Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 236108 times)

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 389
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2020 on: 05.12.2018, 20:32:48 »
Може пък да са за 10-та ,дори и да не се получат двойни, и да се прехвърлят останалите чешки още сега в Банишора ,защото 18 трябва да се подсигури със добри резерви ,иначе с българските ще изпоцапаме прословутите павенца по новия Граф.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2021 on: 05.12.2018, 23:19:35 »
Това според мен няма да стане, но както и да е. Иначе си мисля, че Т6А2 също  текат откъм масло. Може да видите на бившия обръщателен триъгълник на ул. Кораб планина.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9891
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2022 on: 06.12.2018, 09:09:58 »
Всички ЧКД-та текат по малко.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2023 on: 06.12.2018, 15:28:07 »
Може пък да са за 10-та ,дори и да не се получат двойни, и да се прехвърлят останалите чешки още сега в Банишора ,защото 18 трябва да се подсигури със добри резерви ,иначе с българските ще изпоцапаме прословутите павенца по новия Граф.

Динозаври соло по тм10? Не е много добра идея.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2024 on: 06.12.2018, 16:15:54 »
Като габарити и вместимост няма особена разлика с теснорелсовите T6A2(SF), в последните евентуално могат да се натъпчат още около 10 души в пик. :rolleyes:

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2025 on: 07.12.2018, 01:04:16 »
Ако ги пуснат в състави по 10 ще е добре, тъкмо няма да е такава тъпканица, както винаги. А каква е логиката 12 да мине на краставици, пък 11 не, при положение, че тези трамваи имат огромна пътниковместимост, останал съм с впечатление, че 11 е къде-къде по-натоварена?

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2908
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2026 on: 07.12.2018, 02:40:14 »
Ако ги пуснат в състави по 10 ще е добре, тъкмо няма да е такава тъпканица, както винаги. А каква е логиката 12 да мине на краставици, пък 11 не, при положение, че тези трамваи имат огромна пътниковместимост, останал съм с впечатление, че 11 е къде-къде по-натоварена?
Най-добре ще са в състав и за Надин. Колкото до краставиците - 12 е мега неподходяща линия за тях, тъй като няма скоростни обособени трасета, където да развият потенциала си откъм скорост; пътникопотокът по 12 не изисква трисекционни трамваи. Според мен са за 8 и 11, но все пак общината трябва да си покаже "новите" трамваи в центъра на София.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 940
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2027 on: 07.12.2018, 09:33:09 »
За сега динозаврите са спрени и не се очаква да бъдат пуснати. Имало е предложение да бъдат пуснати като двойка. За да стане това  трябва да се преправят да се пускат допълнителни силови кабели между първия и втория мотрис. Това е допълнително наливане на пари в нещо, което не се знае дали ще заработи ефикасно. По - скоро да се надяваме да оставят един от уж реновираните трамваи като музеен.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6172
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2028 on: 07.12.2018, 10:36:08 »
Все още продължавам да не вярвам идеята да се осъществи. Имайте предвид че това са МОРАЛНО ОСТАРЕЛИ машини, не са по-добре от българските им еквиваленти като комфорт и возия, а откъм аварии са дори по-зле. Ако ги пуснат по линии, не дай Боже обслужващи центъра, че дори Графа, ще е поредният МЕГА автогол на предприятието, с което ще забият поредния пирон в ковчега на трамвайния транспорт. :neznam:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2029 on: 07.12.2018, 11:16:03 »
Не могат да се сравняват с БГ кочините - управлението е тиристорно съответно тръгват и спират плавно без присецвания с красив мелодичен тиристорен напев вместо тракане и чегъртане на контактори, окачването включва хидравлични гасители на колебанията и гумено-метални елементи съответно лашкат и друсат далеч по-малко.  :rolleyes: Поне мотрисите могат спокойно да се пуснат в центъра. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2030 on: 07.12.2018, 11:34:05 »
За да стане това  трябва да се преправят да се пускат допълнителни силови кабели между първия и втория мотрис. Това е допълнително наливане на пари в нещо, което не се знае дали ще заработи ефикасно.

