Аз и в другия форум го казах - това е мъртвородена идея. Това, че ще се оползотворят 200 метра релси, не оправдава загуба на милиони и създаване на неефективна линия, и то трамвайна. Честно казано, ако приемем, че бул. Копенхаген е асфалтиран, не считам, че даже автобусна линия от Метро до гара Искър би била ефективна, да не говорим на трамвайна!
1. Откъде ще е този трамвай - отникъде (полето до депата) през никъде (полето между ТЕЦа и Др-2) заникъде (Експоцентъра и Метро)?
2. Кой ще ползва този трамвай -
- довозващ до метрото - но трасето на метрото е УСПОРЕДНО на трамвайното и ще минава на запад от него. Довозващи за ТБ4 и автобусите
- жителите на к-с Цариградски да пътуват до центъра през гара Искър, Гео Милев, гара Подуене, Мадрид... - девет дена, осем часа - ТБ4, А204 и 404 са далеч по-добри алтернативи
- жителите на Дружба-2 - ами къде ще ходят с него - към Цариградско шосе, за да правят връзка с А5 и А114 или към центъра (вече споменах за времето)
- работещите в предприятията на гара Искър си имат А204, 404, 88, трамваят не им помага.
- клиентите на автоборсите, Метро и Експоцентъра - глупости! На тези места никой не ходи с МГТ, особено на Метро.
Нека се оформи и асфалтира бул. Копенхаген (нещо наложително и полезно за разлика от метрото) и да пуснат А7 и 8 по него, вместо по Дим.Пешев - връзката ще е предостатъчна. А по бул. Копенхаген по-добре би се приело продължение на А114 в посока к-с Цариградски или Дружба-2.
Има редица по-нужни трамвайни трасета в София (Семинарията-Дианабад-Онкологията, Овча купел-2), за да се инвестират милиони в мъртвородена и абсолютно безполезна идея.