Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136037 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ново двайсет  :D :
Руснаците съобщават, че вагоните за МД2 ще бъдат отново в нова разцветка!?!
Още не била избрана, но партидата щяла да се отличава от досегашните. ;)
Нашето метро започна да се превръща в експериментална база на завода им.

Интересното е, че поне извличат полза: една от композициите на новия им влак (дето го разработват още) е предложена за одобрение, боядисана по подобие на последните ни две партиди.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Може би ще бъдат с изображения на новия имидж на паметника на Съветската армия :P

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Това най-много ме учудваше - 4 партиди и всички с различни цветове... 3 различни цвята е максимума, който мога да приема - по един за всеки диаметър, ама 4 са ми множко.

От друга страна единствените два цвята, които им останаха, за да допълнят палитрата до знамето на хомосексуалните са червено и жълто, така че май ще трябва да очакваме поне един от тези два цвята...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ново двайсет  :D :
Руснаците съобщават, че вагоните за МД2 ще бъдат отново в нова разцветка!?!
Още не била избрана, но партидата щяла да се отличава от досегашните. ;)
Нашето метро започна да се превръща в експериментална база на завода им.

Интересното е, че поне извличат полза: една от композициите на новия им влак (дето го разработват още) е предложена за одобрение, боядисана по подобие на последните ни две партиди.

По-скоро си имал в предвид опит за копие на първата партида БГ Русичи:

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Това най-много ме учудваше - 4 партиди и всички с различни цветове... 3 различни цвята е максимума, който мога да приема - по един за всеки диаметър, ама 4 са ми множко.
...
Хм - това  е най-малката беда - цветовете.  Много по-важно е как ще е салонът. Опасявам се обаче, че сигурно ще са като последните три. Да, имат повече врати, но пък местата са по-малко. Да не говорим за пространството около вратите, където няма за какво да се хванеш.
Общо взето старите, т.нар. номерни, като вътрешно оформление може би са най-практични. Имат и врати, и места. Дори липсата на дръжки по средата тук може да се приеме, тъй като не са големи площите около вратите.
Но при новите, с по-големите пространства около вратите, липсата на места за хващане е неприятна. Е, свиква се, защото 12-те са с по-малко врати. Обаче последните три за мен са най-неудобни. Освен външният им вид (включително цветовете), нищо друго не ми харесва.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Всъщност разположението на седалките и дръжките в салона, не зависят ли от този който поръчва влака? Следователно може да поръчаме между всеки две срещуположни врати да има по една дръжка(тръба или нещо друго), за което да може да се хванеш като се качиш във вагона. Мисля че в някои московски състави имаше дръжка във формата на полуокръжност между две срещуположни врати.
ЕД: Ето на тези линкове има снимки на различни видове разположени дръжки:
http://transphoto.ru/photo/315349/
http://transphoto.ru/photo/341849/
http://transphoto.ru/photo/368303/
« Last Edit: 24.06.2011, 21:03:12 by Petko21 »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Всъщност разположението на седалките и дръжките в салона, не зависят ли от този който поръчва влака? Следователно може да поръчаме между всеки две срещуположни врати да има по една дръжка(тръба или нещо друго), за което да може да се хванеш като се качиш във вагона. Мисля че в някои московски състави имаше дръжка във формата на полуокръжност между две срещуположни врати. 

Може би зависи, но не съвсем. Всъщност и трите показани от теб влакове са по-приятни от нашите последни Русичи. Обаче те по-скоро приличат на старите номерни - забелязва се как веднага до вратите започват седалките.
За съжаление Русичите имат някакви уширения (като малки колонки) от двете страни на вратите, които едва ли могат да се избегнат.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Всъщност разположението на седалките и дръжките в салона, не зависят ли от този който поръчва влака? Следователно може да поръчаме между всеки две срещуположни врати да има по една дръжка(тръба или нещо друго), за което да може да се хванеш като се качиш във вагона.
Много неща могат да зависят от поръчителя... стига той да го заяви.
Нашите, обаче, поръчват обикновено стандартния модел - за да им излезне по-евтино.
А моделите, които си показал, за съжаление не са Русичи.
За новата партида заводът даже спомена модификацията: 2б
Следователно, дори не сме си правили устата за други конструктивни промени - в противен случай щяха дискретно да не споменават модификация. А те при всякакви конструктивни промени, сменят индекса.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email


