Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498561 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Всичките тия брътвежи са предизборна пропаганда да се види че ето на общинските съветници от БСП мислят за хората.
ЧКД отдавна не яде мазни баници на Гара Искър и за него не е проблем промяната в маршрута, но е факт че се губи връзката на 7, 8 и 14 с трамвая а това неминуемо ще доведе до недоволство.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
До колкото знам метрото се планира да мине от младост през МИЦ, където да иам станция, след това Дружба 2, Дружба 1 и т.н. , с други думи - от там от където би минавал трамвая.

 ЦЪ!
 Метрото няма да минава през Дружба 2 въобще.Ще минава малко преди началото на Дружба 2, през Дружба1(покрай езерото) и оттам към летището.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз и в другия форум го казах - това е мъртвородена идея. Това, че ще се оползотворят 200 метра релси, не оправдава загуба на милиони и създаване на неефективна линия, и то трамвайна. Честно казано, ако приемем, че бул. Копенхаген е асфалтиран, не считам, че даже автобусна линия от Метро до гара Искър би била ефективна, да не говорим на трамвайна!
1. Откъде ще е този трамвай - отникъде (полето до депата) през никъде (полето между ТЕЦа и Др-2) заникъде (Експоцентъра и Метро)?
2. Кой ще ползва този трамвай -  
- довозващ до метрото - но трасето на метрото е УСПОРЕДНО на трамвайното и ще минава на запад от него. Довозващи за ТБ4 и автобусите
- жителите на к-с Цариградски да пътуват до центъра през гара Искър, Гео Милев, гара Подуене, Мадрид... - девет дена, осем часа - ТБ4, А204 и 404 са далеч по-добри алтернативи
- жителите на Дружба-2 - ами къде ще ходят с него - към Цариградско шосе, за да правят връзка с А5 и А114 или към центъра (вече споменах за времето)
- работещите в предприятията на гара Искър си имат А204, 404, 88, трамваят не им помага.
- клиентите на автоборсите, Метро и Експоцентъра - глупости! На тези места никой не ходи с МГТ, особено на Метро.

Нека се оформи и асфалтира бул. Копенхаген (нещо наложително и полезно за разлика от метрото) и да пуснат А7 и 8 по него, вместо по Дим.Пешев - връзката ще е предостатъчна. А по бул. Копенхаген по-добре би се приело продължение на А114 в посока к-с Цариградски или Дружба-2.

Има редица по-нужни трамвайни трасета в София (Семинарията-Дианабад-Онкологията, Овча купел-2), за да се инвестират милиони в мъртвородена и абсолютно безполезна идея.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
В Дружба-2 ще има две спирки - между 3 и 4 част. Единствено там може да се генерира някакъв пътникопоток.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Аз и в другия форум го казах - това е мъртвородена идея. Това, че ще се оползотворят 200 метра релси, не оправдава загуба на милиони и създаване на неефективна линия, и то трамвайна. Честно казано, ако приемем, че бул. Копенхаген е асфалтиран, не считам, че даже автобусна линия от Метро до гара Искър би била ефективна, да не говорим на трамвайна!
И все пак идеята има много повече смисъл от сегашната заривка в депо Искър, където трамвая се влачи 3 спирки празен (като изключим приятели на ватмана, отиващи на смяна в депото).

