Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 499034 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #340 on: 14.08.2011, 19:20:00 »
Това е поредната "супер" новина преди изборите. Въобще вече не ги и чета подобни, българина какво ли ново, не е оплюл. И въобще къде ли не се е усъмнил в корупция. Аз се радвам, че от тази есен ще имаме сравнително нови превозни средства по линия 11 или която бъде избрана.:)

Offline dsgnfan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #341 on: 15.08.2011, 01:33:23 »
Къде го тоя брой трамваи? От къде я изкопаха тия политически плъхове тая цифра?!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #342 on: 15.08.2011, 11:33:32 »
Мисля, че подобни публикации няма нужда дори да са коментират.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #343 on: 15.08.2011, 12:43:21 »
          15 август 2011 | 12:34 | Агенция "Фокус"          Начало / Мнение                    Инж. Иво Василев, заместник-директор Експлоатационни въпроси в „Столичен електротранспорт”
 
 Фокус: Г-н Василев, отправени бяха обвинения за злоупотреби в  размер на над 2 млн. лв. в обществени поръчки на Столична община за  трамваи.
 Иво Василев: Какви обвинения?
 Фокус: Става дума за проведен конкурс порез 2009 г. за доставка на трамвайни мотриси втора употреба, спечелен от фирма „ЕЛИА”...
 Иво Василев: Да, точно така, за две междурелсия, които използваме  в София – 1009 мм и 1435 мм. Те са разделени на два конкурса. Единият  приключи към края на 2009 г., а другият приключи 2011 г. И двата  конкурса са проведени по българския Закон за обществените поръчки.  Всичко е стриктно спазено в конкурсите и няма никакви въпроси, които  могат да будят съмнения.
 Фокус: Първото обвинение е, че фирма „ЕЛИА” е спечелила  конкурса, след като другите двама участника са отстранени неоснователно.  А референцията на фирма „ЕЛИА” е фалшива.
 Иво Василев: Това няма нищо общо с истината. Конкурсната документация в досието на цялата тази поръчка е напълно нормална и редовна.
 Фокус: Немската фирма „Райнише Воонбау” ли е издала референция на „ЕЛИА”?
 Иво Василев:Такава фирма „Райнише Воонбау” от вас чувам. Аз бях  председател на комисията, която преглежда всички документи, във връзка  със Закона за обществените поръчки. Референцията е от фирма RHS от  Дюселдорф („Райнише Хаусмайстер Сервиз). Това е друга фирма.
 Фокус: Закупените трамвай отговарят ли на необходимите технически изисквания, заложени в документацията по тази поръчка?
 Иво Василев: Бях председател на тази комисия, която се състои от  12 души, половината от които са съветници от Столичен общински съвет от  различни политически партии, включително ГЕРБ, БСП, „Атака”, СДС и т.н.  Достатъчно отговорни хора са били в тази комисия, за да преценяват  документите съобразно закона, дали отговарят на всички технически и  финансови изисквания. Като председател на комисията мога да кажа –  трамваите отговарят на всички изисквания, които ние сме заложили в  документацията по тази поръчка. Комисията е работила в „Столичен  електротранспорт”, знаем всички видове документи по съответните поръчки,  не само по тази, най-добрите специалисти в тази област са при нас, и  кой какво казва от някакви предизборни партии – не ме интересува. 
 Фокус: Бихте ли разказали подробно как са протекли въпросните конкурси, с които са свързани отправените обвинения?
 Иво Василев: Отчетени са последните неуспешни опити за доставка  на модерни нископодови трамваи, поради това, че един нископодов трамвай  струва около 2,7 млн. евро на този етап. За такива трамваи сме правили  процедури за доставка, но за съжаление с оглед на тази цена не се намери  финансиране, което може да осигури по 2,7 млн. евро на един трамвай.  Затова се взе решение от Столичния общински съвет „Столичен  електротранспорт” да проведе обществени поръчки за употребявани, но  модернизирани трамвайни мотриси, които да ни позволят да повишим  качеството на обслужване, без да можем да разчитаме на такива финанси,  за които стана въпрос, като Столичен електротранспорт има такова  разрешение от Общинския съвет и на 20.7. 2009 г. е обявена и стартирана  процедура по Закона за обществените поръчки. Тя е обнародвана в Държавен  вестник, както и в официалния вестник на Европейския съюз.  