Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498600 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Това като го гледам е почти същото като моя чертеж, само няма пресичането на трамвая през платното и има някакъв по-ранен вариант, на който булеварда още го е нямало.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Според мен това трасе трябваше да има и отклонение по Самоковско до Църквата в Горубляне. Да се разкарат ужасните автобитаци и да се построят прилични бизнес/жилищни сгради. Ма както и да е.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Според мене трябва трамвая да се заложи с обиколка през бъдещия разширен ж.к. Горубляне и да навлиза в ж.к. Младост през ж.к. Младост 3 и да довозва до метрото Младост 3, а не полето...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Според мене трябва трамвая да се заложи с обиколка през бъдещия разширен ж.к. Горубляне и да навлиза в ж.к. Младост през ж.к. Младост 3 и да довозва до метрото Младост 3, а не полето...
Полето следва да се застрои в близко бъдеще, така че някой ден ще има хора.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Според мен е по-важно да се покрие Горубляне и Младост 3 след време...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Според мене трябва трамвая да се заложи с обиколка през бъдещия разширен ж.к. Горубляне и да навлиза в ж.к. Младост през ж.к. Младост 3 и да довозва до метрото Младост 3, а не полето...
Така, но идеята е и по най-бърз начин да се доведат пътници от Дружба до метростанция Младост-3. Точно това и ще стане като се продължи трасето по новия булевард до метростанция Младост-3.
Естествено може да се помисли около метростанция Младост-3 да не е последната спирка на трамвая, а трасето да продължава към Младост-3. Така именно ще стане и довеждане с травмвай на жители от Младост (респективно Горубляне) до космополитната метростанция Младост-3. Вече някъде бе коментирано трасето за трамвай, минаващ покрай източната част на Младост-3 и Младост-4.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Добре, все пак какво предлагате за трамвая, че да бъде пуснат в скоро време, а не през 2013 г., както забелязвам се намеква.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Според мене трябва трамвая да се заложи с обиколка през бъдещия разширен ж.к. Горубляне и да навлиза в ж.к. Младост през ж.к. Младост 3 и да довозва до метрото Младост 3, а не полето...
Така, но идеята е и по най-бърз начин да се доведат пътници от Дружба до метростанция Младост-3. Точно това и ще стане като се продължи трасето по новия булевард до метростанция Младост-3.
Естествено може да се помисли около метростанция Младост-3 да не е последната спирка на трамвая, а трасето да продължава към Младост-3. Така именно ще стане и довеждане с трамвай на жители от Младост (респективно Горубляне) до космополитната метростанция Младост-3. Вече някъде бе коментирано трасето за трамвай, минаващ покрай източната част на Младост-3 и Младост-4.
Само да отбележа нещо – нямаше ли трамваят да стига до Аско Деница? Според мен това ще е по-добър вариант, защото освен живущите в жк. Младост-3 до метрото ще се довозват и тези в жк. Младост-1А. Освен това този маршрут на трамвая ще предложи и за жк. Дружба 1-ва и 2-ра част алтернативен транспорт на смотания автобус 88 за централната част на жк. Младост при Аско Деница, в района на който има и много търговски площи (като се почне от огромния пазар до жк. Младост-1А и търговският център до него, супермаркетът на "Европа" на кръстовището на Александър Малинов и Андрей Сахаров и намиращият се до него търговски център "Лилиян" и се стигне до хипермаркетите "Билла" и "Кауфланд"). Още повече, че сега до кръстовището на бул. Александър Малинов и ул. Филип Аврамов при ж.к. Младост-3 ще отвори врати и още един огромен мол. Според мен за да е наистина полезен, трамваят трябва задължително да стига до Аско Деница и тези многобройни околни търговски площи!
« Last Edit: 14.07.2010, 13:31:38 by Unicode »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Добре, все пак какво предлагате за трамвая, че да бъде пуснат в скоро време, а не през 2013 г., както забелязвам се намеква.
Мисля си, че този участък от МД-1 ще бъде готов още преди 2012 г. Също така трамваят може да се пусне и преди метростанция Младост-3, достатъчно е да се изгради новият булевард. Е, това едва ли ще стане през следващата година, но спокойно през 2011 г. трамваят ще може да достига от гара Искър до Младост-3.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Дълбоко се съмнявам Дружба да използва масово трамвая, за да се довозва до Младост 3, при положение, че може да се довозва с ТБ4 до станцията в Дружба.

