Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 107762 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14674
    • View Profile
    • Email
Е докато модернизират наличните локомотиви, какво ще тегли влаковете - конски впрягове ли?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12547
    • View Profile
Едва ли ще ги ремонтират наведнъж, по-скоро един по един. Освен това имат и още 3-4 локомотива 75 серия, които очевидно няма да се модернизират.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6402
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Велинград - 1964 г. Локомотиви 606 и 612.
https://www.ebay.co.uk/itm/363011854902?_trksid=p2471758.m4703
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitakaailqka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
Здравейте, мисля да пътувам Септември-Велинград с теснолинейката, чувал съм че е много бавна а в сайта на БДЖ пише че пътува 1:30ч, което ми се струва окей. Това вярно ли е или всъщност пътува по-дълго.

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
    • Email
Каквото пише в сайта на бдж е вярно. Теснолинейката пътува с 25-30 км/ч, което пък позволява да се гледа през прозорците, макар че има някои вагони с не изцяло отваряеми прозорци.
« Last Edit: 15.07.2020, 09:29:11 by Spas237 »

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
На първата снимка се вижда автобус Икарус... Това е повод някой да "избухне" с интересни факти за МГТ в Града... ;) Вие сте!  :P
Във Велинград си имаше Икаруси, доставка 1976/77-а година, и то доста. За първи път бях за повече време там през 93-та, на един ученически лагер, и беше пълно с такива. Но по-новите автобуси бяха изцяло В14-20. После ходих замалко през 95-та и 2001-ва, положението си беше същото, с изключение на тук-там някой частен пак Икарус, втора ръка от ГДР. Икаруси имаше и по линиите Велинград-Ракитово и Велинград-Костандово.
1985-1988 в Велинград нямаше Икаруси.Транспортът беше основно аквариуми;имаше един на който пишеше отстрани с големи букви "Комсомолски автобус";беше ми много интересно що е то комсомолски автобус.1999-2001 бяха само 11Г5 и 14-20,в много добро състояние между другото.
 До Ракитово пътувах с един 11М4 на бели и червени ивици,също в перфектно,на практика заводско състояние.
« Last Edit: 25.10.2020, 16:59:46 by Venci-002 »

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-vlaga-nad-4-mln-lv-v-remont-na-tesnolinejni-lokomotivi.html

„БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП) обяви обществена поръчка за модернизация на дизел-хидравличните си локомотиви, серия 77, както и за обучение на 5 машинисти и 5 души ремонтен персонал за тях. Прогнозната стойност на поръчката е 4.03 млн. лв.

Модернизацията включва замяната на дизеловите двигатели на машините с нови, които трябва да са с мощност над 820 кВт и с ниво на емисии Евро 5. Ще бъде заменена цялата електрическа инсталация на локомотивите с нова, за да се избегне възникването на пожари. Предвидена е и подмяна на цялото осветление с LED, монтиране на климатици, замяна на контролните уреди и скоростомерна инсталация със съвременни, монтиране на камери и пр. Изискванията към скоростомерната инсталация е да съхранява данни за скорост на движение, изминато разстояние, престой и пр. в течение на 60 календарни дни.

Крайният срок за получаване на оферти е 11 юни, а отварянето им ще е на следващия ден.

БДЖ-ПП разполага с 4 теснолинейни локомотива, серия 77. Те са произведени в Румъния и доставени у нас през 1988 г. Всъщност закупените локомотиви, серия 77, са били 10, но в средата на 90-те години 5 от тях са продадени в Аржентина, а през 2004 г. един е бракуван. Машините обслужват неелектрифицираната теснолинейка Септември-Добринище.
Оригиналните им двигатели имат мощност 990 киловата и могат лесно да удовлетворят ЕВРО-5.Би било необходимо може би само да им сменят горивната апаратура,както и да ги карат с нафта,а не с някаква помия от вода и отработило двигателно масло.
77-ма серия не са ли произведени 1974 година?Мисля че това е рождената им година,а не 1988-ма.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3476
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
76 са от 1976 г. Нескопосан опит за копие на серия 75, предназначено за линията за Оряхово.
77 са подобрена версия на 76 от 1988, защото 75 не са били достатъчни за Септември - Добринище.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
На мен ми е интересно защо не се работи по доставката на мотриси за теснолинейката а продължават да залагат на локомотиви и вагони. Товарни влакове със сигурност повече няма да видим там, а за пътническите мотрисите имат предимства.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5506
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Тя в момента е колкото транспорт за местните, толкова и атракция, която би се изгубила с мотриси. А и като знаем как се купува нов ПС в БДЖ, трябва да се радваме и на реновирани локомотиви и вагони.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
    • View Profile
Една нова мотриса струва над 3 млн. евро. Това е най-разумното решение. Може и за 75-та серия да помислят.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Тя в момента е колкото транспорт за местните, толкова и атракция, която би се изгубила с мотриси. А и като знаем как се купува нов ПС в БДЖ, трябва да се радваме и на реновирани локомотиви и вагони.

