ей заседанието на СОС трябва да е било днес, някой да има инфо дали са гласували ЗА трасето през Др.2
Ако са гласували, ще е поредната тъпотия! Доста хора във форума реагират емоционално - имало трасе, сложили хората релси, дайте да ги оползотворим на всяка цена! Ако ви предложа да се продължи трамвайното трасе до Бусманци - всички ще гракнете, колко глупаво е това! Макар че едно трасе до Бусманци ще глътне също толкова пари, колкото до Метро. А аз твърдя, че до Бусманци ще е от полза на повече хора, отколкото до Метро.
Пътникопотокът може съвсем лесно да се преброи, ако се сравни натоварването на А7 и 8 от Горублянско ханче до гара Искър и това на А14 и 15 - от Бусманци до гара Искър.
ТМ20 функционира вече достатъчно дълго време, за да се види, че ролята му за връзка на Дружба-1 с центъра е много по-малка, отколкото на ТБ4 и 11 и на автобусите. При непосредствената близост на южните части на Дружба до най-скоростната градска артерия е пълна глупост тази артерия да се конкурира със суперзаобиколен трамваен маршрут. Трамваят НЕ Е БЕЗКРАЙНО ЕФЕКТИВЕН!
Наивно е да се говори и за някаква необходимост от връзка на Дружба-1 с Дружба-2. Ами да не би между Люлин-5 и Люлин-8 да има директна връзка? Или между Младост-2 и Младост-3?
Струва ми се, че и в перспективния план участието на трамваите е пресилено, най-вече в южната част. След като за последните 15 години се построиха само 5-6 км нови ТМ трасета (Подуене-Левски-В), не мога да си представя през следващите 15 години трамваи да ходят до Бистрица, по плътно застроения двустранно бул. Ляпчев, по неродения ринг Г.М.Димитров-Каблешков и т.н. Като се има предвид и необходимостта от радикално обновление на подвижния състав (даже и злополучният договор с Инеком да се изпълни, ще имаме 14 обновени трамвая на фона на стотици сдухани гробници), не виждам реален финансов ресурс за подобна програма.