Документацията по обществената поръчка е одобрена от съответните комисии  към Столичен общински съвет и с Решение 474 от 9.07. 2009 г. е одобрено  стартирането на тези процедури. Финансирането е изцяло за сметка на  „Столичен електротранспорт”, като как сме си спестявали пари, за да  можем да си осигурим малко по-модерни превозни средства – ние си знаем.  Изрично е поискано в комисията по процедурите да участват за пълна  прозрачност съветници от СОС, най-малко от три комисии, както и  представителите на  дирекция „Транспорт”. Целта е всичко да бъде  абсолютно законно и прозрачно, като се появят такива елементи, защото  винаги се появяват всякакви елементи в предизборна обстановка, да може  всичко да е ясно и точно. Едната част от поръчката е за междурелсие 1435  мм. Тя беше със срок на подаване на оферти месец септември 2009 г.  Много фирми са закупили документация. След което съответно документите  се преглеждат от комисията, която се състои от много хора, включително  от технически специалисти и включително от юристи и съветници от СОС.  Конкурсът за междурелсието от 1009 мм тогава се анулира, поради това, че  има само един кандидат. За междурелсие 1435 мм има много кандидати,  защото това е най-разпространеното междурелсие в Европа за трамваи,  докато междурелсие 1009 мм има само в София и евентуално могат да  кандидатстват предприятия, които работят по 1000 мм, които не са много в  Европа, най-често те са от Германия, но са малко. Там се явява само  един кандидат – фирма „Ман ферощал”, но предлага само 14 трамвая, докато  в конкурсната документация е казано, че трябва да предложи най-малко 20  трамвая. Тогава този конкурс е прекратен. След което с решение на  Съвета на директорите през 2010 г. отново се възобновява този конкурс,  за да може наистина да получим трамваи. Отново е изпратено ново  обявление в Държавен вестник и в Европейския вестник. На повторно  обявения конкурс вече документи попълват девет фирми, от които три  подават оферти. Тези три фирми са „Ман ферощал” „ЕЛИА” АД и FBW –  Германия. Отново се назначава комисия по същия принцип и тя започва  работа по подадените оферти, като за всяко нещо се прави съответен  протокол. Те са по всички подадени документи и са 146 на брой. 146  документа, а се говори за един документ, една референция, която е  напълно редовна от 146-те документа.
 В техническите условия се казва, че трамваите трябва да бъдат  модернизирани. Тоест те трябва да имат електронно управление на  системата за движение, а не контакторно както са старите български  трамваи и някои стари чешки. Точно поради тази причина едната фирма FBW –  Брандербург е отстранена, защото нямат такова модернизирано управление  на трамваите. Те предлагат мотриси, които са над 35 годишни и са в много  лошо състояние, не са модернизирани с новите системи за управление.  Отново „Ман ферощал” е отстранена, поради това, че предлага същите 14  трамвая, както на миналата процедура, а условията на конкурса са за  най-малко 20. Тогава вече остава фирма „ЕЛИА”, като единствена фирма с  редовни документи, отговарящи на изискванията. С тази фирма се сключва  договор за доставка на трамваи, които са трамваи, работили в град Хале,  Германия. Те са с междурелсие 1009 мм.
 В момента тези трамваи са доставени в депото в Красна поляна, като  отговарят на всички изисквания, които са поставени в техническата  документация, съгласно Закона за обществените поръчки. На 14.02 2011 г. е  подписан договорът и към настоящия момент са доставени.
 Абсолютно всичко, свързано с конкурсите за трамваи е законосъобразно и  целесъобразно що се касае до Столична община, „Столичен  електротранспорт” и  Закона за обществените поръчки. Всичко това е  подплатено с много документи. Много добре ми е известно, аз работя от 31  години и съм един от най-започнатите хора в тази област. Всички трамваи  в София от номер 1 до номер 310 са минали през мен, независимо дали са  дошли от завода за трамваи в София, дали са дошли от Германия, Чехия или  някъде другаде. Всички те, включително и тролеите са минали през мене,  така че човекът, който на практика най-много знае за това, заедно с още  двама-трима души, съм аз. Няма да получите по-добра и точна информация.  Всички други информации, които ще получавате, ще трябва да ги приемате с  доста голяма доза съмнение.