Като сме тръгнали да коментираме дизайнерските детайли, да си кажа и аз че това оцветяване много ми допада. Относно салона Tergo е прав тези от линковете няма как да дойдат, просто защото не са от тази модификация. Иначе предполагам че докато не дойдат официална информация за разцветката няма да се появи. (Като гледам с каква охота от Метрополитен държаха обществото в информационно затъмнение относно сериозни неща като развоя на поръчката, става ясно какво ще бъде отношението към по-дребните детайли)
« Last Edit: 01.07.2011, 08:40:53 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
...Да, имат повече врати, но пък местата са по-малко. ...
Въпрос на гледна точка. Всъщност идеята е, че така общия брой на местата във влака са повече - по малко седящи, но много повече правостоящи.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Колеги,

Понеже много се шумя около цветовата гама на вагоните в метрото ни искам да Ви представя плановете на Истанбул за разцветка на метровагоните им (които са от Испанците, които за една бройка да ни доставят и на нас влакчета) за новата линия в Азиятската част, която се очаква да се открие догодина:

Шарено е да, но какво от това?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Втората разцветка с птичките е много готина, а и съсздава усещане за скорост - браво. Дано и тук дочакаме нещо подобно.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Лично на мен нито една от разцветките не ми допада. Но ако трябва да избирам една от четирите, бих се спрял или на първата или на третата.

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Всички Скифове в една разцветка - сиво-сини като старите номерни състави. :/ Но уви няма да го бъде.

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Новите влакове ще са бежави със синьо доколкото вчера ми казаха от депото.Мисля,че последната доставка 2009-2010 г. беше със същите цветове.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес се порових в интернет в сайтовете на различните западни производители (Алстом, Бомбардие, Сименс, Шкода, КАФ и Вагонмаш). От тези всичките, единствено КАФ предлага вагони с различен габарит, както на руските. Всички останали вагони на другите компании са с дължини между 19,8 и 22,4 метра. Според мен това е причината КАФ да е бил "специално поканен" да участва в търга, само и само да има някаква псевдоконкуренция.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
@viktorlc - всички производители на съвременен подвижен състав предлагат продуктови платформи - основни компоненти влагани във всички продукти и имат местни вариации. За пример ще дам мотрисните влакове на Alstom - Coradia Continental, Coradia Nordic, Coradia LINT и Coradia UK, които са от едно семейство и ползват общи компоненти (талиги, стандартно оборудване, електроника), но са с различни габарити, конструкции на кошове (макар и с общ корен) и различни експлоатационни характеристики. Същото е и при метро-влаковете. Производителите не случайно обаче представят влаковете за всеки метрополитен като project, а не като серийно производство, точно защото всяка една система е отделна и няма регулатор като UIC, EC или друго подобно звено над ЖП-администрацията, който да определи общи стандарти. Така че, при честно проведен търг всеки от явилите се участници, би могъл да спечели стига да предложи адекватна цена.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Айде да идват вече,да ги видим какви са и да се свършва тая безкрайна тема с цветовете.
« Last Edit: 14.11.2011, 01:39:16 by radamant »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Е, как да дойдат като не са започнали още да ги произвеждат, де.  ;)
Най-рано през януари ще имаме един вагон докаран до степен на боядисване и вътрешен дизайн (поне окраска,цвят на тръбни конструкции и т.н.)
За сега всичко са предположения - още малко търпение.
В Метрополитен със сигурност вече знаят какво са поискали и са договорили.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
В Метрополитен със сигурност вече знаят какво са поискали и са договорили.
И ги е срам да го покажат :D
UPP@UIC