Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 251020 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не е прието да се казва ВКМ. Контактно кабелна мрежа или само Контактна мрежа се използват. То е ясно че е въздушна.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2279
    • View Profile


Не е прието да се казва ВКМ. Контактно кабелна мрежа или само Контактна мрежа се използват. То е ясно че е въздушна.

Добре ще го имам предвид. Ако я сравним с метрото и контактната релса вече там не е въздушна.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
В метрото е контактно шина.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Миналата събота ми стана интересно и изчетох цялата тема. Може би не съм "внимавал много в час", докато чета и съм пропуснал коментар/вече забравил някой пост, за което моля да ме извините. :) Но, не видях някой да е коментирал вариант бившата ТМ21 под номер ТМ23 да се пусне с маршрут Автостанция Изток - 23-то СУ - Шипченски проход - гара Искър - Дружба 2 (ул. Обиколна). Да, разбрах, че в момента основните причини трамвай 23 да не стига отново до Младежки театър са:
1. Липсата на достатъчно нормалнорелсови "пендели", както ги наричате;
2. "Криворазбрано" нежелание старите Дюваг да се появяват в Центъра - сакън да не се изложим пред някого. :crazy:
Но как ви се струва като идея да стига до Ботевградско шосе и автостанция Изток? Споменаваше се в по-предни страници, че ако ТМ21 едно време се е обслужвал само от един вагон, без прикачен втори или ремарке, то пътникопотокът е щял да попълва всички седалки през (почти) целия ден.
Колебая се при наличието на метрото (тоест, ясно е, че смисълът да отива към Младежки театър вече е понамалял малко или много, особено при наличието и на ТМ20), дали ако стигне трасето до източния край на Младост 3 би се използвал от някого за транспорт до района на 23-то СУ и Ботевградско. Може би да, може би не заради "туристическия", обиколен маршрут наляво-надясно. Може би би се получило нещо подобно на годините, когато е стигал до Младежки театър. Хората основно ще го ползват по маршрута на бившето ТМ21, но част от тях ще пътуват именно заради връзката на този маршрут с Дружба 2. Тази карта не знам дали е актуална, но на нея сякаш не откривам ни една директна автобусна линия между Дружба 2, Левски и Враждебна (югоизточна и североизточна София).
« Last Edit: 10.08.2018, 23:06:59 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Няма особен смисъл да е до автостанция изток от една страна, от друга със сигурност би имало доста повече пътници, отколкото като е до Гео Милев. Най-малкото ще го ползват много хора живущи около Ботевградско да ходят на мол, също ще подпомага и 20-ката, а и трасето в голямата си част е автономно.

От друга страна още по-голяма полза би имал ако е до пам.Левски. Там те стоварва направо на гърба на Ал.Невски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2279
    • View Profile
За мен дали е до младежи театър или до МС Опълченска разлика няма! Все пак се измива пеш за 15 минути. Имали и 1-1.5 км разстояние?!
За Дюваите едва ли някой го е срам щото при липсата на трасето през Дондуков по 22А миналото лято имаше само Дювази. Бях забравил вида на другите трамваи преди да ида до паметника Левски по едно време.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Всеки вариант за последна спирка, различен от Гео Милев, е добър. Тия трамваи събират по 200 човека, но в момента возят по 20 на курс, а са достатъчно като бройка - от 6 всеки ден излизат само по 2, всичките си се движат, рядко аварират и по-дълъг маршрут с 3-4 коли е абсолютно възможен според мен.

От външния вид срам - надали, хубаво ги боядисаха, срамота е по-скоро, че са потънали в прах и не им работи отоплението, което не е трудно да се поправи.

Въпреки това спирачките им ги правят опасни, но в интерес на истината спират по-плавно от Ютонг :D
« Last Edit: 10.08.2018, 23:40:57 by Whatnow14 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
И аз мисля че това за срама и че аварират са някакви спекулации, дори напротив. Едно че не само че не са срам, ами дори атракция за чужденците, второ че съм
чувал че точно тези трамваи са доста здрави и безаварийни. Нека са до пам.Левски поне, да са 6 коли, по-добре така и ако някой се повреди да има една открита кола, отколкото да са 3 на 25-30 мин. примерно. Вече навсякъде има ел.табла, виртуални табла така че не е проблем човек да види че еднаот колите се е повредила.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2279
    • View Profile
Ако можеше само да бъде удължен до Горубляне с обособено трасе без изобщо някой да го е планувал до там някога - онези щяха да му начупят железата от ползване. Според мен поне! Сега тези рейсове ги пръсват от пътници, а те са често забити я откъм околовръстното, я откъм Цариградско.
Сутринта имах среща с един майстор в Панчарево, който много мрази да чака някой. Аз от Симеоново с такси, което чаках да дойде от Младост 4, после през Бистрица го изпреварих с 30 минути. Той пътува с колата си от Люлин само по околовръстното и е чакал 20 минути при Горубляне.
Пък и онези там са по-стари хора и не ми изглеждат любители и ползватели на метрото.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 10.08.2018, 23:51:18 by ooleg »

Offline bozhido

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Тази карта[/url] не знам дали е актуална, но на нея сякаш не откривам ни една директна автобусна линия между Дружба 2, Левски и Враждебна (югоизточна и североизточна София).

Наистина няма директна връзка между кв. Левски / Ботевградско шосе и района на Младост и Дружба, а Бизнес паркът създава голям пътникопоток. В тази връзка Спаси София преди години предложиха вариант за ТМ20, който да се движи между МС Опълченска и Младост 4. Предложението бе допълнено и от автобус А308, който също осигурява ценни връзки на позабравените североизточни квартали Левски и Враждебна с Младост. Копирам връзка към предложението на Спаси София: http://spasisofia.org/wp-content/uploads/2017/08/gradski-transport-kopenhagen.jpg
http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2014/11/dovozvane.jpg

С оглед на настоящата дискусия би било хубаво (макар и утопично за нашата реалност) да се създаде тм връзка от АС Изток през Шипченски проход, бул. Копенхаген, МС Младост 3 и нататък до Младост 4 по примера на Спаси София. Според мен това би бил атрактивен маршрут за ТМ23. Същевременно тм20 запазва сегашния си маршрут, а реализирането на А308 би било допълнителен бонус.

Дори в момента пътуването с ГТ от Дружба 2 до Младост 4 е една одисея, независимо че по права линия са толкова близо един до друг...
« Last Edit: 11.08.2018, 00:09:59 by bozhido »