 Фокус: Кога са произведени тези трамваи?
 Иво Василев: Между 1983- 1986 г., но са модернизирани през 1995  г., тоест отговарят на нашите условия да са на под 30 години. Всичките  70 транспортни единици, които закупихме в тези последни две години,  визирам тези от 1435 мм, които вече работят по 22-ра линия, те са  доставени от Лайпциг, заедно с тези от Хале, са закупени на точната сума  от 5, 6 млн. лв. Точно толкова пари струва един единствен нов модерен  трамвай. За цената на един трамвай, ние си доставихме 70 транспортни  единици, с които ще подобрим обслужването в София. Отоплението им е  много по-добро, други екстри има, както и това, което най-много ни  интересува – електронната система за управление, която пести ток и  осигурява по-голяма сигурност и безопасност на движението. Ние работим в  полза на електротранспорта и данъкоплатеца.
 Весела ГИЗДЕВА          
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #344 on: 15.08.2011, 23:53:55 »
Преди още някой да оплюе нещата без да е знае за какво става въпрос, да прослуша цялата пресконференция http://kanal3.bg/?v=5114
Хората разполагат с някакви документи, които са достъпни, а не си говорят празни приказки. В Германия е започнало разследване по случая и там са установили, че има нередности. Фирма "Елиа" представя референции, които не са истински. Говори се за уговорен търг с немско участие. Столичен Електротранспорт участва директно в търга, но дава по-висока цена от "Елиа". След като знае реалната цена на трамваите (около 5 000 евро бройката), ги купува от "Елиа" на петкратно по-висока цена. Има още доста неща, които звучат смущаващо. Може и да ефектен номер за предизборна кампания, но това не омаловажава поднесената информация.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #345 on: 16.08.2011, 00:27:36 »
Първото обвинение е, че фирма „ЕЛИА” е спечелила  конкурса, след като другите двама участника са отстранени неоснователно.  А референцията на фирма „ЕЛИА” е фалшива.
Както добре знаем, всяка тръжна процедура и всяко отстраняване от нея е обжалваемо в съда. Тогава защо отстранените фирми не са го сторили в срока за обжалване?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #346 on: 16.08.2011, 00:58:53 »
Преди още някой да оплюе нещата без да е знае за какво става въпрос, да прослуша цялата пресконференция http://kanal3.bg/?v=5114..........
Столичен Електротранспорт участва директно в търга, но дава по-висока цена от "Елиа". След като знае реалната цена на трамваите (около 5 000 евро бройката), ги купува от "Елиа" на петкратно по-висока цена. Има още доста неща, които звучат смущаващо.
Второто звучи доста абсурдно, още повече, че в горното интервю е обяснено кой е участвал и защо е отпаднал, а там СЕлтр. не се споменава.
Първото... приятелски съвет, подбирай си по-добре източниците на информация. В момента Канал 3 е по-зле и от времето, когато Скат обслужваше Атака. То няма толкова гнусни доноси, каквито се въртят там 24/7.
« Last Edit: 16.08.2011, 01:01:38 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #347 on: 16.08.2011, 02:22:16 »
Ако има засегнати страни, има съдебна инстанция. Нагледали сме се на предизборни провокации, на такива, които ни оправяха и ще ни оправят. На mediar искам да кажа, че не само че нямаме пари за нови трамваи, ами не можем да си оправим и релсовия път. Да не говорим за създаване на нови трасета - проекти колкото искаш. Може и да са успели да приберат малко пари, независимо от документацията (значи са доста умни), но предпочитам тези модернизирани трамваи пред българските. Нашите най-амортизирани мотриси отдавна чакат да се бракуват, но за да не спре транспорта, те продължаваха да се движат. Помислете и за натиска върху техническите изпълнители на политическото мълчание - да знаеш колко опасни са българските трамваи, какви страшни неща с голяма вероятност могат да се случат, и да ги пускаш в наряд. Цирка пред избори тепърва ще набира скорост!
------------------------

