Е мисля, че е доста интересна тема. Някой може ли да разкаже найната история и откъде са орязали парите за довършването и? Има ли перспектива да бъде завършена?
През втората половина на 80-те имаше проект трамвай да върви от гара Искър до Младост, зад Деница да тръгва отклонение за Младост-4, а по-нататък да върви ло Андрей Ляпчев, Кл.Охридски, тунела под ТМ кула до Юнак. По това време битуваше яловата идея крайните квартали да бъдат свързани с центъра с нормалнорелсови трамваи, а метрото да се строи едва ли не между другото. Първи метродиаметър трябваше да върви под Цариградско шосе. Странно откъде в тогавашните градски фактори се появи такава идея, след като даже в тогавашния Биг брадър СССР се заляга преди всичко на метрото. Освен това, където по света има трамвай периферия-център, той е по скоростно автономно трасе, непресичащо светофари. Но в София такива трасета няма - даже и по-новите трамвайни трасета минават през безброй светофари и по този начин трамваите не допринасят особено за облегчаване на градските задръствания, тъй като те изчакват или биват изчаквани от другите участници в движението. Ако изобщо има нужда от подобни трасета, те трябваше да бъдат изпълнени на две нива - примерно на ТМ7 по България, ТМ22 до Ботевградско и ТМ5 до ЦБ3.
По време на Янчулев се взе радикално различно решение - метрото да ползва издълбания тунел под ТВ кула. Може би експлоатацията на ТМ20 показа, че времената за достигане на трамвай от Дружба и Младост до центъра са отчайващо огромни. Сега има някакви идеи за използване на дружбенската част от тази линия за довозване до метрото. Иначе перспективите като цяло в развитието на трамвайните трасета по перспективния план до 2020 г. са:
- довозване до метрото
- преминаване през тесния център
- рингово трамвайно трасе по третия ринг (Г.М.Димитров-Хладилника-Каблешков-Овча купел).
Най-вероятно е и трамвайното трасе до Овча купел-2 да не види бял свят, а в перспектива (завършване на МД-3) дотам да ходи лъч или разклонение на метрото.