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
E то е ясно, че  е тъпо да има трамвай само от гара Искър до Метро, но ако се удължи тм 20 до Цариградско няма да е толкова лошо...То си има и отклонение за там, както и релси.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Quote from: blagun
Аз и в другия форум го казах - това е мъртвородена идея. Това, че ще се оползотворят 200 метра релси, не оправдава загуба на милиони и създаване на неефективна линия, и то трамвайна.
1. Откъде ще е този трамвай - отникъде (полето до депата) през никъде (полето между ТЕЦа и Др-2) заникъде (Експоцентъра и Метро)?
2. Кой ще ползва този трамвай -  
- довозващ до метрото -  
.......Има редица по-нужни трамвайни трасета в София (Семинарията-Дианабад-Онкологията, Овча купел-2), за да се инвестират милиони в мъртвородена и абсолютно безполезна идея.
Не съм съгласен! Не е мъртво родена! Нима сега след гара Искър до последната спирка № 20 не пътува почти празен! Със сигурност ако завива по готовото трасе (то наистина е готово) ще има повече пътници!
Не са 200м, това са си 2 км! Трасето си е точно връзка между Дружба-1 и Дружба-2. Също между гара Искър и Дружба-2 (най-вече източната 2-ра, 3-та и част от 4-та).
Разбира се, че има по-важни трасета. Но това е общо взето готово, поне е трасирано! За другите трябва повече средства.
Действително не е довозващ за метрото. Но така или иначе скоро метро в Дружба-1 няма да има.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
релсите между Цв.Лазаров и Цариградско са в трагично състояние. Спроед мен такава линия би имала смисъл, но ако колелото както казах вече е от южната страна (ако има обшински терен там)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Аз викам да си я направят до (ако може да мине през гигантското стъклотворение на сгради по дължината на трасето) Дървеница до колелото на 2 и в последствие да се мисли за разширяване на 1435 мм мрежа и към центъра. Ще връзва Младост с Дружба по най-бързия начин, защото трасето ще е обособено. А ще има довозващи функции към метрото.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Аз и в другия форум го казах - това е мъртвородена идея. Това, че ще се оползотворят 200 метра релси, не оправдава загуба на милиони и създаване на неефективна линия, и то трамвайна. Честно казано, ако приемем, че бул. Копенхаген е асфалтиран, не считам, че даже автобусна линия от Метро до гара Искър би била ефективна, да не говорим на трамвайна!
1. Откъде ще е този трамвай - отникъде (полето до депата) през никъде (полето между ТЕЦа и Др-2) заникъде (Експоцентъра и Метро)?
2. Кой ще ползва този трамвай -  
- довозващ до метрото - но трасето на метрото е УСПОРЕДНО на трамвайното и ще минава на запад от него. Довозващи за ТБ4 и автобусите
- жителите на к-с Цариградски да пътуват до центъра през гара Искър, Гео Милев, гара Подуене, Мадрид... - девет дена, осем часа - ТБ4, А204 и 404 са далеч по-добри алтернативи
- жителите на Дружба-2 - ами къде ще ходят с него - към Цариградско шосе, за да правят връзка с А5 и А114 или към центъра (вече споменах за времето)
- работещите в предприятията на гара Искър си имат А204, 404, 88, трамваят не им помага.
- клиентите на автоборсите, Метро и Експоцентъра - глупости! На тези места никой не ходи с МГТ, особено на Метро.

Нека се оформи и асфалтира бул. Копенхаген (нещо наложително и полезно за разлика от метрото) и да пуснат А7 и 8 по него, вместо по Дим.Пешев - връзката ще е предостатъчна. А по бул. Копенхаген по-добре би се приело продължение на А114 в посока к-с Цариградски или Дружба-2.

Има редица по-нужни трамвайни трасета в София (Семинарията-Дианабад-Онкологията, Овча купел-2), за да се инвестират милиони в мъртвородена и абсолютно безполезна идея.

Aз и в оня форум ти отговорих, ама незнам дали си го прочел:
1. Трамвя тръгва от Гара Искър, (не от никъде!), преминава през Мюнхен (където има техникум и някокло действащи предприятия, след около 500м е пресича ул. Амстердам, след 600м започва Копенхаген на кръстовището с Цветан Лазаров. След това по Копенхаген ще има достъчно пътникопоток между 2ра и 3та част на Дружба 2. След 500 метра е ул. Обиколна, по която вървят ТБ11 и А404 и след още около 500 метра е Цариградското Шосе. Отдясно е Цариградски комплекс, отляво засега е празно но се забелязват признаци на започващо строителство тук-таме. Цялото трасе е около 2-2,1км, а не 200 метра. През цялото трасе има релси, налице са повечето от стълбовете и обтегачите. Релси липсват само на 5 места - кръстовищата с Мюнхен, Амстердам, Цветан Лазаров, Обиколна и еднометров насип между последните две. Като цяло релсите видимо са в добро състояние, като изключим изкачването след Обиколна, там релсите са видимо деформирани на няколко места. Като цяло е грехота да не се ползва това трасе, само защото неможе да се опъне КМ, да се направи колелото при Цариградския Комплекс/Шосе, да се възстановят 30 метра релси и да се направи отклонение в едната посока от трасето на ТМ20 е срамота да не се използва това трасе. Какви са алтернативите да стои така и нищо да не прави или да го разрушат(което сигурно ще струва повече, отколкото да се пусне трамвай по него.