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #348 on: 17.08.2011, 15:44:03 »
Ама аз не знам защо им се отдават на тия неща такова голямо внимание - няма как като става въпрос за милиони да няма шашма,също така няма как фирма посредник да не печели - съвсем нормално е да купи трамваите на цена по-ниска отколкото ги продава !

Offline Can

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #349 on: 22.08.2011, 08:03:50 »
Ето едно кратко видео от София север и разтоварването на 1152:




Offline laik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #350 on: 25.08.2011, 10:26:44 »
Ама аз не знам защо им се отдават на тия неща такова голямо внимание - няма как като става въпрос за милиони да няма шашма,също така няма как фирма посредник да не печели - съвсем нормално е да купи трамваите на цена по-ниска отколкото ги продава !
Изобщо не става въпрос за предизборни манипулации, а за далавера, в която участие имат Иво Василев, Евгений Ганчев и общинари. В момента тече разследване на сделката в Германия, а в нашите медии не смеят да публикуват информацията. Ето ви линк с фактите http://dox.bg/files/dw?a=5fd2d15467 ; http://dox.bg/files/dw?a=9cc9445b8f ; Видно е от доказателствата, че СЕлТрансп е могъл за тези пари да купи 79 трамвая директно от Хале

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #351 on: 25.08.2011, 12:02:02 »
Доста компроментиран компромат. Например това звучи доста аматьорски:
Quote
Второто касае техническата подготовка на доставените вече
трамваи за нашите условия и е свързана с разликата от 9мм.
междурелсие (1000 mm – 1009 mm) , за което „Столичен
Електротранспорт“ ще усвои средства от Общината за
преработката им, като това е официалната причина все още
да не са пуснати в експлоатация , но според ръководството
релсовият път в София е толкова амортизиран, че някакви
си 9 мм изобщо нямало да се усетят , така че нямат никакво
намерение да го правят ; СИГУРНОСТТА НА ПЪТНИЦИТЕ
Е НЯКЪДЕ НА ЗАДЕН ПЛАН .
Доколкото имаме информация, това е абсолютно невярно!

А това:
Quote
Първоначално от „ЕЛИА“ АД са искали да предложат трамваи,
произведени през 1979г.,защото тях направо биха им ги продали в
Германия на цена за скраб, но г-н Василев ( зам. директор на
„Столичен Електротранспорт“ ) им казва, че ще стане много нахално,
тъй като не отговарят изобщо на изискванията .
Как някакъв "разследващ" разбра какво "са си казали" участниците в далаверата?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #352 on: 25.08.2011, 12:17:13 »
Прочетох всичките 24 страници и на пръв поглед всичко изглежда вярно. Тъй като не съм специалист по корупционни схеми, пък и защото в Германия е тръгнало разследване, @laik - предизвиквам те да подадеш сигнал в предаването "Хрътките" и в Прокуратурата. Така ще разберем прав ли си или не! Нещо обаче единият от документите не е много точен, защото бул. Христо Смирненски № 15 не е с пощенски код 1510 (документ на страница 10). Това може да е и грешка на авторът му. Подкрепям евентуално разследване, тъй като всичко трябва да е прозрачно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #353 on: 25.08.2011, 12:18:57 »
Ама аз не знам защо им се отдават на тия неща такова голямо внимание - няма как като става въпрос за милиони да няма шашма,също така няма как фирма посредник да не печели - съвсем нормално е да купи трамваите на цена по-ниска отколкото ги продава !
Изобщо не става въпрос за предизборни манипулации, а за далавера, в която участие имат Иво Василев, Евгений Ганчев и общинари. В момента тече разследване на сделката в Германия, а в нашите медии не смеят да публикуват информацията. Ето ви линк с фактите http://dox.bg/files/dw?a=5fd2d15467 ; http://dox.bg/files/dw?a=9cc9445b8f ; Видно е от доказателствата, че СЕлТрансп е могъл за тези пари да купи 79 трамвая директно от Хале

