Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 499047 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #380 on: 29.08.2011, 17:47:30 »
Абе половин километър на отиване, половин на връщане си е сериозно ходене пеша. Айде сега добре, ама зимата, в студ, в дъжд, в сняг си е гадничко. Ами ако носиш и багаж? Ами на вързастните хора дали могат да извървят в студа или жегата тоя половин километър по два пъти? Ами майките с малки деца? Никакъв дублаж няма това са глупости. Само и единствено една-единствена спирка се дублира напълно на 8-цата. Ама то по твоята логика, всяка една линия се дублира с някоя друга в част от маршрута си. Без дублаж не може-така е устроена системата, трябва да има връзки, алтернативи.

От последното ми пътуване по ТМ8 останах с впечатление, че има пътници и за вагон+ ремарке. А за това дали могат да минават през гората или по люлинсикят баир как преценихте, пък че не може? За тая работа трябва да се види колко е теглителната норма на мотрисите, и се изчислява дали може или не може. Та навремето още през 30-те и 40-те години, старите мотриси МАН с дървен кош са качвали ремаркета през гората и са ги спускали, и то претъпкани, пък доста по-мощните Т4-ки ли да не могат?

Иначе моето мнение е, че новите Т4-ки ще са най-добре на 11, 19 и 10/9(както и да го кръстят), като го пуснат до Хладилника. Там вече си има стабилен пътникопоток, до Хладилника. Естествено, спирачната система трябва да е в изправност.

И хайде престанете с тези коментари, че щели да ги прецакат ремаркетата, без дори да сте ги виждали и да знаете в какво състояние са, и с такива коментари за обслужващият персонал, че едва ли не прецакват всичко. Не мислите ли, че така обиждате труда на персонала? Тези хора са там да ги поддържат и така да си искарват прехраната, а не да развалят. Вижте че пари няма, и хората дават максималното, цалата система да работи безаварийно всеки ден, и че всеки ден безаварийно се превозват десетки хиляди пътници с трамваите, без да са ставали скоро сериозни инциденти с пострадали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #381 on: 29.08.2011, 17:47:30 »
Как могат да имат електрически спирачки без двигатели? Електрическото спиране се реализира посредством обратимостта на електрическите машини - всяка машина може да е както двигател, така и генератор.  :) В гората и Люлин могат да вървят само сцепки T6A2(SF) и T4D-C без каквито и да е безмоторни ремаркета, на такива наклони трамваите трябва да са максимално подсигурени.  :)
« Last Edit: 29.08.2011, 17:52:34 by V.Peichev »

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #382 on: 29.08.2011, 18:10:28 »
Последно за електрическа спирачка или моторна спирачка говориш :P
Впрочем драмата с откраднатите акумулатори сериозно забави разтоварването защото без напрежение не можеха да бъдат отворени спирачките или нещо такова. Емм би обяснил по-добре всъщност

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #383 on: 29.08.2011, 18:23:09 »
Имам предвид електродинамичната спирачка - двигателите работят като генератори и произведената енергия се връща в мрежата или се разсейва в спирачни съпротивления.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #384 on: 29.08.2011, 18:54:04 »
Последно за електрическа спирачка или моторна спирачка говориш :P
А ти за какво говориш, защото явно се получава объркване в терминологията?
При електрическите возила под електрическа спирачка се разбира електродинамична такава, при която електрическият двигател работи като генератор и получената енергия се изгаря в съпротивления или се връща обратно в мрежата.
Моторна спирачка в смисъла, който се прилага при возилата с ДВГ, тук няма.
Механичната фрикционна спирачка, с която са оборудвани ремаркетата не може да се нарече електрическа, макар да е с електрическо управление.
« Last Edit: 29.08.2011, 18:57:40 by bdz43r »

Offline BATMOON

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 214
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #385 on: 29.08.2011, 21:40:51 »
Че те ремаркетата си имат електрически спирачки :P
Направо изтрепа рибата.
НА КРИВАТА РЕЛСА, ПАНТОГРАФЪТ Ѝ ПРЕЧИ

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #386 on: 31.08.2011, 03:25:12 »
Убеден съм, че ще се направи всичко възможно да работят трамваите и ремаркетата. Сега в предизборния период няма да позволят компромиси. Наистина, че няма смисъл ремаркетата да стоят и само трамваите да работят. Докато не се изнесат конкретни технически параметри на трамваите, няма смисъл да се пълни темата с догадки. Като видим съставите по различни маршрути, ще стане ясно къде могат да се движат, въпреки че тук има хора, които веднага могат да обяснят.
« Last Edit: 31.08.2011, 03:26:50 by tm0 »
------------------------

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #387 on: 31.08.2011, 07:20:57 »
Мухахах, 1215 е на линия 8 от този момент  :fan:

I'll be back®

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #388 on: 31.08.2011, 09:12:54 »
Ама дали е на линия или просто му се правят изпитания с табели 8 ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #389 on: 31.08.2011, 09:17:45 »
Нямам представа, приех, че е на линия, защото предните два дни не излизаше никой, а преди това си бяха без табели. Няма и особен смисъл да му сложат табела и да го пуснат на изпитания особено както и нямаше означения "изпитателен" и хората даже искаха да се качват  :D Може да го пуснат 2-3 курса за някаква проба с пътници и да го приберат. Или (надявам се), който е минал проби успешно - на линия, а не да се чака точна дата :)
I'll be back®

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #390 on: 31.08.2011, 10:24:30 »
Не е на линия, правят му някакви проби. Иначе е хубаво, че има табели 8, явно оттам ще започнат. радвам се, че не е 19.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #391 on: 31.08.2011, 10:25:15 »
В този предизборен момент без тържествено и всеобвхатно отразено от медиите освещаване няма да се мине . Трябва все пак и в най-отдалечените кътчета на родината да се разбере , че в София има нови трамваи , макар там това едва ли ще ги вълнува .  ;)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #392 on: 31.08.2011, 10:30:16 »
... и няма да разберат колко са нови. Обаче ползващите 11 ше бъдат изключително щастливи. Сега се говори в депото, че за 17 септември трябва да ги пуснат или поне няколко от тях.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #393 on: 31.08.2011, 10:59:50 »
Няма да има освещаване, откриване и т.н. Все пак говорим за трамваи от преди 20 год. :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #394 on: 31.08.2011, 11:08:59 »
Няма да има освещаване, откриване и т.н. Все пак говорим за трамваи от преди 20 год. :)

По-скоро, защото не могат да ги докарат до Ал. Невски. Нищо, с широка медийна изява  ще бъдат осведомени всички :)
Но лично аз съм песимистично настроен за сроковете. За толкова време са скалъпени само два водещи вагона за линия. Или има и още, но те не излизат?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #395 on: 31.08.2011, 13:57:12 »
Всъщност щом управлението на T4DC е друго, не би ли трябвало да не могат да работят в СМЕ с Т4D? Каквато разлика има между Т6A2 и Т6A2SF.
А B4DC може все още да не са готови, за да излязат на проби заедно с T4DC.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #396 on: 31.08.2011, 14:05:15 »
Не мисля, че е възможно да работят в СМЕ. Може да бъдат зацепени като отделни вагони в аварийна ситуация, но в СМЕ - надали.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #397 on: 31.08.2011, 14:10:29 »
T4D и T4D-C са с различен тип управление и несъвместими управляващи сигнали и не могат да работят в сцепка по СМЕ. Безмоторните ремаркета може би могат да работят с T4D все пак пляките са с редуктори за по-ниска скорост и по-висока теглителна сила, но при сегашното им състояние не съм уверен, че могат да теглят ремарке без проблеми.  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #398 on: 31.08.2011, 18:29:38 »
На мен ми харесва трансперанта, това може би ще е най-четливия от всички поставени в другите видове трамваи. Като се започне от нечетливите на Т6А2, Т6В5 и достигнем до ново поставените табели на T4DM2. :)

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #399 on: 01.09.2011, 18:27:30 »
между другото не знам дали сте забелязали на снимката на 1215 по-нагоре, че капаците за електрооборудването на покрива са ги пребоядисали в сиво, а не червено...