Има далеч повече потенциал теснолинейката от транспорт за местните и няколко атракционни влака в годината. Туристическата инфраструктура около Банско и Добринище се нуждае от транспорт между отделните центрове, там има потенциал да се оформи някакъв локален хъб между хотелските центрове, гарите и минералните бани. Такова нещо си го представям с леки мотриси да се случва.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14674
    • View Profile
    • Email
Кой знае какви нови транспортни функции не може да изпълнява. Трасето от Банско до Велинград не е конкурентно на автобусите. За локален транспорт в разложката долина също няма потенциал предвид отдалечеността на гарата от кабинката (за разлика примерно от Кицбюел) и естеството на хотелите в селищата от долината. А атракционният потенциал не е разработен засега, според мен там има големи резерви. След като сърбите го правят с Шарганската осмица, не виждам причини това да не се случва и при нас - Банско е няколко нива над Златибор.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5841
    • View Profile
Теснолинейката има транспортни функции само за някои села по пътя, които нямат друг транспорт - по-големите градове като Велинград, Банско, Разлог, Добринище имат автобусен транспорт със значително по-малко времепътуване. Дори с леки икономични мотриси тип шинобус времепътуването ще остане по-голямо от това на автобусите. Линията има перспектива като атракцион, но транспортните функции са ограничени.  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13684
    • View Profile
    • Email
Хайде бе няма транспортен потенциал. Иди да видиш някои дни неделя вечер на гарата във Велинград-не може да се качиш от хора и има правостоящи. Едва ли всичките са само туристи за атракцията. Февруари месец зимата посред седмица ми се случи да се кача от Велинград до Септември и пътувах прав. Влака си додйде пълен още от Добринище с 4 вагончета. Междуградски автобуси в района вече почти няма. Има някакви смешни бусчета от дъжд на вятър нито сайт имат нито разписание къде да намериш. Велинград-Банско доколкото знам няма автобус поне от няколко години. Беше то преди 15 години когато дори в тоя планински район имаше съчленени автобуси, и от множество гари и спирки имаше големи автобуси за селата където няма влак. Имаше връзка дори до Доспат и пускаха 11М3-ки големи автобуси до към 2005-2006-та сега ни автобуси ни нищо.

2008-та съм се возил на редовен влак по теснолинейката с 9 вагончета, 2006-та имаше с по 8 понякога.

Целия транспор те една голяма навързана система. Като намалиш и закриеш довозващите до влака автобуси от селата и градовете където няма влак, довеждат и по-малко пътници до влака, хората нямат редовен транспорт и районите се обезлюдяват и туристи по-малко идват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5841
    • View Profile
При това времепътуване само туристи или хора със силно ограничени финансови възможности ще ползват теснолинейката, ако има друга алтернатива.  :rolleyes: Около 5 часа за около 120 километра е чудовищно.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3476
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Друга алтернатива няма, защото няма рентабилност без общинска субсидия, а такава няма, защото има влак, който е на държавна субсидия.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13684
    • View Profile
    • Email
При това времепътуване само туристи или хора със силно ограничени финансови възможности ще ползват теснолинейката, ако има друга алтернатива.  :rolleyes: Около 5 часа за около 120 километра е чудовищно.  :rolleyes:

Тия дето все бързат с неограничените финансови възможности ги виждаме всеки ден в черната статистика, която вече минава 600 човека само от началото на годината, а до края може да подгони и 1000 като почне и валежния период. Айде не мерси, предпочитам който и да е влак пред това. Спокойствието при пътуване е най-големия комфорт и най-важно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
За локален транспорт в разложката долина също няма потенциал предвид отдалечеността на гарата от кабинката (за разлика примерно от Кицбюел) и естеството на хотелите в селищата от долината.

Естествено в момента няма, но ако се впише по-добре в туристическите обекти - удължаване на лифта до гарата в Банско, лифт от гарата в Добринище до Гоце Делчев, разхвърляне на хотелите покрай жп линията и откриване на още спирки по подобие на Свети Георги нещата ще изглеждат по-различно. Това е шанс части от линията да се натоварят, защото в сегашния си вид и най-вече скорости и три-четири влака дневно линията е обречена на дотации или закриване.
« Last Edit: 26.10.2020, 21:26:30 by fafan »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6402
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Локомотив
храна за мозък - http://www.banitza.net/