Приятелю, имаш сериозен проблем с достоверността на информацията, техническите познания и особеностите на трамвайната мрежа в София. Аман от хора като теб, които си нямат друга работа за деня освен да злословят и създават евтини интрижки. Срамно, че първият ти пост във форума е именно такъв.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #354 on: 25.08.2011, 14:01:41 »
Ама аз не знам защо им се отдават на тия неща такова голямо внимание - няма как като става въпрос за милиони да няма шашма,също така няма как фирма посредник да не печели - съвсем нормално е да купи трамваите на цена по-ниска отколкото ги продава !
Изобщо не става въпрос за предизборни манипулации, а за далавера, в която участие имат Иво Василев, Евгений Ганчев и общинари. В момента тече разследване на сделката в Германия, а в нашите медии не смеят да публикуват информацията. Ето ви линк с фактите http://dox.bg/files/dw?a=5fd2d15467 ; http://dox.bg/files/dw?a=9cc9445b8f ; Видно е от доказателствата, че СЕлТрансп е могъл за тези пари да купи 79 трамвая директно от Хале

Изнесените в материала факти са интересни ..., но ме притеснява следното: 1. факта, че не е посочен автор; 2. публикацията е направена днес в 10:26:44, а регистрацията на @laik е също днес в 10:07:49, т.е. 19 минути по-рано.
Не знам какво да мисля ...

 :D Дано не се наложи да ги връщаме в Хале ... веднъж вече отнесох хамалогията  :crazy: няма го да понеса втори път.  ;D
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #355 on: 25.08.2011, 16:11:56 »
Аз понеже не издържах да прочета цялото, защото още в първите страници почва да си личи, че компроматката е зашита с бели конци. Ще попитам Емо, като най-запознат, коригираха ли им талигите за 1009 мм междурелсие?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #356 on: 25.08.2011, 17:25:27 »
На корекция подлежат колоосите ...  ;)  Да, с пълна пара върви корекцията на междурелсието.

Още след пристигането на първите мотриси започна корекцията на колоосите. Последователността е следната: талигите се изваждат, а возилото се поставя на технологични талиги или талиги от T4D; колоосите заедно с буксите се карат в Трамкар; там се прави корекцията по всички правила и предписания на Конструктора; колоосите се връщат в депото и монтират на талигите, а те на мотрисите ... постоянно разглобени в депото има 3 мотриси или ремаркета. В момента в депото има "вдигнати" само ремаркета ... мисля, че с мотрисите са свършили.
Успоредно с това се прави пълен преглед на возилата, регулиране на спирачките, монтират се сигналните и разговорни устройства, сменяват се надрасканите стъкла и пр.
Има два напълно готови състава, които следващата седмица ще излизат от депото за обучаване на водачите.

Колегите от Красна поляна се стараят много и мисля, че това ще даде резултати.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #357 on: 25.08.2011, 18:04:23 »
По мойте наблюдения и бройки, действително са останали само ремаркетата вече и то по-малката част от тях. 89 продължава редовно да "кръжи" с по един-два комплекта колооси на Т4С 8)

Дано старанието да даде резултати и дано да са редовно на линия, че вече започнах да изтаралянквам от воя на Софийте и Българиите пред нас. За ватманите не знам как издържат без тапи за уши  :rolleyes:
I'll be back®

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #358 on: 27.08.2011, 06:37:32 »
Първият самостоятелен водещ вагон (1215), вече е на проби, така че се оглеждайте  :angel: Изглежда прекрасно с лирата, тих, приятен. Да ги пускат само по 11 и 19 :angel: :D


Edit: Видео на 1181 :)
« Last Edit: 27.08.2011, 08:44:50 by T1000 »
I'll be back®

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #359 on: 27.08.2011, 09:31:26 »
Вече ще спите по-пълноценно :D
Аз като редовно използващ 11 много ще им се радвам, дано не се окажат голямо разочарование.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.