Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 54849 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Разклонението към Илиенци надали ще се случи в близките 30 години. Едно време са разчитали на пътникопоток от/към индустриалната зона, сега такъв е недостатъчен за изграждане на метро.
Така е, затова и написах само до Генерал Жеков. Нека бъдат 10 години.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 369
    • View Profile
...Сердика няма да се претовари заради разделянето в Обеля, а защото е построена неграмотно като връзка. Ако ти се пътува от Надежда за Люлин бас държа, че пак ще се прекачваш в Обеля вместо в центъра. А за централната жп гарата пак виждаш че аргумента ти издъхва, защото прекачването на влакове може да стане директно на новата гара...
Колега, не е съвсем така, защото не са малко хората, които от "Надежда", "Бели Дунав" и "Ломско шосе", че и от "Хан Кубрат" ползват прехода през Сливница за да не се прекачват на Сердика, въпреки повечето време в път. Ако ще се прекачват на Обеля/новата/Сливница - те ще си се прекачват на Сердика /голямата част то тях/. Преходът там аз го правят отгоре, но съм с карта. С билет нещата са по друг начин и се блъскаш в тесния проход между двете.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 600
    • View Profile
    • Email
Сега ще ви дам перспективата си едно по едно.

Как изобщо вярвате на тия глупости? Фльонгата била проблем на самата себе си. Или са наивници или подкрепят шепа хора които имат интерес от разделяне на линиите. И какво като е дълъг маршрута? Линиите в София само ще се удължават.

Да, по света има и по-дълги линии. Много по-дълги. За разлика от тях фльонгата вместо един много натоварен централен участък и крайни участъци с по-малко натоварване, има два централни натоварени участъка. За да се регулират тези два участъка на линията са и необходими повече места за обръщане на влаковете и места за престой на резервни такива. В случай на инцидент засегнатият участък да може да се изолира, а в останалата част от маршрутите движението да се извършва със същите интервали. Дизайнът на фльонгата е толкова малоумен, че, както неведнъж се е случвало, при авария/инцидент се спира цял диаметър. Няма резервни влакове. Движението в някои случаи се осигурява само по един коловоз. При наличието на алтернатива с разделяне не маршрутите и обособяване на два независими такива отпада възможоността от пренос на закъсненията. Фльонгата е частен случай на дълга линия.

Този "аргумент" че с новата гара необходимостта от пътуване до ЦЖПГ щяла да отпадне си е направо лудост. Ами влаковете от Варна, Пловдив, Бургас и тях ли ги пращаш на новата гара?

Всички влакове да имат крайна гара ЦЖПГ е такава невероятна отживелица, че си нямате представа. Ако влаковете за Пловдив и/или Бургас потеглят от Драгоман/Банкя, то тази спирка ще бъде едно естествено място за прекачване на жителите на Люлин, Обеля и Надежда. В сегашното положение забиваме целия пътникопоток в една точка. Влаковете от Варна пък може да продължават до Искърско шосе и така да осигуряват довозване на Дружба и Младост. Така ще има по-малко хора, ползващи централните станции и това води до разтоварване на трафика.
Намирам това решение за толкова очевадно, че ме е срам да го коментирам пред такава компетентна аудитория, като форума.

Щом говориш че Сердика е неграмотно построена, къде е гаранцията че разделянето ще е грамотно направено? Дали ще изберат най-комфортен вариант за новата станция?
Прав си, няма никаква гаранция че ще я построят функционална. Можем само да се надяваме, да ходим на обществени обсъждания и да се опитваме максимално да повлияем на ергономиката на станцията.

