Author Topic: Тролейбусният транспорт по света  (Read 36013 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #40 on: 11.07.2007, 17:01:19 »
Трамваите са друга работа - навсякъде по света (вкл. София, а и развити столици като Виена) се движат 50-годишни трамваи и то редовно и безпроблемно. Те и Дювазите ви могат да се водят ретро-трамваи.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #41 on: 11.07.2007, 20:55:45 »
Quote from: Bus_lover
Трамваите са друга работа - навсякъде по света (вкл. София, а и развити столици като Виена) се движат 50-годишни трамваи и то редовно и безпроблемно. Те и Дювазите ви могат да се водят ретро-трамваи.
Не само трамвайте, но и тролейте като цяло имат много по-дълъг експлоатационен живот от автобусите.Това в най-голяма степен важи именно за трамайте и модели като софийските все още се ползват на места.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #42 on: 31.07.2007, 04:45:47 »
Изобщо защо тролейбусите имат по-дълъг експлоатационен живот от автобусите ?

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #43 on: 31.07.2007, 10:35:49 »
Quote from: jonckheere
Изобщо защо тролейбусите имат по-дълъг експлоатационен живот от автобусите ?


Защото топлинните двигатели имат по-къс живот от електрическите, аи са много по-опростени като конструкция на задвижването. Няма и скоростна кутия,, резервоар, ауспух и т.н. респективно тези неща не се повреждат. Е, електрониката е повече но като цяло поддръжката е по-лесна.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #44 on: 31.07.2007, 18:29:49 »
Дали също така защото при дизеловите има повече вибрации, докато електрическите са ротационни ?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #45 on: 31.07.2007, 18:47:10 »
Quote from: jonckheere
Дали също така защото при дизеловите има повече вибрации, докато електрическите са ротационни ?
Определено и това влияе на състоянието на шасито и каросерията.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #46 on: 31.07.2007, 20:15:07 »
Обаче ако погледнете това видео забележете как тролейбусите в Солинген на разклонения и завои си държат пълна скорост
Разклонения и завои на тролейбусите в Солинген

А пък вижте на Модерни съчленени тролейбуси в Солинген как на 6:00 сте вътре в тролея и как на 6:21 тролея си взема завоя с пълна скорост

Защо там така тролейбусите както автобусите си вземат завоите с пълна скорост, докато у нас тролейбусите на всеки завой и всяко разклонение винаги намаляват скоростта до почти нула ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12187
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #47 on: 31.07.2007, 20:37:23 »
По принцип при добре контактна мрежа, би трябвало тролейбусите да си преминават през стреки, кръстовки и дъги с нормална скорост, без да намаляват. Шофьора, трябва да си гледа пътя, да си знае, че пре такива съоръжения може да си премине с макс.за тролейбуса скорост, без да изпаднат тоягите, така може да се концентрира върху движението, без да се интересува, дали минава през кръстоква или стрелка и да ги следи постоянно.
На пример стрелката се премества с ГПС, шофьора без въобще да се съобразява си преминава с 60 км/ч и си знае, че е преместена за него и че няма да изпадат тоягите. Разбира се не трябва да се изнася по-далеч от допустимото от контактната мрежа.
« Last Edit: 31.07.2007, 20:42:18 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #48 on: 31.07.2007, 20:41:29 »
а у нас прътите се изсипват дори при преминаване в завой. говоря за софия. мога да си представя какво е в другите градове.  
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #49 on: 31.07.2007, 20:49:23 »
Quote from: Ivo
По принцип при добре контактна мрежа, би трябвало тролейбусите да си преминават през стреки, кръстовки и дъги с нормална скорост, без да намаляват. Шофьора, трябва да си гледа пътя, да си знае, че пре такива съоръжения може да си премине с макс.за тролейбуса скорост, без да изпаднат тоягите, така може да се концентрира върху движението, без да се интересува, дали минава през кръстоква или стрелка и да ги следи постоянно.
Еми хубаво е да е така, по такав начин ако използваш тролейбус няма да губиш излишно време на разклонения, стрелки и т.н. Между другото и на шофьора ще му е по-лесно да гледа само пътя, като че ли кара автобус и тролейните прътове ги няма, и следователно няма да се турмози да наблюдава как минават прътовете през разклоненията и т.н. Сигурно в развитите западни държави е така.

Quote from: Ivo
На пример стрелката се премества с ГПС, шофьора без въобще да се съобразява си преминава с 60 км/ч и си знае, че е преместена за него и че няма да изпадат тоягите. Разбира се не трябва да се изнася по-далеч от допустимото от контактната мрежа.
И как по-точно се преместват стрелките ? Да не би да шофьора натиска на един бутон от тролейбуса и като чрез дистанционно управление се преместват стрелките с един механизъм ?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #50 on: 04.08.2007, 00:39:44 »
Дискутирали сме стрелките отдавна. Смяната е се получава при различен разход на ток, ако е нулев се запазва права, ако не се сменя... (има си тема и да говоря простотии виж темата в този подфорум)


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #51 on: 24.08.2007, 22:54:15 »
Та нека тези от вас които знаят да ми кажат къде (да ми цитират градове и държави) контактната мрежа е добра, така че на жични разклонения, пресечки и дъги шофьора изобщо не натиска на спирачката.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Тролейбусният транспорт по света
« Reply #52 on: 24.08.2007, 23:41:21 »
Quote from: jonckheere
Та нека тези от вас които знаят да ми кажат къде (да ми цитират градове и държави) контактната мрежа е добра, така че на жични разклонения, пресечки и дъги шофьора изобщо не натиска на спирачката.
Австрия
НЕ на хейтърството!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile

Новое троллейбусное депо № 1, Киев
За пореден път - оставаме си на 50 години след маймуните...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Това нещо е по-хигиенично от Пирогов...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Защото е ново след 10 години ще изглежда по съвсем различен начин. А може би не?! :rolleyes:
The Grand Tour

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
някои хора откриват нови депа, ние закриваме стари-въпрос на политика
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Абе, депото мяза по-скоро на ремонтирано, а и не знам как ще е ново, а му дават първи номер.А в Киев определено това не е първото и не откриват сега тролейбусния транспорт.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
To и Искър не е първото депо но се води първи тб парк.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
To и Искър не е първото депо но се води първи тб парк.
Остава да ми докажеш, че сградата е най-върховното достижение на съвременните украйнски архитектурна, дизайнерска, инжинерна и техническа школи.