Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 53519 times)

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile

Идеалният вариант би бил този:



Някой може ли да го фотошопне адаптира за Софийското метро?

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Въпрос и на измерване на пътникопотока.
Аз като базиран на метростанция "Бели Дунав" виждам, че качващите се посока Бели Дунав - Сливница са може би към 15% от пътниците в основната посока. И това само от тази станция.
Дали ползата за други хора, които биха ползвали гара там е по-голяма от загубата на време на сегашните пътници. Малко вероятно.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5163
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Мисля, че няма нужда да се опитваме да убеждаваме Марин и New_Passenger в каквото и да било и само пълним темата. Щом математиката не успя, и ние нямаме шанс да ги оборим:)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 586
    • View Profile
    • Email

Идеалният вариант би бил този:


Някой може ли да го фотошопне адаптира за Софийското метро?

Приложени ще намерите няколко възможни варианта. Не гарантирам че някой от тях ще бъде изпълнен. Това което е пуснал fafan съм го сложил накрая. Очаквам да изпълнят първи, втори или трети вариант. Най-добре според мен ще бъде да изпълнят варинат 4 (ако изберат такъв вариант, ще имаме първия испански коловоз  8) ). При всички случаи първо ще трябва да прекарат коловоза от депото към Обеля, след това сигурно поне за няколко месеца връзката между Сливница и Обеля ще е прекъсната, за да могат да се сложат стрелки, да се преместят коловози, ако решат да правят всеки от вариантите освен 3ти. В момента има заложени странични перони за станцията. При изграждане на островен перон, ще бъде необходимо сериозно преработване. Няма да се учудя, ако цената на изграждане на точно тази станция стане най-голяма спрямо всички останали, строени досега предвид комплексните инженерни работи и тотална преработка на вече съществуваща линия.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
    • Email
Строителството няма да е чак толкова скъпо, говорим за плитко заложение сред незастроени терени, може да се строи даже по открит способ. За испански коловоз трябва да имаш паркиран влак на него за да може хората да се прехвърлят от единия на другия перон - това прави нещата сложни откъм синхронизиране. Затова и последния вариант е най-удобен, но си забравил някои стрелки, без които няма да може. Нещо такова би трябвало да е:



Шансовете да видим нещо такова са минимални, идейния проект който последно гледах най-прилича на вариант 1 от схемата на fizik.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Никакви математики не видях. Къде са реалните изчисления които да докажат намаляване на интервалите за М2?
Знаете ли че М2 никога няма да стигне М1 по отношение на интервали? Защото М1 има участък Сливница-Младост 1 който при всички положения винаги ще бъде с най-малки интервали.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2773
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Сметката е лесна, ама въвеждането - не чак толкова.
Всеки трети влак минава от МД1 към МД2.
а) в пик имаме влакове на 3 минути от Сливница към Сердика. Т.е. на 9 минути ще минава един към Надежда.
б) на всеки 9 ще минава и още един от Обеля към Лозенец и така интервалът там ще стане 4:30 минути.
Аналогично:
Извън пик ще имаме съответно 4:30, 13:30 и 6:15 минути интервал.
Вечер и празник - 6, 18 и 9 минути.

Има и малко по-заплетен вариант:
в пик имаме 3/2/3 минути, като един на всеки три влака върти на Сливница. Така става 5/3 към Надежда. За да стане 4/4, може единият влак да изчаква минута на Обеля. Обратно аналогично.
в непик 4/4/6 и към надежда стават 8/6, т.е. пак с една минута изчакване се оправят.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Много е заплетена... Сметката е направена с оглед трите маршрута нали?

Според мен най-добре би било да се изчака удължаването на М1 в Люлин. Трябва да е първото нещо в новия програмен период.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2348
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Стига с тия програмни периоди, ако се ползват еврофондове, то да са за трамвайна инфраструктура и подвижен състав. Ако не можем сами да си финансираме двете станции до Люлин 3 и третата на Модерно Предградие, по-добре да закриваме общината.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Е, няма значение. И без това удължаването в Люлин надали ще почнат преди 2021 г. Та защо да не ги направят вкупом трите станции вместо сто пъти да прекрояват маршрутите?