Проблемът не е във фльонгата, а в липсата на влакове. Вижте каква блъсканица е в пиковите часове във влаковете по маршрута Сливница-БП. Тук какво общо има фльонгата? А и с бъдещите удължавания в Люлин и ИКЕА пътникопотока само ще се увеличава. Което означава че без нови влакове сме за никъде.
Напълно съм съгласен че проблемът е в ниската честота на превоза по линиите. При разделяне на маршрутите честотата ще може да се увеличи, защото при липсата на обръщала по сегашния МД2, честотата е ограничена от честотата по МД1. Това също намирам за доста очевидно и се чудя че трябва въобще да бъде обсъждано.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 275
    • View Profile
Тази нова гара Обеля е точно върху метротрасето и идеята е влаковете за източна България да тръгват именно от нея, а не от Централна жп гара.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14166
    • View Profile
    • Email
Тази нова гара Обеля е точно върху метротрасето и идеята е влаковете за източна България да тръгват именно от нея, а не от Централна жп гара.
Сам знаеш, че това никога няма да се случи. Колкото влаковете за Северна България затръгват от МС Искърско шосе.
Нека да не обожествяваме обсъжданата интермодална връзка. Тя, безспорно, е полезна, но чак пък панацея да обезсмисли Централна гара, е , меко казано, пресилено. След като журналята вмъкнаха Кюстендил, тук сега се вмъкват Бургас, Пловдив, Истанбул и Калкута. Никой не посочи реалната същност, а именно - влаковете за Банкя, за които е крайно време да станат по-регулярни и всички да са поне до Искърско шосе или Казичене.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Да, по света има и по-дълги линии. Много по-дълги. За разлика от тях фльонгата вместо един много натоварен централен участък и крайни участъци с по-малко натоварване, има два централни натоварени участъка. За да се регулират тези два участъка на линията са и необходими повече места за обръщане на влаковете и места за престой на резервни такива. В случай на инцидент засегнатият участък да може да се изолира, а в останалата част от маршрутите движението да се извършва със същите интервали.

Няма логика в това което казваш. Броят на възможните места за обръщане няма нищо общо с неравномерното натоварване на фльонгата. Проблемни са не фльонгите, а разклоненията, те объркват възможността да се осигурява по-редовно движение и в случай на авария правят синхронизирането трудно.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 275
    • View Profile
Тази нова гара Обеля е точно върху метротрасето и идеята е влаковете за източна България да тръгват именно от нея, а не от Централна жп гара.
Сам знаеш, че това никога няма да се случи. Колкото влаковете за Северна България затръгват от МС Искърско шосе.
Нека да не обожествяваме обсъжданата интермодална връзка. Тя, безспорно, е полезна, но чак пък панацея да обезсмисли Централна гара, е , меко казано, пресилено. След като журналята вмъкнаха Кюстендил, тук сега се вмъкват Бургас, Пловдив, Истанбул и Калкута. Никой не посочи реалната същност, а именно - влаковете за Банкя, за които е крайно време да станат по-регулярни и всички да са поне до Искърско шосе или Казичене.

За влаковете от северна България нищо не съм чул. По едно време имаше идея да са от Казичене, но май си остана само на приказки. При тази ситуация ще се ползва близостта на вагонното депо.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Единственият приемлив вариант е станцията да стане кросплатформена. Съответно, за да продължиш към Люлин или Надежда, просто отиваш на другия коловоз.
Банкя-Казичане(Елин Пелин?) е първият опит да се направи S-Bahn в София и областта. Въпреки че този, да го наречем условно ЖПД-1 все още е далеч от представите за (край)градски железници. Безспорно, тук връзките на новата гара Владигеров на запад и гара Искърско шосе на изток, ще бъдат от голяма полза. Между другото, крайно време е да я кръстят на името на Панчо Владигеров, защото Обеля предизвиква объркване с вече съществуващата гара. Възприеха името Искърско шосе въпреки първоначалните планове за гара Дружба, тъй като МС Дружба не е там и щеше да има доста обърквания. Да се нарекат старата и новата гара Обеля-1 и Обеля-2 също не е опция. Най-добре Панчо Владигеров, както и бъдещата станция.
Разклонението Илиянци можеше да се реализира, ако имаше ясна визия за севера. Можеше да се построят 2-3 чисто нов квартала и метро.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 370
    • View Profile
Добре де. защо искате да развалите нещо което е удобно на хората?

Един колега живее до станция Бели дунав. идва на работа с метрото. пътува от Бели Дунав до Константин Великов. и вечер обратно. той ми е казвал че ако разделят линиите - ще се откаже от метрото и ще си ползва колата. също така ми е казвал, че сутрин и вечер има правостоящи които пътуват между Надежда и Люлин.