Засега - да. Но по-нататък трамвайното трасе трябва да обслужва Горублянския комплекс и да влиза в Младост през ул. А. Паскалев и после по ул. Ф. Аврамов...
Така ще е многократно по-ефективен, когато полето на Горубляне се уплътни, за да оправдае пподобно отклоняване.
Така с едно трасе се постига връзка Дружба - Горубляне - Младост 3 - Младост 2 - Дървеница - Студентски...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Има логика в предложението ти, т.к. напрактика липсва връзка Дружба - Горубляне. А Горубляне - Младост е по-скоро отчайващо положение с автобус 4.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Само да отбележа нещо – нямаше ли трамваят да стига до Аско Деница? ........Още повече, че сега до кръстовището на бул. Александър Малинов и ул. Филип Аврамов ще отвори врати и още един огромен мол. Според мен за да е наистина полезен, трамваят трябва задължително да стига до Аско Деница и тези многобройни околни търговски площи!
Аско Деница е на една ръка разстояние както от Била така и от Кауфланд. Точно в центъра на Младост не виждам подходящо място за край на трамвай. Всъщност под център на Младост разбирам, а и се оформя точно пространството източно от Малинов между Младост 1А и Младост-3 (Филип Аврамов). И точно метростанция Младост-3 ще обслужва центъра на Младост.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не мисля - центъра на Младост и по ОУП е заложен да се оформи около МакДоналдс и трамвая трябва да прави връзката там. Не е задължително дам да му е крайната спирка - може да продължи до Дървеница и Студентски, където също ще е по-полезен и ще прави двустранна връзка с метрото...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
1.Дълбоко се съмнявам Дружба да използва масово трамвая, за да се довозва до Младост 3, при положение, че може да се довозва с ТБ4 до станцията в Дружба.
....................................................
2.Така с едно трасе се постига връзка Дружба - Горубляне - Младост 3 - Младост 2 - Дървеница - Студентски...
1.Само че метростанцията в Дружба ще стане по-късно. Така че ще се използва тази в Младост-3. Също така в центъра на Младост (западно от метростанция Младост-3) има голямо струпване на търговски вериги и други обекти, което също прави Младост привлекателен за дружбенци.
2.За тази връзка съм реалист и си представям по-възможно да се осъществи трамвай към Младост-3 и Младост-4 отколкото връзка Младост-Дървеница-Студентски по Ляпчев.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Само да отбележа нещо – нямаше ли трамваят да стига до Аско Деница? ........Още повече, че сега до кръстовището на бул. Александър Малинов и ул. Филип Аврамов ще отвори врати и още един огромен мол. Според мен за да е наистина полезен, трамваят трябва задължително да стига до Аско Деница и тези многобройни околни търговски площи!
Аско Деница е на една ръка разстояние както от Била така и от Кауфланд. Точно в центъра на Младост не виждам подходящо място за край на трамвай. Всъщност под център на Младост разбирам, а и се оформя точно пространството източно от Малинов между Младост 1А и Младост-3 (Филип Аврамов). И точно метростанция Младост-3 ще обслужва центъра на Младост.
Относно мястото за обръщало на трамвая - той би могъл да върти между Биллата и халето на Рувекс (където това обаче в момента е невъзможно заради строежа на метрото към станция 19). Другото подходящо място, където обръщалото всъщност би могло да се построи и в момента, е в пространството, което е на изток точно зад гърба на Аско Деница и Билла и на север от Кауфланд също до задната му част.
@greg, извинявай, но за съжаление заради липса на финансиране скоро няма да почне строителството на продължението на метрото към Бизнес Парк София, както и никоя от станциите по това трасе (включително метростанцията при Аско Деница, която е станцията с номер 14 (следващата по номер след станция 13, която е тази в жк. Младост-1).
« Last Edit: 14.07.2010, 13:31:57 by Unicode »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
@Unicode, независимо от липсите на финансиране трябва да се вземе предвид средно- и далекоперспективните планове за решението на пространството на центъра на Младост.

Вариантите са много за трамваите и е важно да се разбере, че предвид ограничеността на разгръщане на метрото, скоростни, автономни и наземни трамвайни трасета ще са алтернативта за довозване, която трябва да свие автобусния транспорт в района.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
..............@greg, извинявай, но за съжаление заради липса на финансиране скоро няма да почне строителството на продължението на метрото към Бизнес Парк София, както и никоя от станциите по това трасе (включително метростанцията при Аско Деница, която е станцията с номер 14 (следващата по номер след станция 13, която е тази в жк. Младост-1).
Знам, че за съжаление няма да започне. Така или иначе не коментирам станция от този участък, а строящата се №18 (Младост-3). Тя ще бъде централната за Младост. От нея и пеша на югозапад бързо ще се обхожда центъра на Младост (включително Макдоналдс).
Трамвай по-скоро е възможно да преминава през центъра на Младост и по Ляпчев (към Дървеница и Студентски), както се споменава, че е заложено в ОУП. Според мен обаче този трамвай е по-безнадежден и от трамвая по Каблешков (май също е предвиден в ОУП).

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Всъщност не се ли предвиждаше трамваят да върви в по-голямата част от предвиждания пробив "Андрей Ляпчев, който ще бъде изграден от ул. Искърско шосе до бул. Цветан Лазаров, както и от ул. Обиколна до Аско Деница в жк. Младост и свързан със съществуващия бул. Андрей Ляпчев, като в участъка от бул. Цветан Лазаров до ул. Обиколна в Дружба-2 да използва съществуващия бул. Копенхаген?
« Last Edit: 08.12.2009, 12:40:41 by Unicode »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1.Само че метростанцията в Дружба ще стане по-късно. Така че ще се използва тази в Младост-3
То пък трамваят все едно скоро ще стане! Даже и като (ако) стане, той прави напречно сечение на Дружба-2 и обслужва твърде малка част от комплекса за разлика от надлъжно вървящите тролеи и автобуси. А за довозване на Дружба-1 около Стари жилища в посока обратна на центъра е безсмислено да се говори - там ще трябва да почакат напредването на МД1 към Аерогарата.

За продължаване на трасето в южна посока към Младост-3 и 4 го бях предложил и продължавам да мисля, че трамвайното трасе МС Младост 3 - Младост-4 би било по-натоварено от МС Младост-3-жк Цариградски-Гара Искър.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Идеята на този трамвай все пак е да осъществява връзка на Дружба с Младост. Не знам защо във всяко нещо вкарвате тоя термин "довозване" до метрото. Не може ли просто някой от Дружба 2 да иска да отиде до Младост 3 и да ползва трамваят, вместо да се върти като идиот половин час с 88 и после да хваща още нещо.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/