Относно кой ще го ползва - има кой. То не е казано, че трябва да е фулмакс целодневно. Дружба 2 НЯМА връзка с Гара искър например - нито 204, нито 404 минават покрай гарата, 88 пък минава само в периферията. Нали уж и ти беше за идеята за есбани, за спиране на влаковете на гара Искър и прочие - ами това е начин да се доближат до гарата 2 квартала

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: NiGhtPiSH
Аз викам да си я направят до (ако може да мине през гигантското стъклотворение на сгради по дължината на трасето) Дървеница до колелото на 2 и в последствие да се мисли за разширяване на 1435 мм мрежа и към центъра. Ще връзва Младост с Дружба по най-бързия начин, защото трасето ще е обособено. А ще има довозващи функции към метрото.
Няма смисъл чак до Дървеница, нали ще има метро там...а и няма свободни терени

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Терени се отчуждават, но все пак до Дървеница е малко множко. СПоред ОУП-а обаче тази линия би трябвало да я има точно до Дървеница, но не по моста, а някъде към Мл2. Интересно само как ще пресече р. Лайнянка  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: etnies
Интересно само как ще пресече р. Лайнянка  
Мисля, че си сбъркал името на реката  Казва се Сухата река  Виж в bgmaps.com за справка

Но и аз не мисля, че е наложително да има там трамвай на този етап...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Предполагам живеещите в новопостроените блокове под МИЦ са инициатори на идеята. Там се строят още блокове, така че, тази линия има бъдеще. Това че няма да е претоварена не значи, че не трябва да я има. Подкрепям идеята на Repcho, че обръщалото трябва да е от другата страна на Цариградско шосе - заради хипермаркетите, автоборсите, СоМат...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: greg
Трасето си е точно връзка между Дружба-1 и Дружба-2. Също между гара Искър и Дружба-2 (най-вече източната 2-ра, 3-та и част от 4-та).
Пак повтарям - пътникопотокът м/у Дружба-2 и гара Искър спокойно може да се поеме от А7 и 8 след пускането на бул.Копенхаген. Той и сега се поема от А88.
А да говорим за трамвайно трасе, а бул.Копенхаген да е в кални купчини - това е супер-мега-гига-ултра-тъпо! Всъщност единствената полза от ТМ-трасе е отварянето на бул. Копенхаген.
Освен това, почти е очевидно, че положените релси не стават за нищо, освен за пещите на Стомана-Перник и фактически работата започва от нула.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Мисля, че си сбъркал името на реката  Казва се Сухата река  Виж в bgmaps.com за справка

Но и аз не мисля, че е наложително да има там трамвай на този етап...

То като минеш покрай нея и ти става ясно защо така и викат  

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Хубава идея , но доста закъснял проект !

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Няма смисъл чак до Дървеница, нали ще има метро там...а и няма свободни терени
До дървеница едва ли, то нали дотам е метрото, пък и къде в Младост да има свободни терени за нови релси?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: tiristor
До дървеница едва ли, то нали дотам е метрото, пък и къде в Младост да има свободни терени за нови релси?

http://stroitelstvo.info/modules/doc/OUP_S...n-transport.jpg

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
ей заседанието на СОС трябва да е било днес, някой да има инфо дали са гласували ЗА трасето през Др.2