Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 54862 times)

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Въпрос и на измерване на пътникопотока.
Аз като базиран на метростанция "Бели Дунав" виждам, че качващите се посока Бели Дунав - Сливница са може би към 15% от пътниците в основната посока. И това само от тази станция.
Дали ползата за други хора, които биха ползвали гара там е по-голяма от загубата на време на сегашните пътници. Малко вероятно.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5222
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Мисля, че няма нужда да се опитваме да убеждаваме Марин и New_Passenger в каквото и да било и само пълним темата. Щом математиката не успя, и ние нямаме шанс да ги оборим:)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 600
    • View Profile
    • Email

Идеалният вариант би бил този:


Някой може ли да го фотошопне адаптира за Софийското метро?

Приложени ще намерите няколко възможни варианта. Не гарантирам че някой от тях ще бъде изпълнен. Това което е пуснал fafan съм го сложил накрая. Очаквам да изпълнят първи, втори или трети вариант. Най-добре според мен ще бъде да изпълнят варинат 4 (ако изберат такъв вариант, ще имаме първия испански коловоз  8) ). При всички случаи първо ще трябва да прекарат коловоза от депото към Обеля, след това сигурно поне за няколко месеца връзката между Сливница и Обеля ще е прекъсната, за да могат да се сложат стрелки, да се преместят коловози, ако решат да правят всеки от вариантите освен 3ти. В момента има заложени странични перони за станцията. При изграждане на островен перон, ще бъде необходимо сериозно преработване. Няма да се учудя, ако цената на изграждане на точно тази станция стане най-голяма спрямо всички останали, строени досега предвид комплексните инженерни работи и тотална преработка на вече съществуваща линия.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Строителството няма да е чак толкова скъпо, говорим за плитко заложение сред незастроени терени, може да се строи даже по открит способ. За испански коловоз трябва да имаш паркиран влак на него за да може хората да се прехвърлят от единия на другия перон - това прави нещата сложни откъм синхронизиране. Затова и последния вариант е най-удобен, но си забравил някои стрелки, без които няма да може. Нещо такова би трябвало да е:



Шансовете да видим нещо такова са минимални, идейния проект който последно гледах най-прилича на вариант 1 от схемата на fizik.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Никакви математики не видях. Къде са реалните изчисления които да докажат намаляване на интервалите за М2?
Знаете ли че М2 никога няма да стигне М1 по отношение на интервали? Защото М1 има участък Сливница-Младост 1 който при всички положения винаги ще бъде с най-малки интервали.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2780
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Сметката е лесна, ама въвеждането - не чак толкова.
Всеки трети влак минава от МД1 към МД2.
а) в пик имаме влакове на 3 минути от Сливница към Сердика. Т.е. на 9 минути ще минава един към Надежда.
б) на всеки 9 ще минава и още един от Обеля към Лозенец и така интервалът там ще стане 4:30 минути.
Аналогично:
Извън пик ще имаме съответно 4:30, 13:30 и 6:15 минути интервал.
Вечер и празник - 6, 18 и 9 минути.

Има и малко по-заплетен вариант:
в пик имаме 3/2/3 минути, като един на всеки три влака върти на Сливница. Така става 5/3 към Надежда. За да стане 4/4, може единият влак да изчаква минута на Обеля. Обратно аналогично.
в непик 4/4/6 и към надежда стават 8/6, т.е. пак с една минута изчакване се оправят.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Много е заплетена... Сметката е направена с оглед трите маршрута нали?

Според мен най-добре би било да се изчака удължаването на М1 в Люлин. Трябва да е първото нещо в новия програмен период.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2349
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Стига с тия програмни периоди, ако се ползват еврофондове, то да са за трамвайна инфраструктура и подвижен състав. Ако не можем сами да си финансираме двете станции до Люлин 3 и третата на Модерно Предградие, по-добре да закриваме общината.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Е, няма значение. И без това удължаването в Люлин надали ще почнат преди 2021 г. Та защо да не ги направят вкупом трите станции вместо сто пъти да прекрояват маршрутите?

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 369
    • View Profile
Прехвърляне на настоящата МС Обеля ще доведе до отлив на хора от метрото и качването им в колите в огромната им част...

