@viktorlc - всички производители на съвременен подвижен състав предлагат продуктови платформи - основни компоненти влагани във всички продукти и имат местни вариации. За пример ще дам мотрисните влакове на Alstom - Coradia Continental, Coradia Nordic, Coradia LINT и Coradia UK, които са от едно семейство и ползват общи компоненти (талиги, стандартно оборудване, електроника), но са с различни габарити, конструкции на кошове (макар и с общ корен) и различни експлоатационни характеристики. Същото е и при метро-влаковете. Производителите не случайно обаче представят влаковете за всеки метрополитен като project, а не като серийно производство, точно защото всяка една система е отделна и няма регулатор като UIC, EC или друго подобно звено над ЖП-администрацията, който да определи общи стандарти. Така че, при честно проведен търг всеки от явилите се участници, би могъл да спечели стига да предложи адекватна цена.