Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498639 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Странно, теренът, необходим за предполагаемото трасе би трябвало да е резервиран още по времето когато е замислено. Не би трябвало да има проблем с отчуждаване.

Да, затова в полето има една къща в нищото, а булевардът и трамвая трябва да минат точно до оградата й. Къщата е обитавана, даже си е "сарай".

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Според мен да извадят едно-две влакчета от метрото и с тях да подсилят 23, а в метрото, ако го закъсат много, може да пуснат T6B5.
« Last Edit: 02.04.2021, 10:12:38 by Kaiser Kar »
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Според мен да извадят едно-две влакчета от метрото и с тях да подсилят 23, а в метрото, ако го закъсат много, може дяа пуснат T6B5.

Туй някаква закъсняла първоаприлска шега ли е?

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Трамвайното трасе по бул. Копенхаген, и бул. Копенхаген:

Спрете си просташките мнения !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Така ми каза източник от депо „Искър“, че догодина 23 се закрива, за да минат Дювазите ударно основни ремонти в „Трамкар“. Подробностите ще станат ясни в ход.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Основен ремонт на трамваи от 50-те и 60-те години е оправдано да се прави ако е предвидена цялостна дефектоскопия на конструкцията на трамвая и неговите талиги, а доколкото знам, Трамкар не правят това. Друг е въпросът колко ще струва един такъв ремонт. Да не стане като с Българиите преди брак - наляха 6 цифрена сума и след година някои ги бракуваха. По-оправдано за мен е да се потърси възможност за преоборудване на трамваи Т6А5 с врати от двете страни, за да може два да се скачват гъзнем и така да изпълняват пенделно движение, като линията отново се удължи до Младежкия театър на адекватен интервал. Необходима е обаче точна оценка на стойността на капиталовложението както за единия, така и за другия вариант и плановете за последваща експлоатация, защото става въпрос за изразходване на значителни обществени средства.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Основен ремонт на трамваи от 50-те и 60-те години е оправдано да се прави ако е предвидена цялостна дефектоскопия на конструкцията на трамвая и неговите талиги, а доколкото знам, Трамкар не правят това. Друг е въпросът колко ще струва един такъв ремонт. Да не стане като с Българиите преди брак - наляха 6 цифрена сума и след година някои ги бракуваха. По-оправдано за мен е да се потърси възможност за преоборудване на трамваи Т6А5 с врати от двете страни, за да може два да се скачват гъзнем и така да изпълняват пенделно движение, като линията отново се удължи до Младежкия театър на адекватен интервал. Необходима е обаче точна оценка на стойността на капиталовложението както за единия, така и за другия вариант и плановете за последваща експлоатация, защото става въпрос за изразходване на значителни обществени средства.
По - лесно и евтино е да се направи обръщало.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Основен ремонт на трамваи от 50-те и 60-те години е оправдано да се прави ако е предвидена цялостна дефектоскопия на конструкцията на трамвая и неговите талиги, а доколкото знам, Трамкар не правят това. Друг е въпросът колко ще струва един такъв ремонт. Да не стане като с Българиите преди брак - наляха 6 цифрена сума и след година някои ги бракуваха. По-оправдано за мен е да се потърси възможност за преоборудване на трамваи Т6А5 с врати от двете страни, за да може два да се скачват гъзнем и така да изпълняват пенделно движение, като линията отново се удължи до Младежкия театър на адекватен интервал. Необходима е обаче точна оценка на стойността на капиталовложението както за единия, така и за другия вариант и плановете за последваща експлоатация, защото става въпрос за изразходване на значителни обществени средства.
По - лесно и евтино е да се направи обръщало.
Всъщност хич няма да е по-евтино, ако трябва да се отчужди терен в Дружба-2, зад Билла, при сегашните цени на имотите. И това обръщало след 5-10 години да бъде изоставено, защото този трамвай трябва да стигне до Младост - 3.

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Ако се направи наистина качествен ремонт на тези машини, ще издържат още немалко години и ще бъдат по-атрактивни. Доколкото съм чел, Трамкар има добра материална база, макар и малко остаряла. Трамваите наистина са доста амортизирани, но подлежат ма ремонт. Няма да се учудя след един качествен ремонт и по-адекватна поддръжка от страна на депото да надживеят Песа.
« Last Edit: 30.10.2021, 14:15:19 by 04Boris22 »
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Всъщност хич няма да е по-евтино, ако трябва да се отчужди терен в Дружба-2, зад Билла, при сегашните цени на имотите. И това обръщало след 5-10 години да бъде изоставено, защото този трамвай трябва да стигне до Младост - 3.

Може да се направи триъгълник като на Кораб планина без да се отчуждава.

Ако се направи наистина качествен ремонт на тези машини, ще издържат още немалко години и ще бъдат по-атрактивни... Трамваите наистина са доста амортизирани, но подлежат ма ремонт. Няма да се учудя след един качествен ремонт и по-адекватна поддръжка от страна на депото да надживеят Песа.