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 370
    • View Profile
Чакайте малко сега. взето ли е решение да се прави това нещо, което се вижда на схемата? ако не е - то тогава тази схема няма да е актуална когато пуснат третия лъч.

друго нещо - от тази схема се вижда как се влошава обслужването на пътниците. например някой който пътува от Константин Велчиков до Бели Дунав.

Ако на Константин Величков уцели влак по червената линия - ще слезе веднъж на Сливница. Ще се качи за една спирка до Обеля. пак ще слезе. после пак ще се качи. и смятате че ще има много хора, които ще са съгласни да го правят това???? и после се чудите защо има толкова много коли по улиците.

Аз познавам човек който все още ползва градски транспорт (метрото) само защото двата диаметъра не са разделени. Само да ги разделят и той се качва на колата, за да ходи на работа. И предполагам че няма да е единствен.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
Дискусията почна от нещо като проект на табела и стигна до прословутото разцепване на метродиаметрите. И децата се досещат кои са авторите на въпросната табела и "възприемчивостта" им към мнения, различни от техните.

Както беше писано по-горе от mlk, има начин обслужването по Линия 2 да се подобри и да се запази връзката Люлин-Надежда. Има начин и за S-ка след Ломско шосе. А тази връзка не е просто връзка между два квартала, а връзка между северния клон на Линия 2 и западния клон на Линия 1, която донякъде компенсира дългата за вървене и с недостатъчен дебит трансферна връзка Сердика 1-2.
Но даже и да има прекачване, това при всички случаи трябва да става на един перон, като се визираше бъдещата метростанция на гара Обеля. Сегашната МС Обеля е крайно неудачна за подобна връзка, защото хората не просто ще слязат на метростанцията от един влак и ще чакат на същия перон другия влак, а ще щурмуват стълби.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Добре, как да донесем до ушите на ръководството на "Метрополитен" ЕАД тази възможност за S-ка след Ломско шосе?
Има основателни причини да се смята че разделянето на линиите няма да реши проблемите на двете линии. Някой тиражира подобни заблуди, както и погрешно именуване "гара Обеля", защото гара Обеля съществува и то отдавна и е на запад от планираната нова гара. Новата гара най-вероятно ще я нарекат Владигеров.
Крайно време е да разберат че коренът на проблема не е толкова в дългата линия колкото в маршрутното движение. Ако имаше само един маршрут, примерно Витоша-Бизнес парк, а Дружба и Летището обслужвани от отделна напълно независима линия, щеше да е перфектно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
Дружба и Летището обслужвани от отделна напълно независима линия, щеше да е перфектно.
Това би било възможно само при трирелсие и островен перон на МС Младост-1, както и S-ка западно от метростанцията. Нищо от тези няма и не може да има. Освен това интервалът от 3 минути в участъка Люлин-Младост-1 не бива да се разрежда за нищо на света. Т.е. Метролиния 1 си е оптимална и, за съжаление, не може да се подобри предвид отсечката Стадиона-Жолио Кюри.
« Last Edit: 10.10.2019, 16:50:00 by blagun »

Offline kakato10

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Дружба и Летището обслужвани от отделна напълно независима линия, щеше да е перфектно.
Това би било възможно само при трирелсие и островен перон на МС Младост-1, както и S-ка западно от метростанцията. Нищо от тези няма и не може да има. Освен това интервалът от 3 минути в участъка Люлин-Младост-1 не бива да се разрежда за нищо на света. Т.е. Метролиния 1 си е оптимална и, за съжаление, не може да се подобри предвид отсечката Стадиона-Жолио Кюри.
По какъв начин пречи отсечката за подобрението? Големия радиус на завоя, разстоянието на отсечката или?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
Напълно независима линия за Дружба и Летището без общ участък с тази до БПС изисква изцяло ново строителство до центъра или евентуално БПС. При първия вариант се получава голям дублаж, при втория е нужно коловозно развитие и трябва да има възможности за текущо обслужване на 6 мотриси плюс резерв. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
По какъв начин пречи отсечката за подобрението? Големия радиус на завоя, разстоянието на отсечката или?
В отсечката не може да има два състава един след друг. Няма начин да се направи междинна буферна станция под ТВ кула поради липса на хоризонтален участък с необходимата дължина.