Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498530 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Е мисля, че е доста интересна тема. Някой може ли да разкаже найната история и откъде са орязали парите за довършването и? Има ли перспектива да бъде завършена?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Е мисля, че е доста интересна тема. Някой може ли да разкаже найната история и откъде са орязали парите за довършването и? Има ли перспектива да бъде завършена?
През втората половина на 80-те имаше проект трамвай да върви от гара Искър до Младост, зад Деница да тръгва отклонение за Младост-4, а по-нататък да върви ло Андрей Ляпчев, Кл.Охридски, тунела под ТМ кула до Юнак. По това време битуваше яловата идея крайните квартали да бъдат свързани с центъра с нормалнорелсови трамваи, а метрото да се строи едва ли не между другото. Първи метродиаметър трябваше да върви под Цариградско шосе. Странно откъде в тогавашните градски фактори се появи такава идея, след като даже в тогавашния Биг брадър СССР се заляга преди всичко на метрото. Освен това, където по света има трамвай периферия-център, той е по скоростно автономно трасе, непресичащо светофари. Но в София такива трасета няма - даже и по-новите трамвайни трасета минават през безброй светофари и по този начин трамваите не допринасят особено за облегчаване на градските задръствания, тъй като те изчакват или биват изчаквани от другите участници в движението. Ако изобщо има нужда от подобни трасета, те трябваше да бъдат изпълнени на две нива - примерно на ТМ7 по България, ТМ22 до Ботевградско и ТМ5 до ЦБ3.

По време на Янчулев се взе радикално различно решение - метрото да ползва издълбания тунел под ТВ кула. Може би експлоатацията на ТМ20 показа, че времената за достигане на трамвай от Дружба и Младост до центъра са отчайващо огромни. Сега има някакви идеи за използване на дружбенската част от тази линия за довозване до метрото.  Иначе перспективите като цяло в развитието на трамвайните трасета по перспективния план до 2020 г. са:
- довозване до метрото
- преминаване през тесния център
- рингово трамвайно трасе по третия ринг (Г.М.Димитров-Хладилника-Каблешков-Овча купел).
Най-вероятно е и трамвайното трасе до Овча купел-2 да не види бял свят, а в перспектива (завършване на МД-3) дотам да ходи лъч или разклонение на метрото.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В окончателния проект за застрояване на Овча Купел трамвайното трасе е предвидено, така че то вероятно ще види свят.

 Много по темата с това трасе можеш да прочетеш в официалния форум.Тук май сме го коментирали повече около метрото в Дружба и ролята му на довозващ  транспорт.Ето ти снимки от изграденото кръстовище зад Билла-Младост:http://snimka.bg/album.php?album_id=32331&photo=26
« Last Edit: 26.12.2006, 20:13:48 by difian »

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
А аз се чудя, защо не се направи линия (или пък 20 да се промени), която да минава от там и да върти в полето, преди Цариградско Шосе?

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: Eliano
А аз се чудя, защо не се направи линия (или пък 20 да се промени), която да минава от там и да върти в полето, преди Цариградско Шосе?
[/size] Забрави, тази линия отдавна започна да се руши бавно, малко по малко. Пък и какъв е смисълът трамваят да стига до средата на полето, наблизо само хипермаркети и автоборси има, т.е. хората използват предимно лични автомобили. Сега гледам, че се строят някакви блокчета в тази част на "Дружба", но пък ТБ 4 минава оттам.
« Last Edit: 26.12.2006, 21:07:03 by conecto »

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Quote from: conecto

Забрави, тази линия отдавна започна да се руши бавно, малко по малко. Пък и какъв е смисълът трамваят да стига до средата на полето, наблизо само хипермаркети и автоборси има, т.е. хората използват предимно лични автомобили. Сега гледам, че се строят някакви блокчета в тази част на "Дружба", но пък ТБ 4 минава оттам.
Еми в по-далечно бъдеще може да използват стълбовете, с нови релси и жици и да върти. Но, само ако новите блокчета станат много.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Елиано блокчетата ще станат много. А пропиляването на трасето е грехота. Защо верно не се използва до там. Ако се направи обръщало там, точно до хипермакетите ще се бъде рентабилно. 20 да стига до там и иедално. А защо не се направи отклонение към летището, защото метрото не се знае кога ще стигне до там. И ако има един трамвай Център-Летище нещо наподобяващо на виенския CAT /City-Airport Train/.

А помежду другото колко още зарязани участъци има освен този и на 2ката?
« Last Edit: 28.12.2006, 22:03:04 by NiGhtPiSH »
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Този трамвай от летището колко ще има да се клатушка до центъра...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Е колко му е? Ако се оправят Софиите 1000 какъв ще е проблема те с 50 могат да пердашат, а и има сравнително скоростни участъци там...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: NiGhtPiSH
Е колко му е? Ако се оправят Софиите 1000 какъв ще е проблема те с 50 могат да пердашат, а и има сравнително скоростни участъци там...
Абе какви Софии 1000 те гонят, това са ебаси избушените трамваи, да ги режат за скрап и това е

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Е колко му е? Ако се оправят Софиите 1000 какъв ще е проблема те с 50 могат да пердашат, а и има сравнително скоростни участъци там...
Айде пак старата песен.
Тези трамваи са за БРАК, тъй като са се движили само година и половина. 4027 е нов само отвънка, иначе е същата барака. Стига вече фантасмагории как Т6М-1000 ще се превърнат от купчина метал в ултрамодерни релсови ПС.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
БГ трамвай няма как да е ултрамодерен но поне ремонтиран и движещ се може!

А ако са за брак може ли човек да си вземе някой от тях?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
 би трябвало да може стига да си платиш някаква сума

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Repcho
би трябвало да може стига да си платиш някаква сума
Да си направим някоя нощ  форумна среща и да изнесем един.На камбаните(вилната зона) баба ми и дядо ми имат един празен имот и можем там да го стоварим.Другото е в храсталаците около река Искър.Друг ако се сеща за по-близко място докато решим какво да го правим, да казва...  

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Ами, вече имаме случай на "преместен" трамвай в горичката край едно село. Може край село София да осъмне още някоя мотриса.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Ами, вече имаме случай на "преместен" трамвай в горичката край едно село. Може край село София да осъмне още някоя мотриса.
И в Слатина зад завод Електроника киснеше един.Между другото на същия този имот преди наистина баба ми и дядо ми имаха ЖП вагон.Вътре имаше вехттории и земеделски инвентар.Не съм ходил от доста години, но преди 2-3 май вагона го откраднаха.Няма да питам как и къде са го предали за старо желязо.      

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Ми да съберем трасето и да си го положим където ни кефи и да си се возим по цял ден
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Той един приятел иска да си прокара трамвай от блока му в Мл. 4 до даскалото, а в мазето метро до вилата му в Банкя

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кога е пуснато в експлоатация първото нормалнорелсово трасе в София и кога са закупени първите CKD-та?