Трамваите най-вероятно вече не подлежат на качествен ремонт след толкова години преседели на открит плац. В Германия са си имали закрито депо, което тук нямаме.
« Last Edit: 30.10.2021, 14:45:36 by fafan »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
А ако трябва да се мисли в перспектива :? Колкото пъти съм идвал в София, все ми е правило впечатление как не само трамвайни, но и тролейбусни обръщала има тук и там, без да са крайни за никоя линия. Явно са правени не само за конкретна, временна линия, но и с мисъл за осигуряване на резервни места за обръщане по време на затваряне на различни участъци. В тази връзка, едно нормално обръщало, най-малкото, би било "инвестиция" в бъдещето, независимо докъде точно бъде удължено трасето към Младост. Най-малкото ако се прави по ЖП технология, то ще трябва подбиване отвреме-навреме, или пък има някакъв друг повод за прекъсване на движението, то там ще може да обръщат. Да не говорим, че и сега е подходящо - както сами сте споменавали, други пенделни вагони за нормално междурелсие няма... нищо не пречи да се направи, дори и да е триъгълник, което би било по-неудобно, но пак е по-добре от нищо.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
А ако трябва да се мисли в перспектива :?....

За съжаление, никой не мисли в перспектива в нашия град и за никой не е приоритет градския транспорт. В съответната тема сме обсъждали възможностите за обръщало или триъгълник там. Не е като да няма възможност да се направи. А за всичките години, в които тази линия се обслужва от реликви, може би са изразходвани толкова средства, колкото да се изгради едно нормално обръщало. Ако беше изградено такова и се обслужваше с нормални трамваи, може би щеше да превозва и пътници, а не само въздух.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
А може и бг пенделите да получат нормалнорелсови талиги по примера на 416.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
А може и бг пенделите да получат нормалнорелсови талиги по примера на 416.
Ако дадат гаранции, че ще възстановят маршрута до Младежки театър, то става като компромисен вариант. Не виждам смисъл от подобно усилие, ако ще продължава да се движи по настоящия маршрут... :neznam: Друг е въпросът, че можеше някое от отговорните за това лица, вместо да си клати краката по цял ден, да се разтърси из Чехия, Полша, Словакия дали няма някоя и друга пенделна Татра за продан. Сигурен съм, че има, но трябва някой да прозвъни един-два телефона, да пусне някое и друго запитване по мейл. Не си ме вярва и да са непосилно-скъпи като за машини на хх години (със сигурност над 10, може би дори немалко над...). В допълнение, така ще отпадне и нуждата от нормално обръщало в Младост и може линията да завършва в някоя глуха улица, даречем. Ще има повече възможности за планиране на маршрут, без да се търси непременно да се намери удобно място за изграждане на обръщало.
« Last Edit: 31.10.2021, 00:02:50 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Друг е въпросът, че можеше някое от отговорните за това лица, вместо да си клати краката по цял ден, да се разтърси из Чехия, Полша, Словакия дали няма някоя и друга пенделна Татра за продан. Сигурен съм, че има, но трябва някой да прозвъни един-два телефона, да пусне някое и друго запитване по мейл.

Не следиш какво се е случвало по този въпрос до сега явно. Не само че нашите отговорни лица не си клатиха краката, ами даже си организираха екскурзия за сметка на общината до Унгария за да оглеждат пенделни Татри на преклонна възраст и в разкапано състояние. Не им се получи, защото в общинските структури има все още и здравомислещи хора и не им отпуснаха повече пари от тези за екскурзията и съответно до сделка не се стигна. Всяка пенделна Татри в състояние, което позволява ремонт и модернизация и която се е появила за продан веднага се купува от нормалните транспортни оператори в Чехия и се пуска там за ремонт и после за експлоатация. Никой няма да ни чака нас да се натуткаме и накрая да снесем 4-5000 евро, при положение че тези трамваи са кът и струват в пъти повече. Съответно за нас такива Татри никога няма да има.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Имаше пендели от Унгария, но не ги взехме. Прага прилапват всичко и правят истински ремонти и модернизация.... При нас искат най-големият разход преди пускане в експлоатация да е боята за изпръскване на новите инвентарни номера....

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да ги бяхме купили ние хубаво, но „Трамкар“ не могат да извършат и една десета от възможното в Прага, а там наистина се заеха да ги модернизират от а до я. Като цяло основният ни проблем в трамвайния транспорт е в това, че ни липсва капацитет за производство и ремонт. Ако „Трамкар“ бяха на ниво да можем да правим трамваи на равнището на Инекон-ите сами, ЧКД-тата ни щяха да са в прекрасно състояние, отдавна щяхме да сме забравили за старите български трамваи и щяхме да имаме със сигурност не най-модерния, но един надежден трамваен транспорт с возила на добро ниво и нямаше да ни се налага да плащаме милиони на чужди производители.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Хубави трамваи на скапани трасета са по- лошия вариант на скапани трамваи по хубави трасета.Българската каруца на хубаво трасе вози сто пъти по- хубаво от който и да било на скапано трасе.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е то в България и в София винаги е било така. Оправдания за нередностите винаги се намират.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Хубави трамваи на скапани трасета са по- лошия вариант на скапани трамваи по хубави трасета.Българската каруца на хубаво трасе вози сто пъти по- хубаво от който и да било на скапано трасе.
Така е. За това трябва масов ремонт на всички трасета в рамките на близката година - две.
Аз пък питам, защо продължаваме да наливаме пари в Трамказан, и не започнем да правим като Метрополитен. Сключва се договор с някой реномиран европейски производител и поетапно големите ремонти ги правят там. Ще видите после каква огромна разлика ще има ГПР тук и това там. А няма да се очудя, ако в чужбина излезе и по евтино.