Poll

Желаете ли ЕК и ОЛАФ да направят ревизия на търга за доставка на метровлакове?

Да, защото конкурсът е опорочен!
42 (43.3%)
Да, защото не искам Русичи
13 (13.4%)
Да, защото Русичите не пасват на станциите
3 (3.1%)
Не, конкурсът е проведен честно
4 (4.1%)
Не, защото ще загубим еврофинансирането
9 (9.3%)
Не, защото ще се забави пуска на МД2
21 (21.6%)
Нямам мнение!
5 (5.2%)

Total Members Voted: 97

Author Topic: Търгът за доставка на Метровлакове за МД2  (Read 136030 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А каква е причината за новия търг. Не са ли достатъчни всичките +18 влака?
Някой тук, с извинение че не помня кой беше, писа, че с договора за 18-те има опция за доставка на още +50% и по този начин поръчахме първите три с климатиците. Влакове ще трябват след около две години за Летището и Младост 4, като ги броихме, май излезе че настоящите ще са достатъчни дори за въвеждане на по-сгъстен интервал между Ломско и Баучер. 18-те дойдоха по ОПТ, а новите ще са по ОПОС, както и изненадващиятт търг за трамваите- явно има останали пари и са намерили начин да ги усвоят, пък се случи нас да ни зарадват тези новини. ;)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
А каква е причината за новия търг. Не са ли достатъчни всичките +18 влака?
Сегашните 18 влака са за сегашното разширение.
А новата поръчка е за бъдещото разширение до Летището и Младост4.
Аз бих казал, че 10 са достатъчни за 4 станции и недостатъчни за 7  станции (дори могат да станат 8 ), но, бройката беше обявена още преди да се открие Втори диаметър. 8)
Може би си правят сметката за едната станция към Сребърна пак да поръчат 2 или 4 състава.
Само че тогава малко трудно ще обосноват нуждата от 4 влака.
Те си знаят за какъв график са им нужни точно толкова влакове. За съжаление много-много за това не говорят - предпочитат на час по чаена лъжичка. :/

 difian, аз го написах за опцията, (и имах предвид точно 9 влака). До сега имаше такива опции, явно обаче, тъй като сега е по еврофинансиране - без търг не може.
« Last Edit: 10.09.2012, 14:25:45 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Някой знае ли дали в депото ще има място за още 10 влака? На мен лично ми се струва, че капацитетът му ще е изчерпан след пристигането на 18-те влака от сегашната поръчка. А ново депо за първите два диаметъра не се очертава в близкото бъдеще. Остава варианта някои влакове да преспиват по станциите.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
В депото има доста място плюс, че се правиха и разширения по едно време, точно, за да не се появява нуждата от второ депо преди МД3.
I'll be back®

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Ура! Да чакаме поредната порция "Русич"!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Някой знае ли дали в депото ще има място за още 10 влака? На мен лично ми се струва, че капацитетът му ще е изчерпан след пристигането на 18-те влака от сегашната поръчка. А ново депо за първите два диаметъра не се очертава в близкото бъдеще. Остава варианта някои влакове да преспиват по станциите.
Братоев ясно се изрази в едно интервю, че депото може да поеме и съставите, които ще бъдат купени заради разширението до Летището.
(А те вече са знаели, че за там ще поръчат 10.)

Радостно този път е, че не чакаха до последния момент за търга и съответно производството им.  8)
Възникна обаче една въпросителна - дали не се замисля закупуването на новия .760:
В едно интервю от от началото на годината, инж. Нинов (търговски директор на „Старт инженеринг”) споменава, цитирам: "Влаковете на този етап са руски – новите са второ поколение, а за новите участъци ще бъдат трето."
Ако, разбира се, не става дума за различни тълкувания - номерните се водят първо поколение, Русичите второ, а трето са новите .760.
(Поне така ги класифицират руснаците)
И така: ще има ли изненади?
Казват, че .760 имат автоматика за автоматичен режим (без машинист), но все пак са доста суров модел.
Те имат и още едно преимущество: връщане към 20 метровите вагони - което означава пускането на 5-вагонни състави (ако пътникопотокът нарасне над прогнозите на Метрополитен).
Наскоро имаше изявления, че им е излезнал късмета и имат първия клиент (извън Москва) - Минск.
Дали нашите ще си вземат "таралеж в гащите", като започнат да обслужват и ремонтират 3 модела влакове в едно депо?
Скоро ще разберем.
« Last Edit: 10.09.2012, 21:00:20 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
27 и 28 състав са на път, вчера са тръгнали от Митищи.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
можете ли да ми покажете тази .760 серия, защото не можах да намеря снимка.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
http://ru.wikipedia.org/wiki/81-760/761 параметрите на шасито съвпадат с старите номерни
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
27 и 28 състав пристигат във Варна в събота/неделя.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
27 и 28 състав пристигат във Варна в събота/неделя.

