали и по-големи проблеми от съставите в софийското метро, но като цяло хипотезата не е за пренебрегване. За съжаление, както в много други случаи, България няма не/писана стратегия при такъв сценарии, защото политиците ни нямат по-мащабен от собствения им мандат поглед и външната ни политика се прави "на парче"...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
...
Общо взето, това че някого от вас не го кефят руските дараци не е основание за анулиране на търга, а оставам с впечатление, че точно това подхранва недоволството ви. Късите състави ще се удължат с един вагон, когато му дойде времето, така че това не е много притеснително.
...

Ами точно затова анкетата е направена така че да има диференциация на възможните отговори:
Да, защото търгът е опорочен
Да, защото Русичите не ми харесват
Виж по колко човека са гласували за едното и другото и си направи извода дали е така както казваш!

Лично аз не крия, че предпочитам западната техника! Имам си лични наблюдения и това е субективно, признавам! Не че за мен Русичите са непреодолимо неприемливи, но начина по който се избраха е неприемлив меко казано.
Да споменем и че още НЯМА подписан договор!
« Last Edit: 29.03.2011, 12:43:19 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пренасям това от другата тема за метросъставите, тъй като считам, че има връзка с нея:
Quote
Държавата отпуска 11 млн. лв. за доставката на три метровлака в София

Posted: 30 Mar 2011 05:54 AM PDT

Правителството предостави по бюджета на Столична община 11 млн. лв. за извършване на плащанията по изработката и доставката на три метровлака, които са в експлоатация от края на миналата година.
Хм, мирише на негласно споразумение с Метровагонмаш да се забави плащането към тях в замяна на спечелване на търга с новите състави. Като знаем, колко са взискателни руснаците към плащанията, а повече от 4 месеца са си мълчали, че им ги няма парите...
« Last Edit: 31.03.2011, 10:09:27 by blagun »

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Хм, мирише на негласно споразумение с Метровагонмаш да се забави плащането към тях в замяна на спечелване на търга с новите състави. Като знаем, колко са взискателни руснаците към плащанията, а повече от 4 месеца са си мълчали, че им ги няма парите...

Може такъв да е договора - с отложено плащане.

Аз искам да ви обърна внимание и на нещо друго: такива договори за по 3-4 състава (каквито ще има при натоварване на метросистемата и при всяко удължаване на линиите) се сключват с доставчик на вече опериращи състави. Ако сега се сключи договор с МВМ за 18те влака, то в бъдеще всеки договор с пряко договаряне като този за настоящите 3 състава, ще бъде пак с МВМ. Състави от други производители няма да се взимат с пряко договаряне.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами нека да са състави на МВМ, смятам че почти всички харесахме новата разновидност на Русичите. Аз лично ще съм доволен, ако при всяка нова доставка, има повече екстри към самите състави.