Проблем при някои ватмани е, че ги е страх да ускорят машината и да я пуснат по инерция. При такъв тип каране, трамваите губят електрическо спиране често. Особено чешките в Красна поляна и Банишора ако бъдат оставени по инерция за известно време, след това не трябва да се разчита на електрическо спиране. Това естествено идва от поддръжката и липсата на резервни части, защото кондензаторите, които осигуряват възбудителния ток за електрическото спиране на трамвая за безвъзвратно умрели. Затова и когато по някаква причина трамваят остане без напрежение (свален пантограф или изключване на ККМ), мигновено трябва да се премине в спирачен режим, за да не загуби електрическо спиране. Българските трамваи затова се карат с прескачане на 0 - остане ли контролера в изключена позиция, трамваят лъже електрически.