Т.е. това ли са последните два?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
27 и 28 състав пристигат във Варна в събота/неделя.

Т.е. това ли са последните два?

Не - всичко трябва да са 30 - от А21 до А50
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
прощавайте много ама за какво са им толкова много влакове като сега на м2 в пик час са през 8 мин а има влакове за захранване на цялата линия през 1 мин

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами, това въобще не е така - няма влакове за график през 1 мин.
Да не говорим, че такъв график по принцип е невъзможен, още повече при огранизация с разклонения и маршрутно движение.
А дори всичките влакове като влезнат в експлоатация няма да са достатъчни за график от рода 2 мин. в час пик.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Освен това винаги трябва да има няколко в резерв, все ще се случи да има и по 1-2 за някакви ремонти. Ако се повредят 2-3 влака какво правим? За това е хубаво да има в повече.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Правилно: аз затова още от сега твърдя, че следващата поръчка от 10 влака няма да е достатъчна за новите 7 станции!
За четири, може би щеше да е добре, но за седем - само ще закрепи сегашното положение : няма да има резерв.
Дано са обмислили още една партида. Може би не могат наведнъж да осигурят финансиране и затова на части го предвиждат. :/
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Правилно: аз затова още от сега твърдя, че следващата поръчка от 10 влака няма да е достатъчна за новите 7 станции!
За четири, може би щеше да е добре, но за седем - само ще закрепи сегашното положение : няма да има резерв.
Дано са обмислили още една партида. Може би не могат наведнъж да осигурят финансиране и затова на части го предвиждат. :/

Според мен има и нещо друго - с тези 10 влака ще се запълни капацитета на депото. Очаквам скоро време обществена поръчка за разширение на капацитета на депо Обеля.

PS Замислете се за това в началото на строителството колко са били далновидни управляващите да направят депо за 50 влака и да заложат разклонение на Люлин, и да предвиждат тупици, и да направят станции по 120 метра, и да правят островни перони, и да правят широки изходи от станциите... За съжаление обаче размерът на тяхната дълновидност ще бъде изчерпан практически с пускането на само още 4 станции
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Депото не беше ли разширявано веднъж вече? Действително са били далновидни, реално погледнато с темпото, с което се изграждаше метрото тогава, депото нямаше да отеснее поне до 2030 година.
По темата, съжалявам но изпуснах нишката, всъщност ще има ли търг или направо процедура по директно договаряне с Метровагонмаш? Нещо не ми се връзва заглавието на темата с информацията в нея.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Това си е старата тема за 18-те тазгодишни влака..
Да. Имаше търг. ;)
И сега ще има нов търг за 10 влака - няма да може направо да се договарят като анекс, защото е по европейско финансиране, но по друга програма...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Днес бг сайт е публикувал информация, че:
Quote
Руският завод „Метровагонмаш" предсрочно изработи и изпрати в България последните два вагонни състава по договора със Софийския метрополитен от лятото на 2011 година.
Информацията е взета от руски сайт, който я е публикувал.
За сега никой работещите в завода не е потвърдил информацията в  руските форуми, но твърде вероятно е да е истина.
Което наистина означава, че ще получим последните вагони с цял месец по-рано.  :fan:

Edit:
nashtransport.ru в нашата тема също е публикувал  съобщението, но от друг сайт.
Текстът е идентичен, което подсказва, че вероятно е официален текст, който всички копират.
« Last Edit: 28.09.2012, 22:04:29 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !