Някой знае ли дали в депото ще има място за още 10 влака? На мен лично ми се струва, че капацитетът му ще е изчерпан след пристигането на 18-те влака от сегашната поръчка. А ново депо за първите два диаметъра не се очертава в близкото бъдеще. Остава варианта някои влакове да преспиват по станциите.
Братоев ясно се изрази в едно интервю, че депото може да поеме и съставите, които ще бъдат купени заради разширението до Летището.
(А те вече са знаели, че за там ще поръчат 10.)
Радостно този път е, че не чакаха до последния момент за търга и съответно производството им.
Възникна обаче една въпросителна - дали не се замисля закупуването на новия .760:
В едно интервю от от началото на годината, инж. Нинов (търговски директор на „Старт инженеринг”) споменава, цитирам: "Влаковете на този етап са руски – новите са второ поколение, а за новите участъци ще бъдат трето."
Ако, разбира се, не става дума за различни тълкувания - номерните се водят първо поколение, Русичите второ, а трето са новите .760.
(Поне така ги класифицират руснаците)
И така: ще има ли изненади?
Казват, че .760 имат автоматика за автоматичен режим (без машинист), но все пак са доста суров модел.
Те имат и още едно преимущество: връщане към 20 метровите вагони - което означава пускането на 5-вагонни състави (ако пътникопотокът нарасне над прогнозите на Метрополитен).
Наскоро имаше изявления, че им е излезнал късмета и имат първия клиент (извън Москва) - Минск.
Дали нашите ще си вземат "таралеж в гащите", като започнат да обслужват и ремонтират 3 модела влакове в едно депо?
Скоро ще разберем.