когато съм с багаж и отивам на Централна гара - пътувам от Младост през Люлин до гарата. за да не се прекачвам неудобно на станция Сердика. знам че и други хора го правят.

Уж сте против развалянето на градския транспорт и затриването на съществуващи транспортни връзки. а пък за метрото - скачате веднага да режете?????

Аргументът че линията била твърде дълга ми звучи абсурдно. по света има много по-дълги линии на метро и се обслужват без проблеми.

Аргументът че нямало гъвкавост по време на аварии и инциденти - това е проблем на абсолютно некадърните диспечери!!!!!

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Това за аварии и инциденти изобщо не е никакъв аргумент. Ами, да разделим западния и източния радиус на М1 понеже в случай на авария станциите в Младост не могат да работят без тези в Люлин. Или направо да разделим станциите и всяка една от тях да си има собствено мини-депо, пък хората сами да си блъскат главите как да се прекачат.
Недомислица е. Много по-ефективно би било да се разшири депото и да се закупят още влакове. И как може да се намалят интервалите при положении че с разделянето стават 3 маршрута: Обеля-БП, Обеля-Летище и Обеля-Витоша?
Марине, много хора ще се откажат от метрото и ще пътуват от Света Троица или Люлин до Надежда с колите си. И аз предпочитам да не се прекачвам когато съм с багаж. Помисли само колко е удобно ако кацаш на Летище София и трябва да продължиш пътуването в провинцията през ЦЖПГ или ЦАГ. Качваш се на Летището и пътуваш през Надежда до ЦЖПГ без прекачване.

Така че разделянето на линиите не е панацея. Няма да реши нито блъсканиците нито интервалите на М2. Всички обратни твърдения са плод на нечия манипулация, а вие се връзвате.
« Last Edit: 15.07.2019, 22:08:26 by New_Passenger »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5221
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Добре де. защо искате да развалите нещо което е удобно на хората?

Един колега живее до станция Бели дунав. идва на работа с метрото. пътува от Бели Дунав до Константин Великов. и вечер обратно. той ми е казвал че ако разделят линиите - ще се откаже от метрото и ще си ползва колата. също така ми е казвал, че сутрин и вечер има правостоящи които пътуват между Надежда и Люлин.

когато съм с багаж и отивам на Централна гара - пътувам от Младост през Люлин до гарата. за да не се прекачвам неудобно на станция Сердика. знам че и други хора го правят. ,
Уж сте против развалянето на градския транспорт и затриването на съществуващи транспортни връзки. а пък за метрото - скачате веднага да режете?????

Аргументът че линията била твърде дълга ми звучи абсурдно. по света има много по-дълги линии на метро и се обслужват без проблеми.

Аргументът че нямало гъвкавост по време на аварии и инциденти - това е проблем на абсолютно некадърните диспечери!!!!!

Е, щом твоя приятел пътува така, значи е редно да се остави да е една линия.

Плюсът на разделянето е, че ще може да има по-адекватен интервал в участъка Обеля-Витоша. При настоящата организация той винаги е интервала Сливница - Младост х 2 и от това страдат пътуващите по това направление. При разделяне и намаляване на интервала, дори твоя приятел вероятно ще стига по-бързо, въпреки прекачването.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile

Е, щом твоя приятел пътува така, значи е редно да се остави да е една линия.

Плюсът на разделянето е, че ще може да има по-адекватен интервал в участъка Обеля-Витоша. При настоящата организация той винаги е интервала Сливница - Младост х 2 и от това страдат пътуващите по това направление. При разделяне и намаляване на интервала, дори твоя приятел вероятно ще стига по-бързо, въпреки прекачването.

Там е работата че Марин дава за пример реални хора, а не някакви безумни хипотези за "плюса на разделянето". Тия приказки за "по-адекватен интервал" ги разправяй на някой наивник. Разбери най-сетне, че в случай на разделянето неминуемо стават 3 маршрута и какво следва? Едната част от влаковете отива за Обеля-БП, другата за Обеля-Летище, от което следва че Обеля-Витоша пак ще го духа. Защото едва ли ще се намали интервала при положение че повечето влакове ще бъдат ангажирани по другите 2 маршрута.
Манипулации очевидно надделяват защото не искате да разберете че проблемът не е в дългата линия, а в недостиг на влакове. Закупуване на още влакове и разширяване на съществуващото депо би било идеално решение.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
При разделяне и намаляване на интервала, дори твоя приятел вероятно ще стига по-бързо, въпреки прекачването.

Не е сигурно, че ще е така. Зависи от няколко неща - ще бъде ли новата станция кросплатформена или не и колко ще бъде интервала по отделните линии.

Ако прекачването е толкова неудобно като сега на Младост-1 например ще се губят към 10 минути с чакането.

И не мога да разбера, дори и линиите да са разделени, защо да няма и курсове и по цялата дължина на фльонгата? Едното не пречи на другото. Например 4 курса на час през 20 минути ще покрият пътникопотока, който иска да се вози от Люлин до гарата през Обеля достатъчно добре.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12254
    • View Profile
Теоретично би могло, но синхронът между 4 маршрута ще стане доста труден. Иначе за мен е безспорно, че разделяне на маршрутите е желателно да стане, само ако новата станция се изгради като крос-платформена. Тогава няма да има никакъв проблем с прекачването и изчакването. Това е нещо напълно нормално в други метрополитени на запад от нас.

Иначе в момента всекидневно има на линия максимум 40 състава в сутрешен пик, а имаме налични 52, от които два номерни заминаха на основен ремонт. Всеки ден има 5 резервни състава, и да има 2-3 за текущ ремонт, значи би могло още 4 състава да се движат, вместо да киснат в депото. Разбира се, условието е номерните да се върнат от основния си ремонт. Вероятно дотогава може да построят новата метростанция. При отделяне на маршрут Витоша - нова станция Обеля би могло да се постигне интервал от 4 минути в пик, което е доста по-добре от сегашните 6:30. Вече ако тръгнат да удължават МД-2 в южна посока, със сигурност ще трябват още състави. Според мен би могло интервалите да се скъсят при наличния подвижен състав и със затягане на интервалите, тъй като сега влаковете редовно се влачат и не постигат проектните си скорости по трасетата.
В момента с този дълъг маршрут Летище-Обеля-Витоша, при авария някъде по трасето винаги страда и разписанието и интервалите по МД-1, демек целият метрополитен. С разделяне на линиите ще се минимизират негативните последствия при аварирал влак или инцидент в метрото.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 600
    • View Profile
    • Email

Е, щом твоя приятел пътува така, значи е редно да се остави да е една линия.

Плюсът на разделянето е, че ще може да има по-адекватен интервал в участъка Обеля-Витоша. При настоящата организация той винаги е интервала Сливница - Младост х 2 и от това страдат пътуващите по това направление. При разделяне и намаляване на интервала, дори твоя приятел вероятно ще стига по-бързо, въпреки прекачването.

Там е работата че Марин дава за пример реални хора, а не някакви безумни хипотези за "плюса на разделянето". Тия приказки за "по-адекватен интервал" ги разправяй на някой наивник. Разбери най-сетне, че в случай на разделянето неминуемо стават 3 маршрута и какво следва? Едната част от влаковете отива за Обеля-БП, другата за Обеля-Летище, от което следва че Обеля-Витоша пак ще го духа. Защото едва ли ще се намали интервала при положение че повечето влакове ще бъдат ангажирани по другите 2 маршрута.
Манипулации очевидно надделяват защото не искате да разберете че проблемът не е в дългата линия, а в недостиг на влакове. Закупуване на още влакове и разширяване на съществуващото депо би било идеално решение.

Eй, ама като почнете да викате "манипулация" и "дискриминация" за нещо, на което му се вика "разумна целесъобразност" ми се повдига. При твоето предложение влаковете по МД-2 ще са препълнени, както и сега, дори и повече в бъдеще. Това ли искаш? Само и само твоят авер да може да си ходи от Люлин до Надежда без да хаби калории за прекачване.

Както казахме, нека видим как ще бъде организирана станцията, как ще се осъществява прекачването. Ако е крос-платформено, тогава правим елементарна сметка. Да кажем че се запазват маршрутите Летище - Обеля и Младост - Сливница. При интервал в първия крачол на Сердика от 3 минути, в Обеля ще пристига влак от люлин всеки 6 минути. При маршрут по втория крачол Обеля - Витоша и интервал от 4-5 минути, за прекачване в Обеля ще се чака максимум 6 минути. Т.е. при същия комфорт и същия вид транспортно средство частния случай на дебел и мързелив люлинчанин, пестящ калории, ще му се удължи безчипсовото пътуване с 6 минути. Докато 100 000 други пътници ще спестят по 2-3 минути от времето си за превоз и в същото време капацитетът на МД2 ще порасне с между 30 и 40%. Страхотна сметка правиш, кефиш ме.

PS Ако искахме да разделим маршрутите само заради самото разделяне, отдавна щеше да има кампания МД1 да е до Сливница, МД2 да е от Обеля, а връзката между двете станции да се ползва само за служебни цели.

PPS под Обеля да се разбира новата станция между Обеля и Сливница
« Last Edit: 18.07.2019, 12:02:45 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Теоретично би могло, но синхронът между 4 маршрута ще стане доста труден.

Няма да е труден ако въпросната станция е с три коловоза.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4764
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Проектът за новата станция е точно кросплатформена с два островни перона и три коловоза!
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile

Eй, ама като почнете да викате "манипулация" и "дискриминация" за нещо, на което му се вика "разумна целесъобразност" ми се повдига. При твоето предложение влаковете по МД-2 ще са препълнени, както и сега, дори и повече в бъдеще. Това ли искаш? Само и само твоят авер да може да си ходи от Люлин до Надежда без да хаби калории за прекачване.


Първо, не е "моят авер", а на Марин. Второ, мога да ти намеря хиляди хора които да подкрепят сегашното положение. Трето, има много по-ефикасни начини за решаване на проблема с препълнените влакове по М2.

Quote
Както казахме, нека видим как ще бъде организирана станцията, как ще се осъществява прекачването. Ако е крос-платформено, тогава правим елементарна сметка. Да кажем че се запазват маршрутите Летище - Обеля и Младост - Сливница. При интервал в първия крачол на Сердика от 3 минути, в Обеля ще пристига влак от люлин всеки 6 минути. При маршрут по втория крачол Обеля - Витоша и интервал от 4-5 минути, за прекачване в Обеля ще се чака максимум 6 минути.


Тук пак си проличава елементарна некомпетентност. Говориш ми за първия, втория крачол. Ами третия крачол? Нека всеки запомни веднъж завинаги: при това положение маршрутите стават 3: Владигеров-БП, Владигеров-Летище и Владигеров-Витоша.

Quote

Т.е. при същия комфорт и същия вид транспортно средство частния случай на дебел и мързелив люлинчанин, пестящ калории, ще му се удължи безчипсовото пътуване с 6 минути. Докато 100 000 други пътници ще спестят по 2-3 минути от времето си за превоз и в същото време капацитетът на МД2 ще порасне с между 30 и 40%. Страхотна сметка правиш, кефиш ме.


Дали си заслужава да се хабя за човек който борави с епитети като "дебел люлинчанин", "мързелив люлинчанин"? Ако ти се правиш на пътешественик и ползваш метрото просто за разходка, си е твой проблем. Докато хората си работят, и връзката Люлин-Надежда им върши страхотна работа. И как си направил тези разчети 2-3 минути? Само голи думи без никакви доказателства че при положение че стават 3 маршрута, интервалите по М2 ще намалеят.

Quote
PS Ако искахме да разделим маршрутите само заради самото разделяне, отдавна щеше да има кампания МД1 да е до Сливница, МД2 да е от Обеля, а връзката между двете станции да се ползва само за служебни цели.

Нямаше да ви простят.

Проектът за новата станция е точно кросплатформена с два островни перона и три коловоза!

Дано не се сговни нещо.
« Last Edit: 18.07.2019, 10:08:52 by New_Passenger »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Проектът за новата станция е точно кросплатформена с два островни перона и три коловоза!

До колкото видях последните идейни проекти няма да е с три коловоза, а само с два. Или ми е стара информацията?

Идеалният вариант би бил този:


Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile

Идеалният вариант би бил този:



Някой може ли да го фотошопне адаптира за Софийското метро?