Нали го обсъждахме този въпрос преди в темата и се установи че такъв кабел има и не е нужно да се преправя нищо?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6862
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2031 on: 07.12.2018, 15:26:57 »
Поне за 3 и 6 трябва да се помъчат да изкарат единични динозаври.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2908
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2032 on: 08.12.2018, 01:03:18 »
Не могат да се сравняват с БГ кочините - управлението е тиристорно съответно тръгват и спират плавно без присецвания с красив мелодичен тиристорен напев вместо тракане и чегъртане на контактори, окачването включва хидравлични гасители на колебанията и гумено-метални елементи съответно лашкат и друсат далеч по-малко.  :rolleyes: Поне мотрисите могат спокойно да се пуснат в центъра. :rolleyes:
За съжаление, мелодичният тиристорен напев спира при първия по-силен дъжд. Губените курсове за тези 6-7 години говорят достатъчно красноречиво...
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12325
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2033 on: 08.12.2018, 01:22:11 »
Нямам идея доколко са безаварийни тези трамваи возил съм се само няколко пъти но като комфорт са ми направили впечатление като доста удобни и на високо ниво. С топъл салон с обдухващо отопление, удобни меки седалки съчетани с мека возия и бяха изключително безшумни. На 8-цата до Люлин съм се возил и няколко пъти до Княжево. И вратите уплътняваха много добре и прозорците, не вееше отвсякъде.

БГ1300 може наистина да са по-надеждни и безаварийн, но като комфорт бяха много по-зле от тези. Студ, силен шум, клатене, друсне лоши уплътнения и духа отвсякъде, доста груба изработка. Но...все пак надеждността и безопасността на 1-во място. От сантимент предпочитам БГ1300, като комфорт Т4-ките разбира се.

БГ1300 бяха известни с пословичния си шум и студ. Един съсед ми разправя че до към 99-2000-та живеел на Цар Борис III всеки ден пътувал с тези трамваи, но по това време се преместил в Младост почти се бил отказал да ползва ГТ и да си купува кола. Но тук като започнал да ходи на работа всеки ден с чисто новите тогава зелени Мерцедеси, топли, тихи,  убедил се че и ГТ може да не остъпва по комфорт на личния автомобил. Та всичко е до инвестиции, за съжаление трамвайния транспорт много изостава в обновяването за разлика от автото, а едни чисто нови трамваи и стегнати разписания биха върнали много хора към него, както например 7-цата стана много силна линия и даже официално май се водеше от малкото линии с увеличен пътникопоток спрямо преди.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2034 on: 10.12.2018, 04:43:22 »
11 линия е добре с Шиндлер точно заради скоростта по обособените трасета. Проблемът е трасето в Илиянци остава да чака финансиране. Ако ще има връщане в експлоатация на T4D-C, трябва да се осигурят резервни части. Ако не аварират, да работят на 3 линия, ако пък аварират често - няма къде другаде, освен на 11. Предложението за линия 10 е абсурдно.
████████████████████████ Епилог

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 389
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2035 on: 10.12.2018, 08:59:48 »
Точно така, щото влаченето по Графа е пагобно за управлението на тея трамваи, обаче скапания пи -ар казва друго. :angry:

Offline Morty19

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2036 on: 10.12.2018, 10:22:45 »
Ако трябва да съм честен, това е абсолютна дискриминация спрямо пътниците по ТМ 11, ако върнат тези трамваи. От 2014 насам, чак сега с краставиците линията стана надеждна. Преди това излизаха по 2-3 T4-ки и трите развалени. Пътувал съм по 40 минути от Овча Купел до депото с тези трамваи при авария. Да не говорим в какъв студ и лед се возиш... а като вали, на някои от тях тече вътре в салона. Както и че тези трамваи не поемат толкова много хора, а на краставиците има място и спокойно можеш да се качиш в повечето случаи.
« Last Edit: 10.12.2018, 10:27:36 by Morty19 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2037 on: 10.12.2018, 10:56:43 »
T4D-C определено са доста топли, състав побира около 200 души а и тиристорното управление е голямо предимство - тръгват и спират практически идеално плавно без никакви присецвания. :rolleyes: Трябваше още в началото да се осигури запас резервни части и да се командироват специалисти от Германия за обучение, ако това беше направено може би нямаше да има проблеми и БГ кочините щяха да бъдат спрени от движение по-рано. :rolleyes: 

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6172
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2038 on: Yesterday at 10:32:02 »
БГ "кочините" се движеха с нормално разписание и без проблеми в движението, за разлика от "Тиристорните" пълни гробници, които често и една смяна не изкарваха без проблеми.
За шума и некомфортното возене съм съгласен, но България 1300 бяха всичко друго но не и студени! Седял съм и в трите секции и от парното си излъчваше достатъчна топлина.
« Last Edit: Yesterday at 10:34:04 by tiristor »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2669
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2039 on: Yesterday at 11:15:04 »
Да, в хубавите и топли слънчеви дни вътре беше топла , а лятото